Německo investuje 300 milionů eur do nabíjecí infrastruktury

Evropská komise posvětila německý plán na vybudování nové nabíjecí infrastruktury pro auta do zásuvky napříč celou zemí. Během čtyř let bude investováno €300 milionů.

Německou osobní dopravu čekají velké změny – přípravou pro to bude vybudování rozsáhlé sítě nabíjecích stanic pro elektromobily.
foto: Hubject

Jedním ze základních požadavků nové nabíjecí infrastruktury bude, aby využívaná elektřina pocházela z obnovitelných zdrojů. Velmi pravděpodobné je také zahrnutí pokročilých rychlonabíječek o výkonu 150 kW, jejichž podporu už avizoval Volkswagen a další německé automobilky.

První tendry mají začít už tento březen. Německo se v současné době potýká se značně roztříštěnou nabíjecí infrastrukturou, kdy pro tamní elektromobilisty není výjimkou mít až desítky různých nabíjecích čipů a karet. Roamingové projekty jako Hubject se snaží je sjednotit.

I to je nejspíš jeden z důvodů, proč je zájem o auta do zásuvky v Německu stále spíš vlažný. V lednu se tam prodalo 2715 aut do zásuvky, nejvíce BMW i3 (388), Mitsubishi Outlander PHEV (282) a BMW 225xe Active Tourer (210). Nad elektromobily převažují plug-in hybridy.

Německé automobilky v čele s koncernem Volkswagen ale chystají velkou elektrickou ofenzívu a infrastruktura je jedním z klíčových prvků jejich budoucí strategie. Ostatně, v USA bude jako vyrovnání za dieselgate investovat VW do infrastruktury $2 mld.

Reuters

11 Comments on “Německo investuje 300 milionů eur do nabíjecí infrastruktury”

      1. Ono už jim nic jiného nezbylo. Ale že dokázali otočit
        Ono už jim nic jiného nezbylo. Ale že dokázali otočit kormidlem tak rychle znamená jediné: Mají v šuplíku nejrůznější scénáře a dokáží se přizpůsobit. Já jim šanci dávám. Sice k tomu došli z donucení, ale dávám.

          1. Moje divoká teorie. Určitá skupina ve Vlčím hradě
            Moje divoká teorie. Určitá skupina ve Vlčím hradě viděla, že to jde total do hajzlu a že spalováky díky předpisům končej, tak udělali palácovou revoluci, potopili starý vedení dízlgejtem, kterej odevzdaně a bez boje připustili (dost možná i narafičili). Tím způsobili šokovou terapii průmyslu, politikům, veřejnosti, šejkům, bankám i odborům a o to snadněji, rychleji a hlavně levněji a bez sáhodlouhého vysvětlování přejdou na výrobu elektroaut a hybridů. Pomalý přechod by byl asi o dost delší, bolestivější, drazší a tím i nebezpečnější pro zdravé přežiti automobilky. A taky se dostala do vedení Porše klika, kterou předtím za prapodivnejch okolnosti VW schramstlo i když to mělo být úplně navopak. Porše mělo kupovat VW 😀
            https://www.nytimes.com/2016/03/19/business/international/porsche-acquitted.html?_r=0

            A možná je to ještě úplně jinak. 🙂

Napsat komentář