Hyundai a Aptiv budou vyvíjet autonomní řízení nejvyšší úrovně

redakce - 30 Září 2019

Platforma Hyundai a Aptiv pro autonomní řízení bude k dispozici pro poskytovatele robotické taxislužby, provozovatele vozových parků a výrobce automobilů v roce 2022.Hyundai a Aptiv vytvoří společný podnik pro další vývoj autonomní jízdy

Hyundai a Aptiv vytvoří společný podnik pro další vývoj autonomní jízdy. Hyundai a Aptiv investují celkem $4 mld. do společného podniku, v němž budou mít oba partneři shodný 50% podíl
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Společnosti Hyundai a Aptiv oznámily, že založí společný podnik pro vývoj systémů autonomní jízdy. V rámci tohoto partnerství spojuje síly jeden z nejinovativnějších poskytovatelů automobilové techniky s jedním z největších výrobců vozidel na světě.

Společný podnik urychlí vývoj autonomních technologií úrovně 4 a 5 (dle klasifikace SAE) a jejich uvedení na trh. Oba partneři tím upevní své vedoucí postavení v globálním ekosystému autonomní jízdy.

Společný podnik zahájí v roce 2020 testování systémů, které se zcela obejdou bez řidiče, a v roce 2022 bude mít pro sériovou výrobu připravenou platformu autonomní jízdy, vytvořenou pro poskytovatele robotické taxislužby, provozovatele vozových parků a výrobce automobilů.

Společnosti Hyundai a Aptiv budou mít na základě uzavřené smlouvy každá 50% podíl ve společném podniku. Celková výše investic dosáhne 4 miliard USD.

Aptiv do společného podniku vloží svou technologii autonomní jízdy, duševní vlastnictví a cca 700 zaměstnanců, kteří se zaměřují na vývoj modulárních řešení pro autonomní jízdu.

Vklad dceřiných společností koncernu Hyundai Motor Group — Hyundai Motor, Kia Motors a Hyundai Mobis — do společnosti bude zahrnovat celkem $1,6 mld. v hotovosti, a navíc inženýrské služby, či zdroje v oblasti výzkumu a vývoje, spolu s přístupy k duševnímu vlastnictví v hodnotě $0,4 mld.

Partnerství významně přispěje k realizaci společné vize obou společností, usilujících o mobilitu, jež bude ještě bezpečnější, ekologičtější, síťově propojenější a dostupnější, a to na základě vývoje a komercializace nejbezpečnějších autonomních vozidel s nejlepšími provozními vlastnostmi.

„Nový společný podnik s firmou Aptiv je pro nás začátkem cesty, orientované na dosažení smělého cíle, jímž je komercializace autonomní jízdy,“ řekl Euisun Chung, výkonný viceprezident společnosti Hyundai.

„Spojením kompetencí špičkové technologické společnosti Aptiv a našeho koncernu, globálního výrobce automobilů, vzniknou neocenitelné synergie, které nám poskytnou vedoucí postavení v oblasti autonomní jízdy.“

„Toto partnerství ještě více upevní vůdčí kompetence společnosti Aptiv ve vývoji vyspělých asistenčních systémů, řešení pro síťová propojení vozidel a platforem pro chytrá vozidla,“ řekl Kevin Clark, prezident a výkonný ředitel společnosti Aptiv.

„Koncern Hyundai Motor Group je pro nás preferovaným partnerem pro urychlení vývoje autonomní platformy pro sériovou výrobu, a to díky jeho nejmodernějšímu zázemí v oblastech konstrukce, výzkumu a vývoje.“

Vedoucím nového společného podniku bude Karl Iagnemma, prezident společnosti Aptiv Autonomous Mobility se sídlem v Bostonu a technickými centry v USA a Asii, včetně Koreje. Hyundai a Aptiv jmenují do vedení společného podniku stejný počet ředitelů.

Korejská větev společného podniku bude mít roli klíčového technického centra, základny pro úpravy vozidel a zkušebny pro platformy služeb, zaměřených na mobilitu v oblasti autonomní jízdy.

Významné postavení koncernu Hyundai Motor Group na korejském automobilovém trhu a infrastruktura sítí 5G světové úrovně v Koreji urychlí vývojové procesy v rámci nově uzavřeného partnerství.

Hyundai a Aptiv: společné vytváření bezpečné a spolehlivé autonomní mobility

Koncern Hyundai Motor Group podniká v automobilovém, ocelářském a stavebním průmyslu. Mezi oblasti jeho podnikání patří také logistika, finančnictví, IT a služby.

Mezi nejdůležitější dceřiné společnosti koncernu, který má na celém světě cca 250 000 zaměstnanců, patří výrobci automobilů Hyundai Motor a Kia Motors, jakož i výrobce dílů pro automobily Hyundai Mobis.

Nejnovější investice koncernu Hyundai Motor Group symbolizují nepřetržité úsilí korejského automobilového lídra o realizaci zcela autonomní jízdy s nejvyšší úrovní bezpečnosti. Hyundai poprvé zahájil testování autonomních vozidel na veřejných komunikacích v USA už v roce 2015 na základě licence udělené státem Nevada.

Hyundai posunul své testy v městském prostředí na novou úroveň už v průběhu veletrhu CES 2017 v Las Vegas, kde veřejnosti předvedl technologie automatizované jízdy prostřednictvím autonomního modelu IONIQ.

Hyundai pak v únoru 2018 úspěšně ukázal technologii autonomní jízdy úrovně 4 na dálnici. Pět elektromobilů NEXO s palivovými články ujelo při tomto testu 190 kilometrů ze Soulu do Pchjongčchangu bez jakéhokoli zásahu řidičů.

Aptiv je globální technologickou společností s nejlepším portfoliem vyspělých řešení pro mobilitu ve svém odvětví. Mezi ně patří systémy vnímání, softwarové algoritmy, výpočetní platformy, distribuce dat a rozdělování energie.

Inženýři společnosti Aptiv se specializací na autonomní jízdu jsou světovými lídry ve vývoji softwaru pro autonomní vozy s vysokou úrovní provozních vlastností již od soutěže DARPA Challenge 2007, která se zapsala do historie.

Společnost uskutečnila v roce 2015 první automatizovanou jízdu z jednoho pobřeží USA na druhé a jako první na světě komerčně využila autonomní vozidla.

Aptiv provozuje více než 100 autonomních vozidel na několika kontinentech v nejrůznějších provozních podmínkách a prostředích, včetně největšího komerčního využití autonomních vozidel v rámci systému sdílení jízd v Las Vegas.

Společnost dosud zajistila více než 70 000 placených autonomních jízd do více než 2700 cílů. Cestující její služby ocenili téměř dokonalým průměrem 4,95 hvězdiček z pěti.

Dohodu musí schválit regulační orgány a následně ještě podléhá obvyklým legislativním požadavkům. S definitivním uzavřením smlouvy a její realizací se počítá ve druhém čtvrtletí 2020.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

To spadne Tesle brzy brada.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

u nějaké fabriky Aptiv jsem nabíjel i3 bylo to poblíž Tatabánya v Maďarsku

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

-

Obrázek uživatele Kuk

off
Podvodníci všude kam se podíváš.
Dieselgate dostihla i Daimler, automobilka zaplatí pokutu 870 milionů eur
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/dieselgate-dostihla-i-daimler-automobilka-zaplati-pokutu-870-milionu-eur-1362647

Německá automobilka Daimler zaplatí v souvislosti s aférou dieselgate pokutu 870 milionů eur (22,5 miliardy korun). Rozhodlo o tom státní zastupitelství ve Stuttgartu. Příčinou pokuty je chybná certifikace naftových vozidel. Oddělení, které se ve firmě zabývá certifikací vozidel, podle státního zastupitelství zanedbalo své povinnosti. Výsledkem pak bylo, že povolení získaly i ty naftové vozy, jejichž emise oxidů dusíku nesplňovaly regulační požadavky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To je naprosto desive. Mel byste se pripojit z hromadne zalobe a treba z toho neco vytriskate. Politici nasadily sileny regulace a dyzlblejt byl vysledek.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Co to zase žvaníš za hovadiny? Dízlgejt propuk v Americe a regulce nastala až teprve potom jako reakce na ten ostudný skandální podvod. Dostuduj si nejdřív dějiny než začneš zase plácat kraviny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

Jo jo, už rozeslali svolávačku na dýzly - budou přehrávat software a zadarmo !!!

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Dobře že platí, ale ať ty peníze jdou na něco užitečného. Třeba na výstavbu dobíjecích stanic. To se ale nestane. Jinak penězi nejde spravit to, co nadělali, už proto, že následky jejich diesel orgií budou v Evropě znát ještě hodně dlouho.
Diesely šlo nahradit CNG snadno. Ale šlo to k ledu.
Prostě to mohla být alternativa pro ty, pro které je EV drahé, nechtějí dlouze nabíjet a mít obavy s životností baterie, ale stále jezdit levněji než benzin.
Smůla je, že všude bylo BLUETEC, BLUEMOTION, Greenline apod. s masivní kampaní, kdy na netu i v časáku jste četli o AdBlue, SCR, vypínání válců aj. Benzín a nafta se znovu nadechl a pak začal vydechovat svoje hnusy všude za šťastného tleskání politiků EU, kteří všude viděli nízké gramy CO2 z NEDC.
Nebýt toho, ohledně paliv by šlo vše jiným směrem.
Těžko ale hledat zemi oddanou naftě tolik jako ČR. I v tom Polsku brzy budou napřed.

Obrázek uživatele Tomáš

Jo, Cechy zblbnul Klauze.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

To co je užitečné pro vás, nemusí být užitečné obecně. Kdyby bylo cng tak super, jistě si ho lidé najdou.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to urcite. Lidi spis zvolej nejakyho bl...na.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?