Hyundai vstupuje do podniku Ionity, který buduje po Evropě síť 350kW nabíječek

Hyundai vstupuje do společného podniku IONITY ve spolupráci se zakládajícími partnery BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group s Porsche AG.

Investice umožní elektromobilům s napětím 800 V výrazně zkrátit dobu nabíjení díky nabíjecím výkonům až 350 kW. Na obrázku elektromobil Hyundai Ioniq Electric u nabíjecí stanice.
foto: Hyundai

Hyundai a Kia oznámili investici do společného podniku IONITY, založeného globálními výrobci automobilů. Hyundai a Kia, výrobci automobilů sdružení v rámci koncernu Hyundai Motor Group (HMG), sehrají v rámci uzavřené smlouvy klíčovou roli v dalším rozšiřování dostupnosti nabíjecích stanic pro elektromobily, což jejich zákazníkům přinese zvýšení praktičnosti a komfortu.

Rozhodnutí o vstupu do této sítě zajistí evropským zákazníkům značek Hyundai a Kia mnohé výhody. Elektromobily Hyundai a Kia budou od roku 2021 vybaveny 800V nabíjecími systémy, aby mohly v síti IONITY využívat maximální nabíjecí výkon 350 kW.

Zákazníci budou moci používat vysokovýkonné nabíjecí stanice IONITY, které jsou vybaveny možností digitální úhrady, výrazně zkracují dobu nabíjení a umožňují lépe realizovat cestování na dlouhé vzdálenosti.

IONITY je společným podnikem, založeným v roce 2017 koncerny BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group s Porsche AG. Od založení bylo v Evropě zprovozněno již téměř 140 nabíjecích stanic a dalších 50 je v současnosti ve výstavbě.

Technologie nabíjecích stanic IONITY se vyznačuje nabíjecími výkony až 350 kW a používáním univerzálního nabíjecího standardu CCS (Combined Charging System), který zaručuje nejširší možnou kompatibilitu s elektromobily.

IONITY rozšíří do roku 2020 svou síť na 400 rychlonabíjecích stanic. V průměru bude na každých 120 kilometrů hlavních evropských dálnic připadat minimálně jedna nabíjecí stanice.

Celoevropské pokrytí a přístup nezávislý na značkách významně vylepší image a dostupnost elektrické mobility jak pro současné uživatele elektromobilů, tak i pro potenciální zákazníky.

„Naše účast v tomto společném podniku znovu potvrzuje úsilí HMG o budoucnost elektromobility,“ řekl Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedoucí produktové divize společnosti Hyundai Motor Group.

„Jsem přesvědčen o tom, že naše spolupráce s IONITY zahájí novou éru vysokovýkonného nabíjení, které bude pro naše zákazníky příjemnější a snadnější než doplňování paliva.“

Hyundai Motor Group rozsáhlými aktivitami v oblastech výzkumu a vývoje i mnoha partnerstvími s průmyslovými lídry nepřetržitě upevňuje své vedoucí postavení v oblasti elektromobilů a alternativních pohonů.

Koncern HMG v květnu oznámil uzavření partnerství s chorvatskou společností Rimac Automobili pro vývoj vysokovýkonných elektromobilů. Investice do podniku IONITY rozšiřuje nepřetržité úsilí HMG o realizaci společnosti s nízkými emisemi oxidu uhličitého, jehož součástí je uvedení 44 ekologických modelů na trh do roku 2025.

HMG využije toto partnerství, založené na inovacích, k poskytování vyšší úrovně elektromobility svým zákazníkům. „Hyundai Motor Group přináší rozsáhlé mezinárodní zkušenosti a know-how včetně strategického zaměření na elektromobilitu. Účast nových investorů v podniku IONITY je jasným signálem důvěry a potvrzením, že práce naší mladé společnosti již nese ovoce,“ řekl generální ředitel společnosti IONITY Michael Hajesch.

HMG získá v podniku IONITY stejný podíl, jaký mají zakládající partneři BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group s Porsche AG.

tisková zpráva

76 Comments on “Hyundai vstupuje do podniku Ionity, který buduje po Evropě síť 350kW nabíječek”

  1. Odkaz Dokument Doba elektrická? Byznys ČT24 Speciál
    Odkaz Dokument Doba elektrická? Byznys ČT24 Speciál

    Evropské automobilky musí plnit přísnější emisní limity u nově vyrobených aut. Zřejmě to nepůjde bez elektroaut? Co za problémy to přinese a jaká auta budou jezdit po evropských silnicích za pár let? V rámci pořadu bude odvysílán dokument Doba elektrická? Hostem pořadu budou Karel Havlíček /nestr. za ANO/, ministr průmyslu a obchodu, a Bohdan Wojnar, SAP.
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/12026085531-byznys-ct24/219411034000081-byznys-ct24-special/

    MONETA Money Bank Vlastní flotilu elektromobilu
    Kupujeme už jen elektromobily či hybridy
    https://fdrive.cz/clanky/kupujeme-uz-jen-elektromobily-ci-hybridy-rika-petr-klicka-z-moneta-money-bank-rozhovor-3277

  2. Asi nejsem ten správný vizionář elektromobility popř.
    Asi nejsem ten správný vizionář elektromobility popř. jsem se příliš ztotožnil s Muskovo koncepcí.
    Nemyslím, že by bylo nutné budovat příliš hustou síť supervýkonných nabíječek. Z tohoto pohledu je plán IONITY správný. Očividně potřebují dohnat Muska s jeho sítí Superchargerů. Sítě tohoto typu dají uživateli pocit a možnost se přepravovat bezproblémově na delší vzdálenosti. Moje zkušennost je , síť nemusí být extremně hustá. Např. tři SCH v ČR jsou v současné době dostačující (ikdyž samozřejmě ještě dva -tři by byly dobré). Pro Tesly s dojezdem 350 km (běžná S-ka je průjezd celou ČR až k dalším SCH v síti v pohodě. O T3 ani nemluvím (500 km).
    Na běžné dobíjení pak stačí buď domácí dobíjení z třífázové zásuvky (žádné drahé nabíjecí stanice) nebo běžné nízkovýkonové nabíječky , které umí 50-100 km/h pro ty , co si prostě z bytu na sídlišti kabel nenatáhnou. Prostě 350-500 km dojezdu „v nádrži“ je dost na to abych se nestresoval, že jsem zrovna dneska nedobil doplna.
    Aby tato koncepce fungovala, pak musí být k dispozici auto s uvedeným dojezdem. A tady „netesláckým“ automobilkám ujel vlak. Pokud se chtějí u aut střední třídy (srovnatelné s T3) motat kolem dojezdu 250 km pak jim samozřejmě nezbývá než zahušťovat síť výkonných nabíječek. Přiznám se , že mi to hlava moc nebere. Kdyby se zaměřili na dosažení standardu dojezdu na úrovni 300-350 km, asi by se jim starost o budování sítě hodně zjednodušila. Vzhledem k tomu, že to blbci asi nejsou , myslím si , že jejich problém je , že jim fakt ujel vlak a oni nemají připravené skutečná E auta , tak je cpou do koster toho, na co mají linky a pak se jim tam holt nevejde dost baterek. Samozřejmě vliv má potřeba oslovit „své“ klienty , co už se ustálili na značce a dát jim design a provedení, na který je naučili.

    1. Z mého pohledu by byla ideální síť nabíječek
      Z mého pohledu by byla ideální síť nabíječek rozmístěná od sebe zhruba 50Km.
      Přece jen pokud pojedu někam dál, tak si nebudu dělat zajížďku 100 km jen kvůli nabití i když na to mám kapacitu.
      Stejně tak pro mé ježdění ten dojezd 250km určitě bude v klidu stačit. Zase tolikrát jet dál než 150 nepotřebuju.
      Takže pro mě je možnost koupě menšího levnějšího auta daleko lepší volba jak koupě dražšího přebaterkovaného auta, které nevyužiju.

      A ohledně dotazu, proč tesla tak a automobilky jinak. Jim jde jen o splnění emisního limitu. Né o to, dělat slušné elektromobily.

        1. Jezdim kazdy rok na 2 mesice v lete po balkane od
          Jezdim kazdy rok na 2 mesice v lete po balkane od Srbska,Bosnu,Albanii,Cernou Horu, Makedonii. Tak me poucte,jak mam nabijet na rychlonabijeckach IONITY kdyz mate takove velke zkusenosti.diky za odpoved.Hlavne mi nepiste, ze mam nabijet 2hodiny u Lidlu nebo nabijet v nakem penzionu.

    2. Takže u aut na benzín naftu co mají dojezd 1000 Km a
      Takže u aut na benzín naftu co mají dojezd 1000 Km a tankování za minuty máme sít stanic co 10 Km. A u elektroaut s maximálně třetinovým dojezdem a nabíjením v řádech desítek minut stačí stanice po 100 Km-

      Hustý ,ale taky názor

      1. Ale problematika nabijecek a pouzivani elektromobilu se tyka
        Ale problematika nabijecek a pouzivani elektromobilu se tyka uzivatelu elektroaut. Mne je uz nekoli let uplne jedno jak hustou sit cerpacek nafty ci benzinu mate vy a jake jsou ceny. proto vam taky do toho nemluvim, jiste existuje nejaky web kde svym nazorem na hustotu stanic vydavajicich naftu zaujmete.

          1. Nevšiml jsem si, že by u nás jezdilo stejně elektromobilů
            Nevšiml jsem si, že by u nás jezdilo stejně elektromobilů jako spalováků. Proč bychom měli dnes stavět tisíce rychlonabíječek, když:
            1) na nich nemá kdo nabíjet
            2) Každý kdo může bude primárně nabíjet na pomalé nabíječce doma/práci/obchodě

            Rychlonabíječky se budou stavět tak jak bude růst poptávka. Důležité je aby byla aspoň jedna na dálnici.

            1. Pokud si lide budou muset planovat cesty po nabijeckach tak ty
              Pokud si lide budou muset planovat cesty po nabijeckach tak ty elektro vozy kupovat proste nebudou. Netvrdim ze musi byt tisice stojanu, ale musim bez planovani kdykoliv kdyz se me rosviti rezerva dorazit na silnici 1 a 2. Tridy narazit behem max 20 km na nabijecku.

              Mate vubec elektromobil a vite ze u v cr oblasti o prumeru 50 km bez Dc stanice?

          2. Tak zatím tu je 3000elektromobilů. 90% nabíjení probíhá
            Tak zatím tu je 3000elektromobilů. 90% nabíjení probíhá doma či ve firmě (ano, lidé z paneláku obvykle 1mil nedají (Vyjímky se najdou).
            Na 3000 elektromobilů je 400nabíjecích míst (tj. 10 aut na nabíječku)
            Na 5mil. aut je 4000benzínek (tj. 1250aut na čerpačku)

            S ohledem na to, že si přes týden nabiju doma, je to faaakt v pohodě..
            A plán dle vlády (ministra průmyslu a obchodu) je udržet ten poměr 20tis nabíječek na 200-300tis. elektromobilů v roce 2030

    1. Ale to jsou jenom rychlonabíječky, které slouží k nabití
      Ale to jsou jenom rychlonabíječky, které slouží k nabití na dálnici. Samozřejmě, že se staví i jiné nabíječky, jiní provozovatelé. Už teď, co jsem koukal, tak je obyčejná 50 kW nabíječka skoro na každé větší dálniční benzince nebo Autohofu v Německu… + samozřejmě další u OC, ve městech, atd. Není potřeba, aby všechny nabíječky byly 350 kW Ionity.

      1. Mě hlavně fascinuje, jak se zdůrazňuje potřeba toho
        Mě hlavně fascinuje, jak se zdůrazňuje potřeba toho obrovského množství nabíječek. Za mě je to nesmysl. Jak často bude normální elektromobilista s dojezdem 400 km nabíjet na nabíjecích stanicích? A tím myslím vysloveně potřebovat, nemyslím tím, že to zapíchne u obchoďáku, protože to je zadarmo. Člověk bez možnosti domácího nabíjení by si stejně EV neměl kupovat, max plug-in.

        1. Ano, to je další věc. Např. ze statistiky ČEZ plyne
          Ano, to je další věc. Např. ze statistiky ČEZ plyne obsazenost jejich rychlonabíječek – za první půlrok 2019 je průměrný denní odběr na jednu nabíječku 27 kWh, to znamená max. tak hodinu denně. To se zatím nemůže rentovat. A ostatní (EON, PRE) na tom nebudou lépe.

          1. Hodina denně v průměru jde, ale až to budou 2-3 hodiny.
            Hodina denně v průměru jde, ale až to budou 2-3 hodiny. Bude tu velký riziko že bude obsazená a to by bylo špatný.

            Uvidíme co udělá 2500 ks ecigigo v roce 2020 a z toho 500 ks s nabíjením v síti čez zadara.

            Navíc mám informaci, že se nebude nijak systémově kontrolovat, jestli se tím daným čipem nabíjí to dané vozidlo. Takže si asi umíte představit co se stane ..

            1. Příští rok se to zlomí, jakmile se objeví nová auta
              Příští rok se to zlomí, jakmile se objeví nová auta (nejen Citigo) stane se nabíjení na cestách složitější. Pravda. zatím nabíječky většinu času zejí prázdnotou, stačí dojet na Vystrkov, kde zpravidla parkují na nabíječkách spalováky kupodivu mladí lidé, kteří mají k technologiím blíže, protože i starším už došlo, že se na nabíječkách neparkuje a mají taky úplně jinou výchovu než dnešní bezohledná mládež.

              Problém je, že na nabíječce ČEZ 22 kW stačí připojit 2 auta, která umí nabíjet pouze jednofázově a rázem je to stejné, jako by nabíjely z běžné zásuvky (příkon 3 kW). Proto jsem si upravil kabel, který nenabíjí ze standardní L1 fáze na stojanu ale L3 fáze, tak jsem zvědav, zda to bude fungovat, dnes vyzkouším.

              1. Ja zastavam nazor ze el. Auto je idealni na jezdeni tak aby
                Ja zastavam nazor ze el. Auto je idealni na jezdeni tak aby clovek nabijel pouze doma pomalu. Je to ztrata casu cekat na dc nabijeckach a nici to baterku. Nebo nabijet pomalu v cili pokud se to hodi.

                Ten kabel bude fungovat,ale nenabijete na jednofazove stanici,ale tech je minimum.

                1. Tak podle předpovědi jednoho z uživatelů to nefunguje,
                  Tak podle předpovědi jednoho z uživatelů to nefunguje, nabíječka nedá víc než 3 kW, to je fakt opruz nabíjení. Nechápu co to ČEZ vyrábí za šmejd, to dá víc zásuvka 240V/16A.

                2. Jo uz je mi to jasny evse co ridi proud je spolecne na vsechy
                  Jo uz je mi to jasny evse co ridi proud je spolecne na vsechy faze, evse neumi ridit proud na kazdou fazi jinak, takze si nepomuzete. Jedina moznost dat do kabelu vlastni evse a pouset do auta signal na 32A nezavisle na tom co pousti stanice, ale je riziko ze kdyz tam bude s Vama trifazove vozidlo, tak schodite jistic.

                3. Právě, 3f už je několik aut a bude jich ještě více,
                  Právě, 3f už je několik aut a bude jich ještě více, takže to nemá smysl řešit. Zajímalo by mě, jakým příkonem nabíjí 3f auto, když tam nabíjí 1f auto.

                4. Jen doufam ze objednane citigo bude mit nabijecku 2x16A a tam
                  Jen doufam ze objednane citigo bude mit nabijecku 2x16A a tam tohle hrozit nebude, vzdy to na stanici bude nabijet 7,2 kW

        2. Hodně jich je zapotřebí už jenom kvůli husté dálniční
          Hodně jich je zapotřebí už jenom kvůli husté dálniční síti. Možná není zapotřebí mít na každé stanici 50 nabíječek, ale aby alespoň podél každé dálnice v Evropě byla nějaká stanice v rozumném rozestupu. A to 400 není dostatečné ani zdaleka. Spíše bychom měli mluvit i tisících.

          Ale abys mohl mít tisíce tak musíš mít první stovky. Jako první krok to vypadá dobře.

          1. Jojo, než se ionity dostane na úroveň Superchargeru,
            Jojo, než se ionity dostane na úroveň Superchargeru, ještě to potrvá…
            NAvíc by mne zajímalo, jestli ty automobilky v ionity sdružené budou umět poznat zda jsou stojany obsazené a auto bude o tomto vědět, jako to má tesla. Jesttli nikoliv, je to průšvih.

            Také mi přijde cenová politika, kdy se platí paušálem kontraproduktivní, protože pak lidi stojí až do 100% když už to neplatí.. A to jsou blokování pro Ty co přijedou…

      2. To jiste neni treba,aby kazda nabijecka mela 350KW.Nicmene
        To jiste neni treba,aby kazda nabijecka mela 350KW.Nicmene 400kusu po cele Evrope je naprosta zoufalost, pokkud dotycni hraci mysli vazne s elektromobilitou.Ono stat nekde 80minut na nabijecce 50kW je trochu mimo v dnesni dobe u vysokobaterkacu.
        Auto ma byt sluhou, ne ja autu…

          1. Záleží jak velké baterce. 50kWh baterka se s tím popere
            Záleží jak velké baterce. 50kWh baterka se s tím popere jinak jak poloviční 24kWh.
            Mě by se třeba líbilo si moci nabíjecí proud nastavit. Pokud by člověk chvátal, tak by tam pustil maximum. Pokud by měl čas, tak by to mohl nechat třeba na 35kW.

            1. A nejenom na velikosti, ale i napětí baterie. Když má
              A nejenom na velikosti, ale i napětí baterie. Když má baterka 800V, tak zvládne 350W lépe než 400V baterie.

              I proto nechce Musk více jak 250W superchargery a i proto Porsche dokáže nabíjet jenom 50W na 400V nabíječce (150W s případkovým vybavením).

                1. Je úplně jedno jestli je baterie na 400V bebo na 800V.
                  To

                  Je úplně jedno jestli je baterie na 400V bebo na 800V.
                  To jak jí to škodí je v závislosti na její kapacitě.

                  Protože při stejné kapacitě má 800V dejme tomu 50Ah.
                  Kdežto aby 400V měla stejnou kapacitu, tak musí mít 100Ah.
                  Takže do jedné poteče při 1C 100A x 400V = 40kW.
                  Do druhé poteče při 1C 50A x 800V = 40kW.

                  Doufám že z příkladu lze pochopit jak je napětí irelevantní vzhledem k namánání baterie při nabíjení. Důležitá je celková kapacita.

                2. Ano, to je teorie. Ale maximum je 175 a 350 kW (438A x 400V a
                  Ano, to je teorie. Ale maximum je 175 a 350 kW (438A x 400V a 438A x 800 V), tedy při 800V jste na dvojnásobku C oproti 400V.

                3. Já bych si tuto problematiku dovolil doplnit. Je zde snaha
                  Já bych si tuto problematiku dovolil doplnit. Je zde snaha předejít tomu, že „350kW“ od jednoho výrobce stanic je jiných než „350kW“ od druhého. CharIN organizace stojící za standardem CCS tak připravila minimální požadavky pro získání výkonového „štítku“. Ty štítky jsou pro stanice s deklarovanou podporou 800V aktuálně tři: HPC150, HPC250 a HPC350. Minimální napěťový rozsah pro všechny je 200-920Vdc.

                  HPC150: min 300A při 500V, dále dle výkonového omezení >=150kW (163A při 920V)
                  HPC250: min 500A při 500V, dále dle výkonového omezení >=250kW (271A při 920V)
                  HPC350: min 500A při 500V, dále dle výkonového omezení >=350kW (380A při 920V)

                  Tedy Ionity stanice, alespoň ty pyšnící se štítkem HPC350, by měly umět minimálně 200kW při 400V@500A. To že to skutečně zvládají už bylo otestováno na TM3.

                4. Pajdo, moc děkuji za komentář. Beru Vás jako odborníka a
                  Pajdo, moc děkuji za komentář. Beru Vás jako odborníka a vážím si když čtu vaše odborné příspěvky. Škoda, že poslední dobou jste zde zřídka. Děkuji.

                5. Je to tak 800V system se dela kvuli mensim proudum v nabijecim
                  Je to tak 800V system se dela kvuli mensim proudum v nabijecim kabelu a zasuvce vozidla. Nabujeci vykon bude zaviset na kapacite baterie a jeji konstrukci kolika nasobek sve kspacity je schopna pojmout.

              1. Ne. 350kW je pouze pro 800V vozidla (která to navíc ještě
                Ne. 350kW je pouze pro 800V vozidla (která to navíc ještě konstrukčně musí zvládnout). Pro „běžná“ 400V vozidla je maximum poloviční 175kWh (poloviční napětí x stejný maximální proud = poloviční výkon).

                Tesla má na V3 superchargerech 250kW na 400V a jakýkoli Model 3 dokáže prvních pár minut tímto šíleným výkonem skutečně nabíjet.

          2. A Vy se jako opravdu domníváte, že když přijedu se svoji
            A Vy se jako opravdu domníváte, že když přijedu se svoji 50 kWh baterkou k 350 kW stanici, tak budu nabíjet 350 kW? Spadl jste z višně?
            Každá baterka má svůj limit daný od výrobce, na který je testována a ten nepřekročí. Když přijedu s autem s baterkou, která je dimenzována na 50 kW příkon, tak mohu být připojen klidně k 1 MW nabíječce a stejně budu nabíjet jen výrobcem schváleným příkonem 50 kW.
            Dnešní baterky v autech v klidu zvládnou až 2C, takže větších výkonů bych se nebál.
            Samozřejmě furt platí, že čím pomaleji nabíjím, tím je to šetrnější k životnosti, ale na cestách preferuji rychlost, přece jen tam nebudete primárně nabíjet pokaždé.

        1. á furt nechápu, že si lidé neuvědomují tu podstatnou
          á furt nechápu, že si lidé neuvědomují tu podstatnou výhodu si přes noc nabíjet doma z 3f/16A (stejně jako mám moje varná deska v kuchyni) si jakýkoliv elektromobil dneska (vč. Tesly či Audi eTron nabijete přes noc i z úplně vyjetého auta do plna. Tak co řešit nabíječky venku? Kde navíc cena bude již brzy navýšena, právě aby byly využívány jen na delších cestách, případně těmi co nemají možnost nabíjet doma

  3. tak mi hlavne v HMG do toho roku 2021-22 pripravte komercne
    tak mi hlavne v HMG do toho roku 2021-22 pripravte komercne dostupny elektromobil v karoserii kombi nizsi stredni ci stredni tridy a s baterii alespon 70kWh, vykon elektromotoru me bohate staci klidne jen okolo 100kW, prost enormalni rodinne auto pro 4 s kufrem alespon 500 litru 🙂

        1. Tak jestli se koukám správně, tak u Tesla Model 3 je
          Tak jestli se koukám správně, tak u Tesla Model 3 je možnost mít tažné (ale to není kombík, to bude až Tesla model Y)… Ale při rychlosti jakou se představují koncepty u evropských automobilek tu bude ta Tesla Model Y dříve jak Octavia combi iV 🙂

Napsat komentář