Renault představil koncepční elektromobil Morphoz navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.
foto: Renault
Platforma CMF-EV otevírá nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla.
„Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel skupiny Renault a aliance,“ řekl Jean-Paul Drai, ředitel vývoje elektromobilů skupiny Renault.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobily Audi budou používat čtyři platformy
Modularita
Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři vyvíjet různé druhy karoserií: jak SUV, tak sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů a hybridů z hlediska optimalizace jejich dojezdu.
Více místa
Inovativní konstrukce také nabízí nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie, výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.
foto: Renault
To má výrazný dopad na aerodynamický výkon vozidla. Krátká kapota motoru umožňuje zvětšení délky kabiny a získání elegantnější linie karoserie.Nová platforma zajišťuje také dynamičtější jízdu díky optimální konstrukci podvozku a karoserie podmíněné požadavky pro elektromobily. Díky umístění baterií pod podlahou v zadní části automobilu se sníží těžiště.
Mnoho možností uspořádání
Platforma vytváří také nové možnosti uspořádání interiéru a regulaci jeho velikosti. Elektrický motor je menší než spalovací a umožňuje navrhnout tenčí a dopředu posunutou palubní desku.
Tímto způsobem získáme více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. Není zde tunel pro převodové ústrojí – plochá podlaha tak zajišťuje více prostoru. Platforma umožňuje navrhnout automobil s kapacitou Talismanu a velikostí Megane.
Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou elektrických motorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že bylo možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.
Tady je na to hezké
Tady je na to hezké video.
https://www.youtube.com/watch?v=3YTo6Oa1XcY
Absolutně o ničem. Jednak už to dávno má Tesla, ukázal
Absolutně o ničem. Jednak už to dávno má Tesla, ukázal to i VW a další, druhák jde zase o nesmysl s předním náhonem a zaplácaným kufrem blbostma. Spalovací myšlení v praxi a pár odkoukaných věcí.
Presne tak. Oni to koncipuji jako interni „bummber“.
Presne tak. Oni to koncipuji jako interni „bummber“.
Nemůžu úplně souhlasit, pár dobrých nápadů (tedy na
Nemůžu úplně souhlasit, pár dobrých nápadů (tedy na první pohled – až čas prověří zda byly dobré) tam je.
Ono by byl fajn, kdyby to fungovalo – mít malé auto, které v případě potřeby podstatně povyroste. Otázka je, jak moc to bude poruchové. Aby auto nemuselo se systémem „morface“ co 30 tisíc do servisu.
Taky se mi líbí technologie středového piedestalu – jen je škoda, že je tam vůbec je středový piedestal. Měli tu technologii uplatnit na palubce a v přihrádkách.
Tady je na to hezké video.
https://www.youtube.com/watch?v=3YTo6Oa1XcY
OT:
Trump vyzval Teslu, aby začala vyrábět plicní
OT:
Trump vyzval Teslu, aby začala vyrábět plicní ventilátory:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1241732681366482944