Ojeté elektromobily jsou v kurzu, AAA AUTO letos očekává další nárůst prodejů

redakce - 14 Březen 2019

Rozvoj elektromobility a větší zájem veřejnosti o alternativní paliva se projevuje i v obchodu s ojetinami. Ojetý elektromobil Nissan Leaf v bazaru sauto.cz. Cena 318 230 Kč vč. DPH s možností odpočtu, rok výroby 2011.

Ojetý elektromobil Nissan Leaf v bazaru sauto.cz. Cena 318 230 Kč vč. DPH s možností odpočtu, rok výroby 2011.
foto: sauto.cz

Síť autocenter AAA AUTO, provozovaná skupinou AURES Holdings, za loňský rok zaznamenala celkový nárůst prodejů vozů s alternativním pohonem o 24 %, například kategorie elektromobilů pak rostla o 163 %. Na ekologické vozy se nyní v rámci Aures Holdings zaměřuje služba Mototechna EcoDrive, která v průběhu roku nabídne až 300 vozů.

„Změna vnímání elektromobility je u zákazníků jasně patrná. Podpora čisté mobility ze strany měst v podobě parkování zdarma pro elektromobily a hybridy motivuje ke koupi více řidičů než dříve, dotační programy pro firmy pak alternativní pohony dělají ještě atraktivnější,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

V roce 2018 AAA AUTO v Čechách prodalo 101 hybridů nebo elektromobilů, přitom v předchozím roce to bylo o 40 % méně. Ve dvou měsících letošního roku si nového majitele našlo 28 vozů tohoto typu, což ve srovnání se stejným obdobím loni znamená nárůst o více než 200 %.

Nejoblíbenějšími hybridy v Česku loni byla trojice Toyota Yaris, Auris a RAV4, v rámci všech evropských poboček se pak přidal i model Prius. Mezi elektromobily nejvíce zaujal Nissan Leaf, BMW i3 nebo VW e-Golf. Zákazníci si pak v AAA AUTO pořídili i takové vozy, jako Tesla Model S nebo Fisker Karma.

Tradičně největší zájem z ojetých vozů na alternativní paliva loni v Česku vzbudily vozy na LPG, které však zvolna ustupují vozům na CNG. „Tento trend pozorujeme už několik let, zároveň jsou pak zákazníci CNG věrní a při pořízení nového vozu volí znovu tento typ pohonu,“ říká Vaněček.

U vozů na loni vzrostl prodej o 75 %, zatímco kategorie aut na LPG zaznamenala 5% propad. I přesto mezi prodeji aut na alternativní paliva nadále tvořila většinu. Alternativní pohony již tvoří přibližně 2,5 % ze všech prodaných vozů skupinou Aures Holdings.

Nejoblíbenějšími ojetými vozy na v Česku loni byly Škody Octavia a Fabia, následované Hyundai i30, Dacií Duster a Hyundai ix20. Vozům na zemní plyn pak také vévodila Škoda Octavia, následovaly ji však VW Golf, Passat a Touran. Top 5 pak uzavíral Fiat Doblo.

Od roku 2014 AAA AUTO v Česku prodalo 4755 vozů s alternativním pohonem, z čehož přes 85 % tvoří vozy na LPG. Ve středoevropském regionu se pak ve stejném období celkem prodalo 8024 vozů na alternativní paliva, z toho 90 % na LPG.

Od roku 2014 si také zákazníci z AAA AUTO v Česku odvezli 281 hybridů a elektromobilů. V rámci celého středoevropského regionu se pak jednalo o 368 ojetých hybridů a elektromobilů, jejichž nabídka začíná pomalu růst.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trh s ojetymi elektkromobily bude pro neznalé ještě větší past než se spalovaky.
Tahají to sem i z USA a zkouší to prodávat za nesmyslné ceny, nebo dokonce ty nejstarší Leafy se silně degradovanou baterkou atp.

Obrázek uživatele Radovan

Nevím, zda zrovna AAA auto jsou odborníci na ojeté elektromobily, ale spíše bych věřil lidem, co v nich denně jezdí, a kteří jsou schopni a ochotni dovézt slušné ojetiny odjinud z Evropy za solidní ceny. Ostatně v Ostravě na i-Mobilitě máme zrovna pána, co přivezl Teslu Model S 85 s cenou pod milion, 2 Nissany Leafy a 1 VW eGolf. Včetně zimních pneu. Všechny je možné zkusit řídit a rozhodnout se, zda si je koupit až do soboty 16.3.2019 včetně. Jsou na prodej.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednou jsem zkusil koupit auto od rádoby překupníka a auta mi bylo zabaveno, jelikož na něj byla exekuce, takže děkuji, ale podobné soukromníky už nikdy víc. Teď mám auto z Áček a mám alespoň jistotu, že o něj nemůžu přijít, jelikož Áčka jako jediná auta vykupují a přepisují na sebe, což je obrovská výhoda!

Obrázek uživatele Radovan

To je samozřejmě riziko nákupu, které ovšem u AAA zaplatíte, tedy to, že auto prověřili. To si můžete udělat i sám prostřednictvím Cebia a vejdete se do tisícikoruny.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zkusenost kolegyne:
- pokud se rozhodnete prodat svuj vuz Ackum, nikdy neberte s sebou original velkeho TP, ale kopii!

duvod? kolegyne prisla do Acek prodat svuj ojety vuz s kopii velkeho TP (poucena uz od jineho kolegy) s tim, ze Ackari ji zabavili TP a sdelili ji, ze az podepise smlouvu, kde jim da sve auto za 50% nabizene ceny, tak ji technicak vrati, jelikoz vedela, ze jde jen o kopii, zvedla se a rovnou odesla

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také AAA moc nemusím ,ale toto co píšete musí být totální nesmysl. Jednak by asi kopii TP poznali.
A i když by Vám chtěli zadržet TP tak přece o nic nejde, klidně bych ho tam nechal, protože Vám za stovku udělají na úřadě duplikát. A čemu by jim TP od vozu byl? U nás TP, když máte auto přihlášené nezmamená vůbec nic, protože evidence je na úřadě. To je stejné jako by jste nechtěl dát z ruky vypis z katastru s tím , že by Vám pak někdo mohl vzít dům.

Co je to za nesmysl. Copak oni jsou tak blbí, že nepoznají originál TP od kopie?
Jsou ale tak drzí, že vás nechtějí pustit z prostoru za závorou, což je omezování osobní svobody.
Mají mnohem horší praktiky hlavně na reklamačním oddělení.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele ozana

To je vydírání, takže vytáhnout mobil a volat Policii.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Teoreticky hezke, prakticky, bude se chtit zakaznikovi nekolik hodin cekat?
Stejne me neprestane fascinovat, ze vsichni veri tomu, ze prave oni ta acka ochcijou...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

2x jsem přes ně prodával, dvakrát zkoušeli všechno možné, 2x jsem odešel s cenou, kterou jsem chtěl a prodaným autem. Jen na to prostě mají školení a je docela legrace, zkoušet co je všechno naučili. Beru to jako zážitek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A jak jste to dokazal? Cim jste je primel jit na Vasi cenu?

Obrázek uživatele Radovan

Jdete tam s jasnou představou a vědomím, o čem ta hra bude. Pak se u nich v čekárně koukáte na televizi, čtete si časopisy, jednou za 20-30 minut dojde borec s nabídkou poloviční, pak 3/4, pak 2/3 požadované ceny..... Pak to jako konzultujete s manželkou, pak několikrát navrhnete odchod, že to s nimi nemá cenu, pak oni že více nedají, pak že to pro mně zkusí, že jsem jim sympatický, že asi mám zlou ženu když nemohu jít níže, prostě spousta opiček a triků, zábava. Pak oni nosí ukazovat smlouvy schválené šéfem s nižší sumou, pak operují rychlostí přepisu, pak nabízejí hotovost hned, prostě musíte mít dost času a bavit se tím. Nakonec děláte zlého, odcházíte opravdu, požadujete vydat auto a klíče, které mezitím prohlíželi jejich technici, nakonec jedou s Vámi za ženou podepsat plnou moc, berou ji na poštu k ověření a předávají obálku s hotovostí do ruky. 6 hodin tvrdé dřiny :-)
P.S. A oslovili mne sami, protože jsem auto předtím poctivě nafotil a dal na sauto.cz. Volaly 4 bazary, áčka byla nejrychlejší a schůzku navrhli ihned. Auto prodáno od uveřejnění inzerátu do 18 hodin.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super. V pondelok idem k tym hajzlíkom, hned to vyskúšam.
Dík.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do Áček jsem dával starší auto, které jsem potřeboval rychle prodat. A jestli za něj dostanu 50 nebo 60 tisíc, nehrálo roli.

Ale když jsem pak prodával auto zachovalé, 5 let staré, tak jsem ho hodil na tipcars (tuším za 500 poplatek) a do dvou týdnů se prodalo za cenu asi o čtvrtinu vyšší než zněla nabídlka v Áčkách, po telefonu, takže bůh ví kolik by nakonec dali.

Dej to radši na bazoš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě spíš zaráží, že se ještě najde hlupák, který si koupí auto v AAA. Sám jsem tam koupil auto někdy v 90tých letech a po zkušenosti nikdy více. Snad každý člověk v čr zná někoho, koho v áčkách sprostě oškubali a přesto tam lidi nakupují.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČSSD, ANO, TOP, ODS atd. taky samá zlodějina a podvody a stále dokola je lidi volí a volí.....

Taky koukam kolik je v CR de-mentu. 3*A je synonym smejdu.

Teda dle mne chtit za liifa 2011 318tis je masakr. To si snad kupce nemuze najit...
Zkusil jsem v 2018/05 pres web nabidnout svou acentu 2014/12 MY2015 v plne vybave za 377t a nikdo to nechtel. Za 6 mesicu a pod trista si kupce nasel.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

A to je ještě tenhle Leaf s "mrtvou" baterkou. 9 dílků z 12. To je cca 70%. To už bych se docela bál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo pánové ;))

ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/219452801080218/

off

Kanadský elektrický kamion s dojezdem 400 km
https://ici.radio-canada.ca/tele/le-telejournal-18h/2016-2017/segments/reportage/109474/camion-electrique-lion-saint-jerome-quebec

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díkes za tip.
Stránky výrobce:
thelionelectric.com/en/products/electric_truck_class8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj redakce zas písála... ale LPG ani zvolna NEustupují vozům na CNG ;))) ni nápad, prodeje áček nezahrnují přestavby LPG a je to tudíž PíáR zavádějící soudluzi ;)

Vozů LPG jezdí v čr přes 200.000 zato CNG 10x méně 23.000 ;) a ještě k tomu převážně flotilově ve firmách nazdar ;))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě že prodeje, resp. přestavby vozů na LPG jdou dolů, protože od dob rošíření přímého vstřikování je motorů co se dají předělat na LPG a zároveň ho snáší jako šafránu.
Přímý vstřik nemá cenu předělávat, musí se přivstřikovat benzín, aby to vydrželi benzínové vstřikovače a úspora nákladu pak mizí v nenávratnu.
Vstřikování kapalného LPG v kombinací s přímým vstřikem je drahé a především kvalita českého LPG ničí čerpadla, jak na bežícím pásu.
Proto se dá říct, že auta na LPG víceméně dožívají.

Tohle jsou motory, co jdou předělat, ale část z nich skončila už mezi lety 2013-2015.
1) FCA 1,2 51kw; 1,4 57 kw; 1,4T 88-103 kw; 2,4 129-137 kw; 3,6 v6 208+kw; HEMI V8 270+ kw
2) Opel (GM) 1,4T 85 a 103 kw; 1,8 104kw; 1,6 91kw (RIP 2013); Vortec V8 300+ kw
3 ?) Kia 1,0 cvvt 51kw; 1,4cvvt 73kw
4 ?) Subaru 2,5i 123-129kw
5) Renault (Dacia) 1,2 53kw; 1,6 75kw; 2,0t 125-162kw (RIP 2015)
6) VW 1,4mpi 63kw; 1,6 mpi 75kw

Ty s otazníkem za číslem mají i tak problém s měkčími ventilovými sedly a klidně už po 100kkm se mohou objevit zaklepaná ventilová sedla a podpálené ventily.

CNG aut taky není zrovna moc, a třeba škodovka představila použitelnou CNG Octavii teprve loni, tu verzi předtím s tou pidi nádrží nepočítám. Nemluvě o tom, že všichni výrobci cpou CNG akorát do nejslabších motorů, takže to pak nejede.

Takže prostě tak, kdo chce dnes šetřit na palivu a chce nové auto musí jít do CNG nebo lépe do hybridů, PlugIn hybridů nebo elektromobilu.
Ale kvůli vyšší pořizovací ceně je potřeba spočítat si návratnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mazda 6 MZR 1.8i a 2.5i
Mazda CX-7/9 3.7i
Mondeo/Focus/Fusion 1.8 a 2.0i Duratec, 1.6 Ti-VCT

Někde se psalo, že nový Levorg by mohl mít 2.0 110kW s nepřímým vstřikem (to by byl asi jediný důvod, proč si koupit auto se super podvozkem bez motoru), ale pochybuji, Subaru už používá v jiných modelech dvoulitry s přímým.

Bez ohledu na tvrdost či netvrdost sedel ventilů, u všech přestaveb na LPG vždy používat přetlakové (nikoliv podtlakové, které v zátěži nemaže) přimazávání! Ostatně to by měly mít povinně všechny benzinové přímovstřikové motory (než se zakarbonují), ale nikdo si netroufne nabídnout auto, kam se musí nalévat ještě další druh maziva...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAmper 2019BUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil