ČEZ nabízí dobíjecí kabely pro elektromobily

ČEZ rozšiřuje své služby o nabídku široké škály dobíjecích kabelů pro elektrická auta. Ta je součástí internetových stránek projektu Elektromobilita ČEZ.

Na webu www.elektromobilita.cz prodává nabíjecí kabely
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Máte elektromobil nebo uvažujete o jeho koupi a chtěli byste jej pohodlně a bezpečně dobíjet na vašich cestách i doma? Projekt Elektromobilita ČEZ přichází aktuálně s řešením v podobě zprostředkování prodeje dobíjecích kabelů – na webu www.elektromobilita.cz.

„Počet veřejných dobíjecích stanic v České republice neustále roste, stejně jako poptávka po pohodlném dobíjení na cestách nebo v domácnostech a ve firmách. V našem e-shopu proto přinášíme jak přehlednou nabídku tzv. wallboxů tak nově i kabelů pro dobíjení,“ přibližuje detaily nové služby Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Nová služba, která bude průběžně rozšiřována, přináší přehled a nabídku standardizovaných, profesionálních kabelů pro dobíjení všech prodávaných elektromobilů.

Ceny uváděné na internetu zahrnují i doručení na adresu zákazníka kdekoli po České republice. Kabely jsou homologovány pro dobíjení elektromobilů a mají k tomu plně uzpůsobené veškeré parametry, zejména kvalitu a životnost.

Samotný výběr a nákup je na stránkách www.elektromobilita.cz velice intuitivní a snadnou záležitostí. Zájemce vyplní na stránkách několik základních informací a konfigurátor mu vybere konkrétní kabel, který je kompatibilní s jeho elektromobilem.

Pokud dojde k potvrzení objednávky, příslušná partnerská firma se se zákazníkem spojí a domluví detaily a termín předání.

tisková zpráva

31 Comments on “ČEZ nabízí dobíjecí kabely pro elektromobily”

  1. uzasne, takze kabely co
    uzasne, takze kabely co jinde koupim za 1-2 tisice u CEZ koupime v oranzove za 12-16 tisic 😀

    tak ted jen doufat ze pokud si nekdo tyhle extremne predrazene kabely nekdo koupi, tak ze z toho co to vydela CEZ se postavi nejake dlasi rychlonabijecky….. ale spise se z toho sotva zaplati odmena tomu kdo tohle vymyslel a v CEZ protlacil

    jak smutne

    1. tak úspěšné hledání
      tak úspěšné hledání takového kabelu za 1-2 tisíce 🙂

      CEZ určitě bude žít z toho, že kabel předraží o stovky procent, to je přece nesmysl. naopak, kabely by měl rozdávat za minimální zisky, protože to hlavní co chce je, aby tu jezdily mraky elektromobilů a dobíjely na jejich stanicích…

      1. prozatim to tak teda
        prozatim to tak teda nevypada ze by CEZ chtel aby lidi nabijeli na jeho stanicich, ta hrstka co jsou docela casto nefunguje 🙁

        jinak ano cenu jsem krapet podhodnotil, i tak je ale ta kabelaz od CEZ 2-3x drazsi nez kdekoliv jinde, kuprikladu na eskutr.cz a dalsich shopechkde maji kabely pro elektromobily a nejdrazsi je tam za 7 tisic vcetne elektroniky, prumerne cena je tam 2-5 tisic podle delek a koncovek

        a bohuzel ano, i v CEZ pracuji lide kteri vidi zisk uplne ve vsem a bohuzel obcas maji tu moc rozhodovat i o takovichto vecech, kabely za 12-16 tisic jsou vysmech elektromobilite a ta hodnota navic 100% nepujde na vrub kvality tech kabelu oproti jinym od jinych „vyrobcu“ respektive EOM prodejcu jako je CEZ

          1. Zrovna ten slabý kabel je
            Zrovna ten slabý kabel je nejmenší problém, u YAZAKI je jen jedna fáze, t.j. potřebujete 4 dráty a že bude ten 4 zbytečně silný snad ani tak vadit nebude :-). Větší problém je sehnat konektory, BTW pokud by někdo věděl, kde koupit Mennekes samici na 32A, tak napište :-).

                1. Tady nejde o to, aby si to
                  Tady nejde o to, aby si to někdo basltil na koleně, ale aby neviditelná ruka trhu vytvořila firmu,která to bude vyrábět ve stejné kvalitě za 15OO,-.

                2. Dohledejte si, kolik stojí
                  Dohledejte si, kolik stojí „blbá“ prodlužovačka na 32A a zjistíte, že za 1.500,- to nevyjde. Kabel na daný proud MUSÍ mít nějaký minimální průřez, to je určitá váha v mědi a tomu se nevyhnete. Koncovky taky budou dražší (prodá se jich méně). U kabelů do zásuvky musíte navíc mít nějakou elektroniku a stykač na příslušný proud. To ale nic nemění na tom, že ceny u ČEZu jsou drasticky vyšší než by být měly.

                1. Když si koupíte nissana,
                  Když si koupíte nissana, dostanete k němu od výrobce kabel, kterým lze nabíjet z běžné domácí zásuvky proudem 10A. Při napětí 230V je to výkon 2300 W. Do plna tedy budete nabíjet cca 10hodin, což není problém pro noční dobíjení v garáži. Dále máte v autě konektor CHAdeMO pro nabíjení na veřejných rychlo-nabíječkách. Kabel je vždy u rychlo-nabíječky. Pokud chcete ale využít na cestě nějakého wall-boxu, či pomalé veřejné nabíjecí stanice je dobré si pořídit kabel s koncovkou typ2 tzv. mennekes. A to podle toho jakou máte palubní nabíječku na 16A, nebo na 32A. Potom jste schopen i na pomalé nabíječce nabít za cca 6, resp za cca 3 hodiny. Pokud o koupi auta právě uvažujete, doporučuju určitě pořídit silnější nabíječku.

                2. A ještě bych ePavla
                  A ještě bych ePavla polopaticky doplnil, že silnější nabíječkou myslel silnější palubní nabíječku. Tedy zařízení, které má Leaf v kufru vedle motoru. Normálně se dodává s 3,6 kW, za příplatek 6,6 kW.
                  Takže baterku o kapacitě 24 kWh z 0% na 100% normálně nabíjíte z běžné domácí zásuvky k autu dodaným kabelem 2,2 kW zhruba 10 hodin, bez ohledu na sílu palubní nabíječky. Tak slabý je proto, aby nevyhazoval pojistky, kdysi se dodávaly silnější, ale pak s tím byly problémy. Ne všude jsou zásuvky jištěny 16A, což se vyžaduje třeba v bytech jen u myček nebo praček.
                  Silnějším kabelem 3,6 kW nabijete zhruba 7 hodin, bez ohledu na sílu palubní nabíječky. Pro silnější palubní nabíječku 6,6 kW použijete ještě silnější kabel a buď zásuvku Mennekes na veřejných nabíječkách nebo červený průmyslový pětikolík, který má u nás standardně většina rodinných domků (třeba pro cirkulárku).
                  Hezky to má na svém webu popsáno pan Tinka i s obrázky co se stane, když si přikoupíte koupíte silnější kabel 16A 230V k slabší palubní nabíječce vozu nebo silnější kabel 32A 400V k silnější palubní nabíječce vozu http://www.evselect.eu/information.php?info_id=12.
                  Já to vysvětluji tak, že máte sud s vodou (elektřina v zásuvce nebo nabíjecím stojanu), hadici (kabel mezi vozem a nádrží) a díru do auta. Kolik a jak rychle proteče vody ze sudu do auta záleží na objemu sudu, průměru hadice a průměru díry do auta. Takže pokud zastavíte u rychlonabíječky CHAdeMO, zjistíte, že z té obrovské krabice (sudu), teče elektřina brutálně tlustým kabelem (hadice) do té obrovské zásuvky v autě (díra do vozu) zatraceně rychle a nabíjí z 0% na 80% do 30 minut. Tedy pokud je v pořádku a pouští necelých 50 kWh, jak má.

                3. Asi bych doporučil ten
                  Asi bych doporučil ten stávající standardní kábl na 10A nahradit „řiditelným“ káblem, který má v sobě elektroniku(generuje PWM pilotní pulzy) a možnost nastavit, jakým proudem se bude nabíjet. To se hodí zvlášt u silnější palubní nabíječky, která zvládne až 32A. Pak lze na rukojeti kabelu nastavit proud jakým se bude nabíjet(tedy co jistič a další zatížení na dotyčné fázi dovolí).
                  A když už má člověk tenhle, tak asi není ani od věci mít redukci z 3kolíku na tento kábl, aby se dalo nabíjet z 3f zásuvek.

Napsat komentář