Seat odhaluje vizi budoucnosti městské mobility představením koncepčního vozu Minimó na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.
foto: Seat
Elektricky poháněné čtyřkolové vozidlo bylo vyvinuto s ohledem na výzvy současné dopravy ve městech, která se potýká se stále přísnější emisní legislativou včetně zákazů vjezdu do městských zón pro některé druhy vozidel, s negativními dopady dopravních kolon a s nedostatkem parkovacích míst.
NEPŘEHLÉDNĚTE Renault Twizy Cargo jako elektrické nákladní auto
„Automobilový průmysl se přizpůsobuje změnám v pohledu zákazníků na individuální dopravu. Seat nabízí pro tyto výzvy řešení v podobě vozidla Minimó, které jsme poprvé vyvinuli specificky k tomuto účelu. Kombinací techniky pro autonomní jízdu a systému elektrického pohonu vytváříme budoucnost městské mobility,“ řekl Luca de Meo, předseda představenstva společnosti Seat.
Úzké a agilní vozidlo usnadňuje jízdu v městských oblastech, ale má uzavřený interiér, je praktické a nabízí vyšší úroveň bezpečnosti, takže uspokojí požadavky širšího okruhu řidičů.
Díky zcela elektrickému pohonu s nulovými emisemi lze s tímto vozidlem bez omezení cestovat i v městských centrech s nejpřísnější emisní legislativou. Další výhodou je možnost výměny sady akumulátorů.
Vozidlo tak rychle a efektivně získá novou zásobu elektrické energie. Pro soukromé zákazníky se tím výrazně zkrátí doba nabíjení a provozovatelům služby sdílení městských elektromobilů se sníží provozní náklady.
Design pro život
Hybridní charakter vozidla Minimó, které kombinuje vlastnosti osobního automobilu a motocyklu, je důsledně přizpůsoben jeho hlavnímu účelu: komfortně přepravit dvě osoby na co nejmenší ploše.
foto: Seat
Koncepční vůz s vnější délkou 2,5 metru a vnější šířkou 1,24 metru je dostatečně kompaktní k tomu, aby projel i těmi nejucpanějšími městskými ulicemi a využil i ty nejmenší mezery pro zaparkování. Kompaktní rozměry navíc zmenšují plochu vozidla na pouhých 3,1 m2, což je mnohem méně než u běžného městského vozu (cca 7,2 m2).
A na rozdíl od ostatních městských vozidel poskytuje mimořádné potěšení z jízdy a komfort díky velkým, nezakrytým 17“ kolům, vysoké poloze sedadel jako ve vozech SUV a bezkonkurenční nabídce prostoru pro spolujezdce. S tímto vozem lze projíždět městskými ulicemi rychlostí, která je pro ostatní vozidla nedostižná.
Uzavřená karoserie se vyznačuje lehkostí a odhaleností, jež dává vyniknout technické kráse. Vozidlo chrání své cestující nejen před působením živlů, ale také jim poskytuje vyšší úroveň bezpečnosti, a je tak bez ohledu na podmínky praktickým dopravním prostředkem pro cestování po městě.
Jedním předním světlometem připomíná motocykl, zatímco design zadní svítilny je inspirován světem letadel a umocňuje agilitu vozidla. Ale temperamentní design vozidla Minimó nabízí také praktičnost.
Zavěšení asymetrických dveří umožňuje jejich otevření i v nejtěsnějších prostorech. Menší dveře řidiče na levé straně ponechávají více místa pro okna, což zlepšuje výhled z vozidla, zatímco větší dveře spolujezdce na pravé straně významně usnadňují nastupování a vystupování.
„Design vozu Minimó ukazuje, jak chápeme městskou mobilitu, a to svou hospodárností, vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty a snižováním nákladů v kombinaci se vzrušujícím designem. Naše Minimó dokazuje, že i ve světě elektromobilů a sdílení automobilů je místo pro zábavu a styl. Design tak hraje ještě důležitější roli než dosud,“ řekl Alejandro Mesonero, šéfdesignér společnosti SEAT.
Splnit požadavky městské společnosti znamená dát lidem svobodu cestovat bez jakýchkoli omezení. Minimó poskytne zákazníkům dojezd více než 100 kilometrů na jedno nabití sady akumulátorů. Díky důmyslné konstrukci však uživatelé nemusí čekat hodiny, až se vybité akumulátory jejich vozidla nabijí.
Akumulátory, uložené pod podlahou vozidla ve snadno přístupném rámu, lze vyměnit za zcela nabitou sadu během několika sekund a s minimálním úsilím. Vozidlo tak může pokračovat v jízdě mnohem rychleji než ostatní vozidla na silnicích.
Komfort a praktičnost pro řidiče a spolujezdce
Interiér vozidla Minimó nabízí velkorysý, světlý prostor s atraktivním designem, přestože půdorysná plocha je jen o málo větší než u motocyklu. Po otevření dveří vzhůru přivítá cestující komfortní interiér s příjemnými materiály a esteticky vytříbeným designem.
Na sedadlech s uspořádáním 1+1 je pro řidiče i spolujezdce k dispozici stejně velký prostor. Panoramatický výhled z vozu všemi směry umožňuje cestujícím užívat si krás okolí. Vzdálenost mezi kyčelními klouby řidiče a spolujezdce vzadu je stejná jako v modelu Seat Mii, zatímco vzdálenost mezi cestujícími a dveřmi je větší než v aktuálním modelu Seat Ibiza.
Spolujezdce vzadu hýčkají měkké, hladké materiály s čistým zpracováním a smyslnými liniemi. Pocit prostornosti a komfortu ještě více umocňuje skutečnost, že v zadní části interiéru není tradiční pevné sedadlo.
Zadní sedadlo je totiž neoddělitelnou součástí interiéru. Pokud cestuje řidič sám, může velkorysý prostor vzadu využít pro odložení zavazadel. Toto řešení zvyšuje praktičnost vozidla a také naznačuje další možné využití vozu Minimó i pro jiné účely, než je přeprava osob.
Vpředu je vše přizpůsobeno potřebám řidiče vozu Minimó, který těží z know-how značky SEAT v oblastech ergonomie a jízdní dynamiky. Minimó díky tomu nabízí precizní dynamiku a snadnou ovladatelnost. Základem vozidla je tuhý skelet. Kola s průměrem 17“ jsou umístěna co nejdál od sebe. Lehká a zároveň odolná konstrukce karoserie přispívá k neuvěřitelným provozním vlastnostem.
foto: Seat
V oblasti konektivity nabízí vozidlo integrovaná digitální řešení pro soukromé uživatele i klienty služeb sdílení automobilů na základě digitálního klíčku a bezkabelové technologie Android Auto™. Centrální digitální displej za volantem kombinuje funkce panelu přístrojů a digitálních aplikací chytrého telefonu uživatele s nezbytnými požadavky na bezpečnost jízdy.
Uživatelé mohou díky funkci Google Assistant v rámci systému Android Auto sledovat provoz s oběma rukama na volantu a zůstávat přitom díky hlasovým povelům ve spojení s okolním světem, plnit různé úkoly a ovládat multimediální systémy.
Tato platforma je navíc otevřená pro další budoucí vývoj. Minimó je připraveno na budoucí techniku pro autonomní jízdu úrovně 4, která umožní vyzvednout uživatele na stanoveném místě. Tím se vyřeší jeden z hlavních problémů sdílení vozidel.
Syntéza řešení
Nové přístupy k mobilitě jsou v souvislosti s růstem velkoměst a přelidněností městských oblastí stále důležitější. Cestování tradičním automobilem je stále náročnější, takže je nutné přicházet s nápaditými, dobře promyšlenými řešeními.
Koncept Minimó má předpoklady k tomu, aby způsobil revoluci městské mobility. Od osobních automobilů přebírá bezpečnost, komfort a praktičnost, které kombinuje s vrozenými přednostmi motocyklů, jako je malá půdorysná plocha a agilita. A k tomu všemu přidává nové vlastnosti elektrifikovaných pohonů a dokonale integrovaných digitálních funkcí.
Výsledkem je úzké a agilní vozidlo s uzavřeným, praktickým a komfortním interiérem, které díky své specifické koncepci snižuje provozní náklady provozovatelům služeb sdílené mobility a nabízí vhodné řešení pro moderní mobilitu.
Koncepční vůz Minimó bude představen ve světové premiéře na veletrhu Mobile World Congress 2019 v Barceloně a poté bude vystaven na březnovém mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Zepředu to vypadá jako Twizy, ale z boku jako Smart. Podle
Zepředu to vypadá jako Twizy, ale z boku jako Smart. Podle mě tudle kategorii spolkne produkce z Číny. Evropský výrobci to zabijou cenou a pak to budou stejně kupovat vod číňáků a lepit na to svoje značky.
Tydle pidi auto/motorky by mohli nahradit skůtry ve městech protože jdou použít i za deště a v zimě. Časem by mohli mít vyhrazené rychlé pruhy a mohli by opanovat i centrum měst. Prostě rychlé osobní tiché tuk-tuky co potěší mladé, pracující i seniory.
Města to určitě podporovat nebudou, MHD je nesrovnatelně
Města to určitě podporovat nebudou, MHD je nesrovnatelně důležitější a efektivnější.
Tohle je využitelné, jen když jste často v zácpě, kterou by tohle mohlo (ale lépe si to první s půjčeným zkusit) prokličkovávat.
Twizy na výstavě Auta na náplavce poutalo nejvíc
Twizy na výstavě Auta na náplavce poutalo nejvíc pozornosti. Ani lidem nevadila ta vysoká cena. Prostě se jim to líbilo.
Kdyby to bylo mensi, tak by se to veslo do kufru Tesla X jako
Kdyby to bylo mensi, tak by se to veslo do kufru Tesla X jako vozitko z P+R parkoviste do mesta. Neco jako padlovaci lodicka u parniku. Lod zakotvi a na ostrov se jede malym clunem.
Já nechápu, proč neudělají něco výrazně nižšího,
Já nechápu, proč neudělají něco výrazně nižšího, kapkovitějšího? Proč takovou vysokou kozu postavenou na čtvercovém umístění kol? Já bych si to pro sebe koupil i na dálkovější ježdění. Klidně bych v tom ležel. Taková jednomístná ministřela s 20 kWh baterií, hmotností tak 400 kg a dojezdem kolem 300 km + CCS rychlonabíjení. Rychlost max klidně 100 km/h.
On i Twizy byl docela mrňous a tohle vypadá zrovna tak.
On i Twizy byl docela mrňous a tohle vypadá zrovna tak. Kdyby to bylo nižší, asi bych se bál, že mě někdo přehlédne. Pak by to muselo mít asi praporek jako ti „ležící cyklisti“.
Jo, lehokolovou tříkolku mám doma a praporek taky. Ale zase
Jo, lehokolovou tříkolku mám doma a praporek taky. Ale zase tak nízké to určitě nebude. Musíte se tam vejít i s hlavou. Já když si sednu do tříkolky, tak mám hlavu ve výšce skoro metr. Střecha tedy bude dalších 10 cm nad tím. 110 cm je výška, kde jsou normální světla aut…
Třeba někdo něco takového vymyslí. Do města je to super
Třeba někdo něco takového vymyslí. Do města je to super věc, ale alespoň Twizy rozhodně není do naší zeměpisné šířky. To bychom museli ještě pár set let vypouštět do vzduchu jedy, aby se tu oteplilo tak o 15 stupňů a stačilo polouzavřené auto bez topení :-).
Twizy 45 byl koncipovan pro ridice od 16 let a v nekterych
Twizy 45 byl koncipovan pro ridice od 16 let a v nekterych zemich bez ridicaku. Proto nesmel mit uzavrenou karoserii a topeni.
Ten můj byl Twizy 80, měl dveře a i něco jako okna, byly
Ten můj byl Twizy 80, měl dveře a i něco jako okna, byly to ve skutečnosti jen pevné fólie na zip. Topení je škoda, to kdyby měl, bylo by to daleko použitelnější auto.
Prave aby se ty Twizy 45 nedaly predelat na auto s topenim,
Prave aby se ty Twizy 45 nedaly predelat na auto s topenim, tak nemely ani ty T 80 pevna okna a topeni. Skoda, mohlo to byt mnohem lepsi.
Já vám nevím, před časem jsem měl cukání pořídit si
Já vám nevím, před časem jsem měl cukání pořídit si ojetý kousek T80, ale když jsem to viděl na vlastní oči, tak mi to nepřipadlo vůbec jako auto, ani kdyby to topilo, chladilo a mělo to normální dveře s okny v elektrice. Motokára nebo kapotovaná čtyřkolka by bylo přiléhavější označení. Nevím, proč neudělali radši se stejným pohonem něco jako Smart.
No… kolegyně s tím jezdí do práce celoročně, takže
No… kolegyně s tím jezdí do práce celoročně, takže záleží od odolnosti každého jedince 🙂
i.ibb.co/SNBh3qL/rt.png
By me zajimalo, jestli se to v zime nemlzi jak prase.
By me zajimalo, jestli se to v zime nemlzi jak prase.
Speciálně tobě jakožto notorickému honiči pořád. 🙂
Speciálně tobě jakožto notorickému honiči pořád. 🙂
Co nadelas, takovy uz je zivot. Nekdo muze v, nekdo jen nad
Co nadelas, takovy uz je zivot. Nekdo muze v, nekdo jen nad obrazkem…
Nad tebou se dá akorát brečet.
Nad tebou se dá akorát brečet.
Bez tech oken je to hruzu nahanejici 🙂 Ma to aspon
Bez tech oken je to hruzu nahanejici 🙂 Ma to aspon zapalovac, ze by clovek dal do nej topeni na celni sklo?
A to pak ještě sněžilo, takže to měla vevnitř
A to pak ještě sněžilo, takže to měla vevnitř zasněžené. No nevím, jestli je to lepší než skútr 🙂
Nedělej si iluze, v dnešní době zvýśenej kraksen typu
Nedělej si iluze, v dnešní době zvýśenej kraksen typu SUV tě přehlídnou anjcvaj.
V podstatě si představuješ VW XL1 čistě na baterky, nebo věci jako tříkolky Solo a Sondors.
Výška je důležitá pro tu viditelnost, ale hlavně
Výška je důležitá pro tu viditelnost, ale hlavně potřebujete vysoký sed i pro zkrácení délky a co nejlepší parkování tohoto vehiklu, což jsou zdaleka nejdůležitější parametry.
Nic zde nectu o topeni a klimatizaci, bude to mit? Jaka je
Nic zde nectu o topeni a klimatizaci, bude to mit? Jaka je nejvyssi rychlost? Kolik vazi ta baterka?
Jako mne se tyhle voztika libi, ale auto je auto hlavne z
Jako mne se tyhle voztika libi, ale auto je auto hlavne z hlediska bezpecnosti…. proste bych v tom asi bal…
V tomhle směru bych byl klidnej. Nejohroženější skupinou
V tomhle směru bych byl klidnej. Nejohroženější skupinou účastníků silničního provozu jsou chodci, takže pokud se nebojíte po ulicích chodit, tak horší už to nebude. 🙂
Tohle je o trochu bezpečnější než scooter, nebo motorka, protože se to nedá v zatáčce „položit“.
Zrovna z hlediska bezpečnosti bych se toho fakt nebál. Nebude to o nic méně bezpečné než malá auta. U nehody jde stejně vždycky jen o tom v jaké rychlosti a kam Vás to trefí.
V praxi jsem viděl totálky malých aut, ze kterých všichni odešli po svých, a na druhou stranu šikovně nabouraná SUV a MPV (ideálně na dveře) kde to posádka jen těžko rozdejchávala.
Ono je to většinou o lidech. Nevím, že by na to byla statistika, ale za roky praxe si troufnu říct, že nejhorší nehody způsobuje POCIT BEZPEČÍ řidičů velkých SUV. Sedí za volantem s pocitem malého tanku, kolikrát se ani nerozhlíží, nebo nekouknout do zrcátka a nechají se napíchnout tramvají.
Nepřímým důkazem budiž statistika průjezdů křižovatek na červenou. Nejčastěji se tohoto přestupku dopouštějí řidiči, kteří si myslí, že je kdyžtak auto ochrání (což je nesmysl). Málo kdy se vám do takové situace pustí řidič městkého skákadla, nebo scootrysta / motorkář – ty se kolikrát rozhlídnou ještě i na zelenou. 🙂
Naprosto souhlasím. Ten falešný pocit bezpečného auta.
Naprosto souhlasím. Ten falešný pocit bezpečného auta. Neexistuje bezpečné auto. Jsou jen více či méně nebezpeční řidiči.
Hezky řečeno. 🙂 také miluji ty věty „nabouralo mne auto“
Hezky řečeno. 🙂 také miluji ty věty „nabouralo mne auto“ – NE auto Vás nikdy nenabourá, ani nesrazí – vždy Vás nabourá nebo srazí ŘIDIČ. Problém je vždy mezi sedačkou a volantem. 🙂
No, zalezi, zda tam vubec ten ridic je. 🙂
No, zalezi, zda tam vubec ten ridic je. 🙂
Já jsem spíš tipoval, že se tu někdo vytasí s onou
Já jsem spíš tipoval, že se tu někdo vytasí s onou slavnou scénou z „Vesničko má středisková“ jak byl pan doktor sražen svým MBéčkem. 🙂
a nebo, že se do mne pustí zástupci / odpůrci autonomních aut…
Ale když už jste vybral tento případ… ehm, ona vlastně i tato situace byla chabou řidiče (strojvedoucího). Nebo myslíte, že se měla lokálka zajistit sama po té co vystoupil? 🙂
Stačí mrknout třeba na Novinky.cz – auto nabouralo; auto
Stačí mrknout třeba na Novinky.cz – auto nabouralo; auto vjelo na přejezd; auto vjelo pod kola náklaďáku; auto se převrátilo; auto dostalo smyk…
Člověk má někdy pocit, že ta „samořiditelná“ auta už jsou tu s námi pár desítek let.
No a presto si myslim ze je lepsi jet reba ve fabii nez ve
No a presto si myslim ze je lepsi jet reba ve fabii nez ve velorexu, protoze zamtimco v te fabce pri mensi mestske nehode skoncite s pomlacenym autem, ale za 2 hodiny jste v praci, tak i pri male nehode v nizke rychlost v tom velorexu (nebo libovolne „ctyrkolce“ bez ochrannych prvku) uz treba nevylezete…
Mne by zajimalo jestli ti ridici „nebojim se bourat, sak me
Mne by zajimalo jestli ti ridici „nebojim se bourat, sak me auto ochrani“ existuji i v realu nebo jen v realite internetovych diskuzi 😀
Jinak „nebude to o nic mene bezpecne nez mala auta“ je uplne mimo misu – tohle je formalne porad motorka prepokladam, tzn nejakou ochranu to nema fakticky zadnou stejne jako twizy – tj ve chvili kdy vas nejaky blb sejme, tak jste nahrani i v situaci, kdy z bezneho maleho auta jak fabka vylezete maximalne s monoklem. Ono se to nezda ale i male auto v pripade obyc nehody (tj nesrazite se s nekym primo celne, nebo nvpalite v rychlosti do stromu nebo zdi, pripadne van nekdo nenabere ve vetsi rychlosti z boku) je dneska dost bezpecne a mimo vyse zminene pripady povetsinou vyvaznete se zdravou kuzi, zatimco jako ridi vozitka bez ochrannych prvku muzete byt uz v panu…
A to ze vas nejaky blbe nekde sejme jaksi mate dost malou sanci ovlivnit, sam jsem za statisice kilometru nikdy neboural, krom minitukance pri parkovani, alenahoda je blbec a pak je proste lepsi sedet v aute, nez v motorce s plexisklem….
Nebyt toho, tak tohle by za me bylo uplne super druhe „auto“ do rodiny… na dojet do prace v jednom, nouzove svezeni ve dvou to krasne staci, a nic jineho aktualne yarisem stejne nedelame…
Tak oni to nebudou borci co se přepli do „nebojím se“
Tak oni to nebudou borci co se přepli do „nebojím se“ nástupem do SUV. Spíš to je malilinkatý, leč znatelný posun od „radši budu připravený na brzdě“ k „ta oranžová znamená – zrychli“.
A to kolikrát SUV je pro svého řidiče nebezpečnější,
A to kolikrát SUV je pro svého řidiče nebezpečnější, než klasika viz videa z nehod na Youtube a v nich kutálející se SUV…
Otazka je pomer tech udalosti (kutalejici se SUV vs rozmackane
Otazka je pomer tech udalosti (kutalejici se SUV vs rozmackane male auto). Pocitam, ze at uz si vyberes jakykoliv typ auta, najdes bez problemu hromadu videi, jak skoncilo v osklive nehode.
Nezpochybňuji poměr. To by ani vzhledem k situaci nešlo.
Nezpochybňuji poměr. To by ani vzhledem k situaci nešlo. Měl jsem na mysli spíše to, že je na nich vidět, jak málo SUV na kotrmelce stačí.
Nedávno byla ve zprávách i nějaká nehoda v pražském tunelu. SUV dostalo ťukanec z boku na zadní kolo a už se kutálelo…
Ted me jeste napadlo, jestli ty kotrmelce jsou vubec (primo)
Ted me jeste napadlo, jestli ty kotrmelce jsou vubec (primo) zpusobene tim „tukancem na kolo“ nebo spis tim, ze ridic(ka) po te rane zpanikari, skubne bolantem a auto prevrati.
Ale to jsme zase u (ne)zkousenosti a (ne)ochote (po zaplaceni mega+ za auto) vytahnout jeste par tisic na nejakou skolu smyku, kde si alespon trochu zkusi, jak se to auto chova, kdyz se „neco podela“.
Abyste se nedivil, pokud byste srovnal crash test tohoto
Abyste se nedivil, pokud byste srovnal crash test tohoto „auta“ a třeba Citigo nebo něco podobného. Nevím, jestli i potom byste tvrdil, že „Nebude to o nic méně bezpečné než malá auta.“
Já si netrofnu to tvrdit, ale když vezmu do úvahy deformační zóny, airbagy a celkovou hmotnost, tak bych u nehody raději seděl v tom Citigo (Up, yaris, atd…).
No právě, že do rychlosti 60 km / h to vychází šul nul
No právě, že do rychlosti 60 km / h to vychází šul nul na stejno, podle toho kam se bourá.
– Čelně je to nastejno.
– V úhlu 45% dopadli mini auta lépe než L7e (tato kategorie), protože – Z boku to vyšlo nastejno.
– A zezadu nastejno.
Takže jediný horší výsledek statisticky vykazují při šikmém nárazu.
Pravdou zůstává, že v rychlostech nad 60km/h se to rapidně začíná měnit ve prospěch mini aut.
Ale bavíme se tu o městské dopravě, a tam přednosti tohoto tipu vozítek značně převyšují tuto potencionální nevýhodu. Vemte si jen fakt, že se do jízdního pruhu vejdou dvě vedle sebe. Na každé červené vám mohou stát dva vedle sebe. Dovedete si představit to zkrácení front? Když vezmete v potaz, že ve více než 75% aut v kolonách sedí jen řidič, a na zelenou projede mezi 8 až 10ti auta, tak na zelnou projelo max 12 lidí. Pokud nahradíte 50% městské individuální dopravy tímto (při elektro akceleraci) – projede Vám na každou zelenou minimálně 20 lidí.
A snad je zbytečné zmiňovat výhody při parkování, nepoměrně nižší provozní náklady atd…
Záleží na ceně. Muselo by to být podstatně levnější
Záleží na ceně. Muselo by to být podstatně levnější než miniauto typu Citigo, aby se to ve velkém kupovalo. Jinak to skoro nikdo reálně nekoupí. No a o té nižší ceně právě pochybuji, takže to bude stejná rarita jako je Twizy.
No já bych si nebyl tak jist. 🙂
zatím tu máme dva
No já bych si nebyl tak jist. 🙂
zatím tu máme dva zástupce
http://www.elblesk.cz
http://www.vxt.cz
a to nejsou podrobeni žádné velké konkurenci…
Když vezmu v potaz provozní náklady, tak už teď to (při pravidelném používání = vysokém nájezdu) dává smysl.
Jo, za těch 100 tisíc ta hračka by ještě šla, ale taky
Jo, za těch 100 tisíc ta hračka by ještě šla, ale taky jsem si nevšiml, že by to nějak šlo na dračku a jezdily toho tady mraky 🙂 A u toho Seatu, o kterém je článek, tak to vážně pochybuji o podobné ceně, to bude spíš cenově ještě výš než je Twizy.
Prostě je to o něco lepší náhrada skútru (v zimě), takže i ta cena by neměla být o moc vyšší. Jinak, třeba v létě je skútr lepší a docela výkonná Honda PCX jde sehnat za kolem 70 tisíc a jede to klidně i stovkou, pokud je potřeba. Tyto omezené hračky jsou opravdu jenom do města, zvlášť ten elblesk, co jede jenom 45 🙁
Jo tak o tom žádná. Sice je oněch 45 km / h způsobeno
Jo tak o tom žádná. Sice je oněch 45 km / h způsobeno elektronickým omezovačem, aby to šlo prodávat od 15ti let, a prodejce mě na testovacích jízdách ujistil, že jestliže jsem držitelem řidičáku sk. B, tak mi klidně omezovač odpojí, ale ono to s 3kw motorem asi ani po tom, žádné rekordy trhat nebude. 🙂
Tipuju, že se to došplhá na těch 60km/h, ale jak již bylo v diskusi jinde, ono je to z hlediska bezpečnosti dobře.
Cena Seatu asi bude vyšší, ale na druhou stranu, pokud mají rozum, a chtějí taky nějaký kusy prodat a ne jen vystavit na veletrzích, a v showroomech, tak to budou muset reálně nastavit vůči malým městským autům. Pořizovací cena Twizy byl o Renaultu špatný vtip.
Honda PCX, a mnoho dalších elektroscootrů jsou fajn, ale mají jednu zásadní chybu – nepoužitelnost za zhoršených meteorologických podmínek. Tohle prostě dává možnost aby tím jezdil do práce téměř kdokoliv. Můžete v tom jet i v obleku s notebookem. Zlomový je moment, aby na vás nepršelo / nesněžilo, a aby jste při každém zastavení nemusel dávat nohu na zem.
Twizy jsem měl a byl super. Ale byl v tom strašný rachot a
Twizy jsem měl a byl super. Ale byl v tom strašný rachot a zima. Jinak to vůbec nebylo špatné, reálný dojezd 60 km. S tuningovou krabičkou to umělo vyorat kostky na parkovišti před krámem. Ale to byl rok 2015.. Teď jsem rád za Leafa.