Mercedes chystá do roku 2017 až 10 nových aut do zásuvky

Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid byl jedním z několika plug-in hybridů představených na letošním autosalonu v Detroitu. Kromě něj představila značka Mercedes také plug-in hybridní třídu S a už prodávaný elektromobil třídy B ED.

Mercedes chce mít na trhu záplavu plug-in hybridů
foto: Mercedes-Benz

Přehlídka aut do zásuvky byla tedy ze strany značky Mercedes, potažmo koncernu Daimler, velmi slušná. A zástupci firmy dělali vše proto, aby dali najevo, že tady to rozhodně nekončí. Thomas Weber, šéf vývoje a výzkumu automobilky, například řekl:

„Plug-in hybridy jsou investice do budoucnosti Mercedes-Benz a my věříme, že se etablují jako úspěšná technologie pro maximální efektivitu spojenou s vysokým dynamickým výkonem. Do roku 2017 uvedeme na trh deset nových plug-in hybridů.“

Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid je přitom teprvé druhý model značky Mercedes nabízející technologii plug-in hybrid. První byl Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid. Jak ale potvrdil Weber, řada dalších bude rychle následovat už během následujících dvou let.

Potvrzuje se tak nový trend německých automobilek, které se nově hodlají na technologii plug-in hybrid výrazně soustředit. Automobilka BMW například aktuálně slaví výrazný úspěch se sportovně laděným modelem BMW i8.

Už před časem ohlásil záplavu plug-in hybridů Volkswagen, na například ukázal Volkswagen Passat GTE, Golf GTE a potvrdilo se také, že prvním hybridem od Škoda Auto bude Škoda Superb plug-in hybrid. Velkou elektrickou ofenzívu ohlásilo také Audi, které pod koncern VW spadá.

9 Comments on “Mercedes chystá do roku 2017 až 10 nových aut do zásuvky”

  1. Myslim ze Plug in hybrid, su
    Myslim ze Plug in hybrid, su sice dobre myslienky, ale tie baterie na dojazd ca. a max. 50 km, mozno maju niektore viac, je trochu malo. Preco preboha hned od vyroby nedavaju baterie aspon na dojazd 150km, to by vyhovovalo viacerym odberatelom. V zime by sa asi ta dlzka scvrkla na tych 100 ale aj tak je do dost…a nie ze vyrobia P-i-H s dojazdom 50km a po par rokoch+zima odjazdite max.20 km na elektriku-pritom to malo byt 50km garantovane.

    Na druhej strane si myslim, ze automobilky, ktore s tym zacinaju, chcu ist s vyvojom postupne, aby sa im este predali vsetky benzinove a naftove a az potom zacnu vyvyjat P-i-H s väcsim dojazdom…takze si myslim ze o 10 rokov tu budu potom bud auta s dojazdom 300km alebo viac..treba si len pockat…a este kto ma benzinak alebo naftak, nech si ho uzije, pretoze era EV, ci P-i-H sa nezadrzatelne blizi! A je to len dobry signal.

    Na zaver by som chcel este dodat, ze najefektivnejsie budu cisto auta na elektrinu, len im musia dat este prevodovky-aspon 3-4 stupnove…potom by to bolo skvele + este redukovat vahu automobilov-ich ramu a vsetkych dielov od karoserie po sedacky…EV by mali vazit max. 500-600 kg aby boli co najviac efektivne!

    1. ten důvod je prostý
      ten důvod je prostý 50km je běžná cesta do práce nebo 90%. Pokud někdo najezdí běžně 15 tis km ročně a dojíždí 20 km do práce pak 8000 km je čistá elektrika + cca polovina toho zbytku další 4000 km. Celkem tedy pouze 3000 km jsou na benzín při spotřebě 5l/100 km – více to žrát nebude je roční cena za benzín asi 4500 kč. To je pakatel vůči ceně auta. Pokud by si člověk koupil normální auto se spotřebou reálně 6,5 l /100 a to jsem velký optimista zaplatí zhruba 30 tis ročně za benzín. POkud vezmu 15kWh /100 km u el. vozu a nejedu 12 000 km , pak je cena cca 3600kč. Tedy celková roční úspora dejme tomu 22 tisíc. Čistý el. mobil bude mít díky amortizaci baterie větší provozní náklady než hybrid. Plung in hybrid uspoří cca 85% benzínu oproti klasice. Pokud se dnes 64% ropy používá v dopravě z toho cca polovina jsou osobní vozy -32% ropy. Pak masové zavedení plung-in hybridů by způsobilo pád poptávky po ropě o 27%. Při dnešním růstu poptávky po ropě cca 1,2 % ročně. Znamená postupné zavádění této technologie fakticky trvalou stagnaci poptávky po ropě. To je jeden z důvodů proč je dnes ropa tak levná – cílem je právě odvrácení hrozby zavedení této technologie, pokud se plung-in hybridy povedou bude ropa stále významná ale už ne tak, aby lidi v ropných státech nemuseli nic dělat.

  2. teší ma že sa objavuju
    teší ma že sa objavuju stale nove a nove pluginy, už aby sa objavovali vo väčšom aj medzi jazdenkami, to sa k nim potom dostane aj obyčajný človek 🙂

    napr. Opel Ampera už začína byť celkom dostupna a novou generaciu sa to zas trošku posunie.

    Nakoniec si bude moct kupit auto do zastrčky takmer každý a na ten deň sa teším, ked už nebudem musieť všetkým vysvetlovať, že to fakt stojí za pozornosť.

        1. No hej, lenze viete ako sa
          No hej, lenze viete ako sa kupuju bazarove auta, a ak chcete vratit, jednoducha cesta vdaka pravnym kluckam neexistuje (staci ak je do zmluvy supnute „auto so zlavou“). Ta kapacita na tu chvilu testovania moze fungovat, a bohvie co su schopni tam nastrkat aby to bolo chvilu ok. Nehovoriac.. kolko je napriklad v ponuke aut s takou eCVT ? nula. Ak sa take predsa len objavi, je to podozrive, taketo auta si majitelia nechavaju do konca ich zivotnosti pokial su ok.

          1. No při úrovně povědomí
            No při úrovně povědomí o technologií hybridu a BEV v ČR a potažmo v celém světě se v tom žádný vyhlášených autobazarových frajerů vrtat ještě nějaký ten pátek nebude. Když pominu ten detail, že ho to „vrtání v tom“ může celkem spolehlivě zabít, tak je tu ještě mnohem větší pravděpodobnost, že něco odpálí. Pokud to člověk nevidí na vlastní oči, tak by neuvěřil jak klíč třináctka i na těch oblíbených Winstonech mizí před očima.

            Spíše je otázka jestli má běžný uživatel povědomí jak že se to auto má chovat ikdyž je úplně v pořádku.

            1. Ano Pajdo Je otázkou jak
              Ano Pajdo Je otázkou jak daleko je vývoj a faktická výroba Plug-in hybridu a elektromobilu u Českých a Slovenských výrobcu daleko. Zaostávají a tím i ti teoretici jež dosáhli na startovací vozidla z AAA. Až bude VW a Hyundai a TPCA tyto vozy vyrábět i v ČR a SR tak se situace změní!

Napsat komentář