Hecht začíná v Česku prodávat elektroskútry Equis

Nové elektroskútry společnosti Hecht získaly svůj název od latinského slova equitatus, v překladu jízda.

Společnost Hecht rozšiřuje své portfolio také o elektrické skútry.
foto: Hecht

Skútry nabízí moderní, ekologickou a zároveň velmi ekonomickou možnost přepravy především po městě. Předností skútru je kromě stylového provedení a tichého provozu, také nízká pořizovací i provozní cena. Nechybí ani uzamykatelný úložný box a kotoučové brzdy.

Dojezd na jedno nabití je až 65 km. Plně nabitý skútr je během 6-8 hodin, je vybaven bateriemi 72 V/20 Ah. Maximální rychlost skútru je 45 km/h a maximální hmotnost je 135 kg, uveze tedy i dvě osoby.

Skútry jsou certifikovány pro přihlášení na registrační značky. K dostání budou od léta (července) 2018 na prodejnách HECHT a na webu v modré a bílé barvě. Cena bude kolem 30 000 Kč vč. DPH.

tisková zpráva

30 Comments on “Hecht začíná v Česku prodávat elektroskútry Equis”

  1. Máme od nich elektro čtyřkolku, a je s ní opravdu hodně
    Máme od nich elektro čtyřkolku, a je s ní opravdu hodně legrace. Udělá taky hodně práce, vláčela mi louky, vozí dřevo. Na projížďky po loukách, lesema polňačkách tak +- 20 km (mám skoro metrák, s dětmi by dojela dál). Dojezd by to chtělo vylepšit, už sonduji lepší baterie. Protože je červená, říkáme jí TESLA Beruška 😀 Za ty peníze úplně skvělé vozítko a dobrý start jak se zašít šťourat v bateriích a elektomobilitě 😀 (Když ta velká Tesla asi bude ještě chvilku v nedohlednu.)

      1. Což vzhledem k tomu, že od 16ti let si můžete udělat
        Což vzhledem k tomu, že od 16ti let si můžete udělat řidičák na skútr 125ccm nebo elektroskútr do 11kW výkonu prakticky bez omezení rychlosti a k Béčku tuto možnost poslední roky máte automaticky, je nepatrná cílová skupina.

        1. Třeba zrovna já jsem se nemohl dočkat, až budu mít 15,
          Třeba zrovna já jsem se nemohl dočkat, až budu mít 15, abych mohl nažhavit „Pionýra“. Tenkrát rok navíc by byl pro mě nekonečně dlouhou dobou. Podle vás by se tedy skupina AM mohla zrušit a řidičák dělat až od 16. Mimochodem, každý nepotřebuje jezdit na 125 cm3, já si rád zajezdím i na 50 cm3, přestože mám řidičák mimo autobus i na traktor či na nákladní auto a celou skupinu „B“

          1. To ale mluvíte o době dávno minulé, kdy pro tuto kategorii
            To ale mluvíte o době dávno minulé, kdy pro tuto kategorii neplatilo omezení 45km/h. Do dnešního AM se Pionýrem nebo Simsonem nevejdete, protože nemají zmíněné omezení rychlosti.

            Takže jestli něco rušit, tak tento nesmyslný a hlavně životu nebezpečný limit, který vás v městském provozu akorát nutí neustále vymetat krajnici, propadlé kanály a výtluky, abyste nepřekážel provozu, který reálně jede o 10km/h rychleji.

            1. No v té době jsem neměl AM, ale bylo to M, malý motocykl
              No v té době jsem neměl AM, ale bylo to M, malý motocykl do 50 cm3 bez omezení rychlosti. Ale dnes je spoustu skůtrů, které mají v techničáku rychlost do 45 km/h. A ve skutečnosti jezdí i více, stačí ho odblokovat a to buď přenastavením řídící jednotky, nebo bývá na variátoru takový kroužek – doraz, aby se variátor nenastavil na vyšší převodový poměr a ten kroužek stačí odstranit. Tak prostě chtějí tento elektroskůtr nabídnout i kategorii od 15 let. Mimochodem, první JAWA 50 cm3 – model 550, měla nejvyšší rychlost 45 km/h a výkon 1,6 k. ( 1,18 KW) Takže s „Pařezem“ lze i na AM.

              1. Bohužel, u elektroskútrů s hubmotorem, až na pár
                Bohužel, u elektroskútrů s hubmotorem, až na pár výjimek, ten limit snadno obejít nelze. Maximální otáčky při daném napětí jsou dané počtem pólů a vinutím motoru. Takže musíte buď zvednou napětí, což znamená přidat články do série a tím pádem upravit nebo vyměnit nabíječku, trakční měnič, 12V měnič a pokud máte lithium, tak ještě vyměnit BMS. Nebo můžete vyměnit trakční měnič za nějaký lepší (a drahý) a nahnat nějaké km/h navíc přes odbuzení. Ale žádné zázraky se od toho čekat nedají, protože s rychlostí poroste spotřeba, motor se může začít přehřívat atd..

                1. Pánové, proč to řešíte, omezení rychlosti pro
                  Pánové, proč to řešíte, omezení rychlosti pro patnáctileté řidiče tam není proto, aby je někdo omezoval v rozletu, a je proto nutné všemožnými způsoby blokaci rychlosti odstranit, ale proto, aby se jich nepozabíjelo nebo nezinvalidnilo víc než doposud.V tom věku velká většina z nich skutečně nemá rozum.

      1. To není nijak velká hmotnost vzhledem k celkové hmotnosti
        To není nijak velká hmotnost vzhledem k celkové hmotnosti skútru. Problém je ten, že olovo (obzvlášť to čínské) přes veškerou péči hrozně rychle degraduje a plnou kapacitu si udrží tak první sezónu. Blahé paměti jsem jezdíval na Guewer Classic s 4x35Ah olovem trasu Praha5-Kladno (poblíž Oázy) a zpět na jedno nabití a ještě jsem měl rezervu. Ale vydrželo to opravdu to první léto a pak už jsem musel dobíjet, abych dojel.

        Ale zase, pokud by to olovo vydrželo ve kondici +- pět let, nedá se na to říct křivé slovo.

        1. Právě že olovo můžete vybíjet tak max na 50% aby to
          Právě že olovo můžete vybíjet tak max na 50% aby to něco vydrželo. Jestli tam bude opravdu olovo, tak to nebude dobrý kup. Je otázka jestli to půjde koupit třeba za 20 a bez baterky.

          To doba dobíjení je také hrozně dlouhá,nechápu proč v dnešní době tam nedají kilowatovou dobíječku na hodinu, kompatibilní s dobíjecí stanicí typ2 hubenou šnůru na 6A do batůžku a byl by klid…

      1. Je to jen má doměnka 😉 ale na mě to působí že tím
        Je to jen má doměnka 😉 ale na mě to působí že tím chtěl říct že elektrokola se stejnými nebo lepšími parametry jsou dražší – tudíž za cenu nižší než je podobné e-kolo lze pořídit a) šmejd, nebo b) e-kola jsou předražená.

        Tzn je to levnější a tudíš echt podezřelé 🙂

        1. Já bych to fakt nesrovnával. Na skútru, i takovémto
          Já bych to fakt nesrovnával. Na skútru, i takovémto laciném, toho je mnohem víc, světla, blinkry, klaxon, zrcátka, úplně jinak řešené brzdy, hromady plastových dílů a samozřejmě to musí mít alespoň nějakou minimální kvalitu, aby se to vůbec dalo zhomologovat. Kolo nic takového mít nemusí.

            1. Rozdíl je v bateriích. Cena baterie Lead acid je na 50% ceny
              Rozdíl je v bateriích. Cena baterie Lead acid je na 50% ceny Li-ion tedy pokud jsou použity levnější baterie na scutru a dražší baterie v kole, což je, je jasné, že cenově to nevyjde. Jenže na kole řešíte každý gram a tam Li-ion baterie potřebujete, kdežto na scutru vám 2 kg navíc za Lead acid baterie skoro nic neudělají. Rozhodně než hodnotit, bez testu a hanět něco co jsem ani neviděl a sám nic podobného nedokázal, lepší by bylo se svézt a pat říci jaké to bylo.

Napsat komentář