Alza.cz pořizuje novou elektrickou dodávku a staví nabíječky

Před Vánocemi Alza.cz posiluje svou logistiku hned o několik ekologických novinek. Do flotily AlzaExpresu zakoupila firma v těchto dnech plně elektrickou dodávku Maxus EV80.

Elektrická dodávka Maxus EV80 od čínské společnosti SAIC nabízí nákladový prostor 10,2 až 11,5 m3. Měří 5700 mm na délku, 1998 mm na šířku a 2345 mm na výšku, rozvor činí 3850 mm. Uveze až 955 kg nákladu a ujede v běžném provozu kolem 180 km na jedno nabití.
foto: Alza.cz

Elektrická dodávka Maxus EV80 bude od poloviny listopadu nově zásobovat pražské Prodejny budoucnosti. U vybraných poboček napříč ČR firma buduje i dobíjecí stanice pro elektromobily – nejnovější otevírá v Pardubicích. Část zásilek v centru české metropole svěří navíc nově cyklokurýrům. Na nákladním elektrokole rozvezou v pilotním režimu až 30 zásilek denně.

Rozvoz zboží pomocí elektromobilů je jedním z dlouhodobých cílů Alzy v oblasti společenské odpovědnosti. Tato přeprava je nejen levnější, ale hlavně ekologická a díky tichému provozu ohleduplná k obyvatelům města.

Už od roku 2017 proto firma testuje vozy různých značek (např. eVito, Voltia). Svého favorita nyní našla v dodávce Maxus EV80, která nejlépe splňuje vysoké nároky e-shopu.

„Z testovaných dodávek dosáhl Maxus nejlepšího reálného dojezdu až 200 km a nabízí také velkou variabilitu nákladového prostoru. Vůz má navíc nosnost přes 1,2 tuny a díky rychlonabíjení zvládne plné nabití baterie za 2 hodiny,“ vyzdvihuje ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík přednosti nové posily, která bude nyní 2 – 3x denně zavážet pražské Prodejny budoucnosti:

Cargobike v Bratislavě

Nákladní elektrokola Cargobike v Bratislavě
foto: Alza.cz

„V kombinaci s unikátním konceptem bezobslužných prodejen tak vytváříme zcela nový moderní přístup k zásobování a výdeji zboží v samotném srdci města.“

Další ekologickou posilou pro pražskou city logistiku je od listopadu také nákladní elektrokolo CykloTruck od českého výrobce 4AVs.eu s.r.o. (cargobikes.cz). E-shop jím bude obsluhovat primárně centrum Prahy, kam chce v rámci jednoho rozvozového dne doručit až 30 objednávek.

Rozvoz pomocí cyklokurýrů se firmě již velmi osvědčil v Bratislavě, kde tuto možnost zavedla přesně před rokem. Od té doby odeslala na kolech do špatně přístupného centra slovenské metropole zhruba 4 000 balíčků.

Také v Praze očekává, že cyklokurýr předčí svou rychlostí standardní dopravce – nákladní kolo se snadněji pohybuje v zácpách a dokáže vjet i do prostor s omezením pro automobily.

Nákladní elektrokolo uveze až 100 kilogramů a bude vyjíždět do ulic z holešovického AlzaShowroomu denně od pondělí do pátku.

V pilotním režimu bude nová služba prozatím součástí dopravy s názvem Nejvýhodnější doručení až domů. Zákazník si ji tedy nebude moci sám vybrat. Pokud však bude produkt vhodný k přepravě na kole, e-shop pro jeho doručení upřednostní vždy tuto možnost.

Alza jako hrdý člen Asociace pro elektromobilitu a průkopník v této oblasti podporuje také rozšiřování dobíjecí sítě pro vozy s elektrickým pohonem.

Nabíjecí stanice pod vlastní značkou AlzaPower již nabízí např. v Praze Holešovicích, v Brně nebo Bratislavě a v letošním roce k nim přidala další tři – v Říčanech (u AlzaBoxu), v Českých Budějovicích (u prodejny) a nejnověji také v Pardubicích.

Wallbox AlzaPower v Pardubicích

Wallbox AlzaPower v Pardubicích
foto: Alza.cz

Jedná se o moderní zařízení od společnosti PRE, které vyniká jednoduchým ovládáním, a zájemci jej najdou vždy v těsné blízkosti prodejny Alzy.

Dobíjení bude pro zákazníky zcela zdarma, čip pro obsluhu je k vyzvednutí u obsluhy prodejny. Další dobíjecí místa otevře firma u svých regionálních poboček opět v příštím roce.

tisková zpráva

20 Comments on “Alza.cz pořizuje novou elektrickou dodávku a staví nabíječky”

  1. Když něco rozvážim autem tak zbytek zásilek může být
    Když něco rozvážim autem tak zbytek zásilek může být při doručování jednoho balíčku zamčen v autě a chráněn před deštěm, když to rozvážím na cargo kole je zbytek zásilek volně k rozebrání kolemjdoucím a ještě na ně může vesle pršet a můžou být zcákaný od projížějící dopravy.. Nechtěl bych dostat zboží v rozmočený zablácený krabici, zvláště pokud je to dárek. V bezdeštné Kalifornii zrovna nežijem. Asi to budou muset plachtovat, nebo tam dát nějakej box jako má třeba Cubycycle od DHL. https://m.youtube.com/watch?v=N1NJYOIb3HE
    Ale jinak super.

    1. Třeba budou rozvážet podle předpovědi počasí. Dnes
      Třeba budou rozvážet podle předpovědi počasí. Dnes prší, nerozvážíme. 🙂 Na Vánoce sněží, počkáme do jara. 🙂
      A nebo to mohou zkusit koňmi.

      https://img23.rajce.idnes.cz/d2301/13/13606/13606410_e6a038bac8059467631b92d32cbd931c/images/1898_svoz_mleka_Hapl_g1.jpg?ver=2

      Co přestat nakupovat vůbec?? Nebylo by to nejlepším ekologickým řešením??

      1. no jako je to statečné a nejenom že dopravě užitečné
        no jako je to statečné a nejenom že dopravě užitečné ale fakticky kontraproduktivní 😉 tím chozemím pěšo po smradlavým jedovatým práglu nadmíru fetuješ a poškozuješ si zdraví víc než kdybys zacláněl fpopelnici 😉 doufám že taky jako Gréta alespoň vedeš PÁTKY PŘED MAGISTRÁTEM 😉 řvát na ně dělat bordej to jediný na ně platí ;)))

      1. Nabijecka je pro zakazniky zadarmo. Alza definuje zakaznika
        Nabijecka je pro zakazniky zadarmo. Alza definuje zakaznika jen po dobu co navstivi prodejnu. Navzdory tomu, ze kdo nekdy u Alzy nakoupil a ma zakaznicky ucet a cislo, je take zakaznik. Protoze kdyz je kram zavreny, nemuzete nabijet jako zakaznik zadarmo. Nekdo by je mel zazalovat.

Napsat komentář