Ekologická zmrzlina díky elektromobilu Nissan e-NV200 přestavěnému na zmrzlinářské auto

redakce - 25 Červen 2019

Nissan při příležitosti britského Dne čistého ovzduší 20. června představil zdravější verzi zmrzlinářského vozu – bez spalovacího motoru, plně elektrickou a s nulovými emisemi.auto elektromobil Nissan e-NV200

Lehký užitkový vůz Nissan e-NV200 je navržen pro městské firmy. Má kompaktní rozměry, ale uvnitř je prostorný: Má nákladový prostor o objemu 4,2 m³, v městském provozu má dojezd až 300 km (WLTP – městský cyklus) a baterie se při použití rychlonabíječky dobije z 20 na 80 % už za 40–60 minut.
foto: Nissan

Projekt připravil Nissan ve spolupráci s výrobcem zmrzliny Mackie’s of Scotland, který provoz rodinné mléčné farmy zajišťuje pomocí obnovitelné větrné a sluneční energie. Výsledek jejich společného snažení ukazuje, že taktika „z nebe do kornoutu“ umožňuje eliminovat závislost na uhlíkových palivech ve všech fázích procesu výroby a prodeje zmrzliny.

Zmrzlinářské vozy mají ve většině případů vznětový motor, který nevypínají, protože udržuje v chodu mrazicí zařízení. Jejich motory přitom při volnoběhu produkují škodlivé emise, mimo jiné emise černého uhlíku.

Některá britská města v současné době uvažují o tom, že by tyto vozy zakázala nebo pokutovala. Koncept společnosti Nissan slibuje možné řešení pro prodejce, kteří chtějí zmenšit svoji uhlíkovou stopu a prospět zdraví svých zákazníků.

Prototyp vychází ze stoprocentně elektrického lehkého užitkového vozu Nissan e-NV200. Je funkční ukázkou elektrického ekosystému Nissan, jenž spojuje hnací ústrojí s nulovými emisemi, technologii ukládání energie do znovu použitých baterií a výrobu obnovitelné solární energie.

Elektromotor vozu pohání 40kWh baterie, ale cukrářské vybavení – stroj na točenou zmrzlinu, mrazicí pult a chladničku na nápoje – napájí nedávno představená jednotka Nissan Energy ROAM.

ROAM je přenosná baterie určená pro profesionální i volnočasové využití, která obsahuje recyklované lithium-iontové články z nejstarších elektrických vozů Nissan první generace (vyrobených v roce 2010 a později). Umožňuje tedy druhotné využití baterií z elektromobilů Nissan v souladu se zásadami udržitelnosti.

Karin Hayhow, marketingová ředitelka společnosti Mackie’s of Scotland, spokojeně říká: „Jsme velmi rádi, že jsme se společností Nissan na projektu mohli spolupracovat. Dokonale zapadá do naší vlastní vize soběstačnosti v oblasti obnovitelné energie – a eliminování uhlíkových emisí během výroby a distribuce zmrzliny ve stylu ‚z nebe do kornoutu‘.“

„Naše společnost už přestala být závislá na fosilních palivech a spoléhá se na ekologickou elektřinu z obnovitelných zdrojů. Do celostátní sítě exportujeme 4,5krát více energie, než kolik jí spotřebujeme. Letos se naplnění své vize přiblížíme ještě víc, protože instalujeme inovativní nový mrazicí systém s malou uhlíkovou stopou. Jsme hrdí, že zmrzlinu vyrábíme způsobem, který prospívá klimatu.“

Chris Large z organizace Global Action Plan dodává: „Smyslem kampaně Den čistého ovzduší je podpořit inovace a urychlit další pokrok. Iniciativu společnosti Nissan, díky níž se zmrzlinářské vozy servírující jedovaté plyny mohou stát minulostí, vítáme. Děti zapojené do projektu Clean Van Commitment poslaly všem velkým provozovatelům dodávek video s výzvou, aby se miliony dieselových dodávek na britských silnicích nahradily elektrickými. Tato iniciativa jim podle mého názoru bude jednoznačně po chuti.“

Dodávka e-NV200 má v plně elektrickém režimu dojezd 200 km na jedno nabití (WLTP – kombinovaný cyklus). Dvě jednotky Nissan Energy ROAM, jimiž je zmrzlinářský vůz vybaven, mají celkovou kapacitu 1,4 kWh a výstupní výkon každé z nich je až 1 kWh. Dobíjejí se buď z 230V síťové zásuvky (plné dobití trvá přibližně hodinu), nebo ze solárních panelů na střeše dodávky (plné dobití za 2–4 hodiny*).

Nové pojetí zmrzlinářského vozu je netradiční v řadě ohledů. Zmrzlina se servíruje z výklopných dveří po straně a prodavač stojí vedle dodávky – takže se k zákazníkům nenaklání z okénka ve výšce, ale je s nimi v přímém kontaktu. Za zmrzlinu je možné platit hotově, ale i bezkontaktně platební kartou nebo chytrým telefonem přes terminál upevněný na boku dodávky.

Vůz také zákazníky k mlsání neláká obvyklou znělkou, kterou někteří rodiče slýchají tak neradi. Místo ní má chytré tlačítko, jež umí tweetovat informaci o přesné poloze dodávky podle globálního lokalizačního systému What3Words.

Systém What3Words celý svět rozděluje na čtverce o rozměrech 3 x 3 metry, přičemž každý z nich má jedinečnou adresu sestávající ze tří slov, např. ///trendy.angel.define je místo na nábřeží v britském Brightonu and Hove. Zákazníci tak snadno zjistí přesné stanoviště zmrzlinářského vozu i v parku nebo u moře, tedy na místech, která nemají běžnou adresu.

Technologie obousměrného nabíjení navíc majitelům vozu e-NV200 umožní, aby vydělávali i v zimním období, kdy se dodávka využívá méně často. Přes nabíječku s technologií V2G (Vehicle-to-Grid) lze do baterie vozu e-NV200 ukládat přebytkovou energii z celostátní sítě (například obnovitelné větrné a solární energie) a tuto energii z ní později podle potřeby do sítě zase dodat.

Tato technologie může pomoci zvládat poptávku ve špičce v celostátní rozvodné síti a zároveň majitelům elektromobilů nabídnout další zdroj příjmu v období, kdy vozem nejezdí. Nissan e-NV200 je úsporná a výkonná plně elektrická dodávka.

Má baterii s kapacitou 40 kWh a zboží dokáže doručit snadno a rychle. Britská vláda používání elektrických automobilů podporuje pobídkami, jako jsou dotace na elektromobily, nulový poplatek za přetížení dopravy a nulová silniční daň.

Lehký užitkový vůz Nissan e-NV200 je navržen pro městské firmy. Má kompaktní rozměry, ale uvnitř je prostorný: Má nákladový prostor o objemu 4,2 m³, v městském provozu má dojezd až 300 km (WLTP – městský cyklus) a baterie se při použití rychlonabíječky dobije z 20 na 80 % už za 40–60 minut.

Přenosná baterie Nissan Energy ROAM má úložnou kapacitu 700 Wh a maximální výstupní výkon 1 kW a je ekologickým, udržitelným zdrojem elektřiny na cestách. Jednotky Nissan Energy ROAM se vyrábí z recyklovaných baterií z elektromobilů Nissan Leaf první generace, které již dosloužily.

V Evropě budou jednotky Nissan Energy ROAM k dispozici během roku 2019. Ceny na jednotlivých trzích budou včas oznámeny.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ano soudluzi, není nad to když vám do zmrzliny nasmradí poctivý dízlprase bez dpf :))))

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-e-nv200/

---

podporujeme Greenpeace Deutschland a Písek fpřefodovce ;))
*TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin
3.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele M.Krupka

V Klatovech nesmrdí, protože je připojeno na prodlužovák. Marně přemýšlím, proč v Klatovech na náměstí nemají nabíjecí stanici.

http://www.cstewartphotography.eu/wp-content/uploads/8.jpg

Moc bych chtěl vidět toho zmrzlinářského Nissana, jak stojí někde u McDonalda připojený na nabíjecí stanici a prodává jim tam zmrzlinu přímo před vchodem jako konkurence. :-)

Obrázek uživatele Radovan

Je bohužel smutnou realitou většiny měst, že mají na náměstích a po obvodech ulic, kde se konají akce, spousty sloupků s elektrickými zásuvkami. Některé nadzemní, jiné vysunovací podzemní. Bohužel, jsou naprosto neschopní alespoň některé z nich dát k dispozici elektromobilistům, prostou zásuvku, koloběžkami počínaje. Raději soutěží a staví drahé wallboxy nebo přemlouvají některou z energetik, ať jim tam dá 50 kW rychlonabíječku, což je dlouhé a složité. A to ještě mizivé procento z těch všech. Hloupost a nechtění dělat věci jednoduše z lidí v téhle zemi přímo čiší. O multifunkčním využití již hotového taky nepřemýšlejí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ano je to tak. Stálo by to pár korun, leckde by to nestálo téměř vůbec nic.
Já vždy řeším dilema, zda na takovouto zásuvku upozorniť v místech, kde nejsou nabíjecí stanice a přidat jí do mapy, nebo ne. Takových zásuvek je spousta na parkovištích před téměř každým obchodem.

Lze považovat volně přístupnou zásuvku, za volně použitelnou?
Když půjdete do obchodu řekněme do OBI na toaletu a napustíte si tam vodu do lahve pro psa,nikdo to nebude asi považovat za krádež. U volně přístupné zásuvky na tom parkovišti OBI by se to dalo považovat za krádež. Jenže tu zásuvku si může OBI zabezpečit o té vodě na toaletě si tím tak úplně jist nejsem.
Je jasné, že jde o míru spotřeby i u té vody i té elektřiny. Asi by se jim nelíbilo, kdybych tam přijel s cisternou a natáhl si hadici z toalety a začal čerpat vodu ve velkém. A teď nevím, zda by obchod velikosti OBI řešil nějaké nabíjení na dvě hodiny ze zásuvky při spotřebě, kterou tam mají. Když se jim tam bude 2x denně nabíjet Tesla, pravděpodobně zásuvku zajistí proti zneužití. Jenže zrovna v Klatovech nabíjecí stanice není.
:-) Včil babo radu dej. :-)

Obrázek uživatele Radovan

Jako elektromobilista beru každou volně loženou zásuvku pod proudem za nabíjecí. Abych nevyrazil pojistky, obvykle nabíjím 10A a méně, mám programovací nabíjecí kabel. Takže za hodinu jim do Iona vezmu max. 2 kWh, v občanských cenách je to 10,- Kč. Jsem-li vyzván, zaplatím. Jinak se po tom nepídím. Většinou o tom nikdo nemá tucha a oslovení s tím mají i problém, jak to případně zaúčtovat.
Ano, byly nějaké potíže s ochrankou, někde se volala i policie, minimálně městská. Často u obchodních center. Nicméně stačí sdělit výše uvedené s tím, že volná zásuvka zdarma je normální. Třeba já ji mám před domem a v mapách už 9 let. Nejsem zdaleka sám. A pokud je neveřejná, pak by měla být vypnutá (už kvůli bezpečnosti např. dětí), což je otázka jističe. Nebo uzamčená. A samozřejmě nabídnout peníze, pokud dotyční trvají na neoprávněném odběru.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Josef

Souhlas. Veřejně dostupná zásuvka má být zabezpečená. Navíc si myslím, že je z hlediska provozovatele kravina to řešit. I kdyby se tam 3 hodiny nabíjela Tesla s 22 kW, tak si nabije cca 66 kWh, tedy v nákladech asi 400 Kč? Co s tím asi tak někdo udělá? Budete někoho kvůli 400 Kč žalovat? Občansky je to teoreticky přestupek řešitelný na místě pokutou asi 1000 Kč, ale musí se prokázat, že jste opravdu chtěl krást.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Řekl bych, že pro obchodní centrum budou náklady na 66 kWh tak 150 Kč.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Radovan

A kdyby byli chytří, jako že moc nejsou, tak by to ještě v obchodním centru či jakémkoliv krámě či instituci náležitě reklamně prodali.
Lidi mají zdarma parkování nahoře i pod zemí, zdarma nákupní košíky, zdarma sáčky na pečivo, ovoce, zeleninu, zdarma WC, zdarma odběr použitých věcí elektro počínaje, zdarma stojany na kola, zdarma místo pro psy včetně misky a vody, zdarma posezení na chodbách a spoustu dotovaných věcí, které je mají přilákat utrácet. Nabíjení zdarma je jen další z nich. Lidl to dělá sem tam rychlonabíječkami zdarma. Bez ničeho. OC ve Valmezu 2 stojany Mennekes a Schuko zdarma, k otevření běžnu platební kartou. Kaufland jen pomalým nabíjením zdarma, rychlé je za peníze nebo musíte mít čip. Globus chvíli zdarma, pak za peníze placené EONu a musíte mít kartu. Stále je mi nejsympatičtější OC Nová Karolina Ostrava a 8 nabíjecích míst se všemi zásuvkami plus pomalý ČEZ a PRE.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Urcite je ten eON u Globusu nekde placeny?
Ze je treba registrace je jina vec.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Podle posledního vyjádření Globusu bude každý nově otevřený stojan několik měsíců zdarma. EON prozatím všechny oblepil informací o nutnosti registrace, ale zpoplatnění je prý záležitost Globusu. Zatím se Globusu neptáme, jak to hodlá dále řešit, jsme rádi za nabíjení zdarma, byť už s jejich kartičkou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

off

Lightyear - nádherný auto s úzkejma gumama opět vzkřísilo ducha aerodynamické Tatrovky
https://lightyear-prod.dev.warp.land/?fbclid=IwAR2h7Mmb5ua8cutP_0UTX4dlUVzPtRJa4k1772wgSuG3tcBBpJw1FPBCNo0

Představeno za rozbřesku nového dne.
https://youtu.be/Eu6bTrZEreA?t=2065

Motory v kolech

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo jo, zakázat zmrzlinářské auta, to by radním šlo.
Ale auta co bezůčelně jezdí městem a vozí na korbě obří reklamní plochu, na to už jsou krátný. Nebo nechtějí, protože v reklamce mají svůj podíl.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol