Přelomový hybrid Audi A8 bude umět aktivně upravovat podvozek

Nové Audi A8 oslaví světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně. Bude to v základu hybrid a nabídne mimo jiné aktivní elektromechanický podvozek.

Luxusní limuzína rozpoznává díky přední kameře s předstihem nerovnosti vozovky a předvídavě upravuje nastavení aktivního podvozku.
foto: Audi

Nově koncipovaný aktivní podvozek modelu Audi A8 je zcela aktivní systém odpružení s elektromechanickým ovládáním, který individuálně přizpůsobuje odpružení a tlumení každého kola stavu vozovky.

Ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí značkou Audi vyvinutá předvídavá funkce správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci.

Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti. Tento komplexní proces trvá jen několik milisekund.

Kamera poskytuje informace o stavu vozovky osmnáctkrát za sekundu. Řídicí jednotka podvozku EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) zpracovává informace o vozovce a precizně ovládá veškeré komponenty podvozku téměř v reálném čase.

Aktivní odpružení nového hybridu Audi A8

Inovativní koncept podvozku zaručuje zcela nový zážitek z jízdy ve spolupráci se vzduchovým odpružením, které bylo pro nový model A8 zdokonaleno.
foto: Audi

Aktivní podvozek cíleně potlačuje na minimum naklánění karoserie jak při průjezdu zatáčkou, tak i při brzdění nebo zrychlování. Zákazník díky tomu může prožívat podmanivou jízdu s mimořádnou ovladatelností a jízdní dynamikou, nebo na sedadle vpravo vzadu v klidu pracovat.

Nová kombinace dynamického řízení a řízení zadních kol řeší jako dynamické řízení všech kol konflikt cílů mezi agilitou a stabilitou. Reakce vozidla na natočení volantu jsou sportovně bezprostřední při současném zachování vysoké úrovně jízdní stability.

Citlivost řízení lze nastavit v širokém rozsahu od komfortního nastavení až po intenzivní zpětnou vazbu. Audi A8 má menší průměr otáčení než model A4.

Ve spojení s bezpečnostním systémem Audi pre sense 360° přináší aktivní podvozek nového modelu Audi A8 enormní zlepšení pasivní bezpečnosti. Systém používá senzory, které jsou síťově propojené s centrální řídicí jednotkou asistenčních systémů zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät), k rozpoznávání rizika kolize s překážkami v okolí vozidla.

Při hrozícím bočním nárazu rychlostí více než 25 km/h zdvihnou akční členy podvozku karoserii na ohrožené straně během půl sekundy až o 80 milimetrů.

Díky tomu působí největší část nárazových sil na nejvíce odolné části luxusní limuzíny, jako jsou boční prahy a struktura podlahy. Zatížení cestujících se tím sníží až o 50 procent v porovnání s bočním nárazem bez zvýšení karoserie.

tisková zpráva

11 Comments on “Přelomový hybrid Audi A8 bude umět aktivně upravovat podvozek”

  1. Jo, jo.
    Nikdy jsem nepochopil, jak může mít Škoda jako

    Jo, jo.
    Nikdy jsem nepochopil, jak může mít Škoda jako značka pro východní Evropu snad ještě tvrdší podvozek než VW.

    Citroeny bývali na české cesty nejsuprovější.
    Podle mě kdyby je Citroen doma vykupoval jako 6-8 letá, tak je mohl s dobrou reklamou jako nejpohodlnější dostupná auta prodávat ve V4 s velkým ziskem, a zajistil by si východ EU, který jinak Francouzi málem totálně pustili jen Němcům a Asiatům, kdyby Renault nekoupil Dacii.

Napsat komentář