První elektromobil Audi se bude vyrábět v uhlíkově neutrální továrně

Jan Horčík - 29 Červen 2018

Zatčení bývalého šéfa Audi Ruperta Stadlera kvůli aféře dieselgate posunulo oficiální odhalení elektromobilu Audi e-tron. Uvedení na trh ohroženo není.auto elektromobil Audi e-tron prototyp

Audi e-tron je první elektromobil ingolstadtské značky. Nabídne dojezd >400 km (WLTP), dva elektromotory, pohon všech čtyř kol, výkon 370 kW, baterii 95 kWh, palubní nabíječku 11 kW/22 kW a rychlonabíjení až 150 kW.

Oficiální odhalení mělo proběhnout na konci srpna během akce Audi Summit v Bruselu, kde se také auto bude vyrábět. Zatčení Stadlera ale odhalení posunulo. Nemělo by však ohrozit uvedení na trh - první dodávky zákazníkům mají proběhnout na konci letošního nebo začátkem příštího roku.

Továrna Audi v Bruselu, na střeše je vidět velká solární elektrárna.

Továrna Audi v Bruselu, na střeše je vidět velká solární elektrárna.
foto: Audi

Co je zajímavé, že továrna Audi v Bruselu je tamní společností Vinçotte hodnocena jako "uhlíkově neutrální". To znamená, že z 95 % je poháněna obnovitelnými zdroji (včetně vytápění) a dalších 5 % kompenzuje různými environmentálními projekty.

Peter Kössler, člen předsednictva Audi pro výrobu a logistiku, doplnil, že Audi se momentálně snaží dovést všechny továrny ve skupině k větší udržitelnosti.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj, vcera jsem mluvil s jednim nejmenovanym distributorem JLR a rekl, ze na letosek dostali pridel 4 kusu (slovy ctyr) i-Pace pro CR a ze 3 uz jsou prodany - to ctvrty chteji mit v showroomu, jinak by nemeli ani co ukazovat zakaznikum na pristi leta ;-). I pres cenu nad 2Mkc je to naprosto nedostatkove zbozi...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj, vcera jsem mluvil s jednim nejmenovanym distributorem JLR a rekl, ze na letosek dostali pridel 4 kusu (slovy ctyr) i-Pace pro CR a ze 3 uz jsou prodany - to ctvrty chteji mit v showroomu, jinak by nemeli ani co ukazovat zakaznikum na pristi leta ;-). I pres cenu nad 2Mkc je to naprosto nedostatkove zbozi...

Obrázek uživatele Kuk

Cha cha cha cha, zase stejná komedie. Konečně auta, který někdo chce, ale oni nejsou a dlouho nebudou :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Byli jsme v sobotu 30.6.2018 na předváděčce stacionární Jaguar iPace v Ostravě a první auta k projetí v ČR budou nejdříve přelom srpen-září 2018. Aby mohli udělat předváděcí jízdy pro skupiny zákazníků, tedy měli jich více a lidé si je mohli reálně koupit, tak spíše říjen. V podstatě poptávku nestíhá z výrobců nikdo.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím že by jich tady 15 možná prodali.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uhlíkově neutrální továrna by měla být zákonné minimum pro všechny ropou zkorumpovaný autodebilky

Obrázek uživatele Josef

Tak předevčírem první větší závada BMW i3, přestala fungovat klima a auto nic nehlásilo... Dneska opraveno a auto za to nemůže, byla to mrcha kuna. Takže stále bez ztráty kytičky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Josefe obávám se, že je to byla pomsta zvířat za tvůj přístup k OZE...neprosazuj tolik JE a kuny tě nechají na pokoji :-))

Obrázek uživatele Josef

Hm, nevím za co je to pomsta, za to vím, že se to stalo u tchyně a tchána.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bužírky kabelů v autech jsou prý z odbouratelného plastu, který kunám chutná.

Musím potvrdit. Do nového IONIQu mi vlezla také - nejen že byla od bláta, ještě si kousla do ochranné hadice (cítí tam rybinu), která je navlečená přes hadice (něco jako mirelon).

To já už reklamaci měl. Vytekl mi přední tlumič. Vyměněn v rámci záruky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co to byla za značku prvovýrobce tlumiče? Sachs nebo Bilstein ??

Nevím. Na tlumiči jsou pouze čárové kódy a logo BMW, nic víc. Odešel v 35 tisících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to vlastne jedno, na takove auto nemam ani v benzinu, tak je mi jedno, zda to udelaji v elektro verzi.

Obrázek uživatele Kuk

80 % novejch aut v ČR si kupujou firmy, podniky a instituce. Většina lidí si kupuje jenom vojetiny.
V Německu je to 60 %.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Dohání je špinavá minulost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se mnou soudruzi nepočítejte. I kdybych ty prachy měl a i kdybyste to opravdu vyrobili. Raději bych je vždycky dal buď Tesle za EV nebo Toyotě za hybrida. Vy to u mě máte doživotně polepený. Vás nesnáším.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak uvidíme, co předvedou a jakou tomu dají cenovku. Počítám podobnou jako Jaguár (podobné parametry) tj. 2M+
Ale tak Tesla začínala před 12ti lety stejně...

Obrázek uživatele ozana

Jaguár i-Pace 2.8 Mega, pokud jsem správně slyšel včera u prodejce.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Špatně. Jaguár začíná na 2 milionech. Nejvybavenější verze 2,8.

Dulezity ukazatel bude take nabizene mnozstvi. Zatim vsechny klasicke automobilky maji EV jako safranu. Vsichni jsou prekvapeni ze je poptavka tak velka.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil