Partička z YouTube kanálu ARIES RC se zabývá především RC modely. Ty dnes běžně pohánějí nejpokročilejší li-ion baterie.
foto: ARIES RC
Tvůrci kanálu ARIES RC se zároveň snaží propagovat nové technologie baterií. Své vzdělávací aktivity tentokrát zaměřili na články 18650, které ve svých autech využívá také Tesla.
NEPŘEHLÉDNĚTE Vattenfall nakoupí až 1000 baterií z BMW i3
Podrobné čtyřminutové video vám jasně ukáže a vysvětlí, co vlastně takový 18650 článek obsahuje a jak je konstruován. Pro společnost Tesla Motors je vyrábí exkluzivně japonský partner Panasonic.
S ním ostatně Tesla v Nevadě staví obří gigatovárnu, kde už se rozjela výroba nového typu článku formátu 2170. Video kromě jiného názorně předvádí, jak snadno se dají články recyklovat.
Leodendula:> Já bych si vážil redaktorů, hlavně za to,
Leodendula:> Já bych si vážil redaktorů, hlavně za to, že opravdu reagují na to co je v diskusích napsáno a není potřeba pro komentáře šílené registrace s několika ověřeními, jako je to jinde. Sebemenší nápad, který má smysl se tu následně rozvede do detailů a vznikne většinou pěkný článek i se souvislostmi. Jen to chvilku trvá. Ani pes se ne…… hned 🙂
Díky za to.
To znamena, ze za rok (cca 250 cyklov) strati 2.5% kapacity a
To znamena, ze za rok (cca 250 cyklov) strati 2.5% kapacity a za 10 rokov cca 25% kapacity? Necham si poradit 🙂
Nie. Pokles sa s každým ďalším cyklom spomaľuje.
Aspoň
Nie. Pokles sa s každým ďalším cyklom spomaľuje.
Aspoň tak nejak to býva.
250 cyklů za rok s 90 kWh Teslou nemáte šanci udělat. Teda
250 cyklů za rok s 90 kWh Teslou nemáte šanci udělat. Teda pokud nejste obchoďák. To by znamenalo ujet ročně asi 100 000 km… Takové kilometry se jezdí velmi výjimečně.
Odkaz na tohle video si všichni schovejte. Je to skvělý
Odkaz na tohle video si všichni schovejte. Je to skvělý způsob jak někomu vyvrátit nesmyslné tvrzení, jak obrovský problém je recyklace Li-ion baterií.
Kdyz jsem tady daval odkaz na toto video asi pred tydnem, tak
Kdyz jsem tady daval odkaz na toto video asi pred tydnem, tak nebyla zadna reakce. Asi to je pro vsechny nezajimava info.
No, redakce se toho evidentně chytla. 🙂
No, redakce se toho evidentně chytla. 🙂
Ono to bude spíše tím, že když čtu příspěvky
Ono to bude spíše tím, že když čtu příspěvky leonandule, tak jsou to většinou „idnesové bláboly“, takže nemám zájem se dívat ani na odkaz co vloží…
Ty čteš idnes? Fůj.
Ty čteš idnes? Fůj.
Ja bych vam nerad bral iluze, ale z videa nijak neplyne, ze
Ja bych vam nerad bral iluze, ale z videa nijak neplyne, ze recyklace lithiove casti baterie je snadna a to je to, ceho se mnozi obavaji. Myslim, ze se jen malokdo extremne boji problemu s recyklaci medi nebo plastoveho separatoru, to jsou materialy dnes bezne recyklovane.
„a to je to, ceho se mnozi obavaji“ – je typické pre plošné
„a to je to, ceho se mnozi obavaji“ – je typické pre plošné zakázanie čohokoľvek, stačí napísať „mohol by“ a netreba dôkazov.
Priznam se, ze jsem nejak to hnuti za zakaz elektromobilu nebo
Priznam se, ze jsem nejak to hnuti za zakaz elektromobilu nebo celkove baterii nejak nepostrehnul. Spise vidim vetsinou tlak na zakaz spalovani a argument nemoznosti/neekologiccnosti recyklace baterii byva pouzivan spise jako obranny.
Hlavně recyklovat podobné baterie nebude třeba minimálně
Hlavně recyklovat podobné baterie nebude třeba minimálně po dobu 25 let. Pokud se k nim budou lidé chovat rozumně. Za 10 let doslouží v autě a pak si dají dalších 15–20 let jako úložiště.
No nevím, myšlení ve stylu „hlavně problém to bude za 20
No nevím, myšlení ve stylu „hlavně problém to bude za 20 let, teď to není třeba řešit“ je to nejhorší co může být… Ideálem je, že při konstrukci čehokoliv se musí již myslet na recyklaci…
Doufám, že váš postoj opustí co nejdříve každý konstruktér, přesněji, managerové toto vaše myšlení zakáží, že bude tabu pronést to co jste napsal…
Mistře, nikde nepoukazuji na to, že to problém bude za 20
Mistře, nikde nepoukazuji na to, že to problém bude za 20 let. Recyklace je již dobře zvládnutá a zahrnutá do ceny baterií. Recyklovat lze 95 % objemu baterie. To mi přijde jako docela OK.