SEAT vstoupí na motocyklový trh se zcela elektrickým modelem eScooter

redakce - 06 Listopad 2019

Seat začne prodávat svůj vlastní motocykl se 100% elektrickým pohonem jako ekvivalent skútrů 125 cm3 v roce 2020.Model eScooter bude k dispozici pro soukromé zákazníky i provozovatele služeb sdílení vozidel

Model eScooter bude k dispozici pro soukromé zákazníky i provozovatele služeb sdílení vozidel
foto: Seat

Seat začne prodávat svůj vlastní 100% elektricky poháněný motocykl, který je ekvivalentem modelů se spalovacími motory 125 cm3, v roce 2020. Oficiální premiéra se uskuteční 19. listopadu v Barceloně během světového kongresu a veletrhu Smart City Expo World Congress.

Nový koncept SEAT eScooter je součástí strategie společnosti SEAT v oblasti městské mobility, jejímž cílem je nabízet velkoměstům trvale udržitelná řešení. SEAT na minulém ročníku veletrhu Mobile World Congress oznámil, že je v rámci koncernu Volkswagen průkopníkem strategie mikromobility.

Tato strategie zahrnuje také koncepční vůz SEAT Minimó a elektrickou koloběžku SEAT eXS Kickscooter powered by Segway, která byla představena na kongresu a veletrhu Smart City Expo 2018.

Předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo uvedl, že „kvůli neustálému rozrůstání velkoměst je dosažení efektivní mobility jednou z hlavních výzev, kterou bude nutné překonat. Dnes činíme další krok v naší strategii městské mikrobility a potvrzujeme, že uvedeme na trh první elektrický skútr v historii značky“.

Barcelona je evropským velkoměstem s největším počtem motocyklů na obyvatele. Mobilita v jedné stopě zde má dlouhou tradici. SEAT proto vyvíjí tento koncept ve spolupráci s barcelonským výrobcem elektricky poháněných motocyklů Silence.

Demokratizace elektrické, trvale udržitelné mobility

SEAT se stává poskytovatelem služeb pro mobilitu, který překračuje hranice pouhé výroby automobilů a reaguje na jeden z nejvýznamnějších trendů v oblasti mobility budoucnosti: trvale udržitelnou ekonomiku, založenou na sdílení a spolupráci.

Společnost SEAT již nabízí služby sdílení automobilů Respiro a navíc prodává elektrickou koloběžku SEAT eXS KickScooter powered by Segway, která je nabízena rovněž pro služby sdílení prostřednictvím startupu UFO.

SEAT navíc nedávno představil koncepční vůz SEAT Minimó, 100% elektromobil, který kombinuje nejlepší vlastnosti automobilu a motocyklu. Díky své koncepci se dokáže přizpůsobit platformám mobility, které budou utvářet budoucnost cestování automobilem ve velkoměstech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

dalo se to cekat, ac cekal jsem ze s tim VW prijde driv kdys vlastni Ducati, pritom ta znacka mela v historii mnoho podobnych modelu, tedy scootru, a elektricky scooter Ducati se ma prodavat taky

vesmes to bude zpusob jak snizovat flotilove emise, staci mit pod kazdou znackou nejakou elektrickou motorku, a razem je to zas o neco lepsi cislo pro celou flotilu

Na druhou stranu to má vysokou logiku, neb benzínový skůtr na nádrž taky mnohdy neujede o moc víc než 100 km a jelikož se používá k hrkání kolem baráku po městě, tak nedojde k omezení použití - takže je přímá náhrada možná

No, naše Honda PCX 125 ccm dává na nádrž mezi 320-350km. Průměr 2,2/100 km. Koupil jsem ji Ženě na sezónní dojíždění do práce 20km tam a zpět. Neřeší parkování a městem projede zácpy jak nůž máslem . (Velice rychle pochopila, že auta stojí, motocykly jedou :) ) Ano hledal jsem E-alternativou, ale naprostá vetšina je stále omezena do 45 km/h. Samotná Honda dělá PCX v EL, ale prodává jen v Japonsku. Co mě zaujalo, je tam ceníková verze elektrické oproti spalovaci jen asi o 25 tisíc dražší, je tak japonský Tomáši? Bohužel ani Vespa nebo NIU v GT verzi s max 70 km/h není řešení. Bydlíme na vesnici a do města vede silnice 1. třídy. Jen sebevrah by tam jel na něčem co jede 45km/h (i takoví se však najdou). Nepotřebuju scooter, co 90tkou ujede 100 km, ale krátkodobé aspoň 10-20 km. Mám pár známých v Brně a Praze, co reší to samé. Tzn teším se, že se snad už brzo dočkám. I když máme oba to "zlé spalovací" PCX moc rádi.

ja se prave divim ze s tim neprisli mnohem driv, kazda znacka koncernu by si tak mohla snadno snizit emisni flotilovej prumer a za vcelku rozumne naklady rozlozene do nekolika automobilek, vyvoj takoveho skutru neni ani v radu jednotek milionu eur, a vyroba a prodej je pak otazka stovek eur az nizsich tisicu eur, staci pak jen lepit jine znacky/polepy podle dane znacky


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?