Česká republika dala zelenou investicím do CNG, vláda zachová daňové zvýhodnění

redakce - 11 Duben 2018

Vláda České republiky dnes schválila podporu rozvoje zemního plynu v dopravě až do roku 2025. Plynárenské společnosti budou pokračovat v budování sítě plnicích stanic a podpoří využití CNG v rámci městských samospráv.Vláda se shodla na podpoře zemního plynu v dopravě do roku 2025, zachová daňové zvýhodnění CNG.

Vláda se shodla na podpoře zemního plynu v dopravě do roku 2025, zachová daňové zvýhodnění CNG.
foto: Škoda

Jde o hlavní cíl memoranda předloženého ministerstvem průmyslu a obchodu, které inicioval Český plynárenský svaz (ČPS) spolu s největšími českými plynárenskými společnostmi. Stěžejním závazkem ČR je zachování daňového zvýhodnění stlačeného zemního plynu (CNG).

„Memorandum vnímáme jako významný krok k zajištění efektivního snižování emisí z dopravy v ČR. Zároveň je to pozitivní impulz nejen pro plynárenské společnosti, ale i další subjekty soukromého a veřejného sektoru, které zařadily CNG do svých dlouhodobých investičních strategií. Především jde o investice do budování sítě plnicích stanic a pořízení vozidel na CNG,“ řekl Jan Ruml, výkonný ředitel ČPS, a dodal:

„Nejdůležitějším bodem memoranda je podle nás závazek Vlády ČR nezvyšovat sazbu daně zemního plynu v období 2020 až 2025. Daňovou podporu považujeme za zásadní pro růst poptávky po zemním plynu v dopravě. V tomto směru postupuje vláda ČR podobně, jako jsou nastaveny podmínky podpory rozvoje CNG v SRN, kde byla lhůta zvýhodněného zdanění CNG prodloužena z roku 2018 až na rok 2026.“

V rámci „Memoranda o dlouhodobé spolupráci v oblasti rozvoje vozidel na zemní plyn pro období do roku 2025“ se stát rovněž zavázal podporovat nákup vozidel na CNG a zkapalnělý zemní plyn (LNG) pro účely městské hromadné dopravy a linkové přepravy, nebo rozvoj veřejně přístupných plnicích stanic.

Dalším závazkem je podpora využití zemního plynu v dopravě na základě Národního akčního plánu čisté mobility (NAP ČM). Podle něj by například v roce 2020 měly mít orgány veřejné správy ve svých vozových parcích minimálně čtvrtinu aut s alternativním pohonem. To by mohlo představovat až 5000 nových CNG vozů.

Energetické společnosti se zároveň v memorandu zavázaly, že budou postupně prosazovat tzv. ozelenění zemního plynu. „Naším cílem je postupně zvyšovat podíl biometanu v celkové spotřebě zemního plynu v České republice. To samozřejmě platí i pro CNG, jehož biosložka bude postupně zvyšovat obnovitelnost tohoto alternativního paliva,“ vysvětlil J. Ruml.

Praktický příklad významu státní podpory pro rozvoj alternativních paliv dokazuje aktuální situace na Slovensku, kde došlo k výraznému omezení již vybudovaných CNG kapacit. Důvodem bylo zavedení spotřební daně v plné výši navrhované Evropskou komisí již v roce 2011, bez dodatečného zvýhodnění ze strany státu.

Výsledkem je kontinuální pokles zájmu o CNG vozy a s ním související propad spotřeby stlačeného zemního plynu. Ta je v současné době již o více než 30 % nižší než v roce 2011.

Plynárenské společnosti se v memorandu zavázaly k marketingové podpoře využití zemního plynu v dopravě a také k zahájení přípravných kroků v rámci rozvoje využívání LNG a biometanu pro dopravní účely.

I po roce 2020 budou rovněž pokračovat s dalším rozvojem infrastruktury plnicích stanic CNG i LNG podle cílů definovaných v NAP ČM. Ty udávají jako ideální počet plnicích stanic pro ČR zhruba 300 v případě CNG a pět s LNG.

„Plynárenské společnosti se rovněž zavázaly motivovat municipality k rozvoji městské a příměstské dopravy s využitím stlačeného zemního plynu. Těm, které se rozhodnou pořídit alespoň čtyři autobusy na CNG, zajistí výstavbu místní plnicí stanice,“ doplnil J. Ruml.

Emise z dopravy se na celkovém znečištění ovzduší v ČR podílejí přibližně z jedné pětiny. Ve velkých městech a aglomeracích s vysokou hustotou osídlení je však podíl silniční dopravy na celkové produkci emisí několikanásobně vyšší.

V Praze se například v roce 2014 doprava podílela na celkových emisích poletavého prachu PM2,5 z více než 60 % a na celkových emisích oxidů dusíku 56 %. Stlačený zemní plyn je nejšetrnějším řešením pro dopravu. Prokázaly to výsledky nezávislých studií, které v tomto roce přestavil ČPS.

CNG má pozitivní vliv na snižování emisí oxidů dusíku (NOX) oxidu uhličitého (CO2), polycyklických aromátů a dalších polutantů s nejhorším dopadem na lidské zdraví a životní prostředí, které produkují automobily.

Asi nejzajímavějším výsledkem analýzy zpracované českými univerzitami je možnost snížení emisí NOX o více než 90 % při provozu na CNG ve srovnání naftovými automobily.

Mezinárodní vědecký tým zase upozornil na fakt, že ve srovnání s benzínovými motory vzniká spalováním CNG o téměř čtvrtinu méně CO2. Obě studie prokázaly, že i ty nejmodernější motory spalující benzin a naftu se emisím CNG přiblíží vždy pouze v jedné z měřených kategorií.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím neopruzujte slusne lidi s CNG. Děkuji, šťastný budoucí majitel TESLA MODEL 3 z USA ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím neodvádějte pozornost slušných lidí od elektromobilů s pojízdnými bombami CNG jen proto, že koncern VW nemá zájem rozšiřovat produkci elektromobilů. Poradíme si jinak, štastný majitel TESLA MODEL S z NORSKA :)))

Ale kam pak budou Norové ten CNG vyvážet? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebudou, nechají ho v zemi kam patří

Uf to jsem si voddech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím neopruzujte slusne lidi s CNG. Děkuji, šťastný majitel BMW 5 LPG z Německa :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ok takže podpora je odsouhlasené. Tzn rychle nakupte mraky aut na CNG a my vám to pak po čase pěkně osolíme. Navíc s bioplynem mi to trošku připomíná bionaftu a potažmo plná pole řepky.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako jediný pozitivum toho je současně s tím se snad odsune zdenění elektřiny k pohonu vozidel.

Bylo by poměrně absurdní, když by stát zdanil elektřinu jako pohonnou hmotu dříve než zemní plyn, ale u nás je snad možný všechno...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na co nakupovat předražený bomby CNG 200 bar Šáde Vochcávije když si za polovic můžu z Německa dovést lehce jetý LPG 10 bar BMW 3/5
;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

mobile.de/cz

seznamlpg.cz/

cng.cz/stanice

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

At žije skvělý český LPG 13Kč/litr :)))))))))))))))

seznamlpg.cz

Obrázek uživatele ozana

To je pořád jenom ropa.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a co jako? bez ní se neobejdeme a LPG je alespon využitý český odpadní produkt při zpracování ropy na plasty z Kralup, 20 let zavedený v českých zemích ;) Ty už snad nebudeš používat plasty? tak vidíš :)))))))

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

Oni se plasty dělaj z ropy? Trochu drahej špáš ne?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jistě že ano, žčeho asi jinýho, z petržele ne :))

Z petržele je děláš ty v Řáholci, dle znalejších čtenářů je prý na to ropa moc drahá a tak se většina dělá ze zemního plynu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyflusni VyKuku lepší petržel aby ti dlouho vydržel :))

Ses zase přežral žaludů a mezitím zvracením blábolíš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prvním plně syntetickým plastem byl bakelit na VyKukovic Tráboše ;))

Ty ses přežral i bukvic.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Mohli jsme Vám dát čisté a tiché ulice bez vibrací a jedů. Mohli jsme využít brutální přebytky ve výrobě elektřiny místo jejich vývozu. Mohli jsme podpořit elektromobilitu, zvláště pak ve veřejné dopravě. Mohli jsme Vám dát čisté vlaky, tramvaje, parciální trolejbusy, elektrobusy. Mohli jsme trvat na elektromobilech v taxi službách. Mohli jsme trvat na elektromobilech v státem vlastněných institucích a municipalitách. Mohli jsme zakázat vjezd spalovacích vozidel do center měst.
ALE MY JSME SI ŘEKLI NE!
Budeme dál nakupovat plyn, který nemáme, budeme ho dál dopravovat, skladovat, stlačovat. Budeme dál vyvážet za hubičku přebytečnou elektřinu. Abychom to mohli dělat, nebudeme rušit už dnes nepotřebné uhelné elektrárny. Nebudeme ani příliš podporovat elektřinu ze slunce, větru a vody, když už tak ji máme děsný přebytek. A k tomu Vám dodáme plynobusy, plynonáklaďáky, plynoauta a postavíme mraky plynoplniček. Ale ne ty ošklivé vraždící plynoauta, co dělali kdysi fašisti. Tyhle naše plyňáky rozptýlí své jedy hezky po celém městě. Stejně jako hluk a vibrace. A Vy si to všechno pěkně užijete a z daní zaplatíte.
KDYŽ SRAČKY, TAK PRO VŠECHNY!
Vláda ČR.
ANO, to se vyplatí.

P.S. Na Slovensku měli rozum. Ví, na kom jsou v topení plynem závislí. Alespoň dopravu tedy závislou mít nechtějí, když už skoro všechnu elektřinu mají z vody a jádra. U nás jsme v tom topení závislí taky. A nově budeme i v dopravě. Má ty prostoto!

P.P.S. Jinak dát přechodné daňové zvýhodnění na plyn, současně podporovat nákupy plyňáků dalšími dotacemi (viz 105 CNG busů do Ostravy v 11/2016 výměnou za sešrotování naftových) a pak daň za doslova pár let zvednout na úroveň daní z benzínu a nafty, by byla stejná vládní prasárna, jako solární daň neblahé paměti. Jenže ta prošla i u ústavního soudu (tam sice všichni chodili v předklonu a zvraceli, ale poslušně státní krádež posvětili). Takže si nedělám iluze, že by to vládě dnes s plynem prošlo taky. Ostatně podporu topení elektřinou domácnostem a následné zdražení jsme si zažili stejně, jako brutální plynofikaci vytápění domácností a domů (včetně zapadlých samot) se stejným následným zdražením, kdy se spousta lidí odpojilo nebo k vybudované dodnes nepřipojilo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

1**

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* :)

Totalne OT, ale vhodne tema tu neni
Stavba HE3DA zda se pokracuje: HW news

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Ano, minulý týden jsem se tam v rámci testu Nissanu Leaf 40 kWh stavil a trochu fotil. Budují tu patentovanou speciální základovou desku, která má reagovat na pohyby podloží, respektive eliminovat je. Páč vše, co je tam pod zemí, je po letech těžby uhlí děravé víc, než originál ementál.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Včera jsem ten nový Leaf také řídil. Je to žůžo využívat s citem e-vychytávky! Je to pokutomat - 150km/h jak nic, prostě super! Ale výrobce řekl: NE, MY VÁM JEŠTĚ NEDÁME AKTIVNÍ CHLAZENÍ BATERIÍ A ROVNOU STÁHNEME U TEPLÝCH BATERIÍ VÝKON NABÍJENÍ NA POLOVINU ... A 3f nabíječku také NE! Je to škoda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

soutovšeckoropnýsvíně jedině TESLA je poctivá ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mě zajímalo kolik kWh je potřeba na stlačení CNG pro ujetí 100km.

podla vzorca z wikipedie by to malo byt cca 0.25kWh/kg CNG. + nejake straty v kompresore. Tak povedzme 0.3kWh/kg CNG

https://sk.wikipedia.org/wiki/Ukladanie_energie_do_stla%C4%8Den%C3%A9ho_vzduchu

---

30.000 km s Citroen c-zero :)

Podle mých dostupných informací - U plnění 20 kg CNG si vezme malý kompresor na středotlaku cca 15 kWh a velký kompresor na vysokotlaku cca 3 kWh.

---

Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
Tesla Model S - >150 tis km
ostatní EV - > 30tis km

Obrázek uživatele Radovan

Bude to možné zjistit z technického listu plničky. Doufám, že to alespoň nebude tak tragické, jako z vodíkem. Kdy na stejnou elektrickou energii, co je potřeba k jeho výrobě v daném množství, já ujedu baterkovým elektromobilem trojnásobek vzdálenosti než vodíkový elektromobil. Ale nedělám si moc iluze.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak, v době skvělých elektromobilů a záložní sítě LPG je budovat CNG sosiálnědebilní nesmysl to ví všichni, a prosazují ho pouze silou ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím neopruzujte slusne lidi s CNG. Děkuji, šťastný majitel Toyoty Prius.

Obrázek uživatele PALO911

Ahoj. Tiez mam Prius III, ale to CNG podla mna nie je az tak zly napad. vid toto porovnanie Leonov (1.4TSI; 1.4TSI ACT; 1.4TGI CNG a 2.0TDI):

https://www.youtube.com/watch?v=5kPZdegx-E0
(v 8. minute je vysledok testu a prevadzkovych nakladov)

CNG Leon za 16 720 EUR, je fajn cena s prevadzkovymi nakladmi 0,048 EUR na 1km v zime, co je lepsie ako moj Prius (0,065 EUR/1km). Pravdaze Prius ma vyhodu najma v spolahlivosti, no pre beznych ludi je to ovela lepsia volba ako nafta ci benzin.

Ja o nejake 2 roky vymenim Priusa za full elektro, pravdepodobne jazdeny Ioniq.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto měli dělat nejpozději v roce 2000, spíše 1995. Dnes jsou to vyhozené peníze. Kdo chce změnu, ten buď montuje LPG které je skoro na každém kroku, nebo jde hned do elektřiny. Přišli příliš pozdě. Ale zase umět utratit fůru peněz, na to jsme v ČR machři.

za elektrovozy je po treba utratit daleko vetsi furu penez. oboji je nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

copak to zas meleš, LPG v ČR jezdí na 600.000 a funguje s 1.000 ks plniček skvěle. Za to trapný 200 bar CNG jen 20.000 s sotva 2 stovkama pumpiček :))))))))) tak proč asi tak myslíš že lidi dávají přednost 10 bar LPG? :)))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

seznamlpg.cz

Tak jasné nejlepší by bylo zlevnit a zadotovat diesel! :D A zrušit měření CO2 a také všechny oddělení na rakovinu v nemocnicích. Pak by vlastně problém neexistoval.

nejlepsi by bylo nedotovat nic a zdanit vypoustene co2 a hlavne nox a saze. v obydlenych oblastech podstatne vic, nez mimo ne. elektromobily by se rozsirili pro mestsky provoz daleko vic. i ty diesly by jezdily v optimalnejsich provoznich podminkach. a skodili by mene.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už vidím ty kecy jak zdaněním CO2 fosilové dotují elektromobily a co bude potom až všichni přejdou na elektřinu - kdo bude platit tyto daně?(viz. dnes debata o spotřební dani PHM) Z čeho pak bude placen stát? Je to pořád dokola. Jedni jsou proti dotacím a současně s druhými proti zdanění. Zvýšené náklady na boje v ropných oblastech jako externalitu - to je ovšem něco jiného, to sem netahejte.... tyto debaty nemají díky předresovávačům řešení. (kdo neví co krosdresink dobře mu tak.)

ano. ale zlo nelze objait mensim zlem. dotace jsou moralni hazard. kuraci take radi rikaji, ze dotuji zdravotnictvi a ekonomiku. ale nikdo jim nebrani prestat kourit. dotovat cigarety, ktere skodi zdravi mene, by byl take naprosty nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kuřáci se vyřeší až padne socialistický zdravotnictví, to do těch tvých ekonomických blábolů netahej ;)

Obrázek uživatele ozana

Stát ušetří na zdravotnictví a dovozu ropy.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Na rope snad castecne ano (vyrabi se z ni spousta dalsich veci). U zdravotnictvi bych byl spis skepticky - myslim, ze zadny dlouhodoby efekt nebude (spis kratkodoby pokles) - kdyz nekoho neskoli rakovina plic dneska, tak ho dost mozna (je na ni nachylnejsi) za "par" let skoli nejaka jina, ktera ne nutne musi byt levnejsi na leceni. Pripadne prijde s vekem jina "draha" nemoc. Nez se na me nekdo vrhne, ano, je jiste lepsi tu mit sve blizke o par let vic, reaguji na "stat usetri".

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tady to generalizování je naprd. Skoro všechno to lze přepočítat na peníze. Čím později občané umřou tím víc přinesou do státní kasy a tím víc stihnout vytvořit nějaký hodnoty.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Asi musím souhlasit. Asi je pravda, že zdravotnictví vyrábí nemocné. Řekl bych, že pokud by zmizel tento jeden problém, tak se určitě najde něco co tu díru zaplní a nebo se ty peníze dají do nějaké prevence, která odhalí spoustu dalších nemocných. :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to máš pravdu,ale tím vlastně nákupem elektromobilu dotujeme tu potencionální verbež co by věčně seděla u doktora a léčila se tam zadarmo z rakoviny. Najednou nebude muset. A co z toho budeme mít my? Ještě si pak dovolí chodit po trhu práce a dělat nám tam konkurenci...

Obrázek uživatele Josef

Dneska jsem nabíjel zdarma na rychlonabíječce u Lidlu v Pardubicích, přidal jsem ji na Plugshare. Je to standardní třísystémová. Za mě má Lidl v Pardubkách velké PLUS.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Paráda! Díky za skvělou zprávu :)
Tak ještě Hradec příští měsíc a pak si Lidl dává pauzu na neurčito :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ještě abys nadával, když dostaneš něco zadarmo :-)

Obrázek uživatele Josef

Nedovolil bych si nabíjet, aniž bych nakoupil. Lidl na mě rozhodně netratí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když se mrkneš do zrcadla, nesvítí ti nad hlavou takový nažloutlý kruh?

Obrázek uživatele Josef

Ne, jenom bych rád, kdyby Lidl rozšířil nabíječky všude možně a pokud možno je nerušil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A aby byly zadarmo. Ovšem pouze při koupi basy Arcusů :-)

Obrázek uživatele Josef

Mě to ušetří spoustu peněz. Jestli bude rychlonabíječka i u Lidlu v HK, tak zruším čip u ČEZu. Vystačím si s Lidlem a EVmapou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím souhlasím. Mě taky ušetří spoustu peněz, když dostanu něco zadarmo.
Mě děsí Tvůj přístup. Když je něco zadarmo, je to v pořádku. Když někdo chce za svou službu platit, je to lump.

Obrázek uživatele Josef

Vkládáte mi do úst něco, co jsem neřekl. Jestli si myslíte, že jste jediný spravedlivý, tož dál nečtěte. Nechci platit paušál, který nevyužiji. Jak jsem uvedl, nedovolil bych si nabíjet u Lidlu bez nákupu. A u EV mapy se fakt nenabíjí zadarmo. Ale lze to dělat KREDITOVĚ. Nemusím platit měsíční paušály. Mě nevadí ani cena 10 Kč/kWh, považuji ji za normální, amortizace a provoz rychlonabíječky něco stojí. A ČEZ sliboval kreditový provoz od minulého léta, pak od nového roku a hle, máme tu 12. dubna a kde nic tu nic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud jste ochotem platit 10 Kč/kWh , tak to by se Vám možná ten paušál Čezu jak je v současné době nastaven, tak možná i vyplatil, 55 kWh za měsíc by jste asi dal, alespoň tedy v Létě na zimu se podle mě dá zrušit smlouva.

Já doufám že až zavedou placení podle odebrané energie, tak to bude někde kolem 5 Kč, jinak to nemá moc smysl, leda to brát jako opravdu nouzovou rezervu.

Obrázek uživatele Josef

Jsem ochoten to platit jednorázově a v nouzi, ne prvoplánově. Uvidíme, já zpravidla rychlonabíječky potřebuju jako nouzovou rezervu a Lidl rychlonabíječka v HK a Pardubicích pro mě řeší vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je nápad! za basu Plzně 10 minut nabíjení zdarma :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

závist, že mají prostor a nápad jak přitáhnout do krámu lidi s elektromobily? Najednou trh a boj o zákazníka vadí?

Ne ne kdepák vo závist v ČR nezakopneš. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele jurazhor

:) :) :)

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo kdybyste to alespon pořádně opsali že?

tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/zvyhodneni-zemniho-plynu-v-autech-zustane-ujistuje-vlada_475352.html

Rovnou řekněte že :

1 kg CNG = cca 1,4 m3 CNG = 1 litr benzín / nafta

že spotřební daň na 1 m3 CNG je 1,44 Kč
že spotřební daň na 1 litr Narural je 12,84 Kč

... ale zase parádně bouchá to jo :)))) ctrl+c

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-zemni-plyn/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?