Prohlédněte si Jaguar I-PACE zblízka a do detailu - na novém videu Fully Charged

Jan Horčík - 19 Duben 2018

Britský pořad Fully Charged zaměřený na elektromobilu a obnovitelné zdroje přinesl podrobný půlhodinový rozbor nového Jaguar I-PACE.auto Jaguar I-PACE zblízka a do detailu - na novém videu Fully Charged

Elektromobil Jaguar I-PACE v pořadu Fully Charged. Je o 50 mm kratší než F-PACE, ale rozvor je větší o 115 mm. Uvnitř je díky tomu více místa.
foto: Fully Charged

Redaktorům Fully Charged se podařilo nejen si nový elektromobil Jaguar I-PACE projet, ale navíc získat podrobný výklad o jeho konstrukci. Šéf řady Ian Hoban u rámu auta podrobně popsal jak vznikal.

Rám a šasi je vyrobeno z 94 % z hliníku - nejvíc, kolik kdy v jakémkoliv výrobním Jaguaru bylo využito. Konstrukce není svařovaná, ale lepená a nýtovaná.

Elektromotory jsou umístěné na přední a zadní ose. Hnací hřídel díky tomu probíhá přímo motorem, což snižuje jeho hmotnost i rozměry a zvyšuje jeho účinnost (>95 % mezi 30 km/h až 130 km/h).

Nad motorem je umístěn invertor a 7kW palubní nabíječka. Tepelné výměnníky a čerpadla pomáhají získávat teplo z okolí a ohřívat s ním baterii. Její ideální provozní teplota je kolem 20 °C až 25 °C a její udržování pomáhá i maximalizovat dostupnou dojezdovou vzdálenost.

Auto sbírá také teplo z elektromotoru a elektronických jednotek a vyhřívá s ním kabinu. Baterie je umístěna v podvozku. Skládá se z 36 modulů, v každém je 12 pouch-článků (NiMnCo). Celková voltáž je 450 V. Systém je modulární a připravený na to, aby bylo možné ho využít i v dalších budoucích modelech.

Pod zadními sedačkami nad baterii je umítěn BCM (Battery Controller Module). Ten je možné softwarově updatovat vzdáleně přes internet s pomocí telematiky vozu. Jaguar I-PACE nabízí dva stupně rekuperace, vyšší a nižší. Ve vyšším je možné de-facto řídit pouze s jedním pedálem, podobně jako u BMW i3 nebo nového Leafu (e-Pedal).

Fully Charged
Zpět na HybridPřidat komentář

Ve článku chybí podstatné údaje. Kapacita baterií, výkon, špičkový výkon, zrychlení, dojezd, průměrná spotřeba/100 km... Jestli je to na videu nevím, celé jsem to neposlouchal a pak s mojí Angličtinou.
Ještě poznámku na okraj. Proč je ten středový panel tak robusní? Evidentě tam není dostatek místa pro pravou nohu. Pám ná nohy jak žížala a strejně se mu tam nevejdou.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

95 kWh je kapacita baterie. U všech verzí. Zrychlení kolem 5 sekund, výkon je nepodstatný, dojezd kolem 450 km, spotřeba kolem 22 kWh/100 km.

Děkuji. Ne že bych se to chystal koupit, ale když už se takový článek píše, mělo by to tam pro srovnání s ostatními typy.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Taková blbá spalovací móda. Nový Nissan Leaf 40 kWh hranu toho svého brutálního středového tunelu rve řidiči přímo na tu boční kůstku kolene, která je v bojových uměních bodem pro zneškodnění útočníka.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak mám pravdu. Vadí to tam. Copak těm výrobcům nic neříká ergonomie? Přece by úplně stačilo, když už tam ten panel chtějí, ho trochu vykrojit.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Dinosauři budou ještě dlouho zkostnatělí. Sice maj plnou hubu budoucnosti, sklady plný zaprášenejch futuristickejch konceptů, ale v reálu vám dodávaj pořád tu stejnou zastaralou plechofku, kde pořád opakujou ty stejný chyby. :(((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

V květnu bude mít prodejce v Hradci auto alespoň na statickou ukázku, tak se zajdu mrknout. První prodeje začnou v červnu až červenci, jsem objednán na zkušební jízdu :-)

Tleskám!

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele Kuk

Já taky!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

Tohle vypadá, že se do toho pořádně obuli a že to není žádná předělávka typu e-Golf.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

Obrázek uživatele Kuk

Indové se toho nebojej, příští rok vytáhnou sedan.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.