Německý start-up Sono Motors sledujeme už od září 2016. Malý solární elektromobil s cenou €20 000 má vyjet na silnice už příští rok.
foto: Sono Motors
Elektromobil Sion je možné si rezervovat už dnes, a to za cenu €16 000, ovšem bez baterií s pravidelným poplatkem za její pronájem. Případně si dokoupit i baterii za cenu €4000.
Baterie má kapacitu mezi 35 kWh a 45 kWh. Na jedno nabití zvládne auto ujet až 250 km. Dalších asi 30 km denně přidá 330 integrovaných solárních článků (účinnost 24 %) s celkovým výkonem 1208 Wp.
foto: Sono Motors
Elektromotor má výkon 80 kW, max. rychlost je omezena na 140 km/h. Tažné zařízení zvládne utáhnout až 750 kg zátěže.
Interiéru dominuje 10″ displej a především unikátní mechový filtr. Ten podle Sono Motors odfiltruje až 90 % jemných prachových částic a reguluje navíc i vnitřní vlhkost.
Navíc přichází elektromobil Sion s funkcí biSono. Může totiž fungovat jako malá mobilní elektrárna s výkonem 2,7 kW, případně až 7,6 kW!
foto: Sono Motors
Navíc tvůrci chtějí, aby opravy auta byly jednoduché a levné, a tak zveřejní manuál pro opravy, který jinak bývá dostupný pouze servisům.
Aktuálně Sono Motors oznámili vstup na nizozemský trh. Celé září a říjen tam budou ve městech po celé zemi probíhat zkušební jízdy. Přihlásit se na ně můžete na webu sonomotors.com.
Mě se ta celková koncepce hodně líbí, hlavně
Mě se ta celková koncepce hodně líbí, hlavně oboustranné využívání baterie pro připojení k domu, ke spotřebičům apod. Dobíjení na Slunci není taky k zahození, vyšší posezení, veliký kufr 650 l, spousta místa k sezení, 120 kW výkon naprosto dostačující, dojezd 250 km, 11 kW AC nabíjení, co víc si přát. Záruka sice 2 roky, ale v případě pronájmu baterie ti nevadí. Jediné co netuším, zda to má tepelné čerpadlo. Asi předobjednám.
Tohle vypadá na skloubení dobrých vlastností Tesel, BYD a
Tohle vypadá na skloubení dobrých vlastností Tesel, BYD a Bollinger. Včetně univerzálního použití jako pojízdné centrály pro nabíjení spotřebičů, jiných aut a domu. Nabíjení z FVE na karoserii je super. Velký hranatý kufr. Ideální rodinné MPV á la Citroen Berlingo/Peugeot Partner/Renault Kangoo, které buď na pořádnou baterku a dojezd čekají nebo stojí majlant (o dalších vychytávkách Sono nemluvě).
Hlavne mne dostalo, ze chteji vsechny nahradni dily sdilet
Hlavne mne dostalo, ze chteji vsechny nahradni dily sdilet pres ten servisni manual web a nemel by tedy byt problem sehnat a objednat novy inverter nebo podobnou drahou soucastku, navic chteji udelat videa servisu vsech dilu, takze vsechno pujde nejspise pak odservisovat i u mechanika Franty z horni dolni a clovek nebude vydirany autorizovanym servisem ve 150 km vzdalene Praze..
Ideální kára na Šumacherovu Malorku 😉
Hendikepovaný
Ideální kára na Šumacherovu Malorku 😉
Hendikepovaný Schumacher se stěhuje do „bunkru“ na Mallorce
tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/hendikepovany-schumacher-se-stehuje-do-bunkru-na-mallorce_492541.html
Do prace a zpatky to mam cca 30km. Ze bych nekolik mesicu v
Do prace a zpatky to mam cca 30km. Ze bych nekolik mesicu v roce jezdil zadarmo jen na slunecni energii? To nezni spatne 🙂
Ujedu bezne 10km z kWh, za elektriku platim CEZu 2.20,- takze
Ujedu bezne 10km z kWh, za elektriku platim CEZu 2.20,- takze si spocitejte, ze i bez solaru byste tu cestu elektromobilem 30km daval za nejakych 7,- v zime s topenim tak za 15,-
Ujedu bezne 10km z kWh, za elektriku platim CEZu 2.20,- takze
Ujedu bezne 10km z kWh, za elektriku platim CEZu 2.20,- takze si spocitejte, ze i bez solaru byste tu cestu elektromobilem 30km daval za nejakych 7,- v zime s topenim tak za 15,-
Pokud to opravdu bude za slibovanou cenu a se slibovanými
Pokud to opravdu bude za slibovanou cenu a se slibovanými parametry, bude to revoluce.
Ovšem spíš to vypadá jako pohádka.
Ještě by se dalo s trochou schovívavosti věřit ceně toho auta. Ale baterie 35-45kWh za 4000e ?
oni uz cenu 4000 EUR uvadzaju od zaciatku projektu, teda
oni uz cenu 4000 EUR uvadzaju od zaciatku projektu, teda takmer 2 roky (ale nikdy nehovorili, ze to bude konecna hodnota, je to iba predpokladana cena). Drzia sa faktu, ze ceny baterii kazdym rokom klesaju a vtedy este nevedeli presne urcit, kolko bude stat v roku 2019. To v podstate nevieme ani teraz, este stale je takmer 1 rok, kym sa zacne auto vyrabat, za ten cas mozu ceny baterii klesat dalej. A preto urcili rozsah baterie 35-45 kWh, teda finalna velkost baterie bude zalezat na trhovej cene, kolko kWh sa bude dat o rok kupit za 4000 EUR. Momentalne to vyzera skor na 35kWh, alebo potom daju trochu vyssiu cenu za baterie, napr. 6000 EUR, a uz by mohli dat aj 45 kWh.
Super auto a dobrá cena. Líbila by se mi třídveřová
Super auto a dobrá cena. Líbila by se mi třídveřová verze bez zadních sedaček a o to větším kufrem. Šlo by to řešit demontáží těch zadních sedaček u standartní verze, ale ta třídveřovka by byla lepší. Tažné zařízení je taky obrovské plus. Jen se mi nelíbí ta palubní deska s trčícími displeji. Snad to ještě změní. Uvidíme časem. Třeba si tohle auto pořídím po Leafu.
Dalsie super veciciky na tomnto auticku…
Vzadu 3
Dalsie super veciciky na tomnto auticku…
Vzadu 3 plnohodnotne sedadla a potom kufor z dodavky (650 litrov!) a 230V zasuvka.
Vpredu ma tiez jednu 230V zasuvku a dokonca aj Mennekes pre nabijanie druheho EV 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=DG4tqYEBKn8
cas 3:42min , neskutocne velky kufor pre tak male auto…
Idelane pro ceske chalupare 😉
To je super. Jediny co to teda diky tomu trochu odneslo je
To je super. Jediny co to teda diky tomu trochu odneslo je design. Ale neni mozny mit vsechno.
Podle foto hádám: 650 litrů se sklopenými zadními
Podle foto hádám: 650 litrů se sklopenými zadními sedačkami.
Update: tak jsem zkouknul video a tvrdí to tam. Asi jim budu věřit. Nevypadá to zle, ale pořád není na trhu. A také neznáme cenu v Kč.
Tak nevím jak je to s dostupností třeba Hyundai Kona, ale
Tak nevím jak je to s dostupností třeba Hyundai Kona, ale rozhodně je to nepoměr k tomuhle cityride.
Hlavne cena tohto auticka bude skoro polovicna oproti SUPER
Hlavne cena tohto auticka bude skoro polovicna oproti SUPER predrazenej Kone… neviem no, silno nad tym uvazujem, uvidime ked sa dostane do vyroby a prve skutocne recenzie.
Předražená? Jak jste na to přišel?
Předražená? Jak jste na to přišel?
Mam na to excel tabulku. Pred zverejnenim cien som
Mam na to excel tabulku. Pred zverejnenim cien som predpokladal cenu KONA (kratky dojaz) na 27 290 EUR a dlhy dojazd na 32 290 Eur.
V tabulke porovnavam ceny:
Ioniq hyb – 23 290 EUR
Ionig P-in – 32 290 EUR
Ioniq EV – 35 290 EUR
zakladna benzin. Kona = 14 490 EUR
zakladny benzin. Soul = 16 790 EUR
Soul EV – 29 590 EUR
A preto som cakal tie ceny Kony (cca rovnake auto ako Soul, mensia ako Ioniq) na tej urovni ako pisem.. Avsak realna cena kratkej Kony len zacina na 35 tisicoch (900tis KC) a dlhej 38 700 EUR (995tis KC) bez priplatkovej vybavy.
A to uz nehovorim o tom nepomere benzin vs EV.
Ked zakladna cena Kony je 14 490 EUR a EV od 35 000 EUR, cize viac ako 2x tolko, za co (presne ako Golf v. eGolf)? Ved vyroba je jednoduchsia, menej pohyblivych casti, baterky stoja povedzme 8tis, keby aj 10tis…stale by cena mala byt do tych 28tis EUR a nie 35tis.
Za 42tis bude Tesla Model 3 (ak pocitam momentalny prepocet podla Modelu S) a to je uz ine auto….pripadne toto Sono za 20 tis v rovnakej velkosti s future vecickami, solarom a 650l kufrom.
Díky. Máte můj respekt. Teď už argument s předražením
Díky. Máte můj respekt. Teď už argument s předražením beru. V Sono ale moc nevěřím…
Mě se to také celkem líbí, přijde mi to praktičtější
Mě se to také celkem líbí, přijde mi to praktičtější než ta Kona. Ale myslím, že nelze cenově srovnávat prototyp z „garáže“ s plnohodnotným vozem. Obávám se, že to budou provázet všechny neduhy stejně jako Teslu (v minulosti) – jako kvalitu zpracování, spolehlivost, dostupnost servisu a ND…
Na nemeckych serverech maji 7000 rezervaci.
Na nemeckych serverech maji 7000 rezervaci.
Díky za doplnění. Náš údaj je oficiální k červnu,
Díky za doplnění. Náš údaj je oficiální k červnu, nejspíš už od té doby pokročili.
To má interiér z i3?
To má interiér z i3?
Ne
Ne
Tak pokud me zrak nesali, tak ja tam teda vidim vsechny
Tak pokud me zrak nesali, tak ja tam teda vidim vsechny ovladaci prvky vcetne panelu klima shodne s i3
Jde velmi pravděpodobně o fotku z jednoho z prnívhc
Jde velmi pravděpodobně o fotku z jednoho z prnívhc prototypů, kde skutečně byly četné prvky z BMW i3. Finální verze by ovšem měla obsahovta originální interiér.
Volič jízdních režimů taky z i3.
Volič jízdních režimů taky z i3.
Byl jsem na testovací jízdě prototypu v
Byl jsem na testovací jízdě prototypu v Norimberku.
Interiér prototypu je z z i3, interiér reálných vozů budou navrhovat pozdějc.
Lol :)))
Lol :)))
ale vypadá tak
ale vypadá tak
Tleskám. Jen víc a houšť !!!!
Tleskám. Jen víc a houšť !!!!
ať žijí předražené, výbavou podřadné parodie, co
ať žijí předražené, výbavou podřadné parodie, co nikdy EV skutečně nerozšíří, že? 😀