Peugeot e-2008: kompaktní elektrické SUV s dojezdem 310 km

Peugeot představuje další plnohodhotný elektromobil, tentokrát jde o SUV. Přivítejte elegantní Peugeot e-2008 s dojezdem až 310 km WLTP.

Peugeot e-2008: Z hlediska rozměrů jde o opravdové SUV, současně vyniká svým výrazně elegantním vzhledem.
foto: Peugeot

Nový Peugeot 2008 je postaven na modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.

Technologicky vyspělý vůz je vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit 3D a disponuje asistenčními systémy řízení využívající nejlepší know-how značky Peugeot. Díky komplexní nabídce pohonů je nový Peugeot 2008 k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým.

Díky prostornosti na zadních sedadlech (nový rekord pro novou platformu CMP) je nové SUV Peugeot 2008 mimořádně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž pohodlný zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210), a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.

Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou.

Peugeot e-2008

Peugeot e-2008
foto: Peugeot

Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Příjemným doplňkem interiéru je střešní okno. Jeho otevírání směrem ven zachovává prostornost ve výši hlavy i na zadních sedadlech.

Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné. Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu, a adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go u automatické osmistupňové převodovky EAT8.

Park Assist ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy. Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty.

Peugeot e-2008 dále nabídne aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (i okraje vozovky), systém sledování pozornosti řidiče upozorňující v případě potřeby na vhodnost přestávky, automatické přepínání dálkových světlometů zlepšující koncentraci na jízdu.

Navíc také rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy) s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost, systém sledování mrtvého úhlu a elektrickou parkovací brzdu.

Peugeot e-20008

Peugeot e-2008
foto: Peugeot

Uživatelé vozu, kteří používají každodenně smartphone, ocení možnosti, které nové SUV Peugeot 2008 přináší. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink™, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu).

Elektrická verze disponuje elektromotorem o výkonu 100 kW s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.

Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit® 3D umožňuje porozumět chodu elektrického pohonu. K dispozici jsou dva intuitivní způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky:

Drive („D“), rekuperace je standardní, řízení je podobné jako u vozu s benzínovým nebo dieselovým motorem;
Brake („B“), umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění pedálu akcelerace.

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.

Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.

Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic:

– 16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up™ Legrand® prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem;
– 5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW);
– 30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.

Nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot®, která rovněž umožňuje nabíjení kdykoliv spustit nebo zastavit a dálkově kontrolovat úroveň nabití.

Pro maximální úroveň tepelného komfortu byly vyvinuty specifické prvky výbavy:

– topný rezistor o výkonu 5 kW napájený z baterie hnacího ústrojí, který zajišťuje vytápění prostoru pro cestující;
tepelné čerpadlo a automatická regulace teploty v kabině pro zajištění úrovně komfortu jako ve verzích se spalovacím motorem; systém je přizpůsobený pro optimalizovanou spotřebu energie;
– vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy);
– vytápění, které lze spustit před jízdou, jež je naprogramovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo dálkově přes aplikaci MyPeugeot®, takže kabinu lze vytopit již před odjezdem.

Peugeot e-2008 svým vzezřením nijak z modelové řady 2008 nevyčnívá, nicméně nenápadně upozorňuje na svůj elektrický charakter prostřednictvím atraktivních detailů: dichroitický znak lva, jehož barva se mění mezi zelenou a modrou podle úhlu pohledu; písmeno „e“ na předních blatnících a pátých dveřích; elegantní maska chladiče v barvě karoserie s horizontálními šupinami; exkluzivní čalounění sedadel potažených Alcantarou v odstínu Šedá Greval u vozu Peugeot e-2008 GT; zážitek na palubě v neposlední řadě doplňuje i zobrazení informací, které je specifické pro elektrickou verzi, a to na vyvýšeném 3D přístrojovém panelu i na dotykové obrazovce.

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon není jen otázka motorizace, nabízí značka Peugeot kompletní praktický a didaktický systém, který bude zákazníky doprovázet při jejich každodenních cestách.

Již při uvedení na trh budou v nabídce tři služby:

Easy-Charge usnadní přístup k jednotlivým alternativám nabíjení s nabídkou řešení přizpůsobených potřebám uživatelů. V domácnosti či v kanceláři umožní bohatá výbava (zesílená zástrčka, Wallbox, Smart Wallbox, …) spolu s diagnostickým systémem pro vyhodnocení elektroinstalace naleznout nejlepší způsob nabíjení.

Finální instalaci zajistí značka. Vedle toho bude nabídnuta možnost veřejného nabíjení prostřednictvím služby Free2Move Services. Předplacená karta umožní přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě. Předvolba stanic závisí na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení a on-line navigace se postará o navedení ke zvolené stanici.

Easy-Move zajistí mobilitu zákazníků. Nástroj pro plánování a organizaci dlouhých cest prostřednictvím Free2Move Services nabídne nejlepší trasy s ohledem na dojezd vozu a umístění dobíjecích stanic.

Pro snadnou a srozumitelnou navigaci se bude trasa zobrazovat přímo na dotykovém displeji vozu. Součástí pronájmu vozidla je rozšířená nabídka mobility, která umožňuje pronajmout si podle potřeb vůz se spalovacím motorem. A v neposlední řadě poskytne nástroj v aplikaci MyPeugeot rady pro ekologickou jízdu za účelem optimalizace dojezdu vozu Peugeot e-2008.

Serenity doprovázející zákazníky po celou dobu používání vozu Peugeot e-2008. Na webových stránkách značky Peugeot se uživatelé elektromobilu díky novým simulátorům a digitálním trasám mohou dozvědět víc o nabídce elektrických vozů a jízdních kol značky Peugeot.

Dále zde najdou informace o financování, servisních a asistenčních službách atd., stejně tak i certifikát osvědčující úroveň kapacity baterie, který usnadní následný prodej vozu.

tisková zpráva

15 Comments on “Peugeot e-2008: kompaktní elektrické SUV s dojezdem 310 km”

  1. To auto vypadalo dobře do té doby, než jsem si přečetl
    To auto vypadalo dobře do té doby, než jsem si přečetl kapacitu baterky a dojezd. 310 km to neujede ani náhodou, jen tak tak cca 250 normálně Něco přes 200 km.
    Kapacita baterie 50 kWh, sorry, ale pro suv, je tohle hodnota hodná pro mini auto do města, ne pro SUV, které má obrovský odpor vzduchu a je velký těžký.
    Cenu samozřejmě také nikdo neřekne. A ani se ještě neprodává.

    Nejlepší věta je ta o té baterii: „Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km.“

    Prý „velká“ baterie. Když velká, tak jsem čekal alepsoň 60-80 kWh. A ne 50. Využitelných pak 45. Tj. auto z minulého století. Ach jo.

  2. Peugeot jen tak bez keců představí EV a podle mě docela
    Peugeot jen tak bez keců představí EV a podle mě docela solidní, ne jako VW – milion keců a nikde nic.

    Líbí se mi na tomhle, že to nemá baterku pod celou podlahou (https://www.peugeot.de/neuer-city-suv-peugeot-e-2008.html), ale jen pod sedačkami, takže tam bude teoreticky bude víc místa pro nohy,než třeba v ID.3 – tam vzadu podle toho posledního videa tedy není moc hezké posezení. Zajímala cena+zahájení prodeje.

    Vypadá to,že než se ID.3 dostane trh(reálně tak 2021),tak ostatní budou mít už taky v nabídce hromadu EV..

    1. 😀 😀 😀
      Jak stojí půl hodiny vedle kontejnerů na

      😀 😀 😀
      Jak stojí půl hodiny vedle kontejnerů na opuštěném superchargeru v průmyslové zóně a nemá kam jít na hajzlík, žere vlastní bagetu, počítá kolik dojede a nudí se, to je nádhera. K dokonalosti chybí jen, aby ho tam v noci někdo oloupil.

      Tvl to cestování s elektromobilem, to je teda hrůza.

      PS: jeho číslům 1000 km za 10 hodin nevěřím. Na dlouhých dálničních cestách mám 110-120 km/h průměr, ovšem bez zastávek. Pokud od jeho času odečtu čas na dobíjení, musel by ten zbytek času jet jako úplný magor s průměrem přes 120-130, přičemž dálniční limit v Norsku je 100km/h.
      Je to fejk.

      1. mas tam napsane i rychlosti kolik ma prumer, i zabery kde je
        mas tam napsane i rychlosti kolik ma prumer, i zabery kde je videt kolik jede, ukazku kde vyuziva novych ubdatu s moznosti nabijeni 200kW jak na SUperchargerech tak na novych stojanech Ionity, a hlavne, jede z Nemecka do Nosrka, tedy drtivou vetsinu cesty v Norsku nejede, jede Nemecko, Dansko, Svedsko a Norsko, v Norsku jede jen cca 120km vzdalenost 😉

        jak ty se umis nadherne strapnovat tim jake blbosti placas 🙂

Napsat komentář