Rekola mají v Praze 70 nových elektrokol, chystají je i pro další města

redakce - 13 Červen 2019

Od poloviny června mohou Pražané využít elektrická rekola. Po šesti letech, kdy Rekola nabízela kola, koloběžky a skateboardy, je to pro startup další krok k naplnění vize udržitelné městské mobility.elektrokola Innogy e-Rekola

Sedmdesát elektrokol mohou Pražané využít od 17. června. Do budoucna je Rekola představí i v dalších městech po celé České republice.
foto: Rekola

Růžová elektrokola jsou výsledkem ročního vývoje, který proběhl za podpory energetické skupiny innogy. „Ladili jsme každý detail. Chtěli jsme, aby kola byla lehká, zvládala jízdu po kostkách a měla minimální uhlíkovou stopu,“ vysvětluje cestu za městským elektrokolem na míru Vítek Ježek, CEO a zakladatel Rekol.

„Partnerstvím s Rekoly oslovujeme aktivní lidi, kteří vyznávají podobné hodnoty jako my v innogy. Tedy lidi, kteří se zajímají o inovace, moderní životní styl a čisté životní prostředí. To všechno beze zbytku splňuje sdílení elektrokol,“ vysvětluje David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing. Díky partnerství mají noví zákazníci innogy možnost získat předplatné na půjčení elektrokol či klasických rekol.

Všechna elektrokola mají výměnnou baterii, takže se baterky mění přímo na ulici a není potřeba kola neustále převážet. Středový motor o síle 250w napájí kolo až do 25 km/h, ale rychlost může být reálně ještě vyšší, pokud cyklista vyvine vyšší rychlost vlastní silou. V průměru jezdí elektrokola o 21 % rychleji než běžná kola.

Inovace i expanze jsou pro Rekola klíčové

Elektrokola jsou pro inovativní startup ideální možností, jak rozšířit uživatelskou základnu. Aktuálně na rekole jezdí každý třetí Pražák mezi 20-30 lety, ale cílem je dát možnost využít výhody městské mikromobility i starším nebo zdravotně znevýhodněným.

„I proto pro nás bylo důležité, aby byla elektroRekola opravdu lehká - a to se povedlo. Jsem hrdý na kolegy z vývoje, kterým se podařilo přijít s městským elektrokolem, jenž je téměř k nerozeznání podobné od našich klasických kol,“ říká Ježek.

Investice od Reflex Capital Ondřeje Fryce umožnila nejen expanzi, ale i rozvoj technologií. Dnes už přes 200 000 uživatelů odemyká kola přes QR kód nebo využívá určení přesné lokace díky GPS. Inovační tým Rekol také využívá 3D tisk pro prototypování nových součástek, či detailní datovou analýzu pro výběr zón.

Bikesharing je součástí městské mikromobility

Podle Horace Dediu, respektovaného experta na mikromobilitu, je 93,8 % pěších pochůzek a čtvrtina jízd autem ve městech kratších než tři kilometry. Právě tam dávají kola a elektrokola perfektní smysl.

„Bikesharing by měl být přirozenou součástí pohybu ve městě. Víme, že 20 % uživatelů pro zdolání trasy využívá kola společně s MHD,“ vysvětluje Ježek. „Ambicí není MHD či auta nahradit, ale nabídnout doplnění, či alternativu, kde to dává smysl,“ doplňuje.

Elektrokola jsou dnes pro mnoho světových bikesharingů vlajkovou lodí, která má přilákat nové uživatele. Není divu: dojet na schůzku v rekordním čase a bez potu je pro mnoho městských cyklistů zásadní. I proto tento rok překonal prodej kol s baterií v Holandsku těch bez ní.

Po Praze na elektrokole kamkoliv

Pohyb na elektroRekole je po Praze neomezený. Ale parkování a půjčení bude možné jen ve vybraných lokacích. Na začátku spuštění půjde o celé rezidenční území Prahy 7, jako je Letná a Holešovice, postupně se území rozšíří. Půjčit si je i rezervovat mohou uživatelé přes mobilní aplikaci Rekola.

Uživatelé s předplatným budou platit pouze minutovou sazbu 2 Kč/min a to až do konce července. Pro ostatní bude cena 15 Kč za odemknutí a 2 Kč/min. Výhodněji se dá jezdit na elektroRekole s innogy.

Noví zákazníci innogy mohou získat předplatné na 500 minut jízdy na elektrokole a k tomu ještě čtyřměsíční předplatné na jízdy na klasických kolech. Rekola mají přes 200 tisíc registrovaných uživatelů a působí v devíti městech, včetně finské Vaasy. Tento rok plánují přidat další města v Čechách i Evropě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Super zpráva, hlavně pro kopcovité oblasti Prahy. Jako na Rekole z hlaváku v Praze směrem dolů k řece fajn, ale stoupat na Letnou nebo se vracet od řeky po Václaváku vzhůru k nádraží, to je na těch kostkách a bez přehazovačky makačka.
Aktuálně mám se sdílenými koly - zřejmě od nového roku - technologický problém člověka konzervy s prehistorickým mobilem Samsung S4 mini. U Rekola se mi nejde z apky vůbec přihlásit, vyjede to jinou chybu. Z noťasu nebo PC to jde v pohodě, ale tahejte je sebou :-(. U Next bike se sice přihlásím, ale už kolo nepůjčím, rovněž to háže chybu. A poslední podivnost je nemožnost platby kartou u apky Vlak od Českých drah, kde mi rovnou napsali z podpory Sorry jako, Váš mobil platbu kartou v aplikaci nepodporuje. Co by příznivec písničky nevyměňuj staré věci za nové, mají paměť jako slonové, nevím co s tím. Narazil na to někdo taky?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nevím, jestli Vám to pomůže (musíte mít FB :)), ale Rekola by měla jít půjčit i přes zprávu na Messenger "půjčit kolo", pak napíšete číslo kola a obratem Vám robot zašle kód zámku, vrácení pak zprávou "vrátit kolo". Next Bike neznám, ale ten druhý pražský Freebike lze napárovat s libovolnou čipovou kartou a pak jen přiložit na senzor.
Jinak souhlas, z Karlína na Vinohrady to na běžném Rekole nedám ani do čtvrtky žižkovského tunelu a na elektro pohodička bez pocení až nahoru :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Radovan

Díky za tip. Byl jsem služebně donucen FB mít, kvůli firemnímu FB, takže vyzkouším.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Dokonce můžeš mít i FB a vůbec nikoho tam nemusíš mít přidanýho a Messenger appku na mobilu lze používat i bez FB ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Trochu zklamání, čekal jsem výhodnější nabídku než Freebike a nakonec je cena za minutu stejná a navíc 15 Kč za odemknutí (Freebike zdarma).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

U Freebikes se platí 25kč za ukončení výpůjčky mimo virtuální stanici. Tedy je to buď o 15kč dražší nebo o 10 levnější v závislosti na místě ukončení výpůjčky. Levné to není. Nicméně pro pohyb po měste je to plus mínus stejně rychlé jako autem. Někdy o něco rychlejší, někdy pomalejší v závislosti na destinaci. Jízda autem vyjde imho dráž.

Obrázek uživatele Kuk

off

Už se zase bojuje o ropu, útočí se na tankery, tentokrát Japonský, a kvůli tý černý břečce zase budou umírat lidi a je to roznětka války. Írán vyhrožuje, že zablokuje Hormuzský průliv, kudy proudí 1/5 světové ropy. >:///

Two oil tankers damaged and crew evacuated in Gulf of Oman after suspected attack
https://www.euronews.com/2019/06/13/oil-tanker-catches-fire-after-leaving-uae-port

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon