Vaše nové pneumatiky budou z pampelišekVĚDA
Vaše nové pneumatiky budou z pampelišek
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxicAUTO
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxic
Elektromobil Kia Soul EVTEST
Elektromobil Kia Soul EV
Jednokolka SBU jezdí na elektřinuJEDNOKOLKA
Jednokolka SBU jezdí na elektřinu

Mitsubishi a Nissan společně postaví malý elektromobil

Jan Horčík - 03 Prosinec 2015

Mitsubishi nedávno odhalilo své velké plány s elektromobily a plug-in hybridy. Chyběl v nich ale model i-MiEV. Nahradí ho nové mini-auto vyvíjené s Nissanem.auto Nissan Dayz Roox miniauto kei car malé auto do města Japonsko

Mini-auto Nissan Dayz Roox postavené ve spolupráci s Mitsubishi
foto: Nissan

Téměř přesně před pěti lety jsme psali, že Nissan a Mitsubishi uzavřeli dohodu o spolupráci na vývoji malých levných aut. Výsledkem je joint-venture NMKV a vozy jako Nissan Dayz a Mitsubishi eK Wagon.

Jejich výroba začala v roce 2013 a dosud se jich prodalo na půl milionu kusů. Nyní obě automobilky partnerství stvrdily směrem k vývoji nové generace mini-aut.

Součástí nové řady bude také malý městský elektromobil. Jakékoliv přesnější informace o elektromobilu se ale dozvíme až později. Teď je jasné alespoň to, že Nissan bude nově více zapojen do vývojových operací a testování.

"Hlubší zapojení Nissanu ve vývoji nové generace miniaut umožní snazší aplikaci pokročilých bezpečnostních systémů a šetrných technologií ve větších vozech," komentoval novou dohodu Hiroto Saikawa, provozní šéf Nissanu.

Pro Mitsubishi jsou miniauta (zvaná "kei cars") jedním z klíčových segmentů. Tvoří více než polovinu prodejů doma v Japonsku.

 

Podle mě toto není auto primárně určené pro Evropu nebo Ameriku, ale pro Japonsko. Proto vypadá tak, jak vypadá.

---

Nissan Leaf 24kWh, 90.000 km

Obrázek uživatele Radovan

My co jezdíme druhým rokem v Peugeotu Ion už to tak nevnímáme :-). Ono se to nezdá, páč je to uzounké, ale uvnitř je to v pohodě. Hlavně výškou, velmi pohodlně se do toho leze a je z toho výhled. Pak vnitřním prostorem na délku jak na předních, tak na zadních sedadlech. Ten náš bobek má 2,5 metru rozvor stejně jako Škoda Octavie. A opravdu celý prostor je věnován lidem a nákladu. Tady to vidím podobně, navíc krabicoid dává větší využití pro náklad v kufru. Já jsem prostě zastánce auta pro lidi, tedy minimální část obestavěného prostoru pro technologie, maximum pro účel stroje. A to je doprava osob a nákladu. Ne vožení technologií.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 39 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 6 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro vsechny vlastniky EV Mitsubishi/Peugeot/Citroen dobra zprava, ze jde vymenit i jednotlive poskozene clanky akumulatoru. Dokumentace prubehu vymeny zde youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA
a
goingelectric.de/forum/c-zero-i-miev-ion/suche-einzelne-lev50-zelle-fuer-unseren-citroen-c-zero-t11945.html
a zde navod od Mitsubishi
elvsolutions.org/wp-content/uploads/2013/06/2012_I_Dismantling_guide.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak přeji mnoho zdaru při demontáži baterie a garážové výměně vadných článků - které poznali měřením jejich napětí v nabitém stavu.

To bude mrtvých po zásahu ss proudem. Ale proč to neriskovat, když se dá ušetřit a výměna je tak "nenáročná"!

Obrázek uživatele ozana

Než nějakého ss napětí bych se bál, že mi ta baterka po odšroubování spadne na hlavu. Tuto část demontáže vynechali (nebo jsem to přehlédnul?).

---

Jezdím na proud, najeto prvních 41 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Meli na to hydraulickou plosinu. Naznakem je to videt pri zpetne montazi. Takova plosina neni nic zvlastniho, pouziva se u spalovaku na demontaz motoru kde neni pristup ze zhora. Porsche, VW Brouk apod. Manipulace je popsana v navodu od Mitsubishi. Akorat co je usmevne, je navod jak vybit celou baterii. Ponorit na 72 h do vody ... Ale to je dan americkym pravnikum aby v pripde urazu mohli tvrdit ze se nepostupovalo podle predpisu. kdo by sve auto dobrovolne potopil?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Napeti cele baterie je sice kolem 390V, ale baterie neni uzemnena a tak aby doslo k urazu, musel by dotycny sahnout soucasne na oba vyvody baterie, ktere nejsou jen tak dostupne. To je jaksi nepravdepodobne az nemozne. Leda s umyslem. Jeden clanek ma pouhych 3,6 V DC. Tak o co vam jde.
Nejak se nam tady hromadi prispevky nejakych anonymu, kteri se pokousi zdiskreditovat EV jak jen to jde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud máte nějakou elektrotechnickou kvalifikaci, tak ji raději běžte vrátit!
Pokud ne, tak vás to trochu omlouvá a ničemu se nedivím.

Obrázek uživatele ozana

Urcite si nechame radit od nejakeho anonyma...

---

Jezdím na proud, najeto prvních 41 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Berte to pozitivně - bude spousta trojčat na prodej :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 39 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 6 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš do šrotu!

Jen blázen by si koupil takové ojeté vozidlo se chcíplou baterkou.

Obrázek uživatele Radovan

To by jste se divil, kolik nadšenců to už udělalo, za pár kaček koupilo onen šrot, vybavilo aktuálně novými bateriemi a stále jezdí. Namátkou pan Zbyněk http://www.qauto.cz/indexP.htm

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 39 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 6 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vidíte!
A za jak dlouho (a zda-li vůbec) se s takovým šrotem dá v plném obsazení dojet na Makarskou nebo na Costa Bravu?
To musí být nepoznaný zážitek!

Obrázek uživatele Jolinar

no to vam teda nezavidim...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty musíš mít hodně smutný život. Ale jak se říká: "Přej a bude ti přáno".

Obrázek uživatele ePavel

Ten, kdo hodně jezdí každodenní cesty elektromobilem si za rok ušetří bez problémů na letenku. Pak nemusí trávit hodiny v kolonách před tunely. A taky pak má na polopenzi a nemusí mít kombíka, aby uvezl 200 kilo paštik.

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Obrázek uživatele ozana

Elektromobilem z ČR k moři? Jde to!

---

Jezdím na proud, najeto prvních 41 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak by jste se svym spalovakem jel do Egypta nebo do Karibiku? Vase argumenty jsou hloupe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždyť s tím šrotem neujede v plném obsazení na jeden zátah trasu třeba Ostrava - Praha, tak jakýpak Karibik.
Je to prostě neplnohodnotné auto, i když jako auto to vypadá.

Měl jsem u Nissanu Dayz Roox "vzhledem pro Japonsko" na mysli spíš ty hranaté tvary. iOn je sice vzhledem ke svým rozměrům taky relativně vysoký, ale aspoň má aerodynamické tvary.
Když už jsme u iOnu, do města je ideální - kompaktní rozměry a velmi malý poloměr zatáčení. Jen škoda toho malého kufru. A na můj vkus je dost citlivý na boční vítr, což je daň právě za tu výšku.

---

Nissan Leaf 24kWh, 90.000 km

Tady jedno video na pochopení, proč ti Japonci mají tak rádi "úzká" auta...

Obrázek uživatele ePavel

Ocenil bych spíše, kdyby postavily velké auto. Na trhu chybí klasická velká dodávka. Třeba takový e-NV400 za příplatek s dvěmi 30kWh bateriemi. To by byla paráda.

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nenajde se nikdo odvážný, kdo postaví klasický kombík, ale elektro :) To fakt nikdo v cizině nepotřebuje větší kufr??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně, úplně souhlasím... I ta Ampera (Volt) by se v Evropě lépe prodávala v kombíku, takhle s ní pro malé prodeje dále nepočítají. :-(

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články