Hecht začíná v Česku prodávat elektroskútry Equis

Jan Horčík - 03 Duben 2018

Nové elektroskútry společnosti Hecht získaly svůj název od latinského slova equitatus, v překladu jízda.auto elektroskútr Hecht Equis

Společnost Hecht rozšiřuje své portfolio také o elektrické skútry.
foto: Hecht

Skútry nabízí moderní, ekologickou a zároveň velmi ekonomickou možnost přepravy především po městě. Předností skútru je kromě stylového provedení a tichého provozu, také nízká pořizovací i provozní cena. Nechybí ani uzamykatelný úložný box a kotoučové brzdy.

Dojezd na jedno nabití je až 65 km. Plně nabitý skútr je během 6-8 hodin, je vybaven bateriemi 72 V/20 Ah. Maximální rychlost skútru je 45 km/h a maximální hmotnost je 135 kg, uveze tedy i dvě osoby.

Skútry jsou certifikovány pro přihlášení na registrační značky. K dostání budou od léta (července) 2018 na prodejnách HECHT a na webu v modré a bílé barvě. Cena bude kolem 30 000 Kč vč. DPH.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máme od nich elektro čtyřkolku, a je s ní opravdu hodně legrace. Udělá taky hodně práce, vláčela mi louky, vozí dřevo. Na projížďky po loukách, lesema polňačkách tak +- 20 km (mám skoro metrák, s dětmi by dojela dál). Dojezd by to chtělo vylepšit, už sonduji lepší baterie. Protože je červená, říkáme jí TESLA Beruška :D Za ty peníze úplně skvělé vozítko a dobrý start jak se zašít šťourat v bateriích a elektomobilitě :D (Když ta velká Tesla asi bude ještě chvilku v nedohlednu.)

Obrázek uživatele honza.t

Cena bude kolem 30 000 Kč vč. DPH.
Za tu cenu to bude mít Olověné akumulátory

Nabízejí i elektrokola a zahradní vozítka pro děti
https://cz.hecht.cz/elektrokola/

https://cz.hecht.cz/ctyrkolky-buggy-motocykly/

Zatiaľ nedostupné: https://www.hecht.sk/Srovnani-zbozi?i[0]=1461&i[1]=1465

Viete mi poradiť elektro-skúter pre 15r syna s najlepším parametrom výkon/ cena? (Zaujíma ma hlavne baterka.) Vďaka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ze bych koupil 2ks kvuli bateriim s bms, to bych leafovi pridal min. 10% kapacity?

To jede moje e-koloběžka max. přes 40 km/h (48V/20Ah, LiFePo4). E-skutr e-Max chodil se 4 kW výkonu 80 km/h. S čímkoli pod bych fakt nešel. Do kopce bych klidně přidal 2 kW a bylo by to akorát (v obsazení 2 lidmi).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta maximální rychlost 45 km/h je tam proto, aby s tím mohli jezdit od 15 let i ti, co mají řidičák kategorie AM.

Což vzhledem k tomu, že od 16ti let si můžete udělat řidičák na skútr 125ccm nebo elektroskútr do 11kW výkonu prakticky bez omezení rychlosti a k Béčku tuto možnost poslední roky máte automaticky, je nepatrná cílová skupina.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba zrovna já jsem se nemohl dočkat, až budu mít 15, abych mohl nažhavit "Pionýra". Tenkrát rok navíc by byl pro mě nekonečně dlouhou dobou. Podle vás by se tedy skupina AM mohla zrušit a řidičák dělat až od 16. Mimochodem, každý nepotřebuje jezdit na 125 cm3, já si rád zajezdím i na 50 cm3, přestože mám řidičák mimo autobus i na traktor či na nákladní auto a celou skupinu "B"

To ale mluvíte o době dávno minulé, kdy pro tuto kategorii neplatilo omezení 45km/h. Do dnešního AM se Pionýrem nebo Simsonem nevejdete, protože nemají zmíněné omezení rychlosti.

Takže jestli něco rušit, tak tento nesmyslný a hlavně životu nebezpečný limit, který vás v městském provozu akorát nutí neustále vymetat krajnici, propadlé kanály a výtluky, abyste nepřekážel provozu, který reálně jede o 10km/h rychleji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No v té době jsem neměl AM, ale bylo to M, malý motocykl do 50 cm3 bez omezení rychlosti. Ale dnes je spoustu skůtrů, které mají v techničáku rychlost do 45 km/h. A ve skutečnosti jezdí i více, stačí ho odblokovat a to buď přenastavením řídící jednotky, nebo bývá na variátoru takový kroužek - doraz, aby se variátor nenastavil na vyšší převodový poměr a ten kroužek stačí odstranit. Tak prostě chtějí tento elektroskůtr nabídnout i kategorii od 15 let. Mimochodem, první JAWA 50 cm3 - model 550, měla nejvyšší rychlost 45 km/h a výkon 1,6 k. ( 1,18 KW) Takže s "Pařezem" lze i na AM.

Bohužel, u elektroskútrů s hubmotorem, až na pár výjimek, ten limit snadno obejít nelze. Maximální otáčky při daném napětí jsou dané počtem pólů a vinutím motoru. Takže musíte buď zvednou napětí, což znamená přidat články do série a tím pádem upravit nebo vyměnit nabíječku, trakční měnič, 12V měnič a pokud máte lithium, tak ještě vyměnit BMS. Nebo můžete vyměnit trakční měnič za nějaký lepší (a drahý) a nahnat nějaké km/h navíc přes odbuzení. Ale žádné zázraky se od toho čekat nedají, protože s rychlostí poroste spotřeba, motor se může začít přehřívat atd..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pánové, proč to řešíte, omezení rychlosti pro patnáctileté řidiče tam není proto, aby je někdo omezoval v rozletu, a je proto nutné všemožnými způsoby blokaci rychlosti odstranit, ale proto, aby se jich nepozabíjelo nebo nezinvalidnilo víc než doposud.V tom věku velká většina z nich skutečně nemá rozum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám el scootra 10 let, ale 48V/50Ah(kalkulace 1km=1Ah).Dle článku podle baterií je dojezd tak max 35km a při ceně v článku baterie- Pb(historie)
V médiích je hodně optimistických zpráv, ale skutečnost je jiná !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Olovo tam už dnes dávat nemůžou víte jak by to bylo těžký? Já Vám to řeknu jako baterka z náklaďáku. (30-40 Kg)

Bude tam minimálně lifepo4

To není nijak velká hmotnost vzhledem k celkové hmotnosti skútru. Problém je ten, že olovo (obzvlášť to čínské) přes veškerou péči hrozně rychle degraduje a plnou kapacitu si udrží tak první sezónu. Blahé paměti jsem jezdíval na Guewer Classic s 4x35Ah olovem trasu Praha5-Kladno (poblíž Oázy) a zpět na jedno nabití a ještě jsem měl rezervu. Ale vydrželo to opravdu to první léto a pak už jsem musel dobíjet, abych dojel.

Ale zase, pokud by to olovo vydrželo ve kondici +- pět let, nedá se na to říct křivé slovo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že olovo můžete vybíjet tak max na 50% aby to něco vydrželo. Jestli tam bude opravdu olovo, tak to nebude dobrý kup. Je otázka jestli to půjde koupit třeba za 20 a bez baterky.

To doba dobíjení je také hrozně dlouhá,nechápu proč v dnešní době tam nedají kilowatovou dobíječku na hodinu, kompatibilní s dobíjecí stanicí typ2 hubenou šnůru na 6A do batůžku a byl by klid...

Olovo můžete vybíjet na "100%", tedy u 12V k 10.5V, ale problém je v tom, že se musí co nejdřív nabít, jinak začíná sulfátovat.

Obrázek uživatele Joe

No nevím... už jenom trochu lepší elektrokolo je o 5-10 kolíků dražší než tento skútr. Takže jsou jenom dvě možnosti:

1) elektrokola jsou předražená
2) Borci od firmy Hecht šetřili, kde se jenom dá.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Jenže tohle není "trochu lepší", tohle čistá čína, jejíž nákupní cena u výrobce bývá kolem 500$, někdy i méně. Podívejte se na Alibabu.

Je to jen má doměnka ;-) ale na mě to působí že tím chtěl říct že elektrokola se stejnými nebo lepšími parametry jsou dražší - tudíž za cenu nižší než je podobné e-kolo lze pořídit a) šmejd, nebo b) e-kola jsou předražená.

Tzn je to levnější a tudíš echt podezřelé :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Já bych to fakt nesrovnával. Na skútru, i takovémto laciném, toho je mnohem víc, světla, blinkry, klaxon, zrcátka, úplně jinak řešené brzdy, hromady plastových dílů a samozřejmě to musí mít alespoň nějakou minimální kvalitu, aby se to vůbec dalo zhomologovat. Kolo nic takového mít nemusí.

No právě, i kdyby to bylo srovnatelné výkonově i cenově tak je to stále echt podezřelé.

A samotná homologace také není zadarmo...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozdíl je v bateriích. Cena baterie Lead acid je na 50% ceny Li-ion tedy pokud jsou použity levnější baterie na scutru a dražší baterie v kole, což je, je jasné, že cenově to nevyjde. Jenže na kole řešíte každý gram a tam Li-ion baterie potřebujete, kdežto na scutru vám 2 kg navíc za Lead acid baterie skoro nic neudělají. Rozhodně než hodnotit, bez testu a hanět něco co jsem ani neviděl a sám nic podobného nedokázal, lepší by bylo se svézt a pat říci jaké to bylo.

Taky z té číny mohli dovézt něco v kategorii L3, co jede alespoň 60-70. 45km/h je v městském provozu sebevražda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli skútry budou stejně kvalitní jako jejich sekačky, tak potěš pánbůh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, já mám jejich benz. sekačku 5 let a el. řetězovku 4 roky a nezaznamenal jsem za tu dobu jediný problém. A to jsou v zápřahu od jara do podzimu. Nemáte s tím jiný problém? ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na silnici je i benzinová 125ccm málo a jde často o život.
Pouze pro město :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter