Další služba sdílení aut v Praze: Anytime carsharing nabídne vozy Toyota Yaris Hybrid

redakce - 02 Duben 2019

Služba Anytime carsharing umožňuje vyhledávat, rezervovat a odemykat auta přímo z mobilní aplikace. Pronájem vozidel lze počítat na minuty, hodiny nebo na dny. Rezervace, vyzvednutí a vrácení auta je samoobslužný proces. auto Toyota Yaris Hybrid Anytime carsharing

Služba sdílení aut Anytime carsharing začíná působit v Praze. Dnes zahájila možnost registrace uživatelů prostřednictvím mobilní aplikace a do měsíce začne nabízet služby sdílení vozidel.
foto: Anytime Carsharing

V nabídce bude několik set vozidel Toyota Yaris Hybrid s automatickou převodovkou a parkovací kamerou. Část vozů má ve výbavě i bluetooth. Italská služba Anytime je jedním z největších poskytovatelů carsharingu na světě a prvním nadnárodním hráčem, který přichází do Česka. V České republice plánuje v příštích letech investovat až 30 milionů eur.

Zájemce o využívání Anytime carshare si stáhne bezplatnou aplikaci z Apple Store nebo Google Play a provede online registraci, která trvá do 15 minut. Stačí vyfotit průkaz totožnosti, řidičský průkaz a pořídit selfie.

Dvě koruny za minutu

Ceny začínají od 1,99 Kč za minutu použití vozidla a uživatel nic dalšího neplatí. Služba zahrnuje benzín, mytí i pojištění vozu. Součástí je i bezplatné parkování v modrých a fialových zónách. Platba proběhne automaticky po ukončení pronájmu z připojené platební karty.

"Po schválení registrace si zákazník může vybrat nejbližší auto Anytime a rezervovat jej prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace najde nejbližší auto a vytvoří k němu trasu. Klient pak bude mít 20 minut zdarma, aby se k rezervovanému vozu dostal. Pak již jen pomocí aplikace auto otevře a může vyrazit," říká ředitel Anytime carshare v České republice Milan Beutl.

Sdílení aut uvolní v Praze parkovací místa

Podle statistik lidé využívají vlastní auto jen zhruba čtyři procenta z celkového času. Přitom musí hradit náklady na servis, údržbu, tankování i parkování, a to i v době, kdy auto vůbec nepoužívají. Vysoká koncentrace automobilů ve městě navíc způsobuje značné škody na životním prostředí. Odhaduje se, že jeden sdílený vůz může v Praze uvolnit 8 až 15 parkovacích míst.

Společnost Anytime carshare začala poskytovat služby v oblasti pronájmu aut v roce 2012. V současné době provozuje flotilu více než 8000 automobilů v různých segmentech. Působí ve 14 městech ve čtyřech zemích.

Anytime vlastní skupina Mikro Kapital Group, kterou v roce 2008 založil podnikatel Vincenzo Trani. Skupina Mikro Kapital působí v oblasti finančních služeb, mikrofinancování a sdílení automobilů v 17 zemích. Reprezentativní kanceláře se nacházejí v 68 městech a počet zaměstnanců přesahuje 1500.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

RMCUCW získej 100,-Kč / 20 minut zdarma na základě promo kodu RMCUCW

Promo kód "GI0EKX". Pokud by někdo chtěl může využít můj při registraci. Odměnou mu bude prvních 20 minut jízdy zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

získej 100,-Kč / 20 minut zdarma na základě mého promo kódu RMCUCW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby někdo chtěl může využít můj promo kód "GI0EKX" při registraci. Odměnou mu bude prvních 20 minut jízdy zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby někdo chtěl může využít můj promo kód "IND2QJ" při registraci. Odměnou mu bude prvních 20 minut jízdy zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby někdo chtěl může využít můj promo kód "GI0EKX" při registraci. Odměnou mu bude prvních 20 minut jízdy zdarma.

Obrázek uživatele Josef

Tohle není moc dobrý spamming. Promo kód je fajn, ale když neuvedete kde se vlastně registrovat... :D :D Tak to postrádá smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden z prvních Carsharingů:

Když se automobil stal mezi bohatými cestujícími a řidiči módní záležitostí, přišel německý milovník automobilů Martin Sixt na chuť na podnikání. V roce 1912 napsal dopis svému bratru, aby za ním přijel do bavorského Mnichova, že má nápad. Založili firmu „Sixt Autofahren und Selbstfahrer.“ Jednalo se o jednu z prvních německých společností podnikajících v oblasti půjčování automobilů, která měla sídlo v Mnichově.

Carsharing nebo autopůjčovna?

"Co je po jméně? Co růží zvou, i zváno jinak vonělo by stejně." William Shakespeare (1595)

Obrázek uživatele Kuk

FB výzva - Hybrid v Praze není zločin

https://www.facebook.com/Hybrid-v-Praze-nen%C3%AD-zlo%C4%8Din-2271493613138562/

"Praha se v uplynulých letech rozhodla podpořit zlepšení ovzduší v našich ulicích. Za tím účelem přijala opatření, díky kterému mají elektromobily a hybridní vozy možnost parkování po celé Praze, bez ohledu na zóny, za symbolické parkovné 100 Kč na rok. Nyní se však nové vedení města v čele s radním Adamem Scheinherrem (Praha Sobě) rozhodlo změnit názor a oprávnění pro hybridní vozy zrušit. Zdůvodnění? Přihlásilo se moc zájemců. Což připomíná cimrmanovský vtip o hospodě kterou majitel otevřel, jenže k jeho zděšení mu tam začali chodit lidi.

Stalo se tak v okamžiku, kdy roky nazpět to samé město své obyvatele ke koupi hybridních vozů motivovalo a slibovalo jim ze to podstatnou výhodu v podobě volného parkování. Ti, kdo této výzvy uposlechli a investovali do poměrně drahých vozů jsou nyní bez dalšího postaveni před hotovou věc - město si vše rozmyslelo a majitelé těchto vozů ať jdou třeba k šípku. A ještě je vše prezentováno jako "férové" narovnání podmínek.

Tento stav považujeme za mimořádně nespravedlivý a v hrubém rozporu s požadavkem na předvídatelnost jednání veřejné moci.

Nezakoupili jsme si stará neekologická auta a nekřičíme nyní že nám někdo zakázal vjezd do centra. Naopak. Respektovali jsme, že města se neekologickým autům brání stále více a rozhodli jsme se využít nabídky města, které nás ke koupi motivovalo parkováním zdarma.

S výše uvedenou situací se nechceme smířit a chceme iniciovat jednání s magistrátem. Chceme docílit toho, aby hybridní vozy měly v Praze i nadále parkování za stávajících podmínek, nebo aby toto oprávnění měli alespoň ti majitelé hybridů, kteří si své automobily zakoupili před tím, než rada města rozhodla, zcela překvapivě, o zrušení zvýhodněného parkování. Pouze takový postup může dle našeho názoru zachovat alespoň elementární principy férového a předvídatelného jednání veřejné moci.

Prosíme sledujte nás a zvěte případně své známé, kteří mají podobný problém. Musíme být slyšet."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja s temi hybdridy ani plug-in hybridy nesouhlasim, aby mely stejne vyhody jako cista EV. Protoze napriklad vyhrivani/chlazeni vozidla, bohuzel nefunguje pouze na elektrinu, ale stejne bezi benzinovy/naftovy motor. Jaky to mam pak smysl v centru? Dle meho by mela zustat zvyhodnena pouze ciste elektricka auta, uplne bez spalovaciho motoru.

Nicmene 100% souhlasim, ze je to tady Kocourkov, ve stylu "slibuji co jsem slibil a odvolavam, co jsem odvolal", to je vec jina a jasne, ze zastupitelstvo, nejen Prahy, je uplne mimo, co se tyka koncepce, zavadeni novych technologii. Podivejte se jen na ten tristni pribeh propojeni centra s letistem - vlakem/metrem/rychlodrahou. V roce 2019 se jeste nezacalo, neni nic a jeste minimalne 5 let nic nebude. Z lidi delaji hlupaky a evidentni zajem vytahnout vice z poplatku a jinych vymyslu, protoze nedokazou, a zrejme asi ani nechteji, vest mesta hospodarneji, pri zachovani nejake zdraveho rozvoje. Hlavne, ze jsou vsude stovky kamer, misto aby budovali parkoviste (on-line stav volnych mist) a nabijeci mista. Nicmene omlouvam se, to sem asi vubec nepatri...

Stejne tak muzeme rict "jak k tomu prijdou ti, co si koupili auto pred zavedenim zon v jejich MC"...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

No jo a už z nich někdo udělal nějakou výzvu? Vono když nekřičíš, tak tě holt nikdo neuslyší. Líná huba, holý neštěstí ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Co pamatuju, tak vedle na osmicce byly protesty ruzne a stejne jim to nepomohlo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

No tak supr, aspoň něco. Když se střílí je šance, že se něco ujme.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Carsharing jsem zkoušel, konkrétně Car4Way a je to nanic. Auto Vám neparkuje u domu, musíte si pro něj někam dojít / dojet MHD. Auto není po ruce. Po zdražení jsem přestal službu používat.
Jinak auta byla čistá, výběr byl velký, byla nová, ale málo využívaná. Stávalo se, že jsem auto zaparkoval a ještě 2 dny stálo na tom samém místě, někdy zmizelo po pár hodinách. Carsharing má budoucnost až budou auta autonomní. Jako levné taxi budou super.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není to nanic. Je to perfektní autopůjčovna, kde nemusím s nikým mluvit a sepisovat při každým půjčení nějakou smlouvu. Mě se to zdá super, až na tu cenu - pro každodenní ježdění je to hodně drahý. Jinak to jak píšeš že auta jsou daleko, to je proto, že to je pořád málo známý a málo využívaný, ale auta pořád přibejvaj... Já mám teď nepojízdný auto a jak se mi car4way hodí... :) A ještě jak píšeš, že auto stojí dva dny na stejným místě, u baráku máme lidi, kterí stojí na stejným místě i několik tejnnú, takový by udělali líp, kdyby auto prodali a šli právě do sdílení...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me vzdycky bavi ten "argument":

Přitom musí hradit náklady na servis, údržbu, tankování i parkování, a to i v době, kdy auto vůbec nepoužívají.

Nevim jak ostatni cternari tady na foru, ale ja teda za tech 95% casu co auto stoji neplatim zadny servis, udrzbu ani tankovani apod... ty jsou jaksi zavisle od najetych kilometru ne?

Jedine co clovek plati pausalne je pojistka, pripadny parking (mne se netyka), a dalnicka....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemás pravdu, prostě nemáš. To že vlastníš auto zkrátka stojí prachy a nejenom ty dve věci co píšeš, už jenom Samotná kupní cena ubejva v čase ať jezdíš nebo ne, čím novější auto si koupíš, tím víc tratíš, čím starší si koupíš, tím víc tě stojí na serviseu. Další třeba STK, parkování, nebo blbej olej - auto prostě stárne a to že s ním nejezdíš tě rozhodně nebude stát nulu korun. A taky to je myšleno tak, že náklady na servis se rozloží v čase, dřív nebo pozdějc budeš muset něco vynaložit, na garančku, nebo opravy, s autem pořád platíš a platíš a kdo říká že ne, tak auto nevlastní dost dlouho. Nejenom opravy, ale třeba gumy, zkus si cenu za pneu rozložit na pět let kolik to da na měsíc. Když to spočítáš kolik tě auto stálo za celou životnost, tak to prostě málo není, jenom to vypadá, že platíš vlastně jen pojistku, ale prdlajs. Neříkám, že carshering je levný, ale pro někoho levný být může a už jen ty starosti co s autem nemusí řešit se můžou rozhodně někomu líbit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Záleží kolik toho člověk najede, jestli se mu vyplatí auto vlastnit. Někomu ano, někomu ne.

Moje poslední dvě auta jsem kupoval jako ojetiny. Prvním z nich (střední třída) jsem najel 60 tisic a náklady byly 5 KČ na km, komplet za vše i se ztrátou hodnoty při prodeji. Další auto (vyšší střední) najeto 110 tisíc a náklady pod 5 KČ na km, taky komplet.

Teď mám další auto taky vyšší střední a zatím jsou náklady kolem 4 KČ, ale to je bez ztráty hodnoty, to se uvidí až když půjde do světa.

Jinak ten carsharing taky platí pojistku, servis a všechny náklady. To zaplatí zákazník a ještě něco navíc, z čeho mají zisk.

No paradox je, ze EV opevovane znacky ujida palivo i kdyz stoji zaparkovane v garazi. Na rozdil od vsech hnusnych spalovaku kolem ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ježiš to sou furt kecy. Děláš jako kdyby spalovák byl bezvadnej. Sice bejvá, ale pořád jezdí celkově za levnějc než spalovák. Kdybych na to měl, koupim si to tak i tak a nebudu na to plivat jenom proto, že na Teslu nemám...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud si dobře pamatuji, tak E-Ryc Teslu má, takže mluví ze zkušenosti a nebojí se i kritizovat. A nejen opevovat.

Obrázek uživatele Radovan

Je fuk jestli má nebo ne, podstatné je, že to napsal tak, jakoby sama Tesla měla vybíjet baterku, i když nejede. Prostě zatajil fakt, že v ní běží počítač a je online na internetu, což samozřejmě nějakou energii vezme. Takže ne že baterie ubývá a nic se přitom neděje. Děje se, třeba aktualizace, jejich stahování.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

parkujvklidu.cz je pro navstevnika Prahy rudy hadr jako pro bejka. Na Prahu seeeeru, uz tam nebudu jezdit. Nazdar magori z mag(or)istratu.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nejhorší na celé věci je, že zítra tam zase schválí jinou metodu parkování a prase aby se v tom vyznalo. Ok lidi z Prahy si to řeknou, my ostatní se to nějak dozvíme a cizince bude MP krásně flastrovat. Budeme zase považováni za other Europe.
Jen tak drobný dotaz. A jak je to s parkováním v Praze na modré zóně s motorkou a s elektrickou motorkou??? Tuší někdo??

Obrázek uživatele spetak

Ano, tuší a ví. Jednostopá vozidla parkují na modrých zonách bezplatně a bez omezení.

Obrázek uživatele M.Krupka

Dík za info. Myslel jsem si to. Například v Domažlicích na náměstí platbu vyžadují i pro motorky.
Škoda, že u nás na vesnici zastupitelstvo neschválilo třeba mostné. Když může Praha, můžeme si i u nás zavést nějakou blbou normu a všechny řidiče nerezidenty poplatkovat za přejezd vesnice, nebo přejezd mostu. Pro EV a hybridní vozy s výkonem motoru do 135kW a tlačítkem umožňující jízdu na elektřinu bude přejezd vesnice(mostu) zdarma. Zdůvodnil bych to tím, že řešíme problém s hlukem a emisemi podobné jako Praha s parkováním.

Hmmm to by nám na vesnici asi neprošlo co???

Obrázek uživatele spetak

Pokud jste starosta a ve výboru je dost rodiny, tak třeba joooo ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co všechno je na něm špatně?
Mě teda vadí, že nelze zaparkovat na jednom místě déle než hodinu.

Tak nejak z 75% se domnivam, ze BEV s RZ "EL" by mely parkovat v Praze zdarma i bez registrace. Ta stranka kterou jsem zminil nic o tom nerika. Bud to parkovani neni zadara, nebo urednici spi svuj zaslouzeny spanek. Nejsem resident tak se nemuzu ani registrovat a pro nahodne navstevy v Praze by to bylo overkill.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všude to píší, že to je automaticky s EL SPZ parkování zdarma. Od minulého roku je registrace k parkování zdarma přes web portál, nemusím se ani zvednout ze židle abych potvrdil další rok parkování. Podle mě ty značky jsou zbytečná věc, všechny automatizované systémy jsou napojené na databázi a pokud to není povinné mít speciální značky, tak to nic neusnadní. Nakonec nemusím všem dávat najevo, že mám EV, ale každý to máme jinak, někde se už na to těšil celý rok.

Registrace asi online neni, jen prodlouzeni. A pro nePrazaky to nejde. Dejte odkaz na zavazne zneni ze parkovani s EL je v modrych zonach v Praze zdarma. Nejake clanky z novin jsou nanic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsadím se, že ještě není prováděcí vyhláška k zákonu, takže právní vakuum....

Asi tak. welcome in banana plantage czecko.

Obrázek uživatele spetak

Je to tak, že k ,parkování zdarma nejsou značky potřeba, RZ, jak píšeš, jsou v databázi. Ale počítá se s tím, že budou Moci EV jezdit v pruzích pro busy a taxi a tady už je to duležité - aby tě nestavěl každej polda, co tam bude hlídkovat. Aby zkrátka bylo na první pohled jasné, že je to EV. Doufám, že časem schválí třeba i jiné výhody.
Tahle diskuse mi připomíná tu o slepici a vejci, nebo tu o tom proč stavět nabíječky, když nejsou EV a proč si kupovat či vyrábět EV, když není nabíjecí síť.
Zrátka, kdo chce, značky si vymění. Je dost možné, že časem to bude i povinnost.

Už se v tom zase motám, vím jen že na podzim jsem vyhlášku se změnou porovnával a vše jsem věděl...
Teď už vím zase prd a čekal jsem nějaký článek takže se zeptám takhle - dnes značka znamená jen parkování.... bez nutnosti registrace a poplatku na magistrátu a periodického obnovování?
Jestli se bude stále platit 100,- nebo bude nutné každý rok na webu... opravdu je se zavedením značky "EL.." najednou možné prodlužovat přes web, nebo alespoň bude?

Co se týče ostatních výhod tak žiju v bublině jménem "vláda si něco žbrblá pod fousy a slibuje ale ve vyhlášce žádná dálniční ani autobuspruhová vyjímka není, pouze jakýsi příslib že dálniční úleva bude se zavedením elektronické známky".

Opravte mě jestli se pletu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ve vyhrazených pruzích v Praze EV nikdy jezdit nebudou...vysadíme se ?

Můj názor je že než se dálniční známky a vyhrazené pruhy zavedou už bude EV tolik že nikoho ani nenapadne to zavést.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele spetak

Nevysadíme :-).
Pokud ano, bude to prima. Pokud ne, nevadí. Kvůli tomu jsem si EV nakupoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já teda taky ne, ale už jsem docela alergický na tyhle "kecy" typu výhoda zavedeme osvobodime atd. stejně z toho nakonec nic nebude

kdyby se "chtělo" třeba ty dálnice pro EV for free, tak už to dávno platí, na to netřeba mít spešl značky, při kontrole ukážu OTP a tam je jasně napsáno pohon EL tečka

Obrázek uživatele Kuk

Toho už vysadili dávno :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to chápu, pro mě ta výměna SPZ je ale děsněj opruz leasingovkou počínaje a všema pojištovnama konče.

Blbost, me to zabralo 10 minut.

Obrázek uživatele spetak

Simtě, kolik těch pojišťoven na jedno auto proboha máš ???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Povinné, havarijní, DAS. Je potřeba to i nahlásit daňovým institucím (uplatnění náhrad a daň silniční). Změnit pár vjezdových povolení atd. Nechápu proč nestačilo jiné označení, které nemá nic společného se změnou značky, např. vydání stejné znáčky s modrou či zelenou barvou.

Za mě měli na místo bývalé emisní známky lepit modrou samolepku.
Na co další kus plechu...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jako v Nemecku. Tam je normalni RZ a na konec tuknou "E". Ta zmena neni ani ve velkem technicaku a snad ani v malem. Proste v jednoduchosti je krasa. Komu se styska po Rakousku-Uhersku, tomu je v CR fajn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a jak jste všichni přepsali dálniční známku? Tlustější fixou? :)

Dle metodickeho pokynu kterym se ridi vymena dalnicni znamky
3.5 Při změně registrační značky motorového vozidla není výměna nutná, jelikož kupón zůstává nadále v platnosti. V případě, že uživatel motorového vozidla kupón z čelního skla již odstranil, postupuje se při jeho výměně dle odst. 2.6 tohoto Metodického pokynu.
Najdete zde:
https://www.ceskaposta.cz/sluzby/prodej-a-eshop/dalnicni-znamky-2019#6

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu nějaká vesnička v horní dolní , asi nebude mít "ježka" na kontrolu parkování a pokud tam schválí pro EV parkování zadara tak jen se značkou EV.

A já si myslím že málokterá obec odmítne schválit parkování pro EV zadara, těch aut jezdí po okresech hrozně málo, nic je to stát nebude a budou in.

Myslím že pokutu za nezaplacení na automatu už Vám málokde dají. Řeči typu pane zadarmo si parkujte v Praze, ale u nás v Ostravě máme čistý vzduch tak tady EV nepotřebujem si asi nedovolí.

s trochou nadsázky:

A také to bude dobré při případné nehodě, záchranáři budou hned vědět o co jde....

A ostatní řidiči se třeba nebudou na nás lepit , když pojedem na spotřebu. Budou vědět že to je díky EV nikoliv kloboučník, plato vajec na okně.

Přemýšlím si vzadu někam dát nápis že to brzdí samo... dost často zpomaluji bez brzdy a jen koukám jak to ostatní mate.
Dokonce jsem jednou sjel po Průmyslové a dole na semaforech nějaký cizinec se mi snažil naznačit že mi nefungují brzdová světla...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Náš iOn při rekuperaci taky nesvítí, ale Kona už ano.

Obrázek uživatele Kuk

Cizinec si to česky nepřečte.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Cizinci tu jezdí opatrně, když to bude fungovat na čechy tak mi to bude stačit. A kdo vlastně říkal že to bude v čestině a nebo to nebude nějaký piktogram?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele ozana

Attention!
Self driving & self breaking

:)

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

"jeden sdílený vůz může v Praze uvolnit 8 až 15 parkovacích míst"
To sice mohl, ale kromě mě neznám nikoho jiného, kdo by se vzdal svého auto díky carsharingu. Naopak dost lidí už začíná nadávat, že to naopak bere jejich parkovací místa, na které mají právo a u toho si kopnou do koloběžek a kol.
Nicméně já jsem spokojený a ten výběr sdílené dopravy už je opravdu hodně slušný:
Ajo 15 Kč/hod. + 4,5 Kč/km
Car4Way 6+ Kč/min.
Anytime 5 Kč/min. (2 Kč/min. ráno)
Lime 25 Kč + 2 Kč/min.
Freebike 2 Kč/min.
Rekola 24 Kč/30 min.
a další budou přibývat.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Kdyz uz se to tu nakouslo, zkousel nekdo pozadat o EL znacku?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

Já teda jen na jedno, ale to se brzo změní. Je to bez problémů, pokud se objednáš přes net tak i velice rychlý. Teda až na to, že značku vydají až po patnácti dnech. Jestli ji vyrábí nebo vezou z Afriky, nevím. Každopádně 16.4. ji montuju na káru :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Take jsem se objednal , hned 1. Na 8.00 h. jsem zvedav jake poradove cislo vyfasuju. Prosil jsem je aby byli po sobe, ale to mi pry nikdo nezaruci.

Obrázek uživatele spetak

Tak já tam byl ve 14:00 a mám 71.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oni Vám řekli přímo na místě jakou budete mít značku?

Mě bylo řečeno že se to musí objednávat ve výrobě a že co mi tam dají to dají. Možná to u Vás objednávají rovnou od přepážky, jestli u nás až po kávě, případně koncem týdne, tak to jsem tam chodil zbytečně tak brzo.

Obrázek uživatele spetak

Ano, paní ťukala do PC a pak napsala na žádost EL 071AA. AA zřejmě bude Praha, jak bývalo kdysi, zejména na vládních vozidlech.
Individuální volba bohužel nebyla možná, prostě to na ni vyplivnul počítač.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Holt Praha to u nás v Jablonci tak daleko nejsme.

71 to je dost velký číslo , otázka jestli ten den už přišlo tolik lidí, nebo už ty počáteční čísla byla vybraná pro známý.

Co jsem četl někde na netu tak první značka bude

EL 001AA a poslední EL 999ZZ takže AA budu mít i v JBC, otázka bude toho pořadového čísla.

Jen jestli to lidi blbě nechopí a nebudoui myslet že jsem z Prahy :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak si počkej na AB ? ale to si třeba budou myslet že jsi Andrej Babiš :)

ten formát je EL0 01AA až EL9 99ZZ

To nemusi byt pro zname, muzou mit neco, jako za dob "papirovych", ze kazda pobocka ma prideleno par znacek, ktere rozdava a az dojdou, dostane novy balicek (treba z duvodu nejakoho semi-offline provozu). Ano, netreba me presvedcovat, ze to jde udelat i lip, ale uz jsem projekt pro statnio spravu zazil a hlavni pozadavek byl, aby to fungovalo jako dosud.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

Tak jsem byl asi jednasedmdesátej v republice. Tak to si doma užiješ, ale v Praze budeš vítán :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-samolepky.eu/nejsem-z/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je v tom nějaký přínos kromě ušetřených 100 Kč za parkování? Nějak se mi to toho nechce, mám jiné práce až nad hlavu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No podle toho co schválili v Praze je přínos v tom, že zaparkujete, protože to parkování za 100 Kč zruší až Vám vypší povolení tak je se značkou EV.

Jestli půjde zaevidovat na elektromobilu normální SPZ, nebo značku na přání nevím, na to sem se jich po telefonu neptal.

Každopádně s EV nemusíte nic evidovat, prostě přidete a zaparkujete a je jedno jestli máte EV, PHEV, H2O důležitý je mít značku začínající EV.

Obrázek uživatele spetak

Začíná na EL xxxxx

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasný EL překlep

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já mám zaregistrovanou standardní značku do 10/2019 na portálu magistrátu a pak jen dvěma klikama prodloužím na další období a zaplatím 100 Kč. V opačném případě bych musel podstoupit šílené martirium (leasing). Jen dodám že nové značky budou začínat písmeny EL.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud máte leasing je to složitější, že si musite nechat poslat TP. Ale martirium to není je to stejné jako ztráta SPZ. Leasingovka to podle mě nemůže nějak sabotovat.

Stejně i já budu muset na pojištovny, předělat vjezdové karty atd.

Právě jsem si myslel, že po zavedení značek EV už nepůjde právě dělat to prodlužování, protože jak psali je to náročné na práci. Proto to právě Praha ruší ty vyhody pro ful hybridy, protože ty značku EV nedostanou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No uvidíme, prodloužení si již dnes každý dělá sám, tedy práce to není žádná, je to jen SW. Navíc se stejně chystám příští rok objednat nový Mercedes EQA tak se mi to nechce podstupovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

příští rok maximálně EQC :) nebo to A objednat (jestli to půjde) s dodáním 2022

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano přesně tak jsem to myslel, dodávka 2022.

Obrázek uživatele spetak

Má být schválena možnost jízdy v pruzích pro busy a taxi a až budou elektronické dálniční známky, EV by je platit nemělo.
Tak to neřeš, až budou výhody, tak ji vyměníš (RZ).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ted asi ne, ciste z nadsenectvi. Ale jsou tu i jime obce nez Praha podle me vetsina schvali bezplatne parkovani pro EV. A bez te znacky to nepujde.

Obrázek uživatele spetak

Jiné obce, pokud vím, na to zatím zvysoka prdí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Litoměřicích je parkování všude zdarma zhruba od září 2016. Samozřejmě tam kde jsou placené zóny.

Obrázek uživatele spetak

V tom případě se litoměřickým radním omlouvám :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky si říkám, že než to bude výhodné a skoro povinné, budu mít dávno jiné BEV :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja na dve auta. Probehlo to pomerne bez problemu.

A platil jste? Mě tvrdili, že nanové auto je značka zdarma, na výměnu za poplatek 800.
Podle tisku má být zdarma i výměna, ale vyhlášku jsem nečetl.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nic po mě nechtěli za výměnu.

Jedinou věc co se mě ptali jestli chci třetí značku na nosič kol. S tím že bych 600 Kč musel zaplatit. Nakonec jsme se domluvili, že když bych měl třetí značku vydanou, tak mě vymění všechny tři zdarma. Já ji nemám a tak bych za třetí musel platit.

Sem do ní nakonec nešel nosič sice mám , ale používám ho málo raději kola vozím na vleku.

Je to přesně obráceně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle portálu HMP

Registrace motorového vozidla s nejméně čtyřmi koly 800,-
Vydání registrační značky (2 ks) 450,-
Značka na přání (osobní automobil) 10000,-

U již zaregistrovaného EV vozidla je značka zdarma, tak to mám alespoň já v Kralupech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výměna SPZ pro EV je zdarma, ostatní se platí, alespoň v Praze, tedy ztracená SPZ apod.

Oproti konkurenci re.volt mají lepší mapu "domacího stanoviště" skoro jako car4way.

PS.
kdyby někdo chtěl může využít můj promo kod "HJDWMX" a oba dostaneme 20 min zdarma po první jízdě (minimálně na vyzkoušení dobré).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji, využil jsem, dalším nabízím na výběr i svůj M9FABR

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Na rozdíl od re.voltu se mám šanci do tohoto vejít. Se svými 193 cm byla jízda v tom malém čínském miniautíčku jedním z nejhororovějších řidičských zážitků.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sharingová auta můžou stát v modré zóně 15 minut, pokud jsou v režimu zápůjčky a trvale, pokud jsou vrácená. Bez rozdílu typu pohonu. Tohle dohodla česká asociae car sharingu s magošem a platí to pro všechny její členy. Co se Car4way týče, tak elektrická auta samozřejmě můžou stát trvale v modré zóně i když jsou půjčená.

Podle toho, co jsem cetl, tak tech 15 minut by melo byt tolerovano obecne, kvuli casu na zaplaceni - v nejakem clanku provozovatel tvrdil, ze pro uznani za neplatice musi byt auto nasnimano dvakrat s 15min (?) odstupem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tímhle mám osobní zkušenost na Praze 6. Na modrých zónách to platí a opravdu jezdí a fotí dvakrát. Na fialových, kde mne vyfotili, to z jejich výkladu zákona neplatí. A auta Eltoda jezdí a fotí pouze jednou. Na ceduli je ikonko placeného parkoviště (Parkoviště s parkovacím automatem IP 13c) a na něm prý nesmíte ani zastavit na dobu nezbytně nutnou pro nastoupení a vystoupení. Pravda, nenechal jsem to dojet do správního řízení, byť má interpretace zákona je jiná. Tj. že se jedná o placené stání, tak se na zastavení nevztahuje, nicméně právníci na P6 ve správním řízení postupují, jak jsem popisoval. Mluvil jsem s nimi a nechal se od konfrontace ve správním řízení v principu odradit. Je bych neukecal a stejně bych se proti jejich rozhodnutí musel odvolávat a nějak mi to ani za princip, ani za těch 600kč, nestojí.

Obrázek uživatele M.Krupka

By se musel odvolávat a nějak to ani za princip, ani za těch 600kč, nestojí...... přesně s tímhle oni počítají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas. Až si pořídím datovou schránku a úřad bude mít povinnost mi do ní věci zasílat, tak budu odvážnější. Bohužel spolehlivost doručování doporučených psaní je minimálně u naší pobočky nevalná. A neplatnost fikce doručení, pokud mám zřízenou datovou schránku bohužel stále není jistá. Tak nebudu kvůli principu riskovat mnohonásobně vyšší pokutu, případně exekuci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud máte datovou schránku, tak musí doručovat do ní. Pokud nebudou, lze to naopak velmi snadno obrátit ve vaší výhodu.
Fikce doručení u datové schránky samozřejmě existuje, ale pouze u zpráv zaslaných právě do datové schránky.
Mnohonásobně vyšší pokutu neriskujete, pokud úřad uloží pokutu, už ji nemůže dále zvyšovat, pokud se budete odvolávat/soudit. Maximálně budete platit +1000kč náklady řízení.
Tu exekuci jste myslel jak? Pokud vám úřad pravomocně uloží pokutu a vy jí nezaplatíte, tak samozřejmě na exekuci dojde (= úřad vám to strhne z účtu sám), ale to je přece logické.

Samozřejmě pokud radši bez keců platíte, tak vám to nebudu vyčítat, ale nešiřte tu prosím bludy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a kolik minut jste tam reálně stál?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tolik kolik je potřeba na koupi obalu na sešit v papírnictví, kde vám sdělí, že už takový obal nemají. Reálně tak 5 max 10minut. Fotku měli jen jednu. Byl jsem se právě kvůli jistotě, že to byla chvilka, na úřad zeptat. Halt smůla. V principu jezdím málo, takže od té doby, než abych platil 600 platím přes odklik z mapycz a myslím, že jsem ještě 600 neprojezdil. Když si jdu koupit chleba, nechám auto v druhé řadě na blikačkách, pokud je tam dost místa na objetí (nikoliv obětí, dost lidí si to plete :-) ). To je imho legální: Zastavení a stání

§ 25 "b) v jedné řadě a rovnoběžně s okrajem pozemní komunikace; nedojde-li k ohrožení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, smí v obci řidič vozidla o celkové hmotnosti nepřevyšující 3500 kg zastavit a stát kolmo, popřípadě šikmo k okraji pozemní komunikace nebo zastavit v druhé řadě." Ale je diskutabilní kolik tam musí být místa,aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti. No když uvidím od řezníka, že jede jeřáb, tak halt vyběhnu ven.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Upřesňuji zastavit smíte, ale dle jejich názoru musíte následně i zaplatit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což ale neznamená, že jakákoliv sharingová auta nemůžou mít parkování v zóně zaplacené nebo domluvené s městskou částí. Ostatně Car4Way taky má zajištěné parkování a to i u zcela nehybridních vozů. jinak k vámi citovanému by mne zajímalo co majitelé SPZ typu TESLA123 atp. Budou postaveni před změnou SPZ za zašínající na EL jinak už za 3 roky "zdarma" nezaparkují? Sám bych za premiovou SPZ neutrácel,ale třeba Tesly s nimi často jezdí, tak mi to přijde kapku nedomyšlený. Jakkoliv se mohu v duchu usmívat a třeba to některým majitelům narcistních značek i trochu přát. Nicméně když chce někdo za prémiovou SPZ utrácet, tak proč tím neplnit erární kasu a proč takovým lidem házet klacky pod nohy. Ostatně z reklamních důvodů to může třeba dávat i smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No bóže, tak budou s osobní SPZ místo zdarma platit dál 100 kč ročněfiar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaplacené asi mít můžou, v tom problém nebude.

Já jsem psal o bezplatném parkování, asi tu motám dvě věci do sebe :-).

S tou značkou na přání by mě to také zajímalo, ale myslím že technicky to asi nepůjde, jak by poznal kontrolní orgán, nebo ježek , že se jedná o EV?. Musel by se dívat zase do databáze a to by pak ty značky EV ztratily smysl jednoduché kontroly a případně i kontroly z řad veřejnosti

Já jsem četl, že si stejně některá města budou šahat do databáze pro odlišení BEV a PHEV/HEV. Mohli udělat značku pro BEV a pak pro hybridy, oni raději udělali 50g CO2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobne neznam mesto, kde maji EV parkovani zdarma bez registrace. Podle me to prave zmeni ta znacka. Predstava ze v kazdem okresnim meste bude MP rucne zadavat RZ do databaze pri kontrole parkovacich listku se mi nejak nezda.

Ten limit 50g co2 vychazi z nejake evropske legislativy je to politika.

Někde jsem to četl, myslím v souvislosti s dálnicí, že budou skenovat a rozlišovat BEV a hybridy.

Může to být evropská legislativa. Nevím ale, že by omezovala pro čistě elektrická auta jinou spz než pro auta pod 50g.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi v Rakousku na dalnici EV nemuseji dodrzovat snizenou rychlost kvuli emisim.Pro hybridy to neplati museji stejne pomalu jako spalovaci i v EV rezimu.

Ale, alespon podle toho, co psali, je na to treba mit specialni rakouskou znacku.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Součástí je i bezplatné parkování v modrých a fialových zónách. "

Od 1.5. už nové hybridy nebudou dostávat parkovací kartu zdarma a již vydané jen dojedou do konce co mají platné povolení.

Bezplatné bude do budoucna jen se značkou EV . Myslím že by to stálo za článek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro takové poplety by se přesně informující článek na toto téma určitě hodil, ale raději až za pár dnů než, aby ho rychle vydal někdo vám podobný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

něco málo o plánovaných změnách je zde :

zdopravy.cz/temer-bezplatne-parkovani-pro-hybridy-ceka-v-praze-velke-omezeni-26191/

Obrázek uživatele Kuk

Které hybridy mají emise C02 do 50 g/km?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zde je vše ofic.

zastupitelstvo.praha.eu/ina2014/tedusndetail.aspx?id=551533

Obrázek uživatele Kuk

Link nefunguje

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takhle informace mne začíná zajímat. V usnesení zastupitelstva jsem nic takového nenašel a na výše zmíněném odkaze se generuje pouze databázová výjimka Oracle pro neexistující entitu. Což jednak ukazuje na amatérizmus úřadu a zároveň mi přijde, že usnesení bylo staženo. Možná ale jen špatně hledám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak informace se na portálu opět objevila a odkaz již funguje.

Obrázek uživatele Kuk

Ne nefunguje. Buď je tam přihlášení a když kliknu na veřejný přístup tak to skočí do erroru.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Snad zadat celý odkaz: http://zastupitelstvo.praha.eu/ina2014/tedusndetail.aspx?id=551533

Dal jsem vyhledat podle data a od té doby mi již funguje. Špatně napsaný web.

Obrázek uživatele Kuk

Takže Tojota má se svou kampaní "parkování s hybridem v Praze zdarma" utrum :D To jim to moc nevydrželo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí si dojít pro značku EL a můžete dál parkovat zadara.

Akorát hlídají podle Tp emise jinak žádný problém jsem s Nirem neměl.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil