Seat zahájil výstavbu budoucího zkušebního centra pro napájení elektrických pohonů s označením TCE (Test Center Energy).
foto: Seat
Nová laboratoř pro testování automobilových akumulátorů vyroste v areálu výrobního závodu SEAT v Martorellu. Nové centrum si vyžádá investici více než 7 milionů eur a bude vyvíjet a testovat různé systémy pro napájení elektrických a hybridních vozidel.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla připravuje elektromobil s cenou do půl milionu, na trh půjde za pár let! A další novinky z Battery Day
Při rozmanitých testech bude možné využívat celkový výkon 1,3 MW. Tento komplex bude ve Španělsku jedinečnou a průkopnickou akumulátorovou laboratoří. Výstavba TCE je součástí nedávno zveřejněného investičního plánu ve výši 5 miliard eur.
Nová budova bude dokončena v dubnu 2021 a na ploše 1500 metrů čtverečních nabídne různé zkušební komory pro testování akumulátorových článků a modulů s lithium-iontovou technologií, sad akumulátorů se středním i vysokým napětím, jakož i různých nabíječek používaných pro kompletní produktovou řadu elektrifikovaných vozidel.
Plány zahrnují také několik klimatických komor, které umožní testování akumulátorů a modulů za extrémních teplot. V nich se budou simulovat rozmanitá prostředí, s nimiž se může vozidlo během svého životního cyklu setkat.
Součástí komplexu bude rovněž laboratoř pro technicky vyspělé elektronické systémy. V ní se budou konstruovat a vyrábět prototypy a rozhraní pro testovací systémy.
V centru navíc vznikne také dílna se specifickým vybavením pro realizaci testů elektrifikovaných vozidel, a to až šesti vozů současně. Tento prostor se bude využívat pro různé testy výkonnosti napájecího systému, funkční bezpečnosti a integrace funkcí. Přístrojové vybavení bude zahrnovat také systémy umělého vidění.
Nové centrum TCE doplní laboratoř pro sady akumulátorů s nízkým, středním a vysokým napětím, kterou společnost vybudovala v roce 2010. SEAT v uplynulém desetiletí realizoval národní i mezinárodní výzkumné projekty a uskutečnil více než 2000 sérií testů. Toto zařízení má dvě klimatické komory a při testech může využívat výkon 200 kW.