Elektrický minibus Karsan Jest staví na pohonném systému z BMW i3

Jan Horčík - 09 Listopad 2018

Turecký výrobce autobusů Karsan našel nové využití pro elektrický pohon elektromobilu BMW i3. Zastavěl ho do svého elektrického minibusu Jest.auto elektromobil BMW i3 a elektrický autobus elektrobus Karsan Jest

Elektrický autobus Karsan Jest
foto: Karsan

Elektrický minibus Jest Electric se vyrábí v tureckém městě Bursa. Je určen pro domácí turecký, ale i mezinárodní trh. BMW tak rozšiřuje svůj dodavatelský záběr o další zajímavou firmu.

Už delší dobu BMW dodává baterie pro poštovní elektromobily DHL StreetScooter. Nedávno BMW ohlásilo, že baterie pro BMW i3 našly využití v elektrických člunech Torqueedo.

A kromě toho všeho pochopitelně slouží také v nejrůznějších stacionárních bateriových úložištích. "Naši průmysloví klienti oceňují jednoduché zacházení s plug-and-play technologií, kterou komponenty BMW i nabízejí, stejně jako jejich robustnost a spolehlivost," řekl Uwe Breitweg, šéf divize pohonů BMW pro průmyslové klienty.

Předsériové prototypy šestimetrového elektrobusu Jest Electric využívají dvě 44kWh baterie (8 modulů po 12 článcích) a 125kW/250Nm elektromotor. Díky tomu má elektrický autobus dojezd 210 km a může pracovat až 18 hodin bez nabíjení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

off

Tak jsem ode dneška zprovoznil další 3 wallboxy, tentokrát v Jeseníkách.
Karlovice, Rýmařov a Ramzovou.

Tak už jezděte a nabíjejte! :)

Po tom co to ČEZ zpoplatnil přes Polyfazer, je to na mých podstatně lepší! :))

Děkuji.

Stále hledám další místa, kde by se daly namontovat alespoň Wallboxy nebo i DC, proto rád přijmu jakoukoliv pomoc v tomto od každého s nalezením konkrétního místa.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Obrázek uživatele Radovan

Jednička s hvězdičkou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super zpráva. Děkuji za iniciativu a pomoc elektromobilistum.Jirka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe tadle důležitá informace z května mi nějak utekla :)))

harpersbazaar.com/celebrity/latest/a20525062/who-is-grimes-elon-musk-girlfriend/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

svethardware.cz/zivot-elona-muska-cesta-za-nemoznym-snem

Tak zrovna, přesně takový minibus by se Turkům velice hodil, protože takových jim tam jezdí stovky a možná i tisíce a zajišťují jim dopravu lidí mezi městy a vesnicemi po celém Turecku.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano souhlas, legislativa bohužel dost ignoruje všeobecný nárůst hmotnosti aut. U běžných osobáků jsou ještě relativně rezervy ale u obytných aut to už mnoho let dělá dost zásadní problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Edit: to měla být odpověď na příspěvek od Pajda, Pá, 2018-11-09 22:13

Já se vám ještě jednou omlouvám že jsem tak vyjel. Co se týče problematiky obytných vozů tak o tom nevím vůbec nic, ale vím že se toto téma docela intenzivně řešilo pro "Bčkové" dodávky. jmenovitě VW u e-crafteru, ale myslím že nakonec nevyřešilo. Ten má max. povolenou hmotnost výrobcem 4250kg, akorát má teď dle platné legislativy dvě homologace. Na Bčko do něj smíte legálně naložit pouze 970kg (do 3,5t) a na plných 1,72t nákladu musíte mít Cčko a hlavně jinou homologaci, ale stále je to jedno a to samé vozidlo.

Nijak tím nezpochybňuji nastavení legislativy, spíš tím mířím na to, že z hlediska technologie vozidla je těch 500kg baterie navíc marginální problém (přesněji řečeno nijak to uživatele neomezuje v běžném silničním provozu). Mnohem větší problém by byl, kdyby kvůli baterii byla omezena ložná plocha, pak by byla kritika zcela na místě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, souhlas

offtopic:

Tady máte další důkaz toho co tu vysvětluji již přes rok. Jednou provždy prostě 350kW nabíjení dnes v osobáku nikdo nemá a před 2025 mít nebude! Těch cca 250kW je ono dnes dosažitelné maximum pro baterii s kterou dojedete dál než k nejbližšímu Kauflandu.

Nepředpokládám, že je zde mezi zkušenými elektromobilisty ještě někdo, kdo věří tomu že softwarový update něco zásadního vyřeší. Mimochodem Bjorn už zkoušel Jaguár po tom očekávaném kruciálním updatu a jak to dopadlo ani netřeba komentovat. (Pro ty méně zkušené, nevyřešil samozřejmě vůbec nic)

off

Bjorn už má druhýho Roadstera :))))
https://www.youtube.com/watch?v=LWwOye_AdN8

Celkem je to už 4. Tesla na kterou dosáhne přes referenční kód. Na jedno eSko ještě pořád čeká a to už za něj dávno zaplatil daň :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW dělá opravdu v posledních letech zajímavé věci, po té co asi narazilo s možností růstu v omezeném luxusním segmentu.
Největší dlouho neviditelný projekt byla ta výstavba úplně nové automobilky ve Vietnamu.

Ale stejně si myslím, že by se raději měli přednostně soustředit na spojení s jinou tradiční automobilkou, aby dosáhli pro budoucnost potřebné daleko větší velikosti.
Sloučení s někým jako Honda, bych pokládal za minimum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by byl dobrý základ na obytný elektrický automobil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, zvětšit dojezd tak 3x - 5x a mohlo by to fungovat. Akorát že by to spadlo do kategorie nad 3,5 t a tam je všechno špatně. Řidičáky, mýto, omezení rychlosti, zákazy předjíždění, zákazy vjezdu ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však se dá do prostoru na původní baterku nacpak 100KWh baterie. Jak dokázala jedna malá firma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není problém prostor. Problém je hmotnost

Ne, ve skutečnosti je opravdu problém prostor a na hmotnost sere bílý tesák (omlouvám se za expresivní vyjádření, ale už jsem si nemohl pomoci). Hmotnost elektromobilu dnes nediskutují jako významný problém, který by něčemu bránil, už ani velké automobilky. Jaguar >2t no problem, Audi >2t no problem, Mercedes >2t no problem..

Na toto téma dnes už diskutují pouze jen ti, co jim došly argumenty, přesněji řečeno nikdy žádné neměly a problematice nerozumí a rozumět nechtějí. Je to zhruba stejně zbytečné téma jako recyklace baterií, nebo nedostatek elektřiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obávám se že jsou vaše argumenty dost mimo. U obytných automobilů je prostoru poměrně dost, například v podlaze. Ale hmotnost představuje zásadní problém z důvodů které jsem napsal výše. Pokud si myslíte že na jejich hmotnost sere bílý tesák, tak o tom nevíte zhola nic. Odkaz na Jaguar a Audi je irelevantní, tito výrobci obytná auta nedělají. Mercedes je dělá a s hmotností má velké problémy

Pardon, v mé zaslepenosti jsem přehlédl, že se zde mluví o obytných/užitkových automobilech a v tomto případě pak máte samozřejmě pravdu a hmotnost zde hraje zásadní roli. Ovšem musíme k tomu dodat, že to je z důvodu omezení legislativou a nikoliv technologií. Pokud se pro EV schválí výjimka na 4250kg, pak platí můj původní příspěvek bezezbytku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmotnost u karavanu by nebyl problém. By se to otypovalo na menší nosnost. Vestavba by určitě nevážila tolik, co 25 kaštanů, nebo kolik jich to má vézt.
Větší problém je cena. Určitě je spousta výhodnějších možností na obytňák.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter