Nová Kia e-Niro, jejíž evropské prodeje budou spuštěny ještě do konce roku 2018, nabídne zákazníkům ve verzi se 64kWh baterií dojezdovou vzdálenost až 485 km na jedno nabití baterie.
foto: Kia
e-Niro, první čistě elektrický crossover a druhý elektromobil značky Kia, bude představen v evropské specifikaci na pařížském autosalonu 2018 a ještě do konce letošního roku se objeví na evropských trzích.
Evropská homologace spotřeby modelu e-Niro dle metodiky WLTP potvrdila dojezd 485 km s lithium-polymerovým akumulátorem o kapacitě 64 kWh. V městském testovacím cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km dle metodiky WLTP – což je více než řada vozidel s benzínovým motorem.
Připojíte-li e-Niro EV k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, baterie o kapacitě 64 kWh se dobije na 80 procent za pouhých 54 minut. Homologaci absolvoval i standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh, s nímž vozidlo po úplném nabití urazí až 312 km s nulovými emisemi (v kombinovaném cyklu dle metodiky WLTP).
Model e-Niro bude po zahájení prodeje jedním z nejpraktičtějších elektromobilů, neboť nabídne řadu užitných vlastností crossoveru a bezemisního provozu. Nové e-Niro se připojí ke stávajícímu modelu Niro v hybridním a plug-in hybridním provedení – pro nějž se od uvedení v roce 2016 rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků po celém světě. Dosavadní evropské prodeje tohoto hybridního crossoveru překračují 65 tisíc vozidel.
foto: Kia
Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychluje na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychluje na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je e-Niro vybaveno pohonem předních kol.
Model e-Niro nabízí řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti, jako je např. rekuperační brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC).
Uvedené technologie umožňují dobíjení akumulátorového modulu a co největší prodloužení dojezdu díky jízdě na volnoběh nebo brzdění. Technologie CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.
Na e-Niro se bude vztahovat jedinečná sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Tato záruka se vztahuje i na akumulátorový modul a elektromotor.
Hyundai-Kia se už zařadila mezi ostatní automobilky, které
Hyundai-Kia se už zařadila mezi ostatní automobilky, které rezignovaly na vývoj levných vozů.
To má akože naozaj lepšie parametre ako Hyundai Kona
To má akože naozaj lepšie parametre ako Hyundai Kona Electric ? To je predsa nemožné či možné ? Vysvetlenie chcem.
Tak toto autíčko je rozhodne lepší kauf ako Audi
Tak toto autíčko je rozhodne lepší kauf ako Audi e-tron.
Nechápem ako môže auto na volnobehu dobíjať batérie. Ja, keď dám neutrál, tak proste plachtím a idem zotrvačnosťou. Nepotrebujem k tomu systém CGC ani PEC.
Ale inak super a dúfam, že ich vyrobia, čo najviac.
Asi špatnej překlad
není to jízda na volnoběh, ale jízda
Asi špatnej překlad
není to jízda na volnoběh, ale jízda bez plynu tj. řidič našlape na žádný pedál.
V tomto režimu to trochu dobíjí ,ale minimálně a tím pádem i plachtí.
Systém CGC jsem reklamoval, že nefunguje (má ho i v PHEV) a pak jsem zjistil že funguje,ale já jezdím tak předvídavě že stihnu dát nohu z plynu dříve než mě systém vyzve.
Vyzve mě tak max. jednou za 50 Km když se trochu občas kochám „zase jste se kochal pane doktore“ takže k ničemu.
Takže ten, kto má čo-to odjazdené na malobaterkáči
Takže ten, kto má čo-to odjazdené na malobaterkáči takéto PR somariny vôbec nepotrebuje.
No ten dojazd nema sancu davat ale verim ze do tych 400km by
No ten dojazd nema sancu davat ale verim ze do tych 400km by nemal byt problem s lahsou nohou. Kazdopadne dalsia konkurencia pre Teslu. Len ci budu schopni toho tolko aj vyrabat.
Tesla Bjorn na tom dal v J.Korei presne 500km mesto-dialnica
Tesla Bjorn na tom dal v J.Korei presne 500km mesto-dialnica 96kmh-mesto a este mu nejake % ostalo. Ano neni to 130 ale aj tak velmi dobre.
Korejci jedou… sice těch kusů by mohli chrlit víc, ale
Korejci jedou… sice těch kusů by mohli chrlit víc, ale technikou mají slušnou.
+1
+1
A cena za standardne vybaveny model?
A cena za standardne vybaveny model?
Bude to zase miloš+++, ale jen víc a houšť.
Bude to zase miloš+++, ale jen víc a houšť.
Já cenu vidím že to bude stejně jakou u Ioniqu, na
Já cenu vidím že to bude stejně jakou u Ioniqu, na úrovni Plug-in hybridu tj. milión.
Rozhodně by si nedělal iluze že to bude níže.
Full bude za 1 190 000,-Kč
Full bude za 1 190 000,-Kč
A to se vyplati navratnost 100let, hlavne ze budu jezdit na
A to se vyplati navratnost 100let, hlavne ze budu jezdit na elektriku-)
Buďte v klidu Lojzo, toho se nedožijete 🙂
Buďte v klidu Lojzo, toho se nedožijete 🙂
Sesterská Kona, která je ale o něco menší, stojí od 900
Sesterská Kona, která je ale o něco menší, stojí od 900 tisíc to 1,2 milionu dle kapacity baterky/výkonu a výbavy. Takže tak nějak bych to viděl i tady.