Mercedes-Benz třídy E: po střechu nadupaný plug-in hybrid

Kdyby nový Mercedes-Benz třídy E jezdil čistě na elektřinu, směle bychom jej označili za hlavní konkurenci pro Tesla Model S. Takhle, i díky chystané plug-in hybridní verzi, je to „jen“ opravdu zajímavé auto.

Nový Mercedes-Benz třídy E je doslova technologický skvost. Škoda, že taky neumí jezdit čistě na elektřinu… k dispozici ale bude alespoň jako plug-in hybrid.
foto: Daimler

Nový Mercedes-Benz třídy E je podle tiskové zprávy automobilky Daimler „prvním sériově vyráběným vozem na světě, který obdržel licenci k testování autonomní jízdy v americkém státě Nevada“.

Auto je doslova napěchováno novými technologiemi a Daimler samozřejmě neotálí a obšírně nás o nich informuje na desítkách stránek. Jde o zajímavé informace, takže jsme je v článku níže přehledně roztřídili a pokrátili. Nejprve ale stručněji:

VE ZKRATCE

  • Nastartujete díky NFC, tedy třeba přes smartphone
  • Mercedes-Benz třídy E umí komunikovat mezi vozidly podle vzoru Vehicle-to-X, tedy skrze neustálé připojení k internetu a specializovanému cloudu
  • Auto umí samo zaparkovat díky funkci Park Pilot, podobné Tesla Autopilot Summon
  • Přední světlomety se skládají z 84 diod
  • Vůz dokáže uhýbat před chodci, udržovat rychlost na základě rychlostních omezení v daném úseku, nebo se samostatně pohybovat v zácpě
  • Aerodynamický odpor cx=0,23
  • Plug-in hybridní verze ujede 30 km pouze na elektřinu
  • Plug-in hybrid nabídne výkon 210 kW celkem (550 Nm), zrychlení z 0 na 100 km/h během 6,2 vteřiny a NEDC spotřebu 2,1 l/100 km
  • Dominantou luxusního interiéru nové třídy E jsou dva displeje, každý s úhlopříčkou 31,2 centimetru (12,3 palce) a rozlišením 1920 x 720 pixelů.
  • Vícekomorové vzduchové odpružení všech kol

Německý robot

U příležitosti největšího veletrhu spotřební elektroniky „CES“ v Las Vegas byly za tímto účelem poprvé registrovány tři vozy třídy E v sériové podobě. Nový Mercedes-Benz třídy E činí svými četnými inovacemi velký krok směrem do budoucnosti.

Dosud musela být zkušební vozidla kvůli testování funkcí autonomní jízdy vybavena speciálním hardwarem a softwarem, například doplňkovými senzory, upraveným řízením a adaptovaným systémem ESP. To neplatí pro nový Mercedes-Benz třídy E.

Jeho sériově vyráběná verze totiž už disponuje komplexní inteligentní technikou. Proto bylo za účelem zkoušek zapotřebí realizovat pouze menší softwarové úpravy v řídicí jednotce DRIVE PILOT.

Velké příslíby

Prof. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars, zdůrazňuje: „Skutečnost, že Mercedes-Benz obdržel toto povolení jako první výrobce automobilů na světě, ukazuje, že jsme lídrem v oblasti autonomní jízdy. Nová třída E je tak dalším velkým krokem na cestě ke zcela automatizovanému vozidlu.“

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Testování autonomního provozu je povoleno na všech dálnicích kategorií „Interstate“ a „State Highway“ v Nevadě, pouze při odbočování a nájezdech i sjezdech musí řidiči sami řídit. Pro testování autonomní jízdy v každodenním provozu byli speciálně proškoleni vybraní testovací řidiči.

Nevadský úřad pro motorová vozidla NDMV (Nevada Department of Motor Vehicles) navíc požaduje, aby řidič při testovacích jízdách seděl vždy za volantem a zároveň byl doprovázen jedním spolujezdcem. Testovací vozidla jsou označena červenou registrační značkou, která je vyhrazena pro autonomní jízdu.

Nevada – země zaslíbená

Americký stát Nevada schválil již v červnu 2011 pravidla pro autonomní jízdu a patří v této oblasti mezi průkopníky. Silniční síť, krajina a intenzita dopravy v tomto pouštním státě věrně reprezentují dopravní situaci v . Od května 2015 jezdí po nevadských veřejných komunikacích dvě nákladní vozidla Daimler Trucks, schopná autonomní jízdy.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Asistenční systémy nové generace

Mercedes-Benz nabízí s novými asistenčními a bezpečnostními systémy více bezpečnosti, komfortu a snížení zatížení řidiče v nových dimenzích.

Součástí standardní výbavy je aktivní brzdový asistent, který dokáže řidiče upozornit na hrozící nehodu, optimálně jej podpořit při nouzovém brzdění a v případě nouze také automaticky brzdit.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Kromě pomaleji jedoucích, zastavujících nebo stojících vozidel rozpoznává například i přecházející chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné blízkosti vozidla.

Standardně je rovněž dodáván systém ATTENTION ASSIST s nastavitelnou citlivostí, který upozorňuje na nepozornost a únavu, a asistent pro jízdu v bočním větru, který podporuje řidiče výrazným oslabením vybočení vozidla do strany, způsobeného silnými poryvy bočního větru.

Na přání dodávaný paket asistenčních systémů, díky nimž je třída E nejinteligentnější sedan svého segmentu, zahrnuje mimo jiné následující prvky:

DRIVE PILOT: Mercedes-Benz činí s tímto systémem další krok na cestě k autonomní jízdě. Jako adaptivní tempomat DISTRONIC dokáže na dálnicích a silnicích automaticky udržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a v nové verzi je poprvé také následuje při jízdě rychlostí až 210 km/h.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Řidiči je tak usnadňováno řízení, protože v normálním provozu nemusí zasahovat brzděním, ani přidáváním plynu, a navíc je výrazně podporován automatizovaným řízením – dokonce i v mírných zatáčkách.

Rovněž jedinečnou je funkce, díky níž dokáže systém při jízdě rychlostí až 130 km/h aktivně zasahovat do řízení i při nejednoznačných liniích na vozovce, například na staveništích, nebo dokonce zcela bez linií, jen na základě sledování okolních vozidel a paralelních struktur.

Systém tak účinně pomáhá řidiči především při jízdě v koloně a dopravních zácpách. Rovněž rozšířená je funkce opětovného rozjezdu, která na dálnicích a silnicích dálničního typu umožňuje automatický rozjezd vozidla během až 30 sekund po zastavení díky adaptivnímu tempomatu DISTRONIC, což výrazně přispívá ke snadnějšímu řízení v takových situacích.

Další novinkou, snižující zatížení stresem, je automatické udržování rychlostního limitu, například 50 km/h ve městě nebo 90 km/h mimo město. Tato funkce je součástí systému COMAND Online. Omezení rychlosti je rozpoznáváno kamerou nebo na základě údajů navigačního systému.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Mezi inovace systému DRIVE PILOT patří také aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu. Asistenční funkce s radarovým a kamerovým snímáním podporuje řidiče při změně jízdního pruhu na víceproudých komunikacích a dokáže sedan řídit do řidičem vybraného jízdního pruhu – například při předjíždění.

Jakmile aktivuje řidič ukazatel směru po dobu alespoň dvou sekund, podpoří aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu řídiče aktivně v řízení do sousedního jízdního pruhu, pokud je volný.

Aktivní brzdový asistent s funkcí průjezdu křižovatkou: Tento asistent má, v porovnání se standardní verzí, rozšířené limity rychlostí s ohledem na vozidla a chodce. Kromě toho dokáže rozpoznávat vozidla přijíždějící na křižovatce ze stran a autonomně brzdit, pokud řidič nereaguje.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Poprvé dokáže také rozpoznat nebezpečnou situaci v podobě konce dopravní kolony bez prostoru pro vyhýbací manévr. V těchto situacích je autonomní brzdění zahájeno výrazně dřív. Tím lze zcela zabránit nehodám při rychlosti jízdy až 100 km/h, resp. výrazně snížit intenzitu nárazu při jízdě vyšší rychlostí.

Asistent řízení při vyhýbacím manévru: Smysluplné rozšíření o rozpoznávání chodců aktivního brzdového asistenta nabízí rovněž nový asistent řízení při vyhýbacím manévru.

Pokud řidič v nebezpečné situaci vědomě nebo instinktivně zahájí vyhýbací manévr, může jej funkce podpořit přesně vypočteným zásahem do řízení. Řidič se tak může chodci vyhnout při zachování jízdní stability a snadno se vrátit k jízdě přímým směrem, aby mohl bezpečně pokračovat v jízdě.

Zdokonalené asistenční systémy: Mezi inteligentní asistenční systémy v novém paketu asistenčních systémů patří také již osvědčené systémy se zdokonalenou funkčností a novou senzorikou.

Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu může pomoci zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu jednostrannými brzdnými zásahy i při přerušovaných liniích a nebezpečí kolize, například s protijedoucím vozidlem nebo předjíždějícími vozidly.

Aktivní asistent pro sledování slepého úhlu může nyní upozorňovat na boční kolize i v typickém městském provozu při nízkých rychlostech a nad 30 km/h jako dosud na poslední chvíli při riziku boční kolize vrátit vůz do svého jízdního pruhu.

PRE-SAFE® PLUS dokáže také ochránit cestující před kolizí se vzadu jedoucími vozidly a jejími následky. Výčet novinek ve výbavě nové třídy E zahrnuje rovněž následující prvky:

Autonomní parkování s dálkovým ovládáním: Tento systém poprvé umožňuje zaparkovat vozidlo do garáže a na parkovácí stání prostřednictvím aplikace pro chytrý telefon, a umožňuje tak i v případě velmi těsného parkovacího místa komfortní nastupování a vystupování. Systém je funkční i pro vyjetí z parkovacího místa.

Komunikace Car-to-X: Mercedes-Benz uvedl v roce 2013 jako první výrobce do sériové výroby systém pro propojení vozidel (Car-to-Car) určený k dodatečné montáži. Nyní následuje další krok v podobě zahájení sériové výroby prvního zcela integrovaného systému Car-to-X na světě.

Bezdrátová výměna informací s ostatními, například vpředu jedoucími vozidly může s velkým předstihem umožnit obrazně „pohled za roh nebo skrz překážky“. Řidič tak může být upozorněn dříve než dosud na hrozící nebezpečí, například na porouchané vozidlo na krajnici, nebo silný déšť či námrazu.

Nová třída E přitom slouží jako přijímač a zároveň i vysílač, protože výstražná upozornění jsou automaticky předávána do backendu na základě vyhodnocování provozních údajů vozidla nebo na manuální pokyn řidiče.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

PRE-SAFE® Impuls Seite: Tento systém je součástí paketu asistenčních systémů PLUS. Bezprostředně před rozpoznanou boční kolizí dojde k preventivnímu posunutí řidiče nebo spolujezdce na stranu, pryč od nebezpečí. Systém navíc na straně nárazu naplní během zlomku sekundy vzduchový vak, který se nachází v bočním polštáři opěradla předního sedadla. Tím se zvětší vzdálenost od dveří a zároveň se oslabí síly působící na cestující.

PRE-SAFE® Sound: Systém je založen na lidském reflexu ve vnitřním uchu, tzv. akustickém reflexu. PRE-SAFE® Sound nechá při rozpoznaném nebezpečí kolize zaznít krátký šumový signál prostřednictvím audiosystému vozidla. To může vyvolat přirozený reflex a připravit tak sluch cestujících na očekávaný hluk způsobený nehodou.

Světlomety MULTIBEAM LED s vysokým rozlišením jsou na každé straně vybaveny 84 samostatně ovládanými vysokovýkonnými diodami LED, které osvětlují vozovku automaticky a s dosud nevídaným, precizně ovládaným rozložením mimořádně jasného světla, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Bodová struktura umožňuje ovládat rozložení světla pravého a levého světlometu nezávisle na sobě a přizpůsobovat ho s vysokou dynamikou dopravní situaci.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Veškeré funkce adaptivního systému ILS (Intelligent Light System) při zapnutých tlumených a dálkových světlech lze navíc poprvé realizovat výhradně digitálně a bez mechanických akčních členů. Například dynamické natáčení světelného kuželu do zatáčky je jako světová novinka poprvé čistě elektronické.

Digitální klíček od vozidla: Tento systém používá techniku bezdrátové rádiové komunikace na krátkou vzdálenost NFC (Near Field Communication) a umožňuje používat vlastní chytrý telefon jako klíček.

„Třída E je jádrem značky Mercedes-Benz a v minulosti opakovaně definovala měřítka v segmentu manažerských vozů. Nyní na tuto tradici navazuje četnými vrcholnými inovacemi. Nová třída E činí další velký krok směrem ke zcela autonomní jízdě. Kromě toho zvyšuje hospodárnost, bezpečnost a komfort, přičemž současně snižuje zatížení řidiče stresem při řízení a zvyšuje intenzitu radosti z jízdy,“ říká Prof. Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars.

Také ve verzi plug-in hybrid

Nová třída E bude uvedena na trh s dvěma motory. Model E 200 je vybaven čtyřválcovým zážehovým motorem, zatímco pro E 220 d byl zcela nově vyvinut vznětový čtyřválec.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Po uvedení na trh bude nabídka rozšiřována o další modelové varianty. Mezi nimi bude mimo jiné E 350 e s hybridní technikou. PLUG-IN HYBRID přesvědčí dynamikou a hospodárností, přičemž umožňuje dojezd více než 30 kilometrů s čistě elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi.

Jeho čtyřválcový zážehový motor poskytuje ve spojení s výkonným elektromotorem nejvyšší systémový výkon 205 kW (279 k) a točivý moment 600 N.m. E 350 e tak dosahuje jízdních výkonů sportovního vozu, přestože spotřebuje méně paliva než malý vůz.

Nejvýkonnější šestiválec

Nejvýkonnější vznětovou variantou bude šestiválec s pokrokovou emisní technikou SCR, výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 620 N.m. Rovněž nově se na start postaví E 400 4MATIC, jehož zážehový šestiválec je vyladěn na nejvyšší výkon 245 kW (333 k) a maximální točivý moment 480 N.m.

Později doplní paletu motorů další varianty. Mezi ně patří nový vznětový čtyřválec s výkonem 110 kW (150 k). Kompletní nabídka zážehových motorů bude zahrnovat čtyřválce s výkonem 135 až 180 kW (183 až 245 k) a šestiválec s výkonem 245 kW (333 k).

Všechny motory pro novou třídu E jsou vybaveny funkcí ECO Start-Stop. Zážehové motory splňují emisní normu EU 6, nový vznětový čtyřválec OM 654 je již připraven na dosažení budoucích limitů emisní legislativy RDE.

Zcela nový vznětový čtyřválec

Nový vznětový čtyřválec je prvním členem nové rodiny motorů Mercedes-Benz a otvírá „nové dimenze hospodárnosti“. Je kratší a kompaktnější než předchůdce, za což vděčí menší rozteči válců (90 mm místo 94 mm).

Zdvihový objem byl snížen na necelé dva litry, ale navzdory tomu dosahuje nový turbodiesel nejvyššího výkonu 143 kW/195 k a v modelu E 220 d se v kombinovaném režimu EU spokojí v průměru s pouhými 3,9 litru na 100 na kilometrů.

To odpovídá emisím CO2 102 gramů na kilometr, což je hodnota, kterou se dosud mohlo pochlubit jen několik mnohem menších vozidel.

Devítistupňová samočinná převodovka

Čtyřválec se navíc vyznačuje vysokou kultivovaností běhu. V základní verzi má jednostupňové přeplňování s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

Hlava a blok válců jsou vyrobeny z hliníku. Společností Mercedes-Benz vyvinutá povrchová úprava stěn válců NANOSLIDE® efektivně snižuje tření mezi ocelovými písty a stěnami válců.

Všechny modely nabízené v době uvedení na trh budou standardně vybaveny novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC, která umožňuje rychlé řazení a jízdu s nižší úrovní otáček. To má pozitivní vliv především na hospodárnost a akustický komfort.

Stabilní skelet karoserie s nízkou hmotností

Karoserie s vynikající tuhostí tvoří základ pro nejvyšší úroveň jízdních vlastností při současném zajištění nejvyšší úrovně akustického a vibračního komfortu a pasivní bezpečnosti.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Inženýři se proto rozhodli zkonstruovat skelet karoserie, který se, v porovnání s předchůdcem, vyznačuje výrazně vyšším podílem dílů z hliníku a vysokopevnostní oceli.

Přední blatníky, kapota motoru, víko zavazadlového prostoru a velké díly přídě a zádě jsou vyrobeny z hliníkového plechu nebo odlitků. Lehká konstrukce snižuje spotřebu paliva a umožňuje realizaci zřetelně sportovních a agilních jízdních vlastností sedanu.

Proti větru

Důležitým příspěvkem k hospodárnosti nové třídy E je vynikající aerodynamika. Třída E stanovuje v této oblasti měřítka rekordně nízkou hodnotou cx=0,23.

Specialisté na aerodynamiku museli za tím účelem optimalizovat četné detaily a realizovat nové nápady. Poprvé je například k dispozici systém žaluzií AIRPANEL Advanced pro většinu motorů s výbavovou linií EXCLUSIVE i pro základní model.

Tento systém otvírá masku chladiče v závislosti na potřebě chladicího výkonu nastavitelnými lamelami. Celkový výkon systému je dále vylepšen druhou žaluzií v otvoru pro přívod vzduchu pod registrační značkou.

Vytříbená aerodynamika minimalizuje navíc aerodynamickou hlučnost a přispívá k tomu, že je nová třída E tišší než mnohé modely luxusní třídy.

Ve stylu kupé

Nová třída E se prezentuje v moderním, vytříbeném a sportovním stylu. V porovnání s předchůdcem má o 65 milimetrů (2939/2874 mm) delší rozvor a o 43 milimetrů narostla vnější délka (4923/4880 mm). Design přesvědčí proporcemi, které jsou sedany Mercedesu typické.

Značka s hvězdou proto kráčí novými cestami rovněž v oblasti vnitřního designu, jehož hlavní dominantou je široký dvojitý displej nejnovější generace, který má v obou případech vysoké rozlišení a úhlopříčku 12,3“.

Displej je umístěn tak, aby vyvolával dojem, že se vznáší v prostoru. Kromě toho nalézají ve výbavě automobilu poprvé uplatnění tlačítka na volantu pro dotykové ovládání.

Jejich prostřednictvím lze pohyby prstů ovládat veškeré funkce informačních a zábavních systémů, aniž by musel řidič pouštět volant.

Nové vizuální zážitky

Dominantou komfortně orientovaného, luxusního interiéru nové třídy E jsou dva displeje, každý s úhlopříčkou 31,2 cm (12,3 „) a rozlišením 1920 x 720 pixelů. Oba displeje vizuálně splývají v jeden širokoúhlý přístrojový panel, který umocňuje, jako centrální prvek, horizontální uspořádání vnitřního designu nové třídy E.

Tento širokoúhlý přístrojový panel zahrnuje, jako součást sdružených přístrojů, velký displej s virtuálními ukazateli v přímém zorném poli řidiče a centrální displej nad středovou konzolou. Společné krycí sklo vytváří moderní vzhled plochého displeje.

Řidič má na výběr tři různé styly designu displeje širokoúhlého panelu sdružených přístrojů: „Classic“, „Sport“ a „Progressive“.
Širokoúhlý panel sdružených přístrojů lze objednat na přání se systémem COMAND Online.

Displej kam se podíváš

Základní verze nové třídy E místo něj kombinuje dva kruhové přístroje v tubusech a barevný displej s úhlopříčkou 17,8 cm (rozlišení 1000 x 600 pixelů) na panelu sdružených přístrojů s centrálním displejem s úhlopříčkou 21,3 cm (rozlišení 960 x 540 pixelů).

Kruhové přístroje, displej na panelu sdružených přístrojů a centrální displej jsou umístěny ve společném rámečku, opatřeném lesklým klavírním lakem.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Poprvé nalézají v automobilu uplatnění dotykové plochy na volantu. Stejně jako povrch chytrého telefonu reagují precizně na horizontální a svislé stírací pohyby prstů, a umožňují tak ovládání kompletního informačního a zábavního systému pohyby prstů, aniž by řidič musel pouštět volant.

V souladu s mottem „ruce na volantu, oči na vozovce“ tak může být realizován požadavek na minimální rozptylování řidiče.

K ovládání informačního a zábavního systému jsou navíc k dispozici další možnosti: touchpad s ovládacím prvkem na středové konzole, který rozpoznává dokonce ručně psané písmo, a hlasové ovládání LINGUATRONIC.

Kromě toho jsou v dosahu řidiče tlačítka umožňující přímý přístup, například pro ovládání klimatizace a poprvé i pro komfortní vypnutí a zapnutí některých asistenčních systémů.

Zcela nový zážitek z ovládání je umocněn novým, inteligentním grafickým designem s vizualizacemi a animacemi o vysokém rozlišení ve spojení se zjednodušenou logikou. Cestující si zároveň užívají smyslného interiéru s velkorysým prostorovým uspořádáním, který spojuje eleganci luxusní třídy s kultivovaným sportovním duchem.

Světelná atmosféra s 64 barvami

Osvětlení interiéru zajišťuje výhradně technika LED s dlouhou životností a nízkou spotřebou energie. To platí i pro rozšířené dekorační osvětlení, které je součástí výbavy některých linií.

auto Mercedes-Benz třídy E

foto: Daimler

Dekorační osvětlení nabízí s 64 barvami mnoho možností pro individuální nastavení a osvětluje například ozdobné prvky, centrální displej, odkládací prostor vpředu na středové konzole, madla dveří, odkládací schránky ve dveřích, prostor pro nohy vpředu a vzadu, stropní konzolu a další.

Inteligence nové třídy E i ve světlometech

Charakteristické je dvojité „obočí“ nově interpretovaných předních světel. Tvář vozu je definována markantními světlomety s čirými krycími skly.

Na přání dodávané vysokovýkonné světlomety LED dodávají sedanu suverénní zaostřený pohled a i za dne se vyznačují nezaměnitelným designem s dvojitými „pochodněmi“ a velmi kvalitně tvarovanými detaily.

Výjimečným prvkem je integrace typického korporátního designu značky do světlometů MULTIBEAM LED, které se vyznačují výraznými vnitřními konturami a markantně utvářenými funkcemi ukazatelů směru, Coming Home, obrysových světel a světel pro denní svícení.

Modely Mercedes-Benz jsou tak ve dne i v noci jednoznačně rozpoznatelné, a vizuálně se tak výrazně odlišují od ostatních vozidel.

Technika MULTIBEAM LED s vysokým rozlišením

Třída E může být na přání vybavena systémem světlometů MULTIBEAM LED s funkcí ILS (Intelligent Light System) a adaptivním asistentem dálkových světel Plus.

Světlomety MULTIBEAM LED jsou rozpoznatelné na první pohled díky novému vzhledu s pasivně svítícími namodralými světelnými plochami, které konturují pro třídu E typické „pochodně“ obrysových světel a světel pro denní svícení.

Fascinujícím namodralým světlem se vyznačují také tlumená a dálková světla. Světelný design třídy E, vybavené světlomety MULTIBEAM LED, tak zaujme svým nezaměnitelným charakterem. Tento charakteristický vzhled zároveň upozorňuje na nové dimenze v oblasti osvětlovací techniky.

V každém světlometu MULTIBEAM LED totiž pracuje 84 samostatně ovládaných vysokovýkonných diod LED. Díky tomu lze jasně a precizně osvětlovat vozovku automaticky a s dosud nedosažitelným, přesně řízeným rozložením světla, aniž by byli oslňováni ostatní účastníci silničního provozu.

S počtem pixelů ve světlometech LED je to podobné jako s počtem pixelů na displeji: Čím více jednotlivě ovladatelných obrazových bodů, tím vyšší rozlišení a tím dokonalejší obraz lze realizovat. Vysoký počet pixelů zároveň umožňuje větší dynamiku zobrazení. Ve vnímání to vede k výraznému zvýšení preciznosti a ostrosti.

Nová dimenze preciznosti v rozložení světla umožňuje navíc delší dobu používání částečně dálkových světel, čímž se zvyšuje úroveň bezpečnosti, protože řidič profituje z lepšího osvětlení vozovky.

V porovnání se systémy, které jsou běžně nabízeny na trhu, nabízejí světlomety MULTIBEAM LED v režimu částečně zapnutých dálkových světel až 2,5krát větší světelný výkon.

Nové funkce zvyšují úroveň bezpečnosti

Díky zcela libovolně konfigurovatelnému rozložení světla s vysokým rozlišením lze čistě digitálně realizovat při provozu s tlumenými a dálkovými světly veškeré funkce ILS (Intelligent Light System).

Ve světové premiéře je tak poprvé realizována funkce dynamického natáčení světla do zatáček výhradně elektronicky. Kromě toho je realizovatelný velký počet nových adaptivních osvětlovacích funkcí, díky nimž je jízda za tmy bezpečnější nejen pro řidiče, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu.

Mezi ně patří například nově vyvinutá světla do špatného počasí, světla do města a světla pro průjezd křižovatkou, která jsou propojená s navigačním systémem.

Vícekomorové vzduchové odpružení AIR BODY CONTROL

Nová třída E může být jako jediné vozidlo ve svém segmentu alternativně vybavena vícekomorovým vzduchovým odpružením všech kol.

Výhodou tohoto systému je třístupňová regulace tuhosti odpružení díky třem různě velkým komorám v pružinových vzpěrách na zadní nápravě a dvěma komorám v pružinových vzpěrách přední nápravy.

Cestující si tak mohou užívat měkkého základního odpružení a zároveň bezpečného pocitu vysoké jízdní stability se zvyšující se rychlostí jízdy.

Vícekomorové vzduchové odpružení AIR BODY CONTROL kromě toho nabízí citlivé a rychlé reakce, přičemž udržování stálé světlé výšky na přední i zadní nápravě zaručuje jízdní komfort i u naloženého vozidla.

Světlá výška je automaticky upravována v závislosti na rychlosti jízdy a například při jízdě po dálnici snižuje spotřebu paliva snížením vozidla.

Stisknutím tlačítka může být navíc zvýšena světlá výška pro jízdu po špatné cestě nebo po příjezdové cestě.

Vícekomorové vzduchové odpružení je doplněno elektronicky řízenými tlumiči s plynule měnitelnou charakteristikou, které zcela automaticky přizpůsobují tlumení jednotlivých kol aktuální jízdní situaci a stavu vozovky – například při vyhýbacím manévru nebo jízdě po špatné cestě.

tisková zpráva

17 Comments on “Mercedes-Benz třídy E: po střechu nadupaný plug-in hybrid”

  1. Shrnul bych to takto:
    Shrnul bych to takto: Čistě na elektřinu ujede jen 30km. Za ty prachy bych si koupil čistý EV s dojezdem 15x větším. Takže není co řešit.
    Jediné pozitivní na tomto článku je to, že Mercedes konečně nahradil ty šílené výdechy ventilace s mřížkou ve tvaru trojcípé hvězdy Mercedesu – to je hnus, který alespoň pro mě kazí interiér většiny Mercedesů.

  2. Robokalypsa se jmenuje ta
    Robokalypsa se jmenuje ta kniha, kde roboti vyvražďují lidi pomocí inteligentních propojených aut. Prostě vylezete na ulici, auto Vás zmerčí a uloví. Pokud se ještě hýbete, zacouvá zpět. Autonomně.
    Ale podrazit Vám nohy nebo shodit Vás ze schodů zvládne doma i propojený malý robotický vysavač, jakmile mu hlavní počítač pošle instrukci 🙂
    Jestlipak bychom neměli začít hledat Nea pro ten náš Matrix. Čte tohle Trinity nebo Morfeus?

    1. Opět se budu opakovat.
      Opět se budu opakovat. Jediný Mercedes asi dokáže držet krok a konkurovat Tesle. V budoucnu s modely B a E !!!! Nebo si myslíte, že Peugeot, Nissan, Renault nebo Kia jsou těmi pravými a schopnými konkurenty, nebo jen pouhými spolu výrobci standartních elektromobilů. Kdy se asi v nabídce objeví faktický konkurent Tesly. V odborném vzdělání to nebude. Technické vzdělání je na světě více méně srovnatelné na podobné úrovni. Pohodlnost vzdělanců nejen v koncernu VW, a špionážní průmyslová neodbornost v IT produktech zasáhlo celý svět, kromě Ruska. Kolik asi profesorů a studentů upozornilo na možný sofwarový průser v Mladoboleslavské odborné střední škole ŠkodaAuto.

        1. Pánové, ve svém
          Pánové, ve svém slovíčkaření jste zapomněli na jednu věc.
          Přímo v tiskové zprávě se píše, že plug-in hybrid „umožňuje dojezd více než 30 kilometrů s čistě elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi.“
          Ať u se to mně nebo vám třem líbí nebo ne, ať už nám to připadá málo (jako že mně to opravdu málo připadá), tak pan Horčík to VE ZKRATCE nemohl změnit na „pouze/jen 30km“, jinak by změnil smysl údaje z tiskové zprávy. Dokonce i ta formulace použitá ve zkratce je na hraně, protože tisková zpráva tvrdí, že je to více než 30km, nikoli 30km.

          1. Pane eHonzo, přiznávám,
            Pane eHonzo, přiznávám, že jsem článek vůbec nečetl (je mimo můj zájmový i finanční okruh).
            Pouze jsem se z legrace zapojil do „češtinské“ stránky věci v diskusi.

            Já bych si rád pořídil „Renault Twizy“. Jenže, mohu jít k prodejci a koupit? NE, nemají zájem o prodej, ale skučet že mají malé prodeje výrobci budou.
            O „mia electric“ jsem se dověděl až zde na Hybridu v článku o krachu. Další vozejk který by mi dostačoval.

            Takže mi nezbývá než zůstat věrný své el. koloběžce, nebo iOnu z emuj.cz.

              1. Pane eHonzo, s Mercedesem
                Pane eHonzo, s Mercedesem ani s Hybridem to z mé strany nemělo naprosto nic společného.
                O možnosti kontaktu s panem Vegrem vím a www znám. Jenže koupit auto které se nikdy pořádně nevyrábělo a vyrábět nebude by byl nesmysl. Představte si třeba na parkovišti; přijdete k vozu a máte od nějakého dobráka nabořený blatník včetně světla. Co se s tím dá dělat? Kde sehnat náhradní? To není věc peněz, ale dostupnosti.
                Ale moc děkuji za odkaz.

                1. S těmi náhradními díly
                  S těmi náhradními díly máte samozřejmě pravdu. No a co se týká Renaultu Twizy, tam je asi problém podobný – pokud se v ČR auto neprodává, tak zde nebude zajištěn ani servis, takže i kdybyste si ho pořídil např. prostřednictvím mobil.de, tak při podobném karambolu hrozí stejný problém.

                2. Pane eHonzo, to máte
                  Pane eHonzo, to máte naprostou pravdu, proto jsem si jej přivézt nenechal.
                  Ale domnívám se, že evropská dostupnost náhradních dílů pro Twizy bude podstatně lepší než pro mia. Twizy bylo vyrobeno hromada vozů a ještě se po světě vyrábí pod jinými jmény (podle webu asi).
                  a už to nechme být, ať zůstane místo na psaní i pro ostatní 🙂

Napsat komentář