Mercedes-Benz investuje €500 mil. do výroby elektromobilů ve Francii

Ve francouzské továrně Hambach dnes Mercedes/Daimler vyrábí vozy Smart. Chystá se ale investovat €500 mil. do rozšíření výroby také na rodinu elektromobilů EQ.

Mercedes-Benz EQC, první plně elektrické SUV stuttgartské značky.
foto: Mercedes-Benz

Stejně jako Volkswagen, i Daimler si představuje, že v roce 2025 bude až čtvrtina jeho prodaných aut na elektřinu. Továrna Hambach by měla být už šestým místem, kde se taková budou vyrábět.

Do roku 2022 chce mít Daimler na trhu více než 10 nových modelů elektroaut. Zároveň bude elektrifikováno celé portfolio značky Mercedes-Benz.

Z více než 130 elektrifikovaných modelů bude přes 10 čistých elektromobilů. Kromě toho se Mercedes zaměří také na plug-in hybridy a představí i 48V hybridy.

Zatím není jasné, který model se bude vyrábět v Hambachu – Mercedes zmínil pouze to, že půjde o kompaktní elektromobil. Zatím se tam od roku 2017 vyrábí smart EQ fortwo a smart EQ fortwo cabrio.

První elektromobil rodiny EQ se začne začátkem roku 2019 vyrábět v továrně v Brémách. Půjde o model EQC, plně elektrické SUV. Dalšími továrnami pro výrobu elektromobilů budou v Německu Rastatt a Sindelfingen, v USA Tuscaloosa a podnik BBAC v Číně.

tisková zpráva

12 Comments on “Mercedes-Benz investuje €500 mil. do výroby elektromobilů ve Francii”

  1. Chtěl by někdo obětovat víkend a spočítat z článků za
    Chtěl by někdo obětovat víkend a spočítat z článků za poslední 2 roy třeba jen na hybrid.cz, kolik už spalovací dinosauři naslibovali narvat peněz do elektromobility, nejlépe s rozdělením na baterky, auta, ta podle kategorií a hlavně s uvedením let, kdy se tak má stát?

    Ono by nebylo od věci dát tomu týden, a zjistit, co naslibovali před 10 lety, co – a zda vůbec – z toho realizovali……..

        1. a bude to nakonec 2020,2030,2040… Germán Natahovágn
          a bude to nakonec 2020,2030,2040… Germán Natahovágn politika, nic jinýho mu nezbývá když nechce zlikvidovat svoji TSI mašinérii a nechce mít na baterky ani spolupracovat s TESLOU a už vůbec si šáhnout na svoje MEGAPLATY 😉 Je to jen uondávací voblbovací politika 😉

          AT ŽIJE TESLA JEDINĚ … 😉

  2. OFF:Vodíkový generátor v dobíjecích stanicích HE3DA.
    OFF:Vodíkový generátor v dobíjecích stanicích HE3DA. Asi před 14 dny jsem čet na Solárních novinkách celkem zajímavý rozhovor. Krom dobíjecích stanic s vodíkovým generátorem firmy LeanCat se tam píše i o možnosti se stejným (resp.podobným?) systémem uskladnit letní přebytky z fotovoltiky v domácnostech (!) do vodíku a pak spotřeba v zimě přes palivový článek (Cena cca 200-300 tis Kč)…. Velice se zajímám o názory diskutujících. Má někdo podrobnější informace o LeanCat nebo je článek jenom květnový hoax ???

    Zdroj:
    http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2018042601/prus-he3da-nas-projekt-minuly-tyden-podporil-brusel-novou-tovarnu-na-baterie-uvedeme-do-provozu-do-konce-roku-2019

    PS jako doplněk k domácím bateriím by to bylo vcelku zajímavé… Kdo ví …

    1. Pokud se vám podaří vyřešit to uskladnění vodíku na
      Pokud se vám podaří vyřešit to uskladnění vodíku na půl roku, tak je to určitě výborný nápad. Ovšem já nemám u baráku místo na tlakovou nádrž velikosti nakladního auta a hlavně na ni nemám prachy, protože musí být z poměrně specifických materiálů. Navíc o poměrně dost vodíku za ten půlrok přijdete.

      1. No a potom jeden neví co ještě může brát vážně a co
        No a potom jeden neví co ještě může brát vážně a co jako vtip…:-) Možná těch 300 klacků je jenom úvodní splátka a nádrž velikosti kravína bude na leasing….:-) V podstatě by jsme tyhle věci ani nemuseli řešit, kdyby fungoval net metering jako v Nizozemí. (Přes léto domácnosti zdarma dodají do sítě přebytečnou energii z FV panelů a v zimním období si ji zdarma zase vemou zpět.) Ztráty vedením a poplatky za distribuci by se dotovaly jako státní podpora jenom(!) pro domácnosti kupř. z prodeje emisních povolenek …
        (Neplatilo by to pro komerční solární pole…)

Napsat komentář