Před Globusem v Brně roste nová nabíjecí stanice elektromobilů

redakce - 22 Červen 2018

Provozovatel hypermarketů Globus chce postupně zřídit nabíjecí stanice pro elektromobily u všech svých prodejen v ČR. Začíná v Brně.Obchodní řetězec Globus už dříve řekl, že elektromobilitu chce budováním nabíječek u svých prodejen podpořit.

Obchodní řetězec Globus už dříve řekl, že elektromobilitu chce budováním nabíječek u svých prodejen podpořit.
foto: archiv autora

autor: Ladislav Kalous

"Podporu elektromobility máme tedy v plánu a Globus bude řetězcem, který bude na všech svých pobočkách v celé ČR stanice provozovat," sdělila nám Ivana Žáková za Globus ČR.

Více informací ale zatím Globus tají a ani E.On není příliš sdílný. V průběhu června byla nicméně v Brně před Globusem zbudována trafostanice, která je dle sdělení E.ONu určena výhradně k napájení nabíjecí stanice.

Tato trafostanice ještě není připojena k síti VN. To si vyžádá vypnutí nemalého území a odstávku je potřeba předem avizovat.

Od nové trafostanice je již položen zemní kabel k podružnému elektroměrovému rozvaděči. Ten je umístěn v těsné blízkosti čerpací stanice PHM a mycí linky a napovídá, kde asi bude nabíječka stát.

Dle informací z Globusu je termín otevření nabíjecí stanice stanoven na závěr tohoto roku.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

§ 6q

Provozování dobíjecí stanice

(5) Provozovatel veřejně přístupné dobíjecí stanice je povinen poskytnout uživatelům elektrických vozidel rovněž možnost jednorázového dobití bez uzavření smlouvy s daným provozovatelem, která by uživatele vázala nad rámec tohoto jednorázového dobití.

ČEZ a PRE si tento odstavec zákona vysvětlují jak??

Jaky zakon nebo vyhlaska to je prosim. Rad bych si to precetl v kontextu ostatnich §.

Obrázek uživatele M.Krupka

Zákon č. 311/2006 Sb.
Zákon o pohonných hmotách a čerpacích stanicích pohonných hmot a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pohonných hmotách)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zákon byl v 2017 změněn.

zakonyprolidi.cz/cs/2017-152

Jednorazove nabiti bez nutnosti se zavazovat smlouvou je doopravdy povinne dle stareho i novelizovaneho zakona.
Tak kdo nas tady porad zdima?

Obrázek uživatele spetak

V pátek jsem kontaktoval ČEZ ohledně vysvětlení, proč jdou spustit jejich nabíječky bez čipu. Slečna mi tvrdila, že to nejde, ale že to prověří. Dnes (pondělí) mi volala, že byl někde nějaký malý problém ale už je odstraněn a že bez čipu to nejde.
Tak jsem zajel v Praze do Kunratic a do Vestce - všude spouští nabíjení bez čipu.
Znovu jsem volal na jejich bezplatnou linku a ptal se, proč mi lžou. Slečna opět vrdila, že to nejde a po otázce, zda chce vidět v televizi, jak jejich stojany fungují zadarmo sdělila, že to tedy prověří a dá mi vědět. Na mou otázku, proč tak mlží mi přislíbila, že v odpovědi mlžit nebude. Tak jsem zvědav.

Zřejmě řeší problém se zákonnou povinností poskytnout uživatelům elektrických vozidel rovněž možnost jednorázového dobití bez uzavření smlouvy.

Dám vědět, co mi odpoví.

TAKŽE ZATÍM JE ČEZ GRÁTIS PRO VŠECHNY (KROMĚ NÁS, PLATÍCÍCH NÁJEMCŮ ČIPŮ)

Obrázek uživatele M.Krupka

Síť našich rychlodobíjecích stanic je kompletně funkční. Z technických důvodů (porucha serveru) byl změněn režim provozu. Až do odvolání fungují v módu "volně přístupné", tj. zákazníci mohou zahájit dobíjení svých vozů bez předchozího přihlášení.

Na odstranění poruchy ve spolupráci s dodavatelem pracujeme. Věříme, že k obnovení provozu sítě rychlodobíjecích stanic ve standardním režimu s přihlašováním pomocí unikátních RFID čipů dojde v co nejkratším čase.

Více informací v mapě veřejných dobíjecích stanic

Za způsobené nepříjemnosti se omlouváme.

Tým Elektromobility ČEZ

http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6445.html

Obrázek uživatele spetak

Tak před chvílí mi opět volala slečna z Čezu a řekla mi v podstatě totéž, co píšete. Že se jedná o poruchu a po jejím odstranění pojedou stojany zase na čipy. A navíc, že do konce července má být umožněna platba kartou na stojanu. Jak (když tam není terminál), nevěděla.
Což je dobrá zpráva pro všechny, kteří u nich potřebují nabít jen občas.

Obrázek uživatele M.Krupka

http://www.abb.cz/cawp/seitp202/9a7d744b8b06e6e9c12581ae0049d5fa.aspx

Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se klienti ČEZ před dobíjením identifikují jedinečnou RFID kartou; již brzy bude spuštěna také možnost jednorázových plateb pro ostatní uživatele.

Dobrá zpráva je, že to půjde bez paušálu, horší bude dle mého cena za odebranou elektřinu. Necháme se překvapit. Předpokládejme, že cena bude podobná jako má PRE.

Koho zajima cena? Vzdyt prece kazdy nabiji pres noc doma a najezdi v prumeru 50km denne. Alespon guruove to rikali. Nebo ze by to nebyla tak uplne vzdycky pravda? :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Protože cena může motivovat ostatní, nebo může demotivovat ty kteří o EV uvažují. Kdyby dnes stál benzín 25Kč/litr a nafta 33Kč/l, tak si troufnu říci, že by se prodej osobních vozů na naftu defacto zastavil.

Termin spusteni placeni dle odberu mel byt uz minuly rok. Hned po letnich prazdninach 2017. Dostal jsem takovou odpoved na muj dotaz mailem. Tak jim uz neverim vubec nic.

Obrázek uživatele spetak

Vím, ale teď to vypadá, že dokud nezprovozní platby kartou, budou stojany odemčeny pro ffffšechny.

Čip se nechá pozastavit, ale všichni do toho asi nepůjdou...

Obrázek uživatele spetak

Jasně že dá, ale to přece není řešení.
Představte si, že přijdete do restaurace, kde máte předplaceny obědy a zjistíte, že už čtrnáct dní tady ostatní, co nemají stravenky, za jídlo platit nemusí. A nikdo neví, kdy se zase platit začne.
Nepatřím k lidem, kteří si myslí, že by nám měl někdo něco dávat zadarmo. Přesto to ostatním přeji.
Ale v duchu hesla : “Když dárky, tak pro všechny” si myslím, že by nás, platící diváky, měl Čez obeslat s nějakou kompenzací. Třeba tam taky někde sedí nějakej Mirek Dušín a budeme překvapeni.

Důležitý ale přece je, abysme kdekoliv a kdykoliv mohli nabít svoje auto bez obav a přemýšlení, jakou kartu a jakej čip k tomu potřebujeme !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nečekal bych žádný dárek, nemají peníze, chudáci musí rozdělit skoro 18 miliard akcionářům na dividendách a z toho 70% státu, takže Vánoce už byly.

Obrázek uživatele M.Krupka

Já bych řekl, že vysvětlení je jednoduché. Slečna ví prd. Chyba bude pravděpodobně v neopravené aktualizaci softwaru na straně servisní organizace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi tak že to mají už delší dobu na ABB 50 kW zdarma :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hezký den, nevím kam to dát, vlastním EV Nissan 200NV přestavba E-Wolf. Je v CZ někdo kdo jí jako EV má?? nebo kde sehnat nějaké schema a pod. Firma skončila a nástupnická forma neposkytuje informaci. Díky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Copak, zlobi? Koupit EV od vyrobce spalovaku chce odvahu..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

JJ zlobí, ale E-Wolf byla firma jako KARABAG, dělaly přestavby spalováků na EV, asi před 4 roky došlo ke spojení se Solarwatt a není asi nikdo, kdo by byl schopen servisovat vozidlo. No uvidím jak to vše dopadne....v nejhorším rozprodám baterie 24kW Li-keramika a další věci z EV.......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bravo Globus! Jeste ty nabijecky zapojit do EVMapa.cz a nejak rozumne zpoplatnit a casove omezit, jinak to budou blokovat a drancovat Tesla pujcovny a jini parazite.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Brně je Tesla půjčovna? Třeba by stačilo omezit DC na 97% a 45 minut a nabijeme si rozumně všichni. Kdyby tam dal nějaké obyčejné zásuvky, stačí když tam nebude parkovat spalovák. A kdyby byla obyčejná zásuvka po celém parkovišti...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak.. at tam soupnou alespon tri Type2 zasuvky, klidne jen 3KW nebo lepe Type2 na kabelu 22kW, kdyz zbudou penize tak jeste rychlonabijecku monitorovanou pres EVMapu. Ty nove asi levne cinske fast chargery, co instaluje eLuky, ty uz urcite nestoji pul mega.., alespon dva zelene vyhrazene fleky a nejake zastreseni..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na 3 kW stačí obyčejná zásuvka 230V/16A.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle noveho zakona 311/2006 sb. uz “verejna nabijeci stanice” musi byt osazena pouze konektory pro EV a je tam halda dalsich regulaci..

Já jsem měl pocit, že "veřejná nabíjecí stanice" musí mít alespoň 1ks Mennekes pro AC nebo 1ks CCS pro DC, ale již je legislativě jedno, jestli vedle nich bude i jiná zásuvka (typicky obyč. zásuvka AC nebo CHAdeMO či Tesla SuC u DC)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On psal 230V/16A, obycejne zasuvky. Je sice pravda, ze tech tam muze Globus nasazet kolik chce, ale nabijet auto bych tam nedoporucoval, nechci se pak o kabel za tisice pretahovat s mestskou policii.. Pokud tam bude cedule nabijeci misto, tam uz tam musi byt min. jedna EV zasuvka, tedy Type2 nebo CHAdeMO apd. pro rychlonabijeni...

Obrázek uživatele M.Krupka

Jste se někdy někde přetahoval o kabel s městskou policií? To mě zajímá. Kde a proč??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen takový český nápad, co když to bude označeno "Neveřejné nabíjecí místo" ? :)

Obrázek uživatele Radovan

A proč to řešíte pánové? Dám před barák zásuvku, nabíjení na vlastní nebezpečí a platba dobrovolná. Nějak moc ze sebe děláme ovce, nezdá se Vám? Pokud jde o nabíjecí stanice podnikatelské, na kterých někdo vydělává a provozuje je tak, pak souhlasím s minimálními standardy, minimálním označením atp., ale do všeho ostatního je státu víme co.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když si přečtu ten zákon, tak je to komunistická kontrola nabíjecích míst, která se připravuje za účelem zdanění těchto míst, jiný důvod to mít nemůže. Vysloveně tam zakazují nabíjecí místa pro veřejnost, krterá nejsou nahlášená, evidovaná a dle zákona. To se vztahuje i na jakoukoli zásuvku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

230V zásuvka není veřejná nabíjecí stanice, pokud benzínka čirestaurace apod. ji dá k dispozici, je to čistě její věc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě doplním, ZÁKON ze dne 19. dubna 2017, kterým se mění zákon č. 311/2006 Sb.

Tento zákon se nevztahuje na dobíjecí stanice, které jsou připojeny a užívány pro bezúplatné dobíjení elektrických vozidel v odběrném místě1a) nepodnikající fyzické osoby nebo pro dobíjení elektrických vozidel v odběrném místě bytového družstva1b) nebo společenství vlastníků jednotek1c) výhradně pro členy tohoto družstva nebo společenství nebo pro uživatele družstevního bytu tohoto družstva nebo jednotky tohoto společenství, na dobíjecí stanice s výkonem do 3,7 kW, které jsou určené pro dobíjení jednostopých elektrických vozidel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naštěstí nemáme dobíjecí stanice, ale nabíjecí stanice, takže se toto na nás nevztahuje. Nenechám si svůj vůz dobít.

No a kdyz k tomu navic vypneme gramar nazi mod, tak zjistime, ze pripustne je ocividne pro dany vyznam oboji - viz Ustav pro jazyk cesky

Sloveso dobít znamená ‚utlouct, usmrtit‘ (lovec dobil poraněné zvíře), ‚přestat tlouct‘ (její srdce dobilo dnes ráno), popřípadě ‚doplnit elektrický náboj nebo jiný potenciál‘ (dobít baterii u auta, platební kartu lze kdykoli dobít, potřebuji rychle dobít mobil, dobít si kredit).

Sloveso nabít znamená ‚natlouct, dát bití‘ (nabít zlobivému dítěti), ale také ‚zarazit něco někam‘ nebo ‚napěchovat něco, doplnit nějakým prostředkem k dalšímu použití‘, např. nabít hřebík do trámu, nabít zbraň, akumulátor, telefonní kartu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro elektromobily koncernu Volkswagen bude v Česku jedna univerzální dobíjecí karta:
autonaelektrinu.cz/aktuality/158-pro-elektromobily-koncernu-volkswagen-bude-v-cesku-jedna-univerzalni-dobijeci-karta

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

AŽ BUDE MÍT GLOBUS SOLAR na střeše pak teprv oslavujeme jeho dobíječky ;) JE TO SLABÝ GLÓBUS :))))))))))))

kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

solidní plamenomet ;)

drsnysvet.cz/tesla-britskeho-rezisera-pritopila/

Obrázek uživatele M.Krupka

V Německu Globus má nabíjecí stanici pod přístřeškem se solární elektrárnou. Nabíjení je tam dnes ještě pomalé. Když se podívám na jakékoliv parkoviště, nebo střechu obchodního domu Globus, tak mám pocit, že budovat další přípojku a trafo bylo skoro zbytečné.
Náhled na střechu Globusu, na parkoviště i tu nabíjecí stanici najdete zde. Porovnejte velikost střechy, parkoviště a solární elektrárny.

Ladestation Globus Kaiserslautern
Merkurstraße 57, 67663 Kaiserslautern, Německo

https://goo.gl/maps/NX6fpEuPxF72

Jak velka by musela byt FVE, aby bez akumulace alespon jedno auto mohlo nabijet relativne spolehlivych 20kW i na podzim za posmourneho odpoledne? 100kWp? 200kWp Vic?
To, co je na obrazku je tak 5kWp (18 panelu po 250-300Wp).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Aby FVE nabíjela i za pošmourného dne 20 kW, musela by být zhruba 20násobně větší. Takže zhruba 400 kWp. To je asi 1200 dnešních 330 Wp panelů. To se asi na střechu nevejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako na strechu sa to zmestí ale nevidím zmysel predimenzovávať FV inštaláciu kvôli tomu aby som mal aj v zlom počasí zabezpečený výkon tých 20kW. Toto bez problémov vyrieši jeden Powerpack.
Takáto 400kWp inštalácia vyrobí za jeden slnečný deň viac ako 2500kWh energie. Čo potom s tým, ak sa to neminie a nikto vám to za rozumnú cenu nevykúpi. Návratnosť takej investície sa bude takto posúvať donekonečna.
Známy spravuje 4MWp elektráreň a sú dni, kedy je okamžitý max. denný výkon niekedy iba 3kW, takže v tomto prípade by ani 400kWp nič nevyriešilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1***
přesně tak,
není smyslem FVE aby v zimě při sněžení vyráběla určitý výkon, stejně jako VTE nebude vyrábět za bezvětří nebo VE během sucha

Ale di ty brepto, ta střecha má rozměr 150 x 150 m, 1200 panelů je obdélník 36 x 36 kousků to se tam s přehledem vejde i s těma všema výstupkama a možná i víc. A pokud ne tak je tam ještě parkoviště jak kráva. Takže v pohodě ;)

btw. Koukám že vlevo od toho je Automobilka Opel, ale má nějak totálně vopuštěný parkovište, asi je zavřená. Aspoň ta IKEA před tím si tam pár panelů dala.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele M.Krupka

Opuštěné parkoviště Opel má, ale střechu má plnou solárních panelů. Nebo se pletu?? Takových baráků je tam kolem víc. Asi jiný kraj.

Jo ke úplně posetá. Zajímavé. Na jednom místě je vidět i jeřáb a poházený nějaký véci k instalci, patky apod.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele M.Krupka

Na fotkách je vidět i kolik CO2 ušetřila, kolik má aktuální výkon.
Musela by být velká. Velká je i střecha i parkoviště. Smyslem celého systému je, že přebytečnou enegii by spotřeboval Globus samotný, ušetřilo by se místo na polích a konstrukce střechy každého Globusu je dimenzovaná na mnohem větší zatížení, než je váha solárních panelů. Až půjdete někdy do Globusu stačí zvednout hlavu a podívat se na množství železobetonových nosníků. Na množství světel a mrazáku, které tam běží a nikomu nevadí, že to všechno běží na uhlí. No hlavně že EU zakáže brčka. Tady je svět prý v pořádku. :-)

Takze EV nejezdi na uhli (diky energetickemu mixu, jak radi argumentuji priznivci), ale mrazaky v Globusu ano? :)

Do laickeho hadani, kolik extra zateze strecha vydrzi bych se fakt nepoustel, ty staticke vypocty jsou celkem divocina.

A troufnu si tvrdit, ze kdyby jim davalo ekonomicky smysl tu strechu panely oblozit, tak uz to davno udelali. Ale ono to bez dotaci moc nevychazi (s rozumnou navratnosti) ani kdyz platim 5Kc/kWh, oni maji urcite lepsi tarif.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

predsa ak u rakušákov sa dá kúpiť zariadenie, ktorá dokáže odfiltrovať elektrinu z nieekologického zdroja a využiť iba ZELENÚ, tuná by to nefungovalo?
19.06.2018 - výroba elektriny sk:
http://teslaclub.sk/filedata/fetch?id=25417&d=1529483360
http://teslaclub.sk/filedata/fetch?id=25420&d=1529483692

Obrázek uživatele M.Krupka

Samozřejmě že celý Globus jede částečně na uhlí.
Troufnu si tvrdit, že střecha na Glóbusu nebude mít se zatížením od solárních panelů sebemenší problém. Troufnu si říci, že kdyby přestalo existovat clo na panely, že by to ekonomický smysl dávalo. Jenže lobby jedné skupiny je silnější, než lobby jiné skupiny.

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cla-na-dovoz-cinskych-solarnich-panelu-zacinaji-byt-neudrzitelna-1328603

Obrázek uživatele Josef

Clo na panely končí, ne?

Obrázek uživatele M.Krupka

Snad ano.
Clo mát být postupně utlumeno až do 3. září letošního roku, kdy má s konečnou platností vypršet.

Obrázek uživatele Josef

Pro mě je to jedna z budoucích investic. Osadit celou střechu panely. Uvidíme.

Obrázek uživatele M.Krupka

Já bych dělal rovnou rekonstrukci střešní krytiny. Ale představa je něco takového.
https://www.sunstyle.com/bilder/930/Bild_SUNSTYLE_1.JPG

Tohle měla dělat Kyocera v Kadani a mohla stále fungovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pro mě zase osadit nevyužitou louku u kamaráda natáčecími konstrukcemi na FVE, akorát si ještě musíme pár let počkat než obnoví výkupní ceny na elektřinu z fotovoltaiky, nicméně čez má hodně těžkou hlavu když do roku 2030 má čr vyrábět 32% z OZE místo nynějších 10%, a JE se mezi OZE nepočítá, takže vítr, slunce, biomasa se zvednou z popela, uhlobaroni zapláčou, respektive budou mít možnost investovat svoje těžce vydělané miliardy do OZE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to nevíme jak velká by musela být, ale nabízí se otázka proč bez akumulace?

Protoze nikde neni zminena? A protoze smysluplna akumulace, aby "trafo bylo skoro zbytečné" (jak se pise v prispevku, n ktery reaguju) udela z daneho projektu jeste vetsi ekonomicky nesmysl (ekologicke gesto)?

EDIT: Celkem plati, ze x kWp elektrarna vyrobi u nas za rok x MWh.
Takze pokud bude odber 20kW*8h (160kWh denne, 58,4MWh rocne), vychazi to na minimalni FVE 60kWp. A to jen za predpokladu, ze vsechnu energii vyrobime ve chvili, kdy ji potrebujeme a akumulaci netreba.
S rostoucim poctem nabijecich mist to samozrejme pojede nahoru.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Vítám každou DC nabíječku, ale pořád nějak nechápu, proč se staví tam, kde už nějaké jsou. V Č. Budějovicích není žádná a nikdo tu nic nestaví.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Českých Budějovicích by chtěl žít každý, kromě majitele elektromobilu.
Vážně, také tomu moc nerozumím, celá jižní polovina ČR od D5 a D1 na jih je téměř nabíjecí poušť. Plzeňský a Jihočeský kraj zejména.

Obrázek uživatele Vasek ION

Vypada to že vystavba nabijecek je odrazem prihlasenych,prodanych EV v danem regionu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak by k tomu přišel zbytek republiky co?? Mostecko a Ústecko doluje a pálí uhlí, Sokolovsko už jen práší uhelný prach, něco k tomu přidají chemické závody. Ostrava to pěkně polyká z Polska, zbytek si zatopí doma v kamnech. Praha si krásně dýchá výfukové plyny, trochu tomu pomůže hořící Spolana a zbytek práce udělá severní vítr. U Vás jako budete bez emisí bez prachu??? Vy jako budete dýchat vzduch přefilrovaný Šumavou a přitom elektřinu z vody a jádra a ještě chcete jezdit za půldarma do Globusu bez výfukových plynů?? Nene to by nešlo. :-) A moře by jste tam nechtěl???
Máte JET, tak si nestěžujte.

No jo, ani ČEZ u JETE nám tu nic nepostavil. Přitom pozemků tam mají asi dost a ententriky taky. Je tu ovšem zajímavá otázka, kolik EV tady v Č. Budějovicích jezdí. Snad vylepším statistiky tím, že máme doma dva :-). Tu a tam potkávám nějakou tu Teslu, majitelů tu znám pět. Leafy jsou tu minimálně tři, C-Zera tu potkávám dvě, iOn jeden, asi čtyři i3, dva Renaulty Twizy, jedno Berlingo, jeden Ioniq, EON tu má nějaké ty malé kotrmelce od VW, jednu Teslu, často vídám NV200 od Dentamechaniku. Je to málo nebo hodně elektromobilů na jedno takové město, jako jsou ČB? Navíc my, kteří máme EV tady v ČB zase až tak moc nabíjet nepotřebujeme, jednoduše si nabijeme doma, ale co ti, kteří chtějí jen projet? Pokud už přijedu třeba Leafem z Prahy (samozřejmě přes Písek), stejně nedojedu ani do Freistadtu, kde mají další nejbližší DC nabíječku, pokud budu chtít jet normálním tempem a v zimě nezmrznout. Z tohoto pohledu chybí nabíječky někde u Kaplice a u Tábora / J. Hradce.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

IONIQ na Budějovicku? Máte více info k majiteli? Jaké je barvy? Občas tam zajíždím s MARINA_BLUE...

Nedávno jsem ho potkal někde na trase ČB - Křemže, byl modrý a RZ začínala asi nějak kolem 7C8, možná o fous novější. Majitele neznám, jen vím, že tu nějaký Ioniq jezdí. Mimochodem, moc pěkné auto to je.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Děkuji, rád bych uspořádal setkání majitelů IONIQ za účelem poznání a hlavně výměny informací. Každé INFO je tedy cenné.

Obrázek uživatele Michelin

Ja potkal pred tydnem na nabce v Pisku bileho.
Mladej kluk s deckem a zenou. Docela jsme pokecali. Sympatak.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Děkuji, rád bych uspořádal setkání majitelů IONIQ za účelem poznání a hlavně výměny informací. Každé INFO je tedy cenné.

Je to o lidech. Zalezi na tom, zda vedouci nejakeho uzemi je petrolhead a nenavidi EV, nebo naopak jim fandi. Takovych malych kralovstvi je nespocet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EON v ČB měl stojan 2x16A. Teď nic. To by odpovídalo tomu co píšete.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter