Elektromobil Kia e-Soul je Světové městské auto roku 2020

redakce - 09 Duben 2020

Značka Kia ovládla klání Světového auta roku 2020, v němž model Telluride získal titul Světové auto roku a elektromobil e-Soul vítězství v kategorii Světové městské auto roku.elektromobil Kia e-Soul

Crossover Kia e-Soul byl označen za Světové městské auto roku
foto: Kia

Čistě elektrický crossover e-Soul porotci soutěže o Světové auto roku označili za ideální vůz do města, neboť spojuje bezemisní jízdu a pozoruhodný dojezd s nulovými emisemi s kompaktní karoserií, smělým designem a vysokou mírou praktičnosti.

O vítězích soutěže Světové auto roku rozhoduje nezávislá mezinárodní porota sestávající z 86 vysoce zkušených a uznávaných motoristických novinářů ze 24 zemí světa.

Kompaktní elektromobil Kia e-Soul disponuje elektropohonem možností volby mezi kapacitou 64 kWh nebo 39,2 kWh kapacity baterie. Model e-Soul, schopný absolvovat až 452 km na jedno nabití (provedení 64 kWh; podle kombinovaného cyklu WLTP), nabízí řidičům delší čistě elektrický dojezd než mnoho dražších elektromobilů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Města bez smogu jako vedlejší efekt z uzavření kvůli COVID-19 posílí nejen plíce a imunitu obyvatelstva v boji proti viru, ale možná odebere z lopaty i část z těch 7 milionů životů co každej rok umřou na následky znečištení životního prostředí.

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/04/pollution-made-the-pandemic-worse-but-lockdowns-clean-the-sky/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

tuná to vidia inak
https://waqi.info/sk/

Automobilová doprava na to znečištění prachem moc vliv nemá, obecně největší vliv mají průmyslové podniky typu lomy, cementárny apod. a lokální místní topení, auta jsou až někde hodně daleko za nimi.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Osobní auta jsou až na malá lokální místa většinou daleko za hlavními znečišťovateli v oblasti, ale jelikož je každý vidí a každý to používá, tak to dobře propírá a používá jako maskovací téma..

---

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, ...

Obrázek uživatele Anonym123

trenčín/hasičská je v "strede mesta, iba doprava, cementáreň/kameňolom cca 25km vzduchom, a pm 2.5:
https://aqicn.org/city/slovakia/trencin/hasicska/#/w/sk

poznámky aj iní nižšie.

Auta ten prach jen rozvíří a tedy elektrická auta nic v tomto ohledu neřeší.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Anonym123

pm2.5 nie je PRACH.
https://en.wikipedia.org/wiki/Particulates
Tento článok sa týka častíc suspendovaných vo vzduchu.
mikroskopické častice z pevnej alebo kvapalnej látky suspendované vo vzduchu .Termín aerosól sa všeobecne vzťahuje na zmes častíc a vzduchu , na rozdiel od samotných častíc.

Měl jsem namysli obecný název prachové částice značené PM.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Off..
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3073924-znecisteny-vzduch-zhorsuje-umrtnost-na-covid-19-ukazuje-harvardska-studie

To tedy vědci ojevili Ameriku. Můžu vám podepsat, že aerosoly a prachové částice při smogu oslabují přirozenou imunitu, protože zaměstnávají imumitní systém a zatěžují celkově organismus. U SARS-2 to působí hned 3x. Smog oslabuje imunitu, částice a aerosoly virus přenáší, virus napadá hlavně plíce a blokuje jejich okysličovací funkci.
Podobně to funguje i u alergií. Ti kteří mají reakci na sliznicích dýchacích cest (a možná se to týká i kožních reakcí) vědí, že expozice výfukovými plyny to buď rozjede nebo výrazně zhorší. Alergologové ale pořád budou mlít to samé, že splovací plyny nemají bíklovinnou povahu a že je to úplný nesmysl a vůbec nechápou souvislosti. Že po takové expozici začnou být alergenní koncentrace, které předtím nebyly, to jim nedojde. Letos například, jsem na pyly skoro bez příznakový. Proč asi? Bude potřeba dalších X let, než si toho nějaký "vědec" povšimne?

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Ameriku teď objevují obyčejní lidé. Těm to bylo dosud jedno. I pitomej kuřák i s koronavirem zadělává na větší průser.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Soula mám, tohle za 1.2 mil bych si nikdy nekoupil, poměr dojezd/cena je sice fajn, ale dávat takové peníze za Kiu, to fakt ne. To si počkám a za stejné peníze bude příští rok Mercedes EQA. Nakonec stačí se podívat na smutné prodeje Soulu v celém světě, u nás se prodal jeden za Q1 i v USA jsou to jednotky kusů, divím se, že to vůbec vyrábí.

Zase marketinkové řeči pane Horčíku:
"nabízí řidičům delší čistě elektrický dojezd než mnoho dražších elektromobilů."

V zimě po dálnici ve 130km/h bude spotřeba kolem 25 kWh/100 km, takže ten dojezd bude tak 260 km a i v létě bude na dálnici dojezd kolem 330 km, TM3 bude s dojezdem úplně jinde.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tiez mam soula a musim povedat ze lepsie auto do mesta som este nemal. Ak ste sj ne simli, toto je clanok vyhodnotenai auta roka do mesta. Takze ako mestske auto super. Napriek tomu ze tou normou NEDC pisu ze ma dojazd 212km tak ma tento dojazd dam po meste !ed jazdim poctivo 50tkou. A mimo mesto nemam problem dat 180-190km. Po dialnici to klesa ale je to to iste ako pri spalovaku kde na dialnici mate spotrebu 7-8-9 litrov takze co chcete? Perpeth mobile? Po dialnici jazdim malo a v meste kde spalo aky maju velku spotrebu ma elektromobil najnizsiu spotrebu. Ak by som si kupoval no e auyo tak by som si kupil zase Kiu Soul alebo Nira jednak kvolj cene a dojazdu a jednak dobre sa v nej sedi, vysoky posed, vyssie auto, nemusim davat pozor na obrubniky a pod. A mercedes? Tak tieto neekonomicke auta ako mer edes, volvo, jaguar, e-tron, to su auta pre bohatych, tieto auta an ked su elekteomobily maju vysoku spotrebu, su neekonomicke, tam kde oni s 90kW baterkou prejdu ledva 400km tam hyundai a kia zvladnu so 60kwh baterkou. Takze setrenie a ekonomika jazdenka sa pri tych drahych elektromobiloch straca. Mozno tie drahe auta maju nejake vymozenosti, krajsi displej na palubovke ale toto nestoji za tk aby som vysolil dalsich 10tis euro. Ak by som sa pozeral po dalsom aute tak jedine kia, hyundai alebo Tesla.

---

Kia Soul EV 04/2017 zakupeny ako ojazdený predvadzaci automobil s 11tis km po roku a stvrt

Tak nakonec jsem se nechal zatáhnout do debaty o spotřebě nového Soula.Mám ho id září, koupený v Bratislavě, najeto cca 7500km, po praze minimálně, jde bere více, bez starý, jednou z týden na trasach cca 250 km, jezdím normálně jajo se spalovacím, do 130 kde to jde, žena na trase do pisku misty 140, spotřeba za období id září s topenim a světly, pulka km s předtopenim 17,5kWh/100 km.Opravdu výborné, nedoceněné auto.

Já po dálnici moc nejezdím, za minulý rok jsem najel tak 1600 km po D1, letos najedu ještě méně. Průměrná spotřeba měřena před nabíječkou je 15.1 kWh/100 km, auto pak samotné by uvádělo cca 14 kWh/100km, protože zhruba 1 kWh/100 km je ztráta při nabíjeních, tedy průměrný dojezd je 189 km. Kapacita baterie je 26,5 kWh tedy SOH 98% po 60 tis km a 4 letech provozu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Viděl jsem na elektroforu, na starém mám 80 tis.,subj.nepociťuju nějaký úbytek kapacity, zodpovědně mi nikde neměřili. Jen jsem chtěl ukázat, že s novym, se da bez obav, že vybiju do nuly jezdit v našich podminkach 300 km.

V podstatě máme stejný názor. Já se pozastavuji nad tím, že když už dělají 64 kWh baterii, což není pro město vůbec potřeba (tedy dělají ten model primárně na dlouhé cesty), tak měli udělat rozumné ceny, tak jako např. Nissan, který zvýšil kapacitu na 40 kWh, přidal řadu asistentů a zdražil o 60 tis. Kč a ne o 300 tis. Kč jako Kia 39 kWh. Bohužel zrovna verze 39 kWh má několik omezení, že se to nevyplatí s tak malým finančním rozdílem kupovat. Druhé pozastavení bylo nad dojezdem 450 km, který je opravdu papírový a v zimě kolem -5°C už je o 40% nižší. Jezdím Soulem často jednu příměstskou trasu, v zimě mám 16 kWh/100 km, v létě 11 kWh/100km (v autě je předtopeno).

Kdyby v Nissanu Leaf nedomršili battery management, byla by to dobrá volba. Mercedes benzín A classe 90 kW má na dálnici spotřebu ve 130 km/h kolem 5l/100km a jak všichni víme, spalovák má výrazně větší spotřebu ve městě než mimo, díky CX 0,22 a podle mě nejen díky tomu ale i dle specifikací bude Mercedes EQA první použitelné auto od nich s rozumnou spotřebou a dojezdem.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Nedavno jsem potkal u nabijecky nekoho kdo mel pujcene EQC. Ukazoval mi na palubce spotrebu pres 36kWh/100km po dalnicni jizde rychlosti 130km/h.
Byl z toho uplne hotovej jak to muze tak zrat. Dojezd teda vyrazne mensi nez tech 260km.
Jestli takhle zmrvi i EQA, tak s panem bohem. To uz radeji toho Soula.

Takze s tim, ze Soul nabizi vetsi dojezd nez mnohem drazsi auta plne souhlasim.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Ten EQC má ve 130 km/h už celkem vysokou spotřebu, dle specifikací má mít běžnou spotřebu o 30% větší než EQA. Ovšem spotřeba 36 kWh/100km mi už přijde divná. EQC má cx koeficient 0,29, EQA má cx 0,22 (standard nové třídy A), je to jedno z nejaerodynamičtějších aut na trhu, navíc váha a plocha profilu je rovněž úplně jinde. Samozřejmě nelze porovnávat spotřebu 4 m Soula s 5 m Mercedesem, ale šechny Tesly mají menší spotřebu než Soul.

Podle testů co jsem viděl, tak ta spotřeba EQC tak děsivá není v průměru s tím lidé jezdí za 25-27 kWh/100 km.

https://www.autocar.co.uk/car-news/features/electric-suv-megatest-mercedes-eqc-vs-luxury-rivals

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Tu spotrebu jsem videl na vlastni oci. Samozrejme nemuzu vedet jestli byla pravdiva informace a stylu predchozi jizdy. Nicmene clovek, ktery tam s nim byl na me pusobil velmi seriozne a byl rozhodne znaly problematiky elektromobilu. Dozvedel jsem se od nej nekolik zajimavych informaci a to auto mel pujcene za ucelem otestovani pred pripadnou koupi, o ktere evidentne hodne vazne premyslel, takze nemel duvod neco zkreslovat.
Bylo to jeste v zime, nicmene co si vzpominam tak urcite nemrzlo.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Tak jsem dohledal ten dálniční zimní test. eTron, Kona, Tesla 3 a Tesla X, bohužel tam EQC není, ale je na tom podobně jako eTron. Maximální rychlost 130 vzdálenost 85 km a spotřeba docela vypovídající. Je pravda, že v zimních teplotách ta spotřeba rozhodně eTron malá není. Při rychlosti 150 km/h je spotřeba o cca 10% vyšší, tedy zase žádná tragedie. Jak tedy dosáhnul 36 kWh/100 km je mi stále záhadou.

TM3 - 18.5
Kona - 19.1
TMS - 20.4
TMX - 23.8
eTron 27.5

https://www.youtube.com/watch?v=GFRxfKY9u30&feature=youtu.be

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Tak to me by zase zajimalo jak dosahli v zime s TMX 23,8kWh/100km...
Letos jsem jezdil hodne usporne a vyklidnene a na dalnicich pri udrzovani rychlosti mezi 120-130km/h jsem se pohyboval v prumeru kolem 26-28kWh/100km.
Na prvotridkach, kdyz jsem jel ukaznene kolem stovky jsem mel prumer kolem 25kWh/100km.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Mám zkušenost, že na Německých a Rakouských silnicích mám výrazně nižší spotřebu než u nás.

Teplota venku na videu byla 8°C, to není taková zima.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Já vám věřím, jen víme, že nemá s BEV zkušenosti a tedy jezdí jako se spalovakem. Když pojedu mým Soulem 135 km/h stylem brzda/plyn se Soulem kolem 5°C trasu Praha Humpolec, tak se dostanu taky na 35 kWh/100 km.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Psal jsem, ze s ev ma zkusenosti velke.
Mam za to, ze rikal, ze jel na tempomat nastaveny na 135.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Takže když velké zkušenosti, tak mnoho let jezdí s BEV. Já si to snad jednou budu muset taky půjčit protože takový výsledek neodpovídá žádným testům co jsem viděl. V mínus deseti by to byla úplně jiná to by pak odpovídalo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Doporučuji si půjčit i nového e-Soula a pak napsat, jak to opravdu s tou spotřebou je.

Nemyslím si, že to bude něco zásadní oproti starším verzím, tedy že nový Soul bude jezdit třeba za 16 kWh/100 km po dálnici ve 130 km/h.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Ja si zase myslím, ze někdy je lépe vědět, než se k tomu promýšlet. Zvláště u Vás, když máte starého v paži, by to srovnání bylo objektivní a pro ty, co si ho chtějí třeba koupit, velmi přínosné. Dle mne nový pro pohyb po ČR je naprosto dostačující, 3f nabíjení letošní model uz snad i má, kufr slušnější, asistenti dobří.

Tak nám tedy napište jak je to se spotřebou, když výrobce definuje prakticky stále stejnou spotřebu u všech modelů. 3f nabíjení jsem viděl v Německu za příplatek 500 EUR, což je výborná cena. Objem kufru je u starého modelu 354 l u nového 315 l, tedy co znamená slušnější kufr?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Dobré ráno, ale na objem kufru starého Soula jste se dival asi ještě vcera s těmi promilemi, zkuste prosím znovu, ale kdybyste ho koupil své manželce, okamžitě vidite, jak to je.Jak říkám, lepe vidět na videt na vlastní

Ne díval jsem se dnes ráno bez promile a rozměry jsou podstatně horší než u starého modelu, můžete si to zkontrolovat sám.

http://old.vybermiauto.cz/autodata/kia/soul/technicka-data

http://old.vybermiauto.cz/autodata/kia/e-Soul/technicka-data#technicka-data

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Sakra, vy takový znalec, sleduji vas na elektroforu, asi se díváte na soula v benzínu, soul ev ma v kufru vyústění odvětrání baterií, proto asi 281, novy 315, protože chladi vodou a da se oodlazka spustit pod hranu kuf

Tak se musím opravit, EV verze má 281 l kufr, tedy výrazně menší než spalovací verze, tedy nová verze má kufr o 31 l větší.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Jsem rád, že nejsme ve při, nemám to rád, mám oba, z obou jsem nadšený,tak hodně km a zdravím. Bořek Janda

Já jsem rovněž se Soulem spokojený, jsem zvědav, zda najdu v nejbližších letech jiné auto, které bude takto praktické a pohodlné. Ať vám slouží!

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Vidět na vlastní oči.

Já jsem se svým Soulem spokojen, vyšel mě na polovinu co ten nový a nepotřebuji ani těch 39 kWh natož 64 kWh. Vzhledem k tomu,že to nikdo nekupuje, tak skončí prodej v EU na konci roku, to je můj odhad.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Třeba Hyundai bude v Nošovicích vyrábět Konu jenom v 64kWh verzi. Verze s menší baterkou a podstatně horším DC nabíjením mi nedává smysl. Teda... za tu cenu.

---

Lexus GS 450h Premium

Kia a Hyundai mají stejnou cenovou politiku a tedy verze 39 kW opravdu u nás nedává smysl, protože má nejen výrazně pomalejší DC nabíjení jak píšete ale i o 35% nižší výkon. Ceny v Německu pro Kiu mají nastavené jinak než u nás. Rozdíl cen mezi 39 kW a 64 kW je 100 tis. Kč (u nás 50 tis. Kč). Cena modelu 39 kW je 34 tis. EUR, přičteme tep. čerpadlo (1250 EUR), tedy 35.25 tis. EUR a Němec si ještě odečte 6 tis. EUR dotaci, tedy cena 29.2 tis. EUR tj. 810 tis. Kč oproti našim 1,15 mil., to je pak jiná pohádka, pravda modely mají jinou výbavu, ale u nás na výběr není. I bez dotace je tedy cena výrazně lepší než u nás, proč netuším. V Německu jsou nyní k dispozici bazarové Kia Soul (nové modely) ve verzi 150 kW za cenu kolem 900 tis. Kč.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

To máte jako s kalhotami, někdo kupuje u Vietnamců, někdo si nechává šít, vždy jsou to ale jen gatě, hlavně, že oba jsou spokojení.

Mám taky asi 2 promile, takže tomu rozumím.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

To zase tak spatne neni, vite kolik spotrebuje Tesla Semi?!

Obrázek uživatele Anonym123

v zime po diaľnici? to je ako normálne úvaha?
treba si prečítať ako tá kabína (spaľovák) bola prezentovaná v dobe predvedenia ... srandovné auto pre mladých, ktoré si začali kupovať dôchodcovia.

Obrázek uživatele Kuk

off
Xpeng G3, solidní čínské auto s dojezdem 520 km ??? a baterkou 65 kWh
Do Evropy se asi nedostane
https://youtu.be/WNEI-c-trc8

Zato tedle se o proniknutí do Evropy pokusí
Celkem pěkný Aiway U5
https://www.autorevue.cz/elektricke-suv-z-ciny-dorazi-do-evropy-jeste-letos-vyroba-probiha-navzdory-koronaviru

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

520 km je dojezd dle NEDC, reálný dojezd bude tedy mnohem nižší. Pro NEDC se mi proto líbí výraz ,,Not Even Darn Close''.

Obrázek uživatele Kuk

Proto ty 3 otazníky. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Otázka je, proč městské auto musí mít dojezd 452 km...

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Protože nemusíš projíždět zbytečné kilometry a čas
několikrát k veřejné nabíječce.
To neplatí jestli máš Garáž ve svém domě s možností nabíjení.

Asi aby nemusel uzivatel 2x tydne nabijet. Starsi modely se musi nabijet dokonce kazdy den. :-(

Obrázek uživatele PetrVins

Evidentne nejezdite elektromobilem, nevite o rezimu provozu nic. I auto s velkou baterkou se nabiji kazdy den, pres noc, kdy dobijete to, co jste ten den najel, idealne vzdy do 80% kapacity baterie. Auto je tak vzdy rano pripraveno i na dlouhou trasu. Nemusite tak ztracet cas tankovanim u pumpy, jako u spalovaku ;-)

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 50tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Máte pravdu s vaším leafem s jeho spotřebou a tou srandovní baterkou musíte opravdu každý den nabíjet.
Ale pokud by jste bydlel ve městě bez možnosti nočního dobíjení, tak by jste mluvil jinak, zde je hruba kapacita kolem 70 kWh nutnost, jinak jste otrok toho auta? Nebo by by jste si koupil auto na benzín s nádrží 10 litrů s plnícím vedením z akvarijní hadičky?

Obrázek uživatele PetrVins

Proc byste, ve meste nemohl pres noc nabijet? V jakem meste bydlite, ze tam nemate elektrinu? :-D Zjistete si nejprve jak se pouziva elektromobil a nepiste nesmysly. Jestli nejste schopen vybudovat v blizkosti bydliste beznou zasuvku 230V,10A, tak je mi vas lito a jezděte MHD.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 50tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Vemte si klasickou modelovou situaci cloveka bydliciho v panelaku, parkujiciho kde se da. A ted, prosim, sepiste nam kroky, ktere je potreba udelat, aby si clovek zridil svoji vlastni zasuvku na nabijeni elektromobilu. Vsechny kroky vcetne vsech navstev uradu, povoleni atd. Opravdu vsechny. A pridejte k tomu jak casovou, tak financni narocnost tech kroku a povoleni plus casovou a financni narocnost prace a materialu spojene s vybudovanim vlastni zasuvky. Myslim, ze to hodne pomuze vsem, kteri vahaji nad porizenim elektromobilu a nemaji v soucasnosti svoje vlastni nabijeci misto. Diky

Záleží na tom jak bydlí, pro společenství vlastníků by to řešitelné bylo pokud by se dohodli. O něco lehčeji je to řešitelné pro majitele bytového domu (nemusí se s nikým dohadovat). Pro nájemníka v paneláku je to neřešitelné. Pokud Vás zajímají konkrekní kroky tak je nehledejte na foru ale u firem které se instalací dobíjecích stanic zabývají. Když píšete napište podrobně, všechny kroky atd.. tak věřím že by vás to zajímalo, ale proč by vám měl někdo zadarmo radit? Možná jako potenciálnímu zákazníkovi by Vám někdo projekt udělal ale tady rozhodně ne.

Prispevek pana Vinse vyznival tak, ze je vse jednoduche. A protoze spousta lidi rika, ze si nemuzou poridit elektromobil, protoze nemaji zasuvku, tak jsem cekal, ze pan Vins da jasne kroky, ktere je treba udelat k vybudovani zasuvky, aby lidem ukazal, jak to je jednoduche. Ono jedna vec je “kricet” na internetu, ze to jde a druha vec je ukazat to konkretne. Zatim nic konkretniho neukazal. A plest sem neco jako, ze kdo by zadarmo radil ... no nezlobte se na me, ale opravdu je problem uvest kroky? To ty kroky jsou nejake tajemstvi? Kluci, s takovou se elektromobilta nerozsiri. Podle me je treba konkretne ukazovat jak na to a ne psat teoreticke prispevky.

OK ten jeho příspěvek byl provokativní ale reagovat požadavkem na "podrobný projekt" myslím přehnané. Proto ta má reakce..zadarmo atd..
To bylo zase přehnané ode mě, uznávám.

Zkuste se zeptat Samana, ten v minulosti řešil zásuvku na dobíjení u paneláku.

Obrázek uživatele Radovan

I na sídlišti se dá nabíjet, v Praze to PRE postupně zavádí, viz Nástěnné nabíjecí stanice tzv. "wallboxy" na distribuční trafostanici na Pankráci pro běžné dobíjení elektroaut v obytných celcích. http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-prepoint-elektrina-z-obnovitelnych-zdroju-chysta-se-125-novych-rychlonabijecek

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

A dalsi mesta maji jake moznosti nabijeni na sidlisti? Je zajimave, ze nikdo neprisel v diskuzi s odpovedi na to, jake kroky je treba udelat na zrizeni zasuvky. Je to tady samy prispevovatel s vykrikovanim "jde to, neni problem" a kdyz se nekdo zepta na konkretni vec, je ticho po pesine. S takovou elektromobilite skodite, je mne lito. Meli byste radeji pomoci.

Lampy pouličního osvětlení....
Ale s čezkou rychlosti to bude tak za 10let...

Rekl bych, ze jste dal idealni namet na velice prinosny clanek panu Horcikovi.

Dobry napad. V diskuzi by to zapadlo, clanek by byl lepsi. A hned dva zdejsi prispevovatele, panove Vins a Burkovic ho muzou spolu napsat. Uvidime, jestli tento napad padne na urodnou pudu a neco konkretniho se dozvime.

Obrázek uživatele Radovan

Je nesmysl popisovat v článku něco, co jinde roky komerčně funguje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Opet projevujete svoji aroganci? Nekteri to nevi a informace by ocenili. Umite vy vubec premyslet jinak, nez ve sve “vsechno-vim-vsechno-znam” bubline? Zatim jste nedal zadne konkretni info na toto tema, z toho se da odvozovat, ze sam nevite.

Obrázek uživatele Radovan

Opět projevujete svou chorobnou touhu v diskusi exhibovat napadáním? Umíte Vy vůbec myslet jinak, než všechny poplivu? Zatím jste si nikdy nebyl schopný nic na žádné z témat na tomto webu sám jinde najít, z toho se dá dovozovat, že prostě jen trolíte a ani tu základní věc na internetu, vyhledávat informace, neumíte.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Vasi aroganci nechapu. Clovek se slusne zepta na konkretni vec a vy arogantne s napadanim pisete, ze si clovek neumi nic najit. Ja mel za to, ze tento server je o sdileni praktickych zkusenosti. Umite to?

Obrázek uživatele Radovan

Třeba Prostějov vytipoval a do mapy umístil a dal k dispozici k diskusi občanům možná nabíjecí místa. Ostrava má strategický plán mobility a v rámci něj i spolupráci s poskytovateli nabíjecích míst. A musíte si uvědomit jednoduchou věc - nabíjecí místo přináší komfort majitelům nemovitostí nebo jejich nájemníkům. Takže starat se o to mají zmínění. Zřízení zásuvky prostorách uvnitř nebo venku jimi vlastněných je jen otázka dobré vůle, nic tomu nebrání. A je to individuální, takže všeobecný návod neexistuje. Jsou třeba nemovitosti s pouze společnou elektřinou na podzemním parkovišti, tam se to řeší zamykací zásuvkou a podružným elektroměrem. Jiné mají možnost připojit zásuvku k vyhrazenému místu do stupačky na konkrétní byt nájemníka/člena společenství vlastníků/družstevníka, takže tam si to řeší přes svůj stávající elektroměr a dokonce si mže dohodnout noční tarif. Více Vám na konkrétní otázku ke konkrétnímu místu za pár peněz rád poradím.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ale, propagator elektromobility, samozvany guru, se preklopil do businessu a chce za odpoved na konkretni otazku penize. No, vy teda elektromobilite skodite. Vic, nez si myslite. Jen teoreticky kecy, nic konkretniho. Jasne, pane Burkovic, vsechno jde, ze jo. Ty vase kecy, ach jo. Neskodte elektromobilite svymi donekonecna omylanymi blaboly, uz je zname.

Obrázek uživatele Radovan

Podle sebe soudím tebe je u Vás jasná diagnóza. Konkrétní zakázky se platí.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ale copak, rozsiril jste si svoji diagnostickou kancelar o dalsi diagnozu? Predtim jste mel pouze diagnozu “ridic passatu”. No, z vasi odpovedi je jasne, ze na konkretni otazku proste nemate odpoved. Jinak byste odpovedel a pomohl nerozhodnym elektromobilistum. Takto vasimi odpovedmi elektromobilite skodite.

Obrázek uživatele Radovan

A Vy jste elektromobilitě přispěl jak, že si mne opakovaně dovolujete veřejně urážet?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Podivejte se na svoje arogantni odpovedi a na vase verejna vyjadreni o tom, ze dle vas se v teto zemi malo strili a potom teprve mluvte o urazkach. Hrubost do diskuzi vnasite vy. Ctete po sobe prispevky. Nebo pokud vam vase prispevky pripadaji ok, tak je pred publikovanim nechte precist nezavislou osobou, aby vam dala zpetnou vazbu. To neni zadna urazka vasi osoby, to je konstatovani faktu. Vratte se ke stylu vasich odpovedi z pred nekolika lety a bude to ok. Jiz vam to zde pred delsi dobou nekdo napsal - na elektromobilnich akcich jste celkem fajn chlapik a v diskuzich jste utocny. Proc?

Obrázek uživatele Radovan

Zaměňovat aroganci za neznalost a neschopnost si cokoliv vyhledat je opravdu pozoruhodné. Atakovat a napadat diskutující je oblíbené trolování. Vytrhávat věci z kontextu také.
Vy zřejmě máte kontrolní orgán, kterému dáváte před zveřejněním přečíst své příspěvky. Bohužel my, svobodné lidé, to tak nemáme, i když chápeme, že Vy byste to tak rádi opět měli.
Urážíte v podstatě neustále a máte potřebu to udělat skoro ke každému příspěvku, který zveřejním. To je úchylka a nemoc.
Před několika lety jste zde nebyl.
Na hrubý pytel, hrubá záplata.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Vas prispevek je jedna urazka za druhou. Vy nemate zadnou soudnost. A jen vy mate, podle vas, pouze pravdu. Ach jo. A jak vite, ze jsem zde pred nekolika lety nebyl? Opet zafungovala vase vsevedomost? Podivejte se na vase prispevky, kde urazite kohokoliv a napadate hlavne ty, kteri s vami nesouhlasi. O vasich vyrocich ohledne strileni v tomto state ted psat nebudu, uz jste jich napsal dost. Takze vy svym zpusobem vyzyvate k nasili a sam potom povysenecky pisete to tom, ze vas nekdo napada? Kdokoliv s vami nesouhlasi vas hned napada. To opravdu nemuzete myslet vazne.

Mam z Radovana stejny pocit jako Vy az na drobnost, z ejsme jej jeste osobne nepoznal. Ale kazdopadne souhlasim, ze driv jsme jej bral jako guru a velekho znalce, dnes jako extremistu, ktery docela dost urazi, misto, aby vysvetloval. Vsichni holt nemaji stejne znalosti, zkusenosti a dobrou pamet. Revision is mother of wisdom
Myslim si, ze je lepsi (pro elektromobilitu, ale plati to obecne) nedelat nic, nez druhe odrazovat stylem vystupovani.

Obrázek uživatele Radovan

Neberu Vám Váš názor, nicméně nedělat nic znamená zachování letité spalovací přítomnosti do dlouhé budoucnosti. Spalovací ve všech ohledech, to se netýká jen mobility.
Když se prosadí Tunelín, jakou motivaci při násobném přebytku elektřiny (dnes vyvážíme v půrměru od 14 do 16 TWh ročně, prakticky produkci celé jedné jaderné elektrárny) bude mít náš průmysl a domácnosti a vůbec občané k pořizování OZE, k decentralizaci, energetické nezávislosti? Žádnou.
Můžete brát jako extrém proti tomu silně vystupovat, nicméně takto to funguje a poslední praktický krok vlády ČR prostřednictvím polostátního ČEZu - prodej uhelné elektrárny Počerady Tykačově firmě spolu se schválením žádosti o nadlimitní vypouštění rtuti a podání další žádosti o nadlimity do let následujících - jsou přesně ty věci, kterým je potřeba bránit. Protože ovlivňují budoucnost na dlouhé roky dopředu, jak je to v energetice běžné.
Němci nedávno oslavili 20 let zákona na podporu moderních obnovitelných zdrojů a zdaleka nemají v tomto směru vyhráno. Protože i oni uvnitř bojují o decentralizaci a výrobu v místě spotřeby s akumulací. Prozatím jen nahrazují obrovskými větrnými parky na severu potřebu energie na jihu. Spalovačům se tam nebývale daří, snad jen s tím atomem jim to moc nevychází. Nicméně vybudování plynovodu přes Balt z Ruska Nord Stream znamená, že velké zdroje vítr, plyn, uhlí budou po odstávce poslední atomky hlavní pilíře jejich energetiky Doprovázené masivní výstavbou přenosových sítí, což opět spolehlivě zabíjí decentralizaci, malé zdroje a výrobu v místě spotřeby s akumulací.
Není to vůbec o znalosti, zkušenosti a dobré paměti, spíše o ochotě o věcech přemýšlet, hledat zdroje a dávat si do souvislostí. To není žádný extrémismus. Uhlazený usmívající se kravaťák z obrazovky je daleko nebezpečnější, než třeba pro skoro všechny extrémista člověk přivazující se ke káceným stromům. Napáchá na rozdíl od přivazovače svým konáním obrovské škody na desítky let dopředu a ještě za peníze nás všech.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Je i verze s menší baterií.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to je. Má nižší výkon (100 kW vs. 150 kW), menší baterku (39 kWh vs. 64 kWh), podstatně pomalejší nabíjení a je o 50 tisíc levnější, stojí "jenom" 1.150 000 KČ. A to se vyplatí :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

Nemusí, ale díky tomu umlknou hlasy, že to nikam nedojede.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil