BMW představuje dlouho očekávaný elektromobil Mini Cooper SE. Dle WLTP nabídne díky 32,6kWh baterii dojezd 235 km až 270 km.
foto: BMW
Mini Cooper SE je první čistý elektromobil od doby BMW i3. Proto je víc než překvapivé, že se BMW rozhodlo využít téměř směšnou 32,6kWh baterii, když už i BMW i3 se může pochlubit baterií o kapacitě 42 kWh.
Elektromobil slibuje kombinovanou spotřebu elektrické energie 15,0–13,2 kWh/100 km. Pohon předních kol předává na pneumatiky max. výkon 134 kW.
Vysokonapěťová baterie je umístěna hluboko v podlaze vozidla, což zaručuje, že ve srovnání s konvenčním způsobem poháněnými 3dveřovými modely Mini žádným způsobem neomezuje objem zavazadlového prostoru o objemu 211 litrů (731 litrů po sklopení zadních sedadel).
foto: BMW
Baterie je tvořena lithium-iontovými články, rozdělenými do 12 modulů. Tvoří jednotku ve tvaru písmene T s celkovou kapacitou 32,6 kWh umístěnou v podlaze vozu.
Rychlonabíjení CCS má max. výkon pouze 50 kW. Zrychlení z 0 na 60 km/h za 3,9 sekundy a z 0 na 100 km/h za 7,3 s. S pohotovostní hmotností 1365 kg je čistě elektrický model pouze o 145 kilogramů těžší než 3dveřové Mini Cooper S s převodovkou Steptronic.
Nabíjecí zásuvka je umístěna nad pravým zadním kolem – přesně tam, kde je u konvenčně poháněného 3dveřového MINI situováno víčko palivové nádrže. Je na něm umístěno výrazné logo Mini Electric, ukazující druh energie používaný k pohonu.
Nabíjecí zásuvka je navržena pro nabíjení střídavým i stejnosměrným elektrickým proudem prostřednictvím konektorů Type 2 a CCS Combo 2. Indikátor úrovně nabití nad konektorem zobrazuje oranžové signály pro spouštění procesu nabíjení, pulzující žluté světlo indikující probíhající nabíjení a zelené světlo pro plně nabitou baterii.
foto: BMW
Pro připojení k domácí zásuvce slouží standardní nabíjecí kabel. Volitelně je k dispozici nabíjecí stanice MINI ELECTRIC Wallbox, stejně jako třífázový kabel pro použití ve veřejných nabíjecích stanicích.
Obě varianty umožňují nabíjení vysokonapěťové baterie nového MINI Cooper SE maximálním výkonem 11 kW, což znamená, že na 80 % se baterie nabije za dvě a půl hodiny a na 100 % za tři a půl hodiny.
Rychlonabíjecí stanice se stejnosměrným proudem umožňuje ještě rychlejší obnovení energetických zásob vozidla. Nabíjecí jednotka nového MINI Cooper SE je navržena pro maximální nabíjecí výkon 50 kW, což umožňuje dosažení 80% nabití za pouhých 35 minut.
V případě nabíjecí stanice MINI ELECTRIC Wallbox je nabízena také instalační služba. Nástěnná nabíjecí stanice může být instalována v garážích i v krytých automobilových přístřešcích.
Služba ChargeNow je k dispozici pro maximální pohodlí při nabíjení: zákazníkům umožňuje přístup k největší síti veřejných nabíjecích stanic na světě. Registrace a platba spotřebované elektrické energie se provádí prostřednictvím karty ChargeNow nebo příslušné aplikace pro chytrý telefon.
foto: BMW
Standardní výbava nového MINI Cooper SE zahrnuje dvouzónový automatický systém klimatizace se samostatnou ventilací a regulací teploty pro řidiče a spolujezdce.
Interiér vozu je vytápěn tepelným čerpadlem, které shromažďuje odpadní teplo z motoru, výkonové elektroniky, vysokonapěťové baterie a venkovního vzduchu před tím, než ho nažene do klimatizačního systému.
Tepelné čerpadlo vyvinuté pro nové MINI Cooper SE je obzvláště účinné. Využívá o 75 % méně energie než konvenční elektrické vytápění a v zimním režimu poskytuje rychlý náběh činnosti. Pro zvýšení dojezdu jsou okruhy chlazení a vytápění přímo spojeny s technologií pohonu, takže tvoří vysoce účinný systém.
Integrovaný řídicí systém zaručuje příjemnou teplotu uvnitř vozu a současně ideální provozní teplotu pro vysokonapěťovou baterii – nezávisle na sobě, prostřednictvím chlazení a vyhřívání.
Automatická klimatizace nového MINI Cooper SE nabízí také nezávislé topení a funkci klimatizování stojícího vozu. To umožňuje před odjezdem vyhřát nebo vychladit interiér na předem zvolenou teplotu.
Řidič může prostřednictvím aplikace MINI Connected Remote nastavit čas plánovaného odjezdu a upravit teplotu interiéru podle svého přání.
Tu masku malovali asi podle Homera 😉
Ale je to pěkné
Tu masku malovali asi podle Homera 😉
Ale je to pěkné autíčko, moc se mi líbí. Jen ty parametry jsou kapku pod očekáváním pro rok 2020.
off
Quadrofoil aneb elektrický hydrofoilní dvousedadlový
off
Quadrofoil aneb elektrický hydrofoilní dvousedadlový vozítko se sklápěcíma křidélkama.
https://youtu.be/5q0xP-9d_us
Hezke autičko, bohužel s cenou dvojnásobnou oproti Citigo
Hezke autičko, bohužel s cenou dvojnásobnou oproti Citigo iV a stejnym dojezdem to bude prodej tak 5ks za rok.
Jak jinak by dokázali, že lidé elektromobily nechtějí?
Jak jinak by dokázali, že lidé elektromobily nechtějí? :)))
a z těch 5ks – 3x nějaká banka a ty 2 manželka hokejisty a
a z těch 5ks – 3x nějaká banka a ty 2 manželka hokejisty a fotbalisty-tak nějak
„Uměli bychom prodat miliony elektrických aut už dnes,
„Uměli bychom prodat miliony elektrických aut už dnes, ale zákazníci auto na baterie nechtějí. Chtějí je jen evropští regulátoři,“ řekl Klaus Fröhlich.
Elektromobily chtějí jen regulátoři, zákazníci ne, tvrdí šéf vývoje BMW
https://www.autonaelektrinu.cz/aktuality/425-2019-bmw-klasu-frohlich-elektromobil-diesel
Samozřejmě, že lidé nechtějí kupovat EV. Až budou stát
Samozřejmě, že lidé nechtějí kupovat EV. Až budou stát 500-700 tisíc, budou mít dojezd 500km a v Praze u bytovek bude stát 20 tisíc nabíječek, pak to bude něco jiného. Čekat na stavbu nabíječek s tím, až si lidé koupí EV je stejná pitomost, jako začít stavět obchodní dům, až bude na louce dostatečný počet lidí. No nic sednu do svého EV, které nikdo nechce a jedu makat.
presne tak, az budou EV auta stat max 20% vice nez spalovaci,
presne tak, az budou EV auta stat max 20% vice nez spalovaci, pote se budou kupovat +zlepsit max.dojezd, ktery je prachbidny pro vetsinu uzivatelu u stavajicch ev aut.
Možná chtěl pán od BMW říct, že jejich elektromobil
Možná chtěl pán od BMW říct, že jejich elektromobil nikdo nechce. Dobu, kdy mohli něco postavit proti TM3/TMS už asi zaspali a cenovou kategorii i3 už obsadili korejci s auty běžné velikosti a větším dojezdem.
Vzhledem k tomu, ze i benzinovy Cooper je vyrazne drazsi nez
Vzhledem k tomu, ze i benzinovy Cooper je vyrazne drazsi nez „bezne“ auto stejne velikosti, tak bych se zas tak nebal, ze nic neprodaji.
Cenu jsem v článku nenašel, kolik to tedy má stát?
Cenu jsem v článku nenašel, kolik to tedy má stát?
No a ted se podrz, spalovaci Mini stoji skoro 3x tolik co
No a ted se podrz, spalovaci Mini stoji skoro 3x tolik co citigo s podobnym dojezdem, co ted?
A kolik že stojí to Citigo? On už je někde nějaký ofiko
A kolik že stojí to Citigo? On už je někde nějaký ofiko ceník?
To je opravdu známka inteligence, srovnávat cenu Mini a
To je opravdu známka inteligence, srovnávat cenu Mini a Citigo 🙂 Známá teď kupovala Mini Cooper, za polovinu mohla mít Citigo, ale stejně koupila ten Mini Cooper? Divné, co? 🙂 A stejně to bude i s tou elektrickou verzí.
Tady si na to musite zvykat. Se tu srovnávají vozy napříč
Tady si na to musite zvykat. Se tu srovnávají vozy napříč kategoriema jen proto, že jezdí na proud. Naposledu se tu někdo divil proč bere ioniq polovinu toho co e-tron.
Sice pidi baterka na rok 2020, ale zato to vypadá na jeden
Sice pidi baterka na rok 2020, ale zato to vypadá na jeden cenový rekord. Uvádí se 32500 € v Německu, tedy 850 tisíc Kč a to je jen 120 tisíc navíc oproti Mini Cooper S v automatu.
Ta Honda bude snad ještě dražší.
Ta Honda bude snad ještě dražší.
No bude to průser, až BMW zjistí, že je o to Mini fakt
No bude to průser, až BMW zjistí, že je o to Mini fakt zájem 😀
Na toto ale asi nebudou slevy. Známá teď nedávno kupovala
Na toto ale asi nebudou slevy. Známá teď nedávno kupovala Mini Cooper (ne S) s automatem a dostala slevu kolem 200 tisíc. Sice to je jenom ten 3-válec 100kW, ale kdyby chtěla S, taky dostane slevu. Na tu elektriku pochybuji…
No na to jsem zvedavy, ja tek nejak pocitam ze na citigo
No na to jsem zvedavy, ja tek nejak pocitam ze na citigo dostanu normalni fleetovou slevu jako na kazdou jinou skodovku
Ale tak jo, i malá vozítka mají význam – nicméně tomu,
Ale tak jo, i malá vozítka mají význam – nicméně tomu, co navrhoval design disků, by měli sebrat tužku, aby už nikdy nic takového nevymyslel 🙂
Disky jsou super. Otázka je jestli je vůbec budou nabízet?
Disky jsou super. Otázka je jestli je vůbec budou nabízet?
Kde se to auto tak dlouho zadrhlo? Parametry odpovidaji roku
Kde se to auto tak dlouho zadrhlo? Parametry odpovidaji roku 2017.