Milán připravuje zákaz vjezdu dieselových aut

Na Energy Festivalu v Římě oznámil starosta Milána Giuseppe Sala, že už od ledna 2019 začne platit progresivní zákaz vjezdu dieselových aut do města.

Historické centrum Milána je už dnes zcela bez aut. Brzy nebudou ty nejstarší diesely ani do širšího města.
foto: IgorSaveliev, licence CC0 Creative Commons

Milán je už dnes městem s velmi progresivní politikou ve vztahu k životnímu prostředí. Zavedlo mimo jiné poplatky za vjezd do historického centra podobné těm v Londýně.

Zavedení zákazu vjezdu dieselových aut tedy není tak úplně nečekané, zejména ve světle aféry Dieselgate a nedávného rozsudku německého soudu ve Stuttgartu.

Systém zákazu vjezdu dieselů bude postaven na 180 kamerách sledujících veškeré vjezdy do do města. Tyto kamery budou od 21. ledna 2019 vyhodnocovat, zda auta plní emisní normu vyšší než Euro 3.

Už během několika následujících měsíců ale bude povolen vjezd pouze autům Euro 4 a vyšším. Itálie má přitom mezi největšími evropskými automobilovými národy nejstarší vozový park.

Průměrné stáří vozu je tam 10,9 let. Vozy plnící normy Euro 5 a 6 tvoří pouze 33,6 % vozového parku. V roce 2024 začne platit zákaz i pro vozy Euro 5.

Milánští mají tedy nejvyšší čas začít přesedlávat na elektromobily či hybridy. Pro zajímavost, v roce 2017 se v Itálii prodalo necelých 5000 aut do zásuvky, když tamní trh meziročně vyrostl o 70 %. Jejich podíl je ale přitom stále velmi nízký, kolem 0,2 %.

15 Comments on “Milán připravuje zákaz vjezdu dieselových aut”

  1. Fiat má oproti VW, co se týče emisí, pořád ještě
    Fiat má oproti VW, co se týče emisí, pořád ještě velký náskok. Nevím, nakolik to bylo objektivní, ale v jednom srovnání měl VW emise NOx 3x vyšší než je norma a srovnatelný model Fiatu na tom byl ještě o řád líp. Překračoval 33x. Tak jsem zvědavý, jak tohle bude Fiat doma řešit.

      1. Ten původní článek nenajdu, ale tady máte jeden odkaz:
        Ten původní článek nenajdu, ale tady máte jeden odkaz: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/obrazek/4. Oproti benzínovým motorům, se u naftových motorů s s NOx skoro nedá nic dělat. Máte tam i Fiat 500, což jest prdítko a stejně překračuje asi 8x. Ten původní graf ale obsahoval vozy vyšší třídy a ten Fial byl opravdu extrém, trčel tam, jak bolavý palec. Značku si ale už nepamatuji.
        P.S. Dokonce se dá najít něco od ADAC, což jest velmi nedůvěryhodná organizace. Proto jsem to sem nedával, ale ani u nich to nevychází nijak zvlášť.

  2. Česká díra Respublika po vzoru uvědomělých Makarónů
    Česká díra Respublika po vzoru uvědomělých Makarónů překonává zákazy a od roku 2019 dopuručuju veškerý jedovatý dízl sešrotovat :))) Na to máme skvělýho ministra ropnýho hospodářství Vrabce na sřeše kerýho jen co vodfičí střídá fundovaný Holoubek :)))

    kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

      1. Naopak, Kodak před svou smrtí taky začal prudce zlepšovat
        Naopak, Kodak před svou smrtí taky začal prudce zlepšovat kvalitu emulzí, ale bylo mu to hovno platný. :)))
        Říká se tomu labutí píseň a je to symptom smrtelných křečí 😛
        100 let na to srali tak teď pro změnu se vyserou lidi na ně :)))

      2. A o který přelomový objev jde?
        Už jsem četl něco, že

        A o který přelomový objev jde?
        Už jsem četl něco, že diesely budou jezdit za 1 litr/100 a čuchnout si k výfuku bude zdravější, než hluboký nádech na louce, ale zatím všichni jenom kecali. Nikdo nepřišel a neukázal … tohle je ono, žasněte….

        Máte nějaké bližší informace?

      3. Ale dieselový motor sám o sobě přeci problém není – NOx
        Ale dieselový motor sám o sobě přeci problém není – NOx se dají pochytat, částice se dají pochytat, a díky větší účinnosti je CO2 méně než z benzínu. Problém je v tom, že automobilka se bojí že by zákazník moc často doplňoval Ad-Blue, a tak mimo měřicí cyklus vstřikuje méně než to proces potřebuje. No a čecháček si samozřejmě vyndá filtr, zaslepí EGR ventil, načipuje. A to by nevadilo, kdyby byla vůle to postihovat. A to tvrdě.
        Jinak je dieselový motor, vybavený moderními záchytnými systémy, není špatný pohon (samozřejmě na elektromotor nemá).

Napsat komentář