Robotická auta Google najela 1,6 mil. km bez nehod

Jan Horčík - 04 Červen 2015

Tým zodpovědný za vývoj robotických aut Google se pochlubil novým milníkem. Upravené robotické hybridy Lexus RX450h najely už přes 1,6 milionu kilometrů v módu autonomní jízdy. Zcela bez nehod.auto robotická auta roboauta Google autonomní řízení self-driving project

Malá robotická auta Google mají potenciál citelně proměnit městskou mobilitu a města jako taková
foto: Google

Už minulý měsíc ohlásil Google, že jeho robotická auta ujela přes 2,72 milionu kilometrů. Jenže tohle číslo zahrnovalo i vzdálenost ujetou s aktivně řídícím lidským řidičem.

Jubilejní milion mil neboli 1,6 milionu km bez řidiče je už myšleno "autonomních". Vývoj robotických aut přitom v Google probíhá teprve od roku 2009, kdy dal Larry Page, šéf Google, týmu tehdy zdánlivě obtížný úkol: ujet 160 000 km na veřejných silnicích.

Během těch šesti let měla robotická auta 11 malých nehod a příčinou nikdy nebyl autonomní řídící systém aut - vždy šlo o lidskou chybu. Vlastně 12 nehod. Na včerejší tiskovce Page dodal, že ten den zastavilo robotické auto na semaforu a zezadu do něj vrazilo jiné auto.

Robotická auta Google během šesti let narazila na 200 000 značek Stop, 600 000 semaforů a zaregistrovala kolem sebe 180 milionů ostatních vozidel. Musela si poradit s poletujícími plastovými sáčky i kachnami.

Auta projela tak náročnými silnicemi, jako je známá klikatá Lombard Street v San Francisku, semaforový bulvár El Camino Real nebo přejezd mostu Golden Gate.

Díky všem těmto úspěchům se už letos v létě vydají malá robotická auta Google na kalifornské silnice. Jejich max. rychlost bude omezena na 40 km/h. Tentokrát už jde o auta zcela z produkce Google, tedy nikoliv přestavby sériových vozů jiných značek jako doposud.

Google
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A vývoj jde mílovými kroky dále. Nejen Muskova Tesla ale i robotická doprava je výrazným krokem, zminované nehody nemusí být nehodami, ale pouhými střety s překážkou. S podobnými se setkáváme i v běžné praxi, v garáži nebo na parkovišti. Jsou lidé, jež hledají oproštění se od hromadné dopravy, kde za ně rozhoduje řidič MHD,málokdo asi má možnost vlastnit osobního řidiče. A najednou, je zde robotické vozidlo, jež za něho přebírá mnohá podstatná rozhodnutí, vivat.

bez nehod neni uplne presne, auta byla ucastnikem nekolika malych nehod, ale nebylo to jejich vinou:
http://www.wired.co.uk/news/archive/2015-05/12/google-self-driving-cars-accidents

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, tento fakt zmiňujeme článku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

pardon, nevsiml jsem si :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Záleží jak ten nadpis člověk chápe. Zda dopravní nehodu způsobila nebo se jí účastnila.

Obrázek uživatele Aas

Nuz, to je tiez tazko posudit.
Pri poslednej nehode Google auticko zastalo na semafore.
Predpokladam, ze to bolo tak, ze akurat blikla pomarancova a Google dupol na brzdu. Chlapik by to samozrejme este v pohode suchol cez krizovatku, ale holt stalo tam Google auticko.

EDIT:
Este dodam, ze v tomto pripade je vinnik, ten co nedodrzal bezpecny odstup. No ruku na srdce. V ktorom meste sa da jazdit tak, aby mal kazdy vodic bezpecny odstup od auta pred nim?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter