Výsledky konečné homologace modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid potvrzují zlepšení ekologických parametrů. Většinu jízd po městě i každodenních přesunů do zaměstnání lze díky jízdnímu dosahu 25 km překonat v čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi; k dobíjení stačí 90 minut z běžné domovní zásuvky.
foto: Toyota
Testy potvrdily kombinovanou spotřebu paliva1 jen 2,1 l/100 km a emise CO2 49 g/km. Po té, co se kapacita akumulátorů v režimu EV vyčerpá, Prius Plug-in Hybrid přepne do plně hybridního režimu (HV), kdy dosahuje hodnoty emisí CO2 na úrovni 85 g/km a spotřeby jen 3,7 l/100 km.
Díky těmto parametrům může Prius Plug-in Hybrid nabídnout celkový jízdní dosah přes
1 200 km.
Parametr | Hodnota | Poznámky |
---|---|---|
Jízdní dosah v režimu EV | 25 km | Nárůst z prvotního odhadu 23 km |
Nabíjecí doba | asi 90 min. | |
Emise CO2 dle homologace | 49 g/km | V režimu EV/HV |
Homologovaná spotřeba paliva | 2,1 l/100 km | V režimu EV/HV |
Emise CO2 v režimu hybridního pohonu | 85 g/km | Pouze v režimu HV |
Spotřeba paliva v režimu hybridního pohonu | 3,7 l/100 km | Pouze v režimu HV |
Objem palivové nádrže | 45 l | |
Celkový jízdní dosah | přes 1200 km | 25 km v režimu EV + 1216 km v režimu HV = celkem 1241 km |
Hmotnost vozidla | 1425 až 1450 kg | Pouze o 50 kg těžší než standardní Prius |
Počet míst | 5 osob | |
Zavazadlový prostor | 443 l | Srovnatelný se standardním modelem Prius |
Prius Plug-in Hybrid díky inovativní zástavbě komponent plně hybridního pohonu dále nabídne dost místa k pohodlné přepravě pěti dospělých cestujících a dobře využitelný zavazadlový prostor o objemu 443 l.
Nejmladší přírůstek modelové řady Toyota Prius se na evropských trzích objeví v létě 2012 za startovací ceny pod 37 000 eur (Německo), resp. 31 000 liber (Velká Británie).
Veľmi praktické auto
Veľmi praktické auto nielen do mesta kde môžem do práce či obchodu a späť reálne jazdiť za 0L/100km teda čisto na elektriku. Veľmi sa mi pozdáva aj spotreba po vybití akumulátorov, viem že v reálnom teste (na prime)so záťažou troch dospelých chlapov a televíznej techniky dosiahli ešte na prototype priusu plug in s nižšou účinnosťou aj dojazdom úctyhodnú spotrebu 3,0L/100km a pri dlhšom jazdení 130-kou po diaľnici s tou istou záťažou a vybitými akumulátormi nepresiahli spotrebu 4,7L/100km.
Takže kedže je už sériový PRIUS PLUG IN HYBRID o poznanie účinnejší mal by dosahovať podľa noriem EU spotrebu oproti konceptu minimálne o liter nižšiu!!!
Podľa noriem EPA platných v USA by sa spotreba mala pohybovať na úrovni cca 2,7L/100km! resp. za 0,0L/100km v režime EV!
Ak raz na to budem mať dosť finančných prostriedkov určite si takéto auto kúpim.
Tiež by som uvítala aspoň minimálnu dotáciu štátu na kúpu takéhoto ekologického auta!?!
Výborný nápad, čisto
Výborný nápad, čisto elektrické auto na dlhšiu trasu je hlúposť, určite vzhľadom k mimoriadnej rokmi overenej spolahlivosti hybridného systému toyoty a lexusu by som volil práve prius plug in hybrid. Po meste prejdem do práce, na nákup atď. na elektriku a a keď mi nevystačia batérie pokračujem v hybridnom režime ďalej a nemusím riešiť kde sa na hodinu a pol idem napichnúť na sieť aby som sa dostal naspäť. Plug in je veľmi rozumné riešenie a hlavne ekonomické až na tú prvotnú investíciu, hm, začne už tento nešťastný štát aspoň čiastočne podporovať kúpu ekologických áut?!?! Či tu bude večne platiť, dym-čmuď koľko chceš len kupuj čo najviac paliva aby sme mali čo do štátnej kasy???
hm, začne už tento
hm, začne už tento nešťastný štát aspoň čiastočne podporovať kúpu ekologických áut?!?! – U NÁS – NIKDY !
Či tu bude večne platiť, dym-čmuď koľko chceš len kupuj čo najviac paliva, aby sme mali čo do štátnej kasy ??? – PŘESNĚ TAK – ABY BYLO CO ROZKRÁDAT !!!
NO A – NAKONEC –
ZA CO BY JINAK TI CHUDÁČCI ARABI, RUSÁCI ATD… NAKUPOVALI ZBRANĚ ….
Vyzerá to tak, že nakoniec
Vyzerá to tak, že nakoniec maloobjemový diesel – napr. 1,5 litra je na tom so spotrebou lepšie, o nadobúdacej cene a dobe návratnosti pre priemerného spotrebitaľa ani nehovorím.
Dokonca ani OPEL Ampera ma príliš čo sa týka spotreby nepresvedčil.
Škoda, ceny týchto vozidiel sú zatiaľ veľmi vysoké.
Zmysel to má možno ako firemné vozidlo, ktoré ročne natočí výrazne viac kilometrov ako v bežnej rodine.
Keby mala Ampera
Keby mala Ampera preplňovaný spaľovač s objemom aspoň 1,8, mohol by byť požadovaný výkon pre roztáčanie generátora dosiahnutý v nižších otáčkach. Pri 1,4-ke sa (napríklad) 100 k dosahuje kdesi pri vrcholných otáčkach, čo sa prejaví na výslednej spotrebe. Ale u 1,8ky by to mohlo byť už o dosť nižšie. Nakoniec, aj Prius zvolil techniku zvýšenia objemu (z 1,5 na 1,8), čím výrazne zlepšil spotrebu. Takže čo sa týka hybridov, v downsizingu cestu nevidím.
Od objemu motora sa odvíja
Od objemu motora sa odvíja zákonná poistka a od ceny vozidla havarijná. Nie so mpresvedčený, že to je cesta.
Ampera nepotrebuje väčší motor, pretože má opačný pomer výkonu elektromotora k spaľovaciemu motoru ako Prius a aj batériu vyššej kapacity. Využíva len polovicu jej kapacity.
Predpokladám, že Ampera je konštuovaná s ohľadom na dojazd 500km, potom ju fakt treba nabiť, pretože pre tak malý motor by to bola naozaj drina. Je to dosť rozumné – pri najazdení 500 km sa určite urobí aspoň jedna prestávka pre posádku, kedy sa aspoň čiastočne dobije batéria, alebo sa to urobí až po prejdení 500km. Predpokladám, že väčšine majiteľov to úplne stačí.
Na druhej strane Priusov bolo vyrobených dosť na to, aby mala Toyota dostatok štatistických údajov, na základe ktorých zvolila konštrukciu novčích typov. To GM nemá, Ampera i Volt je vlastne oprášené EV-1 s pomocným generátorom na zvýenie dojazdu z modernejšími batériami.
Mne ale osobne vadí mechanické prepojenie spaľovacieho motora s kolesami – tu by sa dalo naozaj u hybridov ušetriť.
Niektoré moderné SUV už majú pohon zadnej nápravy riešený elektromotorom, tak prečo nedať do každého kolesa jeden a odpadne kopa „železa“ + sa zvýši mechanická účinnosť pohonu.
No a miesto piestového motora použiť spaľovaciu turbínu, ktorá má predsa len väčšiu účinnosť a je aj ľahká….
1. Vyšší objem = výkon v
1. Vyšší objem = výkon v nižších otáčkach. Ak ide o PZP, dnes dosť poisťovní radí 1,4ku a 1,8ku do tej istej kategórie, takže je to to isté.
2. pri vozidlách typu e-rev by mal byť generátor schopný podať maximálne toľko kW, koľko potrebuje elektromotor. To znamená, že ak potrebuje elektromotor vrcholne 50 kW, tých 50 kW musí byť generátor schopný okamžite „vyrobiť“. No a keďže účinnosť nie je 100%, musí byť generátor roztáčaný výkonom 56 kW (90% účinnosť). Ďalšie straty sú v prevode, takže je tam potrebný 60 kW výkon. No a teraz sa dostávame k tomu objemu. 1,4-ka s max. výkonom 80 kW pri 5000 ot/min podá 60 kW povedzme pri 4200 ot/min. Ale naproti tomu taká 1,8-ka, ktorá má pri maximálnych otáčkach 120 kW, dosiahne potrebných 60 kW napríklad už pri 3000 ot/min (otáčky by regulovala riadiaca elektronika v závislosti od aktuálneho odberu). A je jasné, že 1,8-ka spotrebuej pri 3000 otáčkach menej ako 1,4-ka pri 4200 otáčkach za minútu.
3. Čo sa týka motorov v kolesách, je to veľké množstvo neodpruženej hmotnosti a ani prevod nie je najefektívnejší.
A ďalšia vec, Prius
A ďalšia vec, Prius využíva len 40% kapacity batérie.
Ty mechanické převody
Ty mechanické převody tam nejsou zbytečně, umožńují plynule měnit převodový poměr , tedy Prius je v reržimu pohonu spalovacím motorem auto s automatickou převodovkou…
v clanku mi chyba udaj o
v clanku mi chyba udaj o kapacite a hmotnosti baterky. (4,4kWh, 80kg) takto ma podla mna vyzerat baterka v plug-in hybride.
„Plug-in hybridy dosahují v
„Plug-in hybridy dosahují v evropském homologovaném cyklu nízkých hodnot spotřeby paliva proto, že k měření nastupují s plnou baterií. Energie spotřebovaná na nabití baterie se navíc do samotného měření nezapočítává“.
Tolik citace z auto.cz, kde je to konečně řečeno naplno!
Více vypovídající údaj je tedy 3,7 l/100km a ne 2,1! Rozdíl 80 %! No i tak je to pěkné. Mně ale pořád schází údaj spotřeby pro čistě elektrický pohon. Např. 17 kWh / 100km. Přestaňme se všichni tvářit, že elektřina je zadarmo. Není a bude hůř!!
A prečo bola udávaná
A prečo bola udávaná spotreba Chevy Voltu v USA ako 230 mpg? Tam sa žiadne trasy na 100 km nerobia.
V USA používají jiné
V USA používají jiné jedotky. MPG značí míle na galon. Na litry na 100km se to dá přepočítat.
To je mi jasné, 230 mpg je
To je mi jasné, 230 mpg je čosi vyše 1 litra na 100km. Ale ide o to, že u Voltu udávali aj v USA spotrebu 230 mpg (neskutočne nízku) a v nezávislých testoch dosahovala Ampera (európska verzia) spotreby cez 7l. A preto mi nie je jasné, ako to tí američania merali. Pretože u európy to chápem, 70 km na elektrinu + 30 na benzín. Ale ako k tomu číslu prišli tí nešťastní Američania?
Údajně to měřili takto:
Údajně to měřili takto: test probíhal celkem tři dny (nikoliv noci). Ve dne vozidlo jezdilo se dvěma různými řidiči po stejných trasách, přes noc se dobíjely akumulátory.
Benzínu vozidlo opravdu spotřebovalo takto málo, spotřeba elektřiny odebrané ze sítě se nezapočítávala.
„Fakt objektivní“ výsledek testu.
(a kdyby se snažili ještě i o něco více, mohla být spotřeba benzínu v podstatě nula).
To můžete vidět například zde: http://www.voltstats.net/
(tabulky spotřeb uživatelů vozů Chevrolet Volt).
Ten nejlepší má spotřebu benzínu 0,17 litru/100 km !!!!!!!!!
(v podstatě vozidlo používá výhradně jako 100% elektromobil)
To samozřejmě není reálné – při zprůměrování cca 150 „normálních“ výsledků vychází poměr použití režimu EV na 70,5%. A průměrná spotřeba benzínu přitom vychází na 4,45 litrů/100km (63,51 MPG). To jsou výsledky z ledna 2012.
Zde kalkulačka na převody jednotek americké spotřeby MPG na „naše“ litry/100km …. http://www.fuel-economy.co.uk/calc.shtml
Ale elektrina sa da aspon
Ale elektrina sa da aspon ciastocne vyrobit doma, napr. zo solarnych panelov, pri rope jedine tak, zeby ste si na dvore vyvrtali ropny vrt + spravili destilacnu sustavu. Taktiez ceny solarnych kompletov klesaju. Je to jedine otazka, ze ako sa zachova stat, ked mu takto budeme obchadzat spotrebne dane. Myslim, ze nieje v zaujme statov sa vzdat ropy. Bol by tam privelky vypadok financii.
Mně hlavně schází:
–
Mně hlavně schází:
– informace o rozdílu v ceně mezi tímto autem a srovnatelným autem s klasickým motorem (podle amerických ceníků C-Max je to tak dvojnásobek oproti „cena od“). A porovnávejte cenu s vozy kategorie Octavia, i30, Focus, protože větší užitnou hodnotu Prius nemá. Třída Superb, Mondeo, i40 je jen přáním daným cenou auta.
– informace o spotřebě na druhých 100 km
A taky schází výpočet, kolik za rozdíl v ceně mínus těch teoretických 2,5 litru na 100 to normální auto ujede. Mně to vychází tak na 200 tisíc km. Za předpokladu, že každá jízda bude přesně těch 100 km. Teprve pak se plug-in hybrid začne vracet.
Pokud budete pokaždé jezdit jen těch 25 km (spotřeba 0), pak samozřejmě návratnost je rychlejší. Ale na těch cca 150 tisíc, co mi vyšlo pro tento model návratnosti, budete potřebovat jezdit 6 000 dnů, což je asi 16 let denního ježdění.