První letošní Brněnský elektročtvrtek se blíží

placená inzerce - 22 Leden 2020

První Brněnský elektročtvrtek tento rok se uskuteční opět v restauraci hotelu D1 v Ostrovačicích, kde je zajištěno dostatečné nabíjení (čtyři rychlonabíječky v okolí). Setkání proběhne 23. ledna 2020.První letošní Brněnský elektročtvrtek proběhne už za měsíc

Brněnský elektročtvrtek je pravidelné setkání elektromobilistů z Brna a širokého okolí - UŽ ZÍTRA!
foto: mala-elektromobilita.cz

Těžko předem odhadnout, co bude tím hlavním tématem, protože setkání není podrobně organizováno. Elektromobilisté mají rezervováno pár stolů v restauraci a kdo přijde, ten sedne a může se zapojit do diskuze.

Na minulých setkáních se podrobně probíral například SW pro Nissan – Leaf SPY. Diskuze byla tak zajímavá, že se na tento SW nyní chystá podrobnější český návod. Spousta hovorů se točila i kolem životnosti baterií a dojezdu. Evegreenem je i možnost levného nabíjení.

Nyní přibudou nová témata. Za měsíc se toho mnoho událo. Testovali jsme elektromobil Škoda CITIGOE iV. Dle očekávání na rychlonabíječkách nabíjí velmi zvolna – pouze 30 kW. Zato z wallboxu je elektromobil Škoda CitigoE iV schopen vzít až 2 x 16 A – ovšem s rozdílnými výkonovými křivkami při ukončení nabíjení.

Nabíjení Škoda CITIGO-e iV na „domácím“ wallboxu 3 x 25 A

Nabíjení Škoda CITIGO-e iV na „domácím“ wallboxu 3 x 25 A. V 16:30 hod. nabíjení VW e-UP! ( jen krátce), 19:20 hod. nabíjení Škoda CITIGO-e iV, 20:50 hod. nabíjení Škoda CITIGO-e iV přepnuto pomocí Škoda Connect z „Omezená“ na „Maximální zatížení sítě“
foto: archiv autora

Oproti starším modelům e-up! lze využít software Škoda Connect – a zdá se, že bez tohoto SW ani nezměníte rychlost nabíjení na wallboxu. (v pátek bude o novém CITIGU podrobná reportáž na Electro Dadovi)

Objevily se i první problémy se staršími elektrovozy. Při nabíjení na některých nových rychlonabíjecích stanicích to už nefunguje tak jako dřív. Některá EV se nabíjí příliš rychle (až 45 kW u vozu e-UP!) - a potom již tyto EV nelze nabít vůbec. Zatím se jedná o ojedinělé případy, ale na mysl se vkrádá otázka, zda nejsou v elektromobilech použita tzv. kazítka, které tak důvěrně známe z ostatních elektrospotřebičů.

Nabíjení Škoda CITIGO-e iV na rychlonabíječce (Terra 53) - dostupný výkon 50 kW

Nabíjení Škoda CITIGO-e iV na rychlonabíječce (Terra 53) - dostupný výkon 50 kW
foto: archiv autora

Dalším tématem budou samozřejmě i dotace. Objevilo se pár velmi zajímavých projektů, které opravdu začínají dávat smysl. Věděli jste například, že když pořídíte solární přístřešek včetně kompletní technologie (baterie, měnič FV panely, MPPT regulátor, wallbox) a k němu si pořídíte elektromobil VW e-UP! (N1), dostanete na celý „systém“ dotaci až 40%? (pouze pro podniky a OSVČ dále záleží na typu podniku, místa podnikání… více lze zjistit na stránkách www.mala-elektromobilita.cz)

 Nabíjení Škoda CITIGO-e iV screenshot z Škoda Connect – jízdní data

Nabíjení elektromobilu Škoda CITIGO-e iV screenshot z Škoda Connect – jízdní data
foto: archiv autora

Převeďme si to jiných souvislostí. Pořídíte si technologii na těžbu ropy, vyvrtáte vrt, postavíte chemický provoz na úpravu ropy na naftu, k tomu si pořídíte nový automobil s nádrží na cca 300 km.

Tento automobil vás již v průběhu cca. 10 let nebude stát ani korunu (tedy kromě pojištění a pneumatik) – a 40 % z ceny vám na to přispěje EU. No a za tři roky můžete celý tento provoz rozprodat.

Když vrt bude mít dostatečnou sílu – nemusíte naftu ani nakupovat u klasických čerpacích stanic. Pro vaši spotřebu vám stačí to, co vyrobíte a ještě vám zbude trochu toho petroleje na svícení ve firmě. No řekněte sami – není to skvělé?

MPO nevyhlásilo dotace pouze na elektromobily, ale také na akumulaci. Opět zde máme jeden zajímavý příklad. 50 kWh LiFePO baterie včetně technologie (BMS, …) za 100.000,- Kč bez DPH? – Ne to není elektromobilní sen - to je příspěvek 80% od EU.

Zdá se, že nám ta elektromobilita konečně začíná dávat smysl. Vždyť do programu ELEKTROMOBILITA - výzva V., je k dnešnímu dni přihlášeno 156 projektů za celkem 70.008.724 Kč a v programu AKUMULACE - výzva V., je přihlášeno 13 projektů s celkovou částkou 19.014.161 Kč

Když se nyní podíváte na seznam předpokládaných témat, je téměř jisté, že zase budeme končit až v 21 hod, kdy restaurace zavírá. No a jestliže nestihnete lednový elektročtvrtek, tak si poznamenejte termín toho únorového 27.02.2020. Můžete si také nechat zasílat elektromobilní NEWSLETTER – zde budete mít vše přehledně na měsíc dopředu.

placená inzerce
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Dovi

Citace z článku:

"Objevily se i první problémy se staršími elektrovozy. Při nabíjení na některých nových rychlonabíjecích stanicích to už nefunguje tak jako dřív. Některá EV se nabíjí příliš rychle (až 45 kW u vozu e-UP!) - a potom již tyto EV nelze nabít vůbec. Zatím se jedná o ojedinělé případy, ale na mysl se vkrádá otázka, zda nejsou v elektromobilech použita tzv. kazítka, které tak důvěrně známe z ostatních elektrospotřebičů"
_

Díky za stručné info, byť trochu znepokojivé.

Mohl by k tomu někdo ze zadavatelů článku (možná p. Mirek Matyáš nebo Marek Klásek?) říci podrobné informace?

Kdy, kde a jaké všechny EV (značka, model, ročník) to již potkalo?

Jak potom postupují majitelé takto postižených EV?

A hlavně jak se k tomuto znehodnocení (dočasnému nebo trvalému?) dosud funkčních EV staví výrobci těchto vozů a provozovatelé rychlonabíjecích stanic?

---

po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV

Přidám. Nejprve se o tom ale pobavíme na "čtvrtku" s techniky. Podrobnosti zjišťujeme. Jelikož se jednalo o elektromobil který měl najeto hodně přes 100.000 km a závada byla odstraněna v záruce - a celkem rychle. Zatím nevidím důvod se znepokojovat. Technikům co stavěli nabíječku dnes budou předána data - (co , kdy a jak) - a tak možná na další "čtvrtek" budeme mít jasno.
Jinak k připravujeme podrobnější recenzi na e-up!, co má najeto 100.000,- km. Zároveň ho ale chceme srovnat s novým "produkčním" CTITGO. Pro ten jedem příští týden. Takže možná za 14 dní - opět na hybridu.
Jestli máte nějaké otázky k těmto vozům, tak nám je napište třeba sem do diskuze.

Mě by zajímala rychlost dobíjení v průběhu času. Třeba formou časosběrného videa obrazovky stojanu.

Taky by mě zajímal podrobnější náhled do aplikace. Prej má bejt apka do tel. náhradou za chybějící tablet v palubce.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Dovi

"Mě by zajímala rychlost dobíjení v průběhu času. Třeba formou časosběrného videa obrazovky stojanu."

Jedna ukázka je na předposledním obrázku tohoto článku

---

po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV

To o ničem nevypovídá, když tam není SOC.
Našel jsem jedno video seata. Ale tam je to jen do 75%.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Dovi

Když tak tady je to zatím asi nejlépe zdokumentováno (od Bjoerna):

Charging e-Up, - Golf and Ioniq commentary

https://www.youtube.com/watch?v=f8sWvN1t_rs

---

po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV

Obrázek uživatele Dovi

Děkuji Vám za rychlou reakci a také za Vaši průkopnickou činnost (včetně Vašich elektro-blogů na iDnesu).

Tak třeba se na tom dnešním "čtvrtku" spolu s techniky dojde k nějakým relevantním závěrům ohledně těch nečekaných závad, a bude je pak možno na dalším (únorovém) "čtvrtku" nějak zobecnit a s klidným svědomím prezentovat.

A určitě se taky těším na podrobnou recenzi Vašeho původního modelu VW e-up! a na srovnání s jeho inovovaným mladším bráškou Škoda CITIGOe iV. Jako "eko-rally" jezdce mě např. enormě zajímá minimální možná spotřeba "pro všechny případy" - pro potřeby nouzového maximálního dojezdu.

Viděl jsem video jednoho řeckého blogera, kde to s "Vaším" VW e-up! dával za cca 8,5 kWh na sto, takže měl (s baterkou 18 kWh nominálně) dojezd přes 180 km. Ovšem to bylo za teplého suchého počasí a předpokládám prakticky po rovině (přímořská trasa v Řecku).

Viz George Sinogeorgos a jeho EPIC Range Test Drove 181km
https://www.youtube.com/watch?v=381CoihRlnk

Ještě jednou díky a ať se Vám daří, a nejenom na dnešním "čtvrtku"

---

po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV

no , už jsem o tom něco slyšel, ale psát o tom den předtím je čirý diletantismus...

Dnešek je jen připomínka pro ty co jezdí pravidelně.
Pro Vás by mohlo být aktuální setkání ve "čtvrtek" 27. února 2020.

více zde: https://www.mala-elektromobilita.cz/kalendar

Nebo možná Vás bude spíše zajímat "Setkání přátel levného nabíjení", které proběhne 18. března 2020 v Brně. (AMPER je 17-20.03.2020)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Článek jsme vydali ve stejný den, kdy nám přišel od zadavatele.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Jen malá oprava. Setkání proběhne 23.1.2020 tedy zítra a tyto čtvrtky probíhají každá měsíc vždy poslední čtvrtek v měsíci.
Přeji hezký dem
Marek Klásek

A nebude ten elektroctvrtek spis 23.1? Dedukuju tak ze závěru článku, kde zvete na další únorový setkání.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, zadavatel se bohužel nepříjemně upsal, ale už jsme opravili.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

A nešlo by to udělat třeba v březnu? Na e-motorce v únoru, nevím, nevím...ikdyž tento způsob zimy, poněkud divným zdá se býti... :)

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, TMY čekatel

Vypada to, ze setkani jsou asi kazdy mesic.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live