Koncem listopadu byla vyhlášena IV. výzva programu Nízkouhlíkové technologie – Úprava bioplynu na biometan a jeho vtláčení do sítě nebo jeho plnění v rámci místní infrastruktury.
foto: Hans, licence CC0 Creative Commons
O podporu lze zažádat od 3. 12. 2018 do 30. 9. 2019. „Znamená to zelenou pro ty, jejichž bioplynové stanice stojí nedaleko vysokotlakého plynovodu, nebo jsou dostatečně blízko hlavních komunikací. Mohli by plnit nejen svá CNG vozidla, ale i vozidla řidičů, kterým není lhostejný stav životního prostředí. BioCNG je vhodná pohonná hmota například pro pohon autobusů MHD,“ říká k novému dotačnímu programu Martin Vrtiška, ředitel společnosti EFG Engineering. Ta se specializuje na projektové řízení a realizaci projektů vč. dotačního poradenství úpravy bioplynu na biometan.
NEPŘEHLÉDNĚTE New Holland Agriculture představuje prototyp traktoru poháněného metanem, testoval se i v Česku
IV. výzva programu Nízkouhlíkové technologie je určena pro majitele bioplynových stanic (BPS) – zemědělských i zpracovávajících biologicky rozložitelný odpad – a pro majitele či provozovatele čistírny odpadních vod (ČOV), které využívají kaly k produkci plynu.
Zavedení technologie úpravy bioplynu na biometan (BioCNG) má řadu výhod. „Zásadním kladem je samozřejmě výroba zeleného zemního plynu z odpadů. Stále častěji se ale hovoří o uplatnění BioCNG pro pohon autobusů městské hromadné dopravy. Tím by v některých silně znečištěných městech došlo až ke snížení emisí z dopravy. Pilotní projekt úpravy bioplynu na BioCNG na ČOV Modřice v Brně potvrdil smysluplnost takových projektů,“ komentuje Martin Vrtiška, ředitel EFG Engineering.
OT:
Kdyby mel nekdo zajem o auto, ktere jezdi na obnovitelny
OT:
Kdyby mel nekdo zajem o auto, ktere jezdi na obnovitelny zdroj (drevo), tak tady by jedno bylo:
https://automix.denik.cz/magazin/uz-jste-videli-jeep-na-parni-pohon-jeden-je-prave-na-prodej-20181217.html
A každých 2,5km tankuješ vodu :)))
A každých 2,5km tankuješ vodu :)))
Litujeme, ale požadovaná stránka neexistuje.
Bylo tam neco
Litujeme, ale požadovaná stránka neexistuje.
Bylo tam neco konstrukcne zajimaveho? Dik
Jen vtípek. Někdo přestavěl Jeepa na parní pohon.
Jen vtípek. Někdo přestavěl Jeepa na parní pohon.
S komínkem od kamen uprostřed auta.
S komínkem od kamen uprostřed auta.
A třeba El Kamna?
A třeba El Kamna? 😀
https://www.youtube.com/watch?v=Ldr73PERnoI
No za druhé světové se dělaly vozy na
No za druhé světové se dělaly vozy na dřevoplyn.
https://www.ecofuture.cz/clanek/retro-automobily-na-drevoplyn-aneb-slepa-ulicka-automobiloveho-prumyslu
Docela to fungovalo, jenže to strašně zanášelo motor (dřevoplyn obsahuje hodně příměsí).
Ovšem, kdyby někdo udělal „čištění dřevoplynu“, tak má vlastně ten samý princip, jako tahle dotace – vygenerování plynu, vyčištění a následné využití.
Dřevoplyn je něco trochu jiného než biometan.
I dnes na
Dřevoplyn je něco trochu jiného než biometan.
I dnes na dřevoplyn pár nadšenců jezdí, ale je s tím takové práce, že je to opravdu jen pro nadšence.