Elektromobilita v České televizi

redakce - 15 Březen 2015

Radovan Burkovič vlastní elektromobil už dle než rok. Je velkým propagátorem elektromobility a aktuálně se objevil také na České televizi v pořadu "Události v regionech".Česká televize se elektromobilitě konečně začíná věnovat

Česká televize se elektromobilitě konečně začíná věnovat
foto: Česká televize

KLIKNĚTE PRO ZHLÉDNUTÍ VIDEA - asi od 12. minuty.

Iva KUBANKOVÁ, moderátorka:
V Moravskoslezském kraji přibývá dobíjecích stanic pro elektromobily. Jen v Ostravě si mohou majitelé svůj elektromobil dobít celkem na 6 místech. A nově mohou využít i první rychlonabíječku, která dobu nabíjení zkrátí o několik hodin. Zároveň si ale elektromobil nabíjejí i doma pomocí běžné zásuvky.

Renáta VALEŠOVÁ, redaktorka:
Pan Radovan Burkovič vlastní elektromobil přes rok. Se svým benzinovým autem od té doby vyjíždí minimálně.

Radovan BURKOVIČ, majitel elektromobilu:
Prakticky nepociťujete nic, co by bylo jiné. Jediné, co je jiné, nejezdíte na benzinovou pumpu.

Renáta VALEŠOVÁ, redaktorka:
Elektromobily se čím dál tím častěji objevují na silnicích. Přispívá k tomu budování nových dobíjecích stanic a rozšiřující se nabídka o nové modely vozů. Jen v Ostravě můžou řidiči elektromobil dobít celkem na 6 místech.

Vladislav SOBOL, mluvčí Skupiny ČEZ:
Během letošního roku jich bude dalších 10 v různých městech Moravskoslezského kraje, nebo například na trase dálnice Ostrava - Olomouc.

Renáta VALEŠOVÁ, redaktorka:
Elektromobil je tichý, výkonný, má nízké náklady na provoz a nezatěžuje životní prostředí. Nevýhodou je vysoká pořizovací cena a limitující počet ujetých kilometrů.

Bohumil HORÁK, akademický pracovník VŠB-TU Ostrava:
Dneska koupíte benzínové auto za 150 tisíc korun. To elektrické auto bude zhruba o těch 150 tisíc korun dražší.

Renáta VALEŠOVÁ, redaktorka:
Městský elektromobil ujede na jedno plné nabití 120 až 140 kilometrů podle způsobu jízdy.

Radovan BURKOVIČ, majitel elektromobilu:
Když jezdíme, tak se snažíme držet ručičku v ekomódu, to je ta nejlepší spotřeba a nejvyšší rychlost. Městský elektromobil na meziměstské ježdění opravdu není. Potřebovali byste co 50 až 80 kilometrů rychlonabíječku.

Renáta VALEŠOVÁ, redaktorka:
Ostrava se po několika letech dočkala první rychlonabíječky. Ta dokáže baterie nabít za 20 minut až na 80 procent kapacity. Ušetří tak řidičům několik hodin.

Vladislav SOBOL, mluvčí Skupiny ČEZ:
Rychlonabíječky jsou trendem příštích měsíců a příštích let. Většina nabíječek, které budeme instalovat, už budou ty rychlodobíjecí.

Renáta VALEŠOVÁ, redaktorka:
Elektromobil je možné dobíjet i doma. Jedno plné nabití vyjde zhruba na 80 korun.

Radovan BURKOVIČ, majitel elektromobilu:
Stačí Vám obyčejná běžná domácí zásuvka 16 ampér. Pokud možno samostatně krytá jističem, to znamená to, co máte běžně na pračku, na myčku.

Renáta VALEŠOVÁ, redaktorka:

Podobně je možné nabíjet i elektroskútry nebo elektrokola. Od počátku roku se v České republice registrovalo více než 50 nových elektromobilů. A zájem stále roste. Renáta Valešová, Česká televize, Ostrava.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pan Horák zmínil elmobil za 300tisic (2x150),to i ten čtyřkolový skůtr Twizy bude dražší

Obrázek uživatele Radovan

Pan Horák kupuje elmobily i mnohem levněji než za 150 tis., protože je potřebuje pro účely univerzity a studenty. pak si je dovybaví jinými bateriemi a tam už to je o těch +-100 tisících. Ostatně porovnejte si to se známou cenou batery packu pro Nissan Leaf 130 tis. Kč. Pokud se ovšem podíváte na zahraniční servery s ojetinami, pak na mobile.de můžete starší elektromobily pořídit ještě levněji. Do nich nové baterie třeba z EVC Hulín a jezdíte.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobil za 150 t.nekoupíte ani ojetý,baterie za 150 t.možná ano.V Praze na Černokostelecké mají Ford Connect,dvoumístná malá dodávka za 1 milion?Co to je za zhovadilost?Nabíječku mají za branou.Ostatní na tom nejsou lépe.Nabíjecí stanice-hrůza,ke každé jinou kartu,ČEZ,PRE,E-ON,nebo za poplatek za klíč a jen do zavírací hodiny,jako u pumpy na Jarově.Každá stanice jiná koncovka...hrůza děs.Koupil jsem si starý elektromobil,bydlím v činžáku,z domova nabít nemám šanci,kdyby si zaměstnavatel postavil hlavu,jsem v háji!Je to svinstvo,blbá koncovka Mennekes stojí 1000,- Kč a sama je k staré nabíječce k ničemu,donutit to nabíjet není jednoduché.Situaci nezlepšuje ani namyšlený všem známý samozvaný guru elektromobilismu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle webu evcgroup.cz už baterie pro starší elektromobily PSA neprodávají. Také přestali nabízet přestavbu Priusu na PHEV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Úžasné je hlavně to nabíjení elektrokola ve 14´20´´ z vnější na baráku osazené (revidované?) zásuvky AC 230V/16A nabíječkou, která je určena pouze pro vnitřní prostředí.

Vše ostatní jsou jen řeči stále dokola.

Obrázek uživatele honza.t

Vlastním Scootra, který nebyl původně určen pro nabíjení na VNS jako elektrokolo . Upravil jsem podsedlový prostor, tak aby bylo umožněno chlazení Cirkulace vzduchu. ČLOVÍČEK MUSÍ IMPROVIZOVAT.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já taky nabíjím venku před panelákem pomocí prodlužovačky, kterou vždycky vyhodím z okna bytu. Akorát když někdy prší, tak mi to vyhazuje zásuvkový jistič. Tak ho nahodím a nabíjím dál. Nevidím na tom nic divného, proč by takto nešlo nabíjet, protože tak žádnou zásuvku venku nepotřebuji.
Stačí dlouhá prodlužovačka.

Obrázek uživatele honza.t

Někdy Potkávám u nás v areálu staršího Pana, který bydlí v paneláku a EV scootra A-10/40 parkuje a nabíjí v bytě na chodbě. Chtěl motorku na dojíždění do práce, ale je zakázáno ponechávat ve společných prostorách jednostopá vozidla s benzínem v nádrži. Tak si koupil EV.

Řešil jsem Hlavní problém, kdy je nabíječka venku,a kdokoli jí může odpojit. Nebo v horším případě i odcizit . Když je pod sedlem zamčená a VNS má blokovaná dvířka. Tak můžu v klidu odejít, a vrátit se, kdy budu chtít.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co jsou to proboha za žvásty? Co má společného venkovní zásuvka a nabíječka. Kolik lidí využívá venku vysavače a další domácí spotřebiče venku, ale to anonymovi nevadí. Hlavně, že tu vyplodil takovou blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co máte za žvásty Vy?

Chápu, že vy dlabete na bezpečnost, OK, Darein v praxi, ale že díky vašemu přístupu může zemřít někdo jiné to už normální není. Ne nadarmo na to trestní zákoník pamatuje jako na zabití z nedbalosti...

Ale chápu, on píše blbosti, zato Vy pravdu boží... A ono by stačilo zaplatit za jinou zásuvku a jiné jistič a mohlo by s enabíjet z venku, ale chápu je to blud a blbost dělat něco pořádně když to lze diletancky a ohrozit vaše rodinné příslušníky (že nemáte rád manželku či svoje děti OK, ale nacpěteto jiným).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak už jsem řekl pouze žvásty. Na předchozí dotaz došli odpovědi?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rika vam neco kryti IP? Prosim o uvedeni jistice ktery chrani cloveka. Rad se priucim.

Obrázek uživatele Jolinar

ja bych to radeji nacpal vam Anonyme :D

Obrázek uživatele Radovan

Nedá se nic dělat, milý kolego Anonyme. Média vládnou světu. Když televize zavelí, tak prostě otevřete garáž, kde to kolo normálně parkuje a dobíjí, a předvedete celý proces dobíjení venku na sluníčku. Můžu Vás ale uklidnit, zásuvka revidovaná je a nad ní je více než metrový přesah střechy nad vchodem do domu. Ovšem nepředpokládám, že cyklista s elektrokolem se u nás zastaví v dešti, množí se až se slunečnými dny.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo chce psa bít, vždy si hůl najde... Radovan je jedním z těch co vědí že se dá elektomobilem pokrýt drtivá většina cest. Vše ostatní, především od lidí, co znají elektromobil jen z televize jsou jen řeči stále dokola...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano Pavle - Pan Radovan je aktivním zástupcem těch jimž elektromobilita života říká pane. Je pravdou to, že málokdo má svůj stojan s pohonným mediem svého dopravního prostředku k dispozici v klidu domova, většina z nás musí navštívit čerpací stanici na trase svých cest. Osobně mi vyhovuje, zapracování své elektromobility do domácího rozpočtu formou SIPO, a jen výjimečně využít veřejné rychlonabíječky na cestách na výlety nebo za vnoučaty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, jak je to v západní Evropě (systém USA je podivný), ale nebylo by o něco lepší kdyby se dělaly nabíječky na elektromobily jako trojfázové? Jednak bybyla síť rovnoměrněji zatížena a jednak by pak kabely k nabíječce šly menší proudy.

Obrázek uživatele Jolinar

v Evrope se delaji 3-fazove nabijecky podle standardu IEC 61851-1, konkretne se jedna o Typ 2 dobijeni, znamy jako Mennekes. Tento standard pouzivaji auta jako Renault Zoe, Tesla Model S, VW e-Golf, Smart ED, BMW i3 atd...
Pres tento standard se da dobijet jak 3-fazove tak i 1-fazove nebo 2-fazove.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono by to chtělo standardizovat - standardní konektory, standardní komunikační protokoly.. Prostě abych přijel k jakékoli nabíječce, připojil auto pomocí jednoho stadardního konektoru, nabíječka si popovídala s autem a domluvili se, jaké napětí a jaký maximální proud do baterie může pustit. Auto by si potom řídilo celé dobíjení.

Jirka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale není na světě standard ten, co by se zavděčil lidem všem. Ať už z technického, či politického hlediska. Z hlediska zatížení síě je to opravdu jedno, naopak když máte jednofázové rozvody jako v japonsku, může energetik pžipojovat nové odběratele na fázi, kde má největší rezervu. Na kterou ze tří mých fází si připojím ten největší spotřebič už neovlivní. Ale samozřejmě i mě by se líbilo nabíjet místo 1x32A spíše 3x10 polovičním kabelem. Chápu japonské, ale nechápu evropské automobilky, proč montují do aut jednofázové palubní nabíječky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Né každý potřebuje nabíjet pro 95 procent cest rychle a ne každý má doma 3-f. Znám nemálo rodinných domů, které jedou 1x25A. Město raději ani zmiňovat nebudu. Baterie také bude raději za pomalé nabíjení (životnost). I nabití mé koloběžky trvá 8 hodin (15Ah) což za šichtu zvládnu a doma když spím taky. Baterie by šla nabít za 20 minut, ale nějak v reálu tuto vlastnost nepotřebuji. (sehnat nebo si udělat patřičný zdroj není problém, jen jaksi není zapotřebí)

A kterou evropskou automobilku máte na mysli? Jak psal Jolinar výše, všechny nové vozy už mají Mennekes.

1x32A je myslím v Evropě problém jen u Nissanu. BMW i3 má pro evropu 7,4kW taženou třífázově za 11A.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ze ma neco trifazovy konektor neznamena, ze ma trifazovou nabijecku. Pokud vim tak i3 nabiji jednofazove 32A a to same golf, u ktereho si nejsem jisty jestli vubec 32A nabijecka je pro nas trh k dispozici...

Obrázek uživatele Jolinar

opravdu? nemate k tomu BMW i3 nejaky odkaz na tu nabijecku? Ja myslel ze je taky 1x32A...

Tak opravdu 3.fáz nemá, to jsou mi věci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Napadá mě plánované zastarávání. Zkrátka aby to auto nebylo zbytečně moc dobré.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil