Elektromobily doplnily volný program zasedání Hospodářské komory v Ostravě

Elektromobily doplnily volný program zasedání Valné hromady Krajské Hospodářské komory Moravskoslezského kraje. Auty se bylo možné i projet.

K vidění byl také elektromobil Peugeot iOn.
foto: archiv autora

Autor: Radovan Burkovič

Také v ocelovém srdci republiky – Ostravě – dochází nenápadně ke změnám. Pokud byl v minulosti program výročního zasedání Valné hromady Krajské Hospodářské komory Moravskoslezského kraje doplněn volným programem s tématikou dopravy, pak se doposud vždy jednalo o motorová spalovací vozidla.

Obvykle na okruhu Centra bezpečné jízdy LIBROS v Ostravě-Přívoze. Zde je možné v rámci projektu Ostrava Bezpečná doprava!!! vyzkoušet chování svého vozu při oblíbených losích testech, na smykové podložce, na mokru, v terénu atd.

auto elektromobil Peugeot iOn

foto: archiv autora

Duben 2016 byl první vlaštovkou změn. V řadách před budovou zasedacího sálu byla vidět všechna vozidla k vyzkoušení.

Kromě obvyklých spalovacích, které zastupovaly nákladní Tatry v různých provedeních, Land Rover, Jeep, driftovací závoďák Hyundai či dokonce monopost Formule 3000, tvořily další větev nově elektrovozidla.

auto elektromobil Ostrava

foto: archiv autora

Skromnější elektro expozice zahrnovala pestrou paletu. Motoscoot z Opavy přivezl z nabízených elektrických kapotovaných tříkolek a čtyřkolek Velor-X-Trike prozatím jen otevřenou elektrickou zdravotní tříkolku pro občany se špatnou pohyblivostí.

auto elektromobil Ostrava

foto: archiv autora

Pro provoz v nově homologované malé čtyřmístné čínské elektromobily ukázala ostravská firma Green Cars International, zástupce značky Yogomo pro ČR.

Chybět nemohl dnes již legendární Peugeot Ion z elektrických trojčat Mitsubishi iMiEV/Citroën C-Zero/Peugeot iOn, nabízející jak svezení, tak možnost řízení na uzavřeném okruhu.

Což využilo několik desítek z přítomných. Domů si odnesli materiály ke studiu a zamyšlení, zda si elektromobil také pořídit. Jejich dotazy trpělivě zodpovídal přítomný zástupce Asociace pro elektromobilitu ČR (APEL ČR).

auto elektromobil Ostrava

foto: archiv autora

Královnu elektromobility, vůz Tesla Model S, přivezl a předváděl pan Jiří Vlk, zástupce firmy Green Victory Capital, investující do větrných elektráren. V jejích barvách se Tesla předvedla.

Předváděné zrychlení na okruhu, spojené se svezením přítomných, bylo vítaným zpestřením akce. Zvláště pak ve srovnání s jednomístnou Formulí 3000.

Ta se řítila po okruhu za děsného jekotu, hřmění a kouře z výfuku, připomínajícího vojenskou stíhačku. Tesla předvedla tichý raketový start a brutální zrychlení bez negativních doprovodných „efektů“.

auto pozvánka elektromobilita elektromobily Elektrokrásky

Výstava Elektrokrásky zaměřená na elektromobilitu se uskuteční ve dnech 14.4.-24.4.2016 na celé ploše prostor Obchodního centra Nová Karolina v Ostravě.
foto: Elektrokrásky

Na jednom místě se tak střetly dvě koncepce pohonu. Nejsilnější spalovací vozy (nákladní Tatry nebo Formule 3000) a nejsilnějších elektrické vozy (Tesla Model S).

Že to některým přítomným pravověrným „petrolheadům“ moc nešlo pod vousy, dokazovala například odtažitá reakce zástupců automobilky Tatra na nabídku svezení a řízení elektromobilu.

Naopak hasiči Moravskoslezského kraje, předvádějící požární verze tatrovek, ji využili skoro beze zbytku. Přítomné dámy pak byly elektromobily nadšeny.

S nově na severní Moravu přicházejícími investory do výroby baterií, se tak i Mekka strojírenství a výroby spalovacích vozů (např. Tatra, Hyundai), pomalu překlápí k elektromobilitě.

Pro mnohé přítomné majitele(ky) a manažer(ky) členských firem Hospodářské komory Moravskoslezského kraje to bylo první setkání s ní. Další mohou zažít na Centrem Libros spolupořádané expozici elektromobility 14. až 24.4.2016 Elektrokrásky v Obchodním centru Nová Karolina v Ostravě.

vlastní

67 Comments on “Elektromobily doplnily volný program zasedání Hospodářské komory v Ostravě”

  1. naivní pokus 🙂
    Vážený

    naivní pokus 🙂
    Vážený pane Richtere,

    děkujeme Vám za kontaktování zákaznického centra Nissan Česká republika ve věci velikosti baterie pro vůz Nissan e-NV200.

    V této věci jsme nuceni Vás informovat o tom, že podle současných informací se zatím s větší baterií do vozu Nissan e-NV200 nepočítá.

    1. Je vidět, že nissan má
      Je vidět, že nissan má nakročeno promrhat další svoji příležitost. Tak jako měli před časem jedinečný produkt – leaf, jenž dnes již pomalu zapadá mezi ostatními EV, tak mají dnes to co nikdo jiný – elektrickou dodávku. Zřejmě ale asi stejně tak čekají na příchod konkurence aby mohlo eNV200 upadnout v zapomění. Jakožto majitele tohoto vozu mě to pochopitelně mrzí, ale to je asi tak vše, co s tím mohu dělat.

      1. taky máme jednu. Zrovna v
        taky máme jednu. Zrovna v út jsem se na to ptal u Autobondu a odpověď jsem dostal v podobném duchu jak píšete vy.
        Ovšem zjistili jsme (bez záruky), že stávající 24kWh v eNV200, jde vyměnit za 30kWh (z Leafu 2016) v rámci jejich servisu. Cena celé výměny by se měla pohybovat kolem 80tis Kč.
        Samozřejmě to nic nemění na tom, že Nissan zaspává. Jen tato info některým majitelům může pomoct.

          1. jako, že to umí vyměnit i
            jako, že to umí vyměnit i jejich servis.. 🙂
            Není to tak moc drahé (čekal jsem víc) a taky nad tím přemýšlím. Navíc by mi zůstali ty 24kWh baterie a ty bych si chtěl nechat doma jako zdroj nabíjený z FTV.
            Teď mám půjčeného Leafa 30kWh na zkoušku a těch 6kWh je cítit. Už jsem dal pár info i na web uvedený níže. Ale zklamal mě můj únorový test. Při teplotách nad cca +10stC – ok, ale při mrazu ta kapacita dost klesá – zdá se mi, že i na úroveň 24kWh baterie…. Nevím, co tam mají jinak, ale snad je to jen pocit.

                1. No by pak vychazel na
                  No by pak vychazel na 80/30/1,21 (dph) = 2200 kc za 1 kWh prodejni cena baterky, pricemz se spekuluje, ze chevroletu se pro bolt podarilo srazit nakladove ceny baterky na 150 dolaru za kWh (3700 kc) a tesla doufa ze diky masove produkci se ji podari srazit naklady az na 100 dolaru za kWh (2400 kc) – nerikam ze to neni mozne, ale pridje divne aby by nissan umel prodavat baterku za cenu vcetne montaze nizsi, nez za kolik je az za nekolik let planuje vyrabet jina automobilka…..

                2. Opravdu se mi to zdá dobrá
                  Opravdu se mi to zdá dobrá cena za výměnu. Kdyby to bylo za tu bateriovou sadu, to si myslím, že není reálné. To by si to každý kupoval domů k solárům. Já dal za samotné články s kapacitou cca 10kWh víc.

                3. zítra jedu do Prahy vrátit
                  zítra jedu do Prahy vrátit toho 30Leafa, tak se znovu zeptám

                4. Pak určitě dejte vědět.
                  Pak určitě dejte vědět. Jak říkám, já bych do toho bez váhání šel. Ale bojím se, že to tak jednoduché nebude.

                5. nebude to tak jednoduché.
                  nebude to tak jednoduché. Cenu na výměnu do Leafu stále prý zjišťují u výrobce. Bude k tomu prý nutná úprava SW řídící jednotky, ale půjde to. Ovšem do eNV, podle info co jsem teď dostal, by to jít nemělo vzhledem k jinému uspořádání článků v paketu. Každopádně dle neoficiální info by měl přijít ještě letos nový bateriový paket přímo pro eNV s výrazně vyšší kapacitou – údajně cca 48kWh.
                  Všechno je to zatím neofiko, každopádně se omlouvám za prvotní nepřesné info co jsem poslal do světa.

                6. Jsem to tušil, že
                  Jsem to tušil, že minimálně rozdílnost uspořádání bude problém, leda, že by vyměnovali jednotlivé články, které totožné jsou. Úprava sw v řídící jednotce je určitě nezbytná, ale to si myslím, že je u leafa problém nejmenší. Naopak u eNV, když se to v této verzi nedělá asi potřebnou verzi ani mít ještě nebudou. Pořád mi ale není jasné, co bude nissan dělat s použitou 24kou… Na nové zprávy ohledně eNV budu napjatě čekat. Kapacita kterou zmiňujete mi přijde logická, vždy jsem si říkal, proč tam nedali dva packy, když místa je tam kupa. Myslím, že si koncept dual battery vyzkoušeli u eNT 400. Mě osobně by se hodně líbila elektrická verze NV400.

                7. to by se mi taky líbilo.
                  to by se mi taky líbilo. Ale slíbili mi, že zkusí zjistit co se dá. Už to řeším přes importéra – dealer nic neví.
                  Tak na závěr aspoň jedna lepší zpráva: v sobotu byla zprovozněna Chademo stanice v Opavě – dealer Nissan.

                8. Kde konkrétně, nebo
                  Kde konkrétně, nebo alespoň který dealer (REPRECAR, OPEX, …)?

                9. AutoIN a Autobond
                  Pardon –

                  AutoIN a Autobond
                  Pardon – vy máte na mysli to Chademo v Opavě – Reprecar na ul. Přemyslovců u kruháče na Bruntál.
                  Jak jste tady na tento můj příspěvek přišel? je to už u dost starého článku…

                10. napravo, vedle článků,
                  napravo, vedle článků, jsou nejnovější komentáře …

                11. Tak doufejme, že je
                  Tak doufejme, že je importér šikovný a má na tom zájem. Já měl velmi špatnou zkušenost s importérem renaultu, který prostě nechce mít s elektrikou nic společného. Včera jsem si s eNV dal svých obvyklých 615km se zbožím do Plzně a fakt by se mi líbilo, kdybych díky větší baterii měl větší možnosti, jak cestu časově zkrátit. Tu Opavu já mám z ruky. Pro cestu do Ostravy bych potřeboval nabíjet v Olomouci, nebo Šternberku.

                12. V Olomouci je to na dobré
                  V Olomouci je to na dobré cestě, dealer Nissanu už tam má rychlonabíječku v garáži, čeká prý zase jen na neschopnost ČEZ Distribuce ji zapojit. Aktuálně by měla být po podobných peripetiích zprovozněna u dealera v Opavě.

                13. Tak to je dobrá zpráva,
                  Tak to je dobrá zpráva, díky za ní. Psychice elektromobilisty to pomůže 🙂 Čez asi nemá cenu komentoval, já čekal na 3x10A do garáže asi dva měsíce. A ještě jsem musel nechat upravit 3 roky starý rozvaděč, aby to bylo po jejich.

                14. no, v té garáži to mají
                  no, v té garáži to mají už od konce ledna. Je to jejich nabíječka, jejich pozemek – údajně čez to je schopen připojit okamžitě, bohužel za šílených podmínek. Prostě čez podporuje elektromobilitu… 🙂

                15. uvidíme, ale třeba jen na
                  uvidíme, ale třeba jen na objednané mapové podklady 2016 na SD kartě pro navigaci do Leafu s CarWings čekám od října a stále nic…, střešní nosiče prý taky na Leaf nejdou, přitom jsem si je koupil originál Thule…atd :(, tak snad to nyní bude lepší.
                  Olomouc nabíječka by snad měla být co nevidět. Včera jsem tam byl, řeší se údajně „jen“ nekorektní“ přístup čezu… Jako vždy.

                16. A já myslel, že se to
                  A já myslel, že se to upgraduje samo, ale asi jen seznam nabíječek. Mimochodem máte aktuální aplikaci? Mě se jí zatím nepovedlo objevit, tak jedu jak blbec přes web.

                17. přesně tak, mapové
                  přesně tak, mapové podklady jsou na SD kartě pod výklopným deklem navigace a mě (asi omylem) nechali v autě verzi map 2014. Aplikace v telef. mi fungovala asi týden někdy v lednu. Český Nissan web mi nefungoval nikdy a Carwings se mi podařilo zprovoznit na nissan.uk. Fungovalo to, ale jen do minulého týdne, no a teď nemám nic. Vám ten web funguje na jakých stránkách?

                18. Já mám auto z němec, tak
                  Já mám auto z němec, tak se přihlašuju přes nissan.de. Ta aplikace u nas nejde stahnout, ale už jsem ji dvakrát nekde nasel a nainstaloval z „neznámého zdroje“. ale s novou verzí nefunguje přihlášení.

                19. Zdravím, máte nějaké
                  Zdravím, máte nějaké novinky od Nissanu? Já jsem dnes jednoho dealera slyšel, že E-NV 200 by měl dostat ještě letos větší battery pack. Jinak k nám do podniku nejspíš pořídíme tuhle dodávku, pokud to tedy půjde našroubovat na ty dotace z OPPIK.

                20. Chtěl jsem se zeptat, zda
                  Chtěl jsem se zeptat, zda se povedlo včera něco zjistit? Hořím nedočkavostí…

                21. čekám na potvrzení, řekl
                  čekám na potvrzení, řekl jsem jim že mám vážný zájem. Tak teď čekám 🙁 ,jak něco pošlou hned to sem písnu

                22. Jak to dopadlo?
                  Podle mě

                  Jak to dopadlo?

                  Podle mě 80.000 Kč je za výměnu (nikoli za novou baterku s tím, že si starou necháte). A těch 80.000 je určitě bez DPH a montáže.

                  Podle téměř 2 roky starého článku Nová baterie pro Nissan Leaf stojí 130 000 Kč byla maloobchodní cena 24kWh li-ion baterie $6499, v přepočtu asi 130 000 Kč. Pokud věnujete Nissanu svou starou baterii, je to o 20 000 Kč méně. Baterii si ale jen tak koupit nelze, vždy je nutné vrátit Nissanu tu starou.

                  Navíc je tu řeč instalaci nové baterie 30kWh a v jednom z článků bylo uvedeno, že těch 6kWh navíc vyjde zhruba na 60.000 Kč. Tak už jsme na téměř 200tis.Kč. Pochybuji, že by se od té doby něco zásadního změnilo.

                  EDIT:
                  A hele, my všichni tři ve stejnou dobu sedíme u compu a myslíme na stejnou věc. Tak to se povedlo. 🙂

                  EDIT2:
                  Tedy já jsem byl o něco pomalejší než jsem to sepsal a odeslal… 😉

      2. eNV200 je dle mého názoru
        eNV200 je dle mého názoru skutečně produkt s největším potenciálem pro Nissan. Prakticky tam stačí dát dvojnásobnou baterku a může se prodávat po desítkách tisíc. Pokud budou zase čekat na dodávku od konkurence (Tesla, VW ) , tak to skutečně dopadne jako leaf. Na druhou stranu na dotaz , zda se plánuje větší baterie, bych vždy čekal podobnou odpověď. Opačná odpověď by totiž znamenala konec nebo silné omezení prodejů stávající verze. Takže šanci bych tu ještě viděl.(leaf by mohl sloužit i jako poučení).

                1. Jak proc? Protoze vetsina
                  Jak proc? Protoze vetsina lidi tolik penez proste nema ne? 😀

                2. Tak doufejme, že
                  Tak doufejme, že ekonomická situace občanů jedné bezvýznamné postkomunistické pidizemě Teslu nepoloží.

                3. klídek. Příští rok má
                  klídek. Příští rok má být představena další generace Leafu + další eauta podobných parametrů tzn. třeba Vás mezi tím některé osloví a budete ještě rád, že třeba cca 400tis ušetříte…

    1. Mně se iMiEV koncepcí
      Mně se iMiEV koncepcí pohonu docela líbí, ale vzhledově se mi nelíbí nahoru prohnutá spodní linie oken. Vím že to má připomínat hbitou kočkovitou šelmu ve skoku, ale mě to nějak esteticky neuspokojuje…

      No, a pak je u těch malých elektromobilů problém s tou cenovkou. Mně to tak nějak vychází elektromobil +300 tis. oproti spalováku. A 500+300=800 vypadá snesitelněji než 300+300=600 nebo 200+300=500 🙁

      Ale např. mírně jeté iOny jsem viděl nabízet za 350, to už je cena zajímavá, ovšem zase je to ojetina…

          1. Po vystavení na OC Nová
            Po vystavení na OC Nová Karolina už to není třeba nabízet ještě tady, za 1 den už tam bylo zájemců něúrekom. Být Vámi, tak na závěrečný den výstavy 24.4. udělám dražbu, systém kdo dá více. Jestli chcete, sepíšu o tom malý leták a dám ho k autu. Kontakt na mne máte, dejte vědět.
            P.S. Ženě se taky líbí, ale prohlédne si ho až zítra v sobotu – holt práce.

            1. Tak toto zavani novodobymi
              Tak toto zavani novodobymi „smejdy“ – neco ukazu, dokonce zajemne i povozim v aute, vychvalim do nebes a – kdo da vic, panove a damy?? Jen aby vitez drazby pak nesplakal nad vydelkem. Myslim, ze se drazi spise umelecka dila a ne spotrebni zbozi (navic opotrebovane a starsi koncepce). Drazit se muzou raritky z autoprumyslu (a take zabavena auta bossu ruznych gangu), ale ne obycejne koncepci zastarale s malym najezdem auto. Ale lidi na to skoci, tomu verim … Ach jo, fanouskovska podpora elektromobility dostava zabrat …

                1. V lese, bez internetu, bez
                  V lese, bez internetu, bez mobilu … No, neni to skoro stejne ekologicke, jako elektromobil 😉 ? Sranda musi byt …

        1. No to je teorie, jak dlouho
          No to je teorie, jak dlouho jeste vydrzi takovy petilety iOn ve slusne kondici (i kdyz ma malo najeto)? navic iOn je aspon pro me extremne kompromisni auto (coz bude asi dane tim, ze je to uz hodne stary koncept). Mnohem vic by se mi libil z malych treba eUP, ale ty se zase neprodavaji temer vubec jako jete…

Napsat komentář