Tesla Autopilot havaruje více než dříve, přesto je na tom stále lépe než samotní řidiči

Vojtěch Sedláček - 11 Duben 2019

Tesla zveřejnila informace o bezpečnosti systému Autopilot za první čtvrtletí tohoto roku. Nehod v režimu Autopilot sice přibylo, ale pořád je bezpečnější jet s ním, než s řidičem. Tesla zároveň vylepšila hardware a výsledek je působivý.Autonomní systém Autopilot více havaruje, ale stále si vede lépe než člověk.

Autonomní systém Autopilot více havaruje, ale stále si vede lépe než člověk.
foto: Tesla

První zprávu informující o tom, jak moc je systém Autopilot bezpečný, vydala Tesla v říjnu minulého roku. Zpráva vyhodnocovala data získaná za třetí čtvrtletí roku 2018 a jasně z ní vyplývá, že se za toto období odehrála v aktivovaném režimu Autopilot jedna nehoda na 3,34 milionu ujetých mil (5,37 milionu km).

Oproti tomu bez aktivovaného režimu Autopilot, tedy v momentě, kdy řidič řídil vůz sám, se odehrála jedna nehoda na 1,92 milionu ujetých mil (3,08 milionu km). Z toho vyplývá, že se nehody odehrávaly častěji, když vůz ovládal člověk.

Za poslední kvartál roku 2018 se počet nehod v režimu Autopilot zvýšil na jednu za 2,91 milionu ujetých mil (4,68 milionu km). Stejně tak se ovšem navýšil počet nehod, které se odehrály v momentě, kdy vůz řídil člověk. Těch bylo za inkriminované období jedna za 1,58 milionu ujetých mil (2,54 milionu ujetých kilometrů).

Tesla nyní zveřejnila stejnou zprávu pracující s daty za první čtvrtletí roku 2019. Počet nehod s aktivovaným Autopilotem se opět navýšil na jednu nehodu za 2,87 milionů ujetých mil (4,61 milionů kilometrů). Zajímavé ale je, že počet nehod, které se odehrály bez aktivovaného systému Autopilot, klesl na jednu nehodu za 1,76 ujetých mil (2,83 milionu kilometrů).

Aby Tesla dosáhla co nejrozsáhlejších autonomních schopností systému Autopilot, a zároveň zvýšila bezpečnost jízdy v tomto režimu, vyvinula pro něj zcela nový hardware. Ten by měl být v současné době již ve výrobě, a co nevidět se začne instalovat do nově vyrobených vozů.

Nový hardware v podobě FSD (Full Self-Driving) počítače je tvořen především novým čipem umělé inteligence a tzv. „Akcelerátorem neuronové sítě“. Tesla tento nový hardware nutně potřebuje, protože současný software systému Autopilot využívá již přibližně 85 % výpočetní kapacity aktuálního hardwaru Autopilot 2.5 a pomalu se tak blíží k jeho maximu.

Jak informoval Elon Musk, u nového hardwaru by měl aktuální software zabírat pouze 5 % z jeho celkové výpočetní kapacity.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ad 1 - tam kde se používá autopilot se bourá míň než tam, kde se nepoužívá.
Ad2 - nevím, že by se něco změnilo na tom, že autonomní auta jsou dnes limitována mmj výpočetním výkonem a PC jsou přes celý kufr. Tesla na to bude využívat jen 5% výpočetního výkonu jejich PC schovaného v přihrádce na rukavice...haha. Spíš to asi nebude úplně autopilot, evropsky spíš asistent pro jízdu po dálnici..ne

OT:
Dneska jsem v centru Prahy potkal cernou TM3 na ceskych znackach. Takze nekdo uz preregistrovavaci maraton absolvoval.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

A začinala 7AM? Mám její fotku z Vystrkova. Seděj tam 2 hoši.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Je to mozne, jen projela, takze moc casu na prohlizeni nebylo (po podvedome reakci "ten cumak je nejaky divny").

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Panasonic údajně Tesle zmrazí výdaje na $ 4,5 miliardy do Gigafactory 1 protože obavy z poptávky po vozech Tesla rostou... ;(

finance.yahoo.com/news/tesla-panasonic-freeze-expansion-gigafactory-091234304.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/221730-tesla-a-spolecnost-panasonic-pozastavuji-plany-na-rozsireni-kapacity-zavodu-na-vyrobu-baterii

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady v CZ:
kurzy.cz/zpravy/489967-tesla-a-panasonic-pozastavily-plany-na-expanzi-tovarny-na-baterie/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hm zajmavý

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To já ani netvrdím. Jen jsem dal odkaz na článek v češtině pro ty, co neumí anglicky. Spolu s tím vašim odkazem už je to více zdrojů, ze kterých si člověk udělá názor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Panasonic vykázal z výroby baterií pro elektrické vozy Tesly za 2018 fiskální rok provozní ztrátu přes 20 miliard JPY (4,1 miliardy Kč)...

může k tomu tady někdo něco víc říct?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OBABY z poptávky po vozech TESLA ROSTOU !!!!! hééééééén ???

kurvadrát

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Panasonic má také v úmyslu pozastavit plánované investice do Tesla výrobny baterií Šanghaj GF3 a místo toho poskytnout technickou podporu a malý počet baterií ze stávajícího GF1

kcc-hho.webnode.cz/tesla/gigafactory-1

kcc-hho.webnode.cz/tesla/gigafactory-3/

Obrázek uživatele Kuk

off

Již 3x zatčený Ghosn natočil obhajujcí YT video, pro případ že by mu japící chtěli znemožnit účastnit se jeho dnešní tiskovky, kterou svolal aby světu sdělit své stanovisko k celé kauze. A tak ho japíci samozřejmě zatkli počtvrtý :))))
Té jak když komouši zatýkali chartisty před různejma výročíma a akcema, aby jim znemožnili se jich účastnit. :)
https://www.autorevue.cz/jsem-nevinny-carlos-ghosn-se-vyjadril-ke-sve-kauze-ve-videu

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fujtajks Japkovsko, země úchylným pornem zhýralá, 270% předlužená, američanoj porobená, tam jet jen za trest!!

Obrázek uživatele M.Krupka

Statisticky existují místa, kde jsou nehody častěji. Škoda, že automobilky do svých palubních systému nezadavaji taková místa, aby byl řidič upozorněn ještě dříve, než se do takového místa dostane.
A nebo by to chtělo auta, která se prostě sama nabourat nenechají.

https://youtu.be/rq0Wg_h_XXQ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fujtajks američtina a americká bloncka to se nedá ;)

Obrázek uživatele Kuk

100x lepší než českej dědek a jeho zfetovaná hatmatilka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě včera navigace zahlásila cestou na německé dálnici, že se blížím k úseku častých dopravních nehod. Nevím, odkud tu info vzala, auto není napojeno na internet :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

Tohle mi navigace ještě nehlásila. Co máte za auto, nebo navigaci??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lexus GS 450h r.2013, vestavěná navigace aktual. z podzimu 2018. Taky jsem na to koukal, normálně hlásí nehody, uzavírky, kolony, zácpy - někdy zahlásí jako "klidná jízda" :-) Ale úsek častých nehod poprvé teď po skoro půl roce, co s tím jezdím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ze stejného zdroje, jako, že je na trati zácpa, či nehoda. Poprvé mi tohle hlášení přišlo někde v Německu v Superbu v roce 2010 (auto z roku 2008). Ten systém funguje i v ČR, akorát v Německu se aktualizuje co 15 min, u nás se mi zobrazila i 14 dnů stará hláška..

Obrázek uživatele Anonym123

jeden taký kvázi smart mobil načítaval z rádio vysielania podobné info do navigácie. os - win mobile.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, jen mě to překvapilo, většinou hlásí jenom zácpy nebo aktuální nehody. V DE je to lepší než v ČR, ale i tak, proti Google maps je to slabota.

Obrázek uživatele Michelin

To je pekna kravina vzit pocet nehod pri aktivovanem AP a pocet nehod bez AP a dat to do kontrastu s ujetymi kilometry. Zacinam mit pocit, ze Tesla fakt dela z lidi akorad pitomce.

Tak jo. Ja teda uverim, ze bezpecnejsi je jezdit se zapnutym AP a pustim si ho na 100% svych kilometru. Vysledek se dostavi velmi rychle. Nabouram nejspise uz na prvnim kilometru nez se dostanu z nasi vesnicky.

Jasne, ze kdyz si pusti kazdy soudny clovek tohoto asistenta jen na dobre znacene dalnici a nebo pri popojizdeni v kolone a vsechno ostatni odridi manualne bude vetsi pravdepodobnost, ze udela nehodu s AP mensi nez bez neho.

Proboha vzdyt to jeste ani necte semafory, znacky, nevi co je krizovatka a kde nevidi cary je uplne v haji, a ani ho nezapnete, tak o jakem autopilotu co jezdi bezpecneji nez clovek se to tu pise?

Jo umi uz veci, ktere stejni asistenti jinych automobilek neumi, jako treba nepredjizdet zprava. Na to vam jakykoli asistent z jineho auta hodi bobek. Toho zajima jen co je pred vami, ale to je tak vsechno. Jinak je to jeste stale az po usi v plynkach.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsem chtěl napsat to samé co vy. Díky za vysvětlení.

U tesly v režimu autopilota nemusíte držet volant?

Já u Nira tak max stihnu si nalejt kávu, nebo třeba sundat bundu ,ale tak musím aspoň chytnout volant jinak se to deaktivuje a pošle mě to třeba do mostu :-(.

Používám to hlavně na dálnici na noční noststop přejezdy na dovolenou, kde je dobré že Vás to vede a je zdvojená kontrola.

Možná že v Americe mají skutečného autopilota viděl jsem video kde to normálně jede zastaví na stopce pustí auta a rozjede se samo. Je také otázka jestli to umí jet ve vánici někde na horách překonávat sněhové jazyky tak, kde už by soudný člověk ani nejel.

Obrázek uživatele Michelin

Nevim jak v Americe, ale podle meho jsou ta videa natocena zamestnanci Tesly, kteri to testuji a patrne to navic testuji/ladi jen na trasach, ktere uz to zna.

Volant se drzet musi. Myslim, ze tam byval interval minuta nez vas to zacalo upozornovat. Pred nejakou dobou to pak zkratili na pul minuty. Pak vas to zacne nejprve vizualne a posleze i akusticky upozornovat. Pokud dal nereagujete spusti varovne a pomalu zastavi.
Jsou borci co to obchazi treba tim, ze vmacknou na jedne strane volantu do nej pomeranc nebo na jednu stranu volantu neco zavesi. Tim dojde k jeho rozvazeni a auto si mysli, ze ho drzite...

No ja se mam rad, takze jsem to jeste netestoval. Ze zacatku, kdyz byval ten interval jeste delsi jsem si s autopilotem parkrat vypomohl take pri nocnich jizdach. Ono, kdyz uz se clovek doopravdy zacne za volantem najednou probouzet z mikrospanku a zastavit neni na dalnici kde, tak je ten autopilot lepsi nez nic. To akusticke upozornovani se pak hodi aby vas pravidelne budilo a mel jste tak sanci ohlidat a prevzit si to na pripadne zuzeni nebo sjezd z dalnice.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Anonym123

ctrl c/v (Audi e-tron)
Čo je adaptívny tempomat isto viete. Ale čo je prediktívny adaptívny tempomat som netušil. V podstate ide o to, že vozidlo na základe znalosti polohy na mape v kombinácii s kamerou čítajúcou značky samo upravuje a nastavuje rýchlosť, a to nie len spomaľuje ale aj zrýchľuje. Logika je nasledujúca:

Idem po ceste obmedzenou maximalkou, povedzme 70 km/h. Tú si auto nastaví samo po zapnutí tempomatu a zrýchli na ňu, ak nejde predo mnou iné pomaľšie auto alebo sa neblíži zákruta. Blíži sa kruhový objazd. Ten 70kou nedám, auto začne spomalovať (pričom rekuperuje) a na kruháč vchádzam zhruba 30 km/h, rýchlosť akurát. Samozrejme volantom krútim ja, túto situáciu zatiaľ "nedá" ani moja Tesla. Opúšťam kruháč a za ním je koniec obce. Auto samo nastaví 100 km/h a zrýchli na túto rýchlosť, pričom už riadi asistent lebo vidí pekné čiary. Blížim sa k miestu, kde je rýchlosť znížená na 50 km/h.. Auto na displeji (vpravo dole) ukáže zelenú 50 a začne samo spomaľovať tak, že v okamžiku keď míňam značku mám presne 50.Po celú dobu som sa nedotkol ani brzdy ani plynu, ani som nič nezapínal alebo nevypínal.
V tejto situácii na Tesle musím - buť vypnúť tempomat, aby auto začalo brzdiť alebo pri zapnutom AP páčkou tempomatu manuálne znížiť rýchlosť, ovšem AP kruháč neusoféruje a tak sa po prevzetí volantu mnou, vypne, pričom tempomat sa prestaví na aktuálnu rýchlosť (30). Čiže po opustení kruháča musím najskôr pridať plyn na cestovnú rýchlosť a potom znovu zapnuť AP.
V rámci obejktivity treba dodať, že aj Tesla na v prudších zákrutách na dialnici a hlavných ťahoch ciest upravuje rýchlost, nie však v meste. Nikdy však nezrýchli na inú rýchlosť podľa maximálnej povolenej rýchlosti.
2:1 pre Audi

Obrázek uživatele Michelin

Mimo mesto vim, ze upravuje rychlost, ovsem neumi cist znacky...
Ve meste me to jeste zapnout nenapadlo, takze nevim.
No uz jsem tu psal mnohokrat, ze ten autopilot Tesly neni zadny zazrak.

Od e-Trona me aktualne hoodne odradila ta jeho ne/rekuperace. Uz jsem si fakt zvykl ovladat auto jenom plynovym pedalem a hrat si s nejakyma packama pod volantem (obzvlaste ve meste kde bezne tocite volantem kolem dokola) a nebo muset zase neustale preslapavat na brzdu by me fakt nebavilo.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Tak na Koně je ten interval asi každých 15 vteřin, kdy to pak 10 vteřin šíleně řve, než auto začne zastavovat. Kdyby to bylo 30, už by se s tím dalo pracovat.

Obrázek uživatele Michelin

Jj. U Ioniqu jsem to myslim stpoloval a bylo to 10s, coz je fakt brutal.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně toto mě napadlo jako první! Tak "ohnutou" statistiku aby člověk pohledal... že to mají vůbec zapotřebí :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Domnívám se, že srovnávají stejné úseky. Tedy se zapnutým autopilotem a bez. Jinak by to nedávalo smysl.

Obrázek uživatele Michelin

No tak na to si vsadim, ze to tak nepocitaji. To by si programatori makli nez by vypotili takovou statistiku. A navic kdyby tedy zapocitali jen kilometry z useku kde si vubec nekdy nekdo zapnul autopilota byli by ty cisla poctu kilometru pomerne nizka a ne v radech milionu na jednu nehodu...

Jsem si jisty, ze proste vzali absolutni cislo najetych kilometru vsech Tesel se zapnutym AP vs kilometry vsech Tesel bez aktivniho AP a vydelili je pocty nehod z jedne a druhe skupiny.
Dokonce bych se vsadil, ze zapocitali i kilometry jenz najeli Tesly, ktere nejsou vubec AP vybavene.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navíc i v případě zapnutého autopilota mohl nehodě zabránit i člověk, takže formulace kdyz nehodu řídil autopilot a kdy člověk je zavádějící. Spíše se jedná o to, kdy řídil člověk a kdy měl aktivováného asistenta s názvem "autoůpilot". Ten název je sám o sobě
nebezpečný.

Obrázek uživatele Michelin

Presne tak, to jsem ani nezminoval, ze jsem samozrejme zazil i ja situaci kdy me autopilot poslal do nehody a ja mu to vyskubnul...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

by byla dobrá palubní kamera a záběry z ní, rádi bysme se podívali ;)

Dalsi priklad, zatacka, do ktere neni videt, nezpomali a ma snahu to vzit rovne na pole (treba by to na posledni chvili vybralo, ale na to jsem nikdy odvahu nemel). V ramci objektivity je treba rict, ze tam v poli obcas skonci i auto s lidskym ridicem, kdyz prepali rychlost.
https://goo.gl/maps/NG7CR67vLey

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Na co? Třeba jak to spolehlivě ignoruje ty plastové svislé terče, kterými se na dálnici uzavírá pruh při zúžení do jednoho?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

joo ano, třeba i ty terče. Všechno nás co nemáme osobní každodenní zkušenosti z Tesly nás zajímá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ostatnych 95% CPU bude pocitat bitcoiny! :)

Obrázek uživatele Kuk

A to má ještě smysl? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

má - NEzmysel.

Obrázek uživatele Anonym123

.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil