Ženeva: Prius+ a Yaris HybridAUTO
Ženeva: Prius+ a Yaris Hybrid
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročněBYZNYS
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročně
Recyklovaný olej pro vaše autoMOTOR
Recyklovaný olej pro vaše auto
Elektromobil v roce 2020APPLE
Elektromobil v roce 2020

ČEZ nabízí dobíjecí kabely pro elektromobily

redakce - 18 Listopad 2015

ČEZ rozšiřuje své služby o nabídku široké škály dobíjecích kabelů pro elektrická auta. Ta je součástí internetových stránek projektu Elektromobilita ČEZ.čez na webu nabízí nabíjecí kabely pro elektromobily

Na webu www.elektromobilita.cz prodává nabíjecí kabely
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Máte elektromobil nebo uvažujete o jeho koupi a chtěli byste jej pohodlně a bezpečně dobíjet na vašich cestách i doma? Projekt Elektromobilita ČEZ přichází aktuálně s řešením v podobě zprostředkování prodeje dobíjecích kabelů - na webu www.elektromobilita.cz.

„Počet veřejných dobíjecích stanic v České republice neustále roste, stejně jako poptávka po pohodlném dobíjení na cestách nebo v domácnostech a ve firmách. V našem e-shopu proto přinášíme jak přehlednou nabídku tzv. wallboxů tak nově i kabelů pro dobíjení,“ přibližuje detaily nové služby Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Nová služba, která bude průběžně rozšiřována, přináší přehled a nabídku standardizovaných, profesionálních kabelů pro dobíjení všech prodávaných elektromobilů.

Ceny uváděné na internetu zahrnují i doručení na adresu zákazníka kdekoli po České republice. Kabely jsou homologovány pro dobíjení elektromobilů a mají k tomu plně uzpůsobené veškeré parametry, zejména kvalitu a životnost.

Samotný výběr a nákup je na stránkách www.elektromobilita.cz velice intuitivní a snadnou záležitostí. Zájemce vyplní na stránkách několik základních informací a konfigurátor mu vybere konkrétní kabel, který je kompatibilní s jeho elektromobilem.

Pokud dojde k potvrzení objednávky, příslušná partnerská firma se se zákazníkem spojí a domluví detaily a termín předání.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Radovan

A teď mi prosím vysvětlete ty kecy ČEZu o podpoře elektromobility, když stejný kabel - včetně vzhledu - nabízí Trendcharge za 2/3 ceny nebo za polovic - viz http://eshop.trendcharge.eu/cs/

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koko.i z Cezu by je měli davat zdarma... mají penez jako srac..a chteji stále vic, podpora elmobility jako prase...

Obrázek uživatele ePavel

Vážení přátelé, tak jsem na ty profesionální kabely na jejich webu koukal. Můžete zde koupit "extra zboží" za 10.905 kč kabel, co má cituji "příkon 32A" Mimochodem, u nás ten samý pořídíte za 4.740 kaček.

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty oranžové prodlužovačky jsou jen pro vnitřní použití. Venku na sluníčku se rychle rozpadají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uzasne, takze kabely co jinde koupim za 1-2 tisice u CEZ koupime v oranzove za 12-16 tisic :D

tak ted jen doufat ze pokud si nekdo tyhle extremne predrazene kabely nekdo koupi, tak ze z toho co to vydela CEZ se postavi nejake dlasi rychlonabijecky..... ale spise se z toho sotva zaplati odmena tomu kdo tohle vymyslel a v CEZ protlacil

jak smutne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak úspěšné hledání takového kabelu za 1-2 tisíce :)

CEZ určitě bude žít z toho, že kabel předraží o stovky procent, to je přece nesmysl. naopak, kabely by měl rozdávat za minimální zisky, protože to hlavní co chce je, aby tu jezdily mraky elektromobilů a dobíjely na jejich stanicích...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prozatim to tak teda nevypada ze by CEZ chtel aby lidi nabijeli na jeho stanicich, ta hrstka co jsou docela casto nefunguje :(

jinak ano cenu jsem krapet podhodnotil, i tak je ale ta kabelaz od CEZ 2-3x drazsi nez kdekoliv jinde, kuprikladu na eskutr.cz a dalsich shopechkde maji kabely pro elektromobily a nejdrazsi je tam za 7 tisic vcetne elektroniky, prumerne cena je tam 2-5 tisic podle delek a koncovek

a bohuzel ano, i v CEZ pracuji lide kteri vidi zisk uplne ve vsem a bohuzel obcas maji tu moc rozhodovat i o takovichto vecech, kabely za 12-16 tisic jsou vysmech elektromobilite a ta hodnota navic 100% nepujde na vrub kvality tech kabelu oproti jinym od jinych "vyrobcu" respektive EOM prodejcu jako je CEZ

Aj číňania sa z toho snažia čosi vytrieskať:
odkaz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyjo to je dlouhy odkaz že se neda ani zkopirovat!! už by se tu mělo stim neco udelat !! aby se odkazy dali vpohodě a vklidu jako na AUTO.CZ !!

Operoval som, dá sa. Ale uznávam, nazajnaozaj je dlhý.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Upravili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je vidět, jak se na věcech, co jsou "in" dají vytřískat prachy.
Kabel za 16 a víc tisíc. Jestli je to kabel 3x4 za 35 kč/m x 5m plus dvě zásuvky, když to přeženu za 200,-.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nieje to az taky obycajny kabel.
Je tu enektronika na nadstavenie nabijacieho prudu.
Samozrejme tie ceny su premrstene.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Faktická - elektronika je jen v některých, např. Mennekes na YAZAKI má v sobě jen jeden odpor v ceně 2 Kč, který specifikuje maximální proud kabelem. Ale ty ceny jsou doopravdy "kvalitní".

Obrázek uživatele ePavel

Kromě odporu, který specifikuje kabel je tam ještě jeden tenký ovládací vodič, kterým je veden tzv. control pilot. A takový kabel k sehnání běžně není, Ale je to předražené každopádně, to je pravda.

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zrovna ten slabý kabel je nejmenší problém, u YAZAKI je jen jedna fáze, t.j. potřebujete 4 dráty a že bude ten 4 zbytečně silný snad ani tak vadit nebude :-). Větší problém je sehnat konektory, BTW pokud by někdo věděl, kde koupit Mennekes samici na 32A, tak napište :-).

Obrázek uživatele ePavel

Ano, zrovna u jednofáze to problém není, ale sehnat šestižilový 6mm kabel už trošku ano. Pokud scháníte konektory, mohu pomoci. Ta samice by měla být na kabel, nebo zásuvka, jako jsou ve stojanech?

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Chtěl bych se zeptat, když si koupím EV (pravděpodobně Leaf) vystačím si ze základním kabel, nebo je nutnost nějaký dokoupit. Jen bych rád věděl jaké další investice mohu očekávat.

Chtěl bych se zeptat, když si koupím EV (pravděpodobně Leaf) vystačím si ze základním kabel, nebo je nutnost nějaký dokoupit. Jen bych rád věděl jaké další investice mohu očekávat.

Obrázek uživatele ePavel

Když si koupíte nissana, dostanete k němu od výrobce kabel, kterým lze nabíjet z běžné domácí zásuvky proudem 10A. Při napětí 230V je to výkon 2300 W. Do plna tedy budete nabíjet cca 10hodin, což není problém pro noční dobíjení v garáži. Dále máte v autě konektor CHAdeMO pro nabíjení na veřejných rychlo-nabíječkách. Kabel je vždy u rychlo-nabíječky. Pokud chcete ale využít na cestě nějakého wall-boxu, či pomalé veřejné nabíjecí stanice je dobré si pořídit kabel s koncovkou typ2 tzv. mennekes. A to podle toho jakou máte palubní nabíječku na 16A, nebo na 32A. Potom jste schopen i na pomalé nabíječce nabít za cca 6, resp za cca 3 hodiny. Pokud o koupi auta právě uvažujete, doporučuju určitě pořídit silnější nabíječku.

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Obrázek uživatele Radovan

A ještě bych ePavla polopaticky doplnil, že silnější nabíječkou myslel silnější palubní nabíječku. Tedy zařízení, které má Leaf v kufru vedle motoru. Normálně se dodává s 3,6 kW, za příplatek 6,6 kW.
Takže baterku o kapacitě 24 kWh z 0% na 100% normálně nabíjíte z běžné domácí zásuvky k autu dodaným kabelem 2,2 kW zhruba 10 hodin, bez ohledu na sílu palubní nabíječky. Tak slabý je proto, aby nevyhazoval pojistky, kdysi se dodávaly silnější, ale pak s tím byly problémy. Ne všude jsou zásuvky jištěny 16A, což se vyžaduje třeba v bytech jen u myček nebo praček.
Silnějším kabelem 3,6 kW nabijete zhruba 7 hodin, bez ohledu na sílu palubní nabíječky. Pro silnější palubní nabíječku 6,6 kW použijete ještě silnější kabel a buď zásuvku Mennekes na veřejných nabíječkách nebo červený průmyslový pětikolík, který má u nás standardně většina rodinných domků (třeba pro cirkulárku).
Hezky to má na svém webu popsáno pan Tinka i s obrázky co se stane, když si přikoupíte koupíte silnější kabel 16A 230V k slabší palubní nabíječce vozu nebo silnější kabel 32A 400V k silnější palubní nabíječce vozu http://www.evselect.eu/information.php?info_id=12.
Já to vysvětluji tak, že máte sud s vodou (elektřina v zásuvce nebo nabíjecím stojanu), hadici (kabel mezi vozem a nádrží) a díru do auta. Kolik a jak rychle proteče vody ze sudu do auta záleží na objemu sudu, průměru hadice a průměru díry do auta. Takže pokud zastavíte u rychlonabíječky CHAdeMO, zjistíte, že z té obrovské krabice (sudu), teče elektřina brutálně tlustým kabelem (hadice) do té obrovské zásuvky v autě (díra do vozu) zatraceně rychle a nabíjí z 0% na 80% do 30 minut. Tedy pokud je v pořádku a pouští necelých 50 kWh, jak má.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi bych doporučil ten stávající standardní kábl na 10A nahradit "řiditelným" káblem, který má v sobě elektroniku(generuje PWM pilotní pulzy) a možnost nastavit, jakým proudem se bude nabíjet. To se hodí zvlášt u silnější palubní nabíječky, která zvládne až 32A. Pak lze na rukojeti kabelu nastavit proud jakým se bude nabíjet(tedy co jistič a další zatížení na dotyčné fázi dovolí).
A když už má člověk tenhle, tak asi není ani od věci mít redukci z 3kolíku na tento kábl, aby se dalo nabíjet z 3f zásuvek.

Díky za rady.

.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady nejde o to, aby si to někdo basltil na koleně, ale aby neviditelná ruka trhu vytvořila firmu,která to bude vyrábět ve stejné kvalitě za 15OO,-.

Dohledejte si, kolik stojí "blbá" prodlužovačka na 32A a zjistíte, že za 1.500,- to nevyjde. Kabel na daný proud MUSÍ mít nějaký minimální průřez, to je určitá váha v mědi a tomu se nevyhnete. Koncovky taky budou dražší (prodá se jich méně). U kabelů do zásuvky musíte navíc mít nějakou elektroniku a stykač na příslušný proud. To ale nic nemění na tom, že ceny u ČEZu jsou drasticky vyšší než by být měly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TAK TENHLE TO JE RACHOT!!

elektromobilita.cz/edee/content/pubutf/em4/cs/domaci-dobijeni/49.html

:DDDDDDDDDDDDDDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

w?w.elektromobilita.cz/edee/content/pubutf/em4/cs/domaci-dobijeni/49.html

Obrázek uživatele PaRi

Hoši, hoši, ... vy jste to nepochopili. K tomu kabelu je jistě i doživotní dobíjení. Ovšem, v opačném případě, je to lichva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj klasický PR a ještě ktomu machry prý "Ceny uváděné na internetu zahrnují i doručení na adresu zákazníka kdekoli po České republice" kdy dnešní mílion přepravek za 120 kaček doručenka po čřr standart, hošíííí doprej napal :DD K smíchu!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a samozřejmě bez odkazu na kabely, to si čtenář musí vygůglit sám, to je logika, ještě že nám strejda Gůgl slouží... Když už reklama tak POŘÁDNĚ!!

elektromobilita.cz/cs/domaci-dobijeni.html

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články