Elektrické autobusy mají už dnes v Číně reálný dopad na dovoz ropy. V domovském Šenčenu aktuálně společnost BYD představila nový typ K12A s délkou 27 metrů a kapacitou 250 pasažérů.
foto: BYD
V Číně dnes jezdí hodně přes 400 000 elektrobusů, což je odhadem 99 % všech elektrických autobusů na světě. Jen město Šen-čen jich má přes 16 000. Každý rok se v Číně prodá kolem 100 000 nových elektrických autobusů.
Protože elektrobusy slouží každý den, celý den, přepravují každý desítky pasažérů a nahrazují stroje, které mají spotřebu kolem 50 l/100 km (i více), ve výsledku se na zlepšení kvality ovzduší podepisují výrazně více, než osobní elektromobily (které tak jako tak většinu času stojí).
Nová elektrobus BYD K12A má délku 27 metrů, dva klouby a kapacitu 250 pasažérů. Max. rychlost je 70 km/h a dojezd 300 km na jedno nabití. Podle BYD jde o nejdelší elektrobus na světě. Podle prvotních informací je určen pro Kolumbii.
Takže BYD, Build Your Dreams, a tento stroj na linku 119 na
Takže BYD, Build Your Dreams, a tento stroj na linku 119 na Letiště. Bohužel se to nevytočí na Veleslavíně, takže z toho snů nic nebude. A nebo by Zeman mohl zkusit vyjednat slevu a bylo by i na úpravu Veleslavína.
V Číně je 100 měst s více než 1 MEGA obyvatel
V Číně je 100 měst s více než 1 MEGA obyvatel 😉
theguardian.com/cities/2017/mar/20/china-100-cities-populations-bigger-liverpool
cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%ADch_m%C4%9Bst_v_%C4%8C%C3%ADnsk%C3%A9_lidov%C3%A9_republice
Evropa = 0,5 MILIARDY obyvatel
Čína = 1,4 MIlIARDY obyvatel :))
ČEZko = 0,01
Rusko = 0,14
USA = 0,32
INDIA = 1,34 MILÝHOJARDY ;)) to jen tak pro zajímavost soudluzi abyste věděli kdo tady šéfuje ;)))
Kolik elektrobusů je v provozu v ČR?
Kolik elektrobusů je v provozu v ČR?
Přesné statistiky bohužel nemáme k dispozici. Ale
Přesné statistiky bohužel nemáme k dispozici. Ale kvalifikovaným odhadem jestli 30, tak je to hodně.
Dobrý den, přidejte, jen typů SOR NS12 electric je po ČR
Dobrý den, přidejte, jen typů SOR NS12 electric je po ČR skoro 30 (HK, Olomouc, 3ČSAD), vozů SOR EBN odhadem tak 20. V Třinci je 10 Škodovek, v ČB 11. Tj. minimálně 70 elbusů. Do toho hromada parciálních trolejbusů s trakčními bateriemi.
Děkujeme za upřesnění, v tomto případě se rádi
Děkujeme za upřesnění, v tomto případě se rádi mýlíme.
V Pardubicích jezdí asi 10 trolejbusů schopných
V Pardubicích jezdí asi 10 trolejbusů schopných samostatné jízdy na baterky.
A další v HK, Teplicích, Zlíně, Opavě. Dohromady asi 35
A další v HK, Teplicích, Zlíně, Opavě. Dohromady asi 35 vozů jen od SORu.
Myslím, že někde se psalo o čísle kolem 50, ale nevím
Myslím, že někde se psalo o čísle kolem 50, ale nevím přesně jaké se do toho čísla počítají.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/elektrobusy-nakupy-mesta.A180503_399125_eko-doprava_fih
Tady je článek , kde píšou že v 19 nějvětších
Tady je článek , kde píšou že v 19 nějvětších dopravních podnicích jich je dohromady 45.
fdrive.cz/clanky/elektrobusu-jezdi-v-tuzemske-mhd-zatim-pouze-desitky-3543
Z toho 23 jezdí v Hradci Králové, ostatní dopravní podniky to zatím spíš jen testujou. Ale jsou i v menších městech mimo těch největších 19 podniků. Třeba v Hranicích mají 6ks v Trutnově 4ks, atd…
Parciální trolejbusů, pak jezdí asi podobné množství (nejvíc asi v HK a PCE).
Tady je pak článek k Hradecké MHD, kde píšou, že od uvedení prvního elektrobusu do provozu v roce 2013, jim klesla kapacita baterie o 1,76%. Což je pěkné číslo.
idnes.cz/auto/zpravodajstvi/hradec-kralove-elektromobilita-autobus-flotila-elektrobus.A180824_144552_automoto_taj
Co s tím udělají v případě neočekávané dopravní
Co s tím udělají v případě neočekávané dopravní komplikace? nedá se s tím couvat, nedá se to asi ani pořádně odtáhnout.
A bude to jezdit v Kolumbii v Jižní Karolině, nebo v tý, co dělaj ty drogy?
Zapálej to, vopečou si buřty a pak to zametou.
Zapálej to, vopečou si buřty a pak to zametou.
Takže to bude ta jižnější, drogová Kolumbie?
Nebo jenom
Takže to bude ta jižnější, drogová Kolumbie?
Nebo jenom hádáš 🙂
Kdekoliv.
Kdekoliv.
Zapálí to letlampama.
Zapálí to letlampama.
V té drogové Kolumbii :).
V té drogové Kolumbii :).
Couvat se stim bude stejne jak se ctyrkolovou vleckou, jen je
Couvat se stim bude stejne jak se ctyrkolovou vleckou, jen je to delsi a neprehledne, ale to muzou resit kamery na konci. Proc se to neda poradne odtahnout? Mimochodem, jak byste resil dopravni komplikaci, ktera znemozni jet saline? Budete s salinou couvat (kam az?), nebo ji odtahnete bocni ulickou? Osobne se mi toto zda flexibilnejsi jak saliny.
USA jsou z hlediska autobusů nedůležitý trh. A ve státě
USA jsou z hlediska autobusů nedůležitý trh. A ve státě Kolumbie tohle bude jezdit na speciálních trasách v režimu podobném tramvajím u nás.