Nová válcová laboratoř přispěje k dalšímu rozvoji Škoda Auto v oblasti alternativních pohonů, především v oblasti elektromobility.
foto: Škoda
V nové laboratoři mohou být měřeny a optimalizovány jak vozy s benzinovými a naftovými motory, tak i vozy s hybridním a čistě elektrickým pohonem. Jedná se o nejmodernější zařízení svého druhu ve střední Evropě a o jedinečnou laboratoř v rámci celé České republiky.
NEPŘEHLÉDNĚTE PREMIÉRA: představuje se Škoda Karoq, nástupce Yetiho
„Touto nejmodernější válcovou laboratoří udává společnost Škoda Auto trend v oblasti vývoje a testování motorů,“ uvedl Christian Strube, člen představenstva za oblast technického vývoje společnosti Škoda Auto, a dodal:
„Rozšířením Motorového centra se zároveň vydáváme důležitým směrem k novým, technicky pokrokovým řešením, neboť nová laboratoř představuje rozšíření našich vývojových aktivit v oblasti elektromobility.“
Základní kámen nové laboratoře s výkonovými válci v Mladé Boleslavi položila společnost Škoda Auto v červnu 2015, do jejího otevření uplynulo pouhých 550 dní.
Tradiční česká značka bude toto nové zařízení využívat k vývoji budoucích modelů a k ověřování kvality současných sériových vozů. Klíčovým zařízením vysoce moderní laboratoře je válcová zkušebna simulující jízdní odpory testovaného vozidla.
Do roku 2019 zde vzniknou další dvě válcová zkušební zařízení. Náročné testy probíhají v souladu s aktuálně platnými normami. Přímo na místě se provádí analýza a vyhodnocení dosažených výsledků.
„Díky nové válcové laboratoři disponujeme vysoce moderním nástrojem, jehož význam v budoucnu stále poroste, a to jak z hlediska zajištění kvality našich sériových vozů, tak i s ohledem na vývoj mimořádně účinných pohonných jednotek budoucnosti,“ říká Martin Hrdlička, vedoucí vývoje podvozku a agregátu ve společnosti Škoda Auto.
Klíčové údaje nové válcové laboratoře
– doba výstavby 550 dní – plocha o rozloze 3 633 m2
– elektrický příkon 3 200 kVA – tři válcová zkušební zařízení
– při stavbě bylo položeno 28 116 metrů kabelů
– k dispozici je 30 vysokotlakých lahví se speciálně kalibrovanými tekutinami v různých koncentracích
– na zkušebních zařízeních mohou být testovány vozy s výkonem až 300 kW
– ventilační systém vymění až 30 000 m3 vzduchu za hodinu pro každé ze tří zkušebních zařízení
– v nové laboratoři proběhne 2 600 měření za rok
– vývojové a sériové vozy urazí na zkušebních válcích 28 600 kilometrů za rok
– ve válcové laboratoři mohou být testovány vozy dle platných norem pro více než 100 trhů
zvládne výkon až 300kW?
To by jim to asi Tesla S P100D
zvládne výkon až 300kW?
To by jim to asi Tesla S P100D strhla.
Ale nestrhla…předpokládám, že nekecají, takže mají
Ale nestrhla…předpokládám, že nekecají, takže mají instalováno zkušební zařízení na 300kW hodinový výkon, zatímco Tesla má své super výkony jako krátkodobé přetížení
tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/boj-proti-emisim-kamiony-budou-
tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/boj-proti-emisim-kamiony-budou-jezdit-jako-trolejbusy_428604.html
Čím dál tím zoufalejší píár. Za chvíli tu bude
Čím dál tím zoufalejší píár. Za chvíli tu bude zpráva, že uklizečky v Škodofce dostali nový pometla s autopilotem a v diskuzi pod tím bude fňukat Alien že ho kvůli tomu vykopli z práce 🙂
LOL
LOL
kdyby byla šáde nej tak už to dávno víme ;))))
kdyby byla šáde nej tak už to dávno víme ;))))
Díky investici ve výši 15 milionů eur postupně vznikne 24
Díky investici ve výši 15 milionů eur postupně vznikne 24 nových pracovních míst – jako vážně? To snad lepší nepsat.
Náhodou, to je jen 625.000 Eur na hlavu, čili aktuálně v
Náhodou, to je jen 625.000 Eur na hlavu, čili aktuálně v českých 16.875.000,- Kč za 1 vzniklé pracovní místo. Měřeno dnešní minimální mzdou s odvody onoho jednoho člověka je to plat na 1.145,5 měsíce, tedy 95 let! Nevím, kolik budou muset stát služby takového centra, aby se to zaplatilo, asi hodně.
Jakakoliv anti-Skoda/VW manipulace dobra, ze?
Kdybychom rekli,
Jakakoliv anti-Skoda/VW manipulace dobra, ze?
Kdybychom rekli, ze pokud laborator vykouma neco, co na aute usetri E15, tak se za rok zaplati, uz by to neznelo dost radovanovite?
No ale to jsme neřekli. Ani Škoda to nenapsala. Ovšem
No ale to jsme neřekli. Ani Škoda to nenapsala. Ovšem napsala, že mají zkušebny na všechny možné spalovací motory a mimo jiné i elektromotor. Takže jen další investice do spalovací technologie.
Tak Radovane, ne, že bych měl škoduvku rád, spíše na ni
Tak Radovane, ne, že bych měl škoduvku rád, spíše na ni nadávám, že má blbý kecy o elektromobilech, jak je pžasná a přitom kde nic tu nic,
ALE
fakt si myslíte, že uvěřím, že vy, který nikdá nebyl zaměstnancem škody či podobného podniku na úrovni strategickho plánování, máte dost odborných znalostí, aby jste takto mohl spočítat návratnost bez znalosti všech provozních nákladů A hlavně se znalostí „nějaké důvodové zprávy“ proč to VW potřebuje? Fakt tyto znalosti máte, nebo máte pouze blbý kecy na úrovni diletanta? Omluvím se, když mi napíšete, že na podobné pozici v automobilce jste byl, jinak jste jenom diskuterske troll a diletant co poslední dobou jenom nadává a má blbý kecy…
Matematika milý Anonyme nejsou blbý kecy, jak píšete. To
Matematika milý Anonyme nejsou blbý kecy, jak píšete. To je prostě dělení. Návratnost ve výpočtu nikde není. Jen konstatování, kolik je nutné investovat na 24 pracovních míst. A otázka, zda se to vůbec vyplatí. Aby si to čtenáři uvědomili a začali o tom přemýšlet. Pokud se tam totiž mají testovat auta podle různých politických norem, pak to může být i pěkný legislativní byznys. Ta čísla jsou totiž opravdu ohromující.
Závěroveň si doporučuji čtenářstvo upozornit, že po převodovkárně a Kvasinách je to další investice Škodovky do spalovacích aut, protože většina zmíněných motorů je prostě spalovacích. Takže žádná elektromobilita.
Pane Radovane, nemohu se zbavit pocitu že zapřaháte vůz
Pane Radovane, nemohu se zbavit pocitu že zapřaháte vůz před koně.
Domnívám se, že Škodovka potřebovala novou zkušebnu, tak si ji postavila za v článku zmíněnou částku a jako vedlejší účinek přitom vzniklo 24 nových pracovních míst. Ale to automaticky neznamená že to bylo postaveno z důvodu zaměstnání 24 lidí.
Když nějaká firma postaví např. jadernou elektrárnu v ceně 24 miliard a bude tam pracovat 24 zaměstnanců, tak to neznačí že hodnota práce jednotlivce či jeho plat se vypočítá prostým dělením pořizovací ceny počtem při provozu zúčastněných lidí.
Zde „prosté dělení“ nemá co pohledávat.