Vaše nové pneumatiky budou z pampelišekVĚDA
Vaše nové pneumatiky budou z pampelišek
Elektrický dálník se vyrábí v BrněVIDEO
Elektrický dálník se vyrábí v Brně
Test elektromobilu Peugeot iOnTEST
Test elektromobilu Peugeot iOn
Chystá baterie pro domácnostiTESLA
Chystá baterie pro domácnosti

BMW i8 se začne zákazníkům dodávat v červnu

Jan Horčík - 10 Březen 2014

Blíží se uvedení plug-in hybridu BMW i8 na trh. Vývojové práce jsou dokončené a proběhly také finální přípravy jeho sériové výroby v továrně BMW Lipsko. Dodávky vozů prvním zákazníkům proběhnou v červnu 2014, jako první budou tyto vozy směřovat na evropské trhy.auto BMW i8 plug-in hybrid červen 2014

Plug-in hybrid BMW i8 původně vychází ze studie Vision EfficientDynamics
foto: BMW

TISKOVÁ ZPRÁVA

Ještě před tím se však po celém světě bude konat několik speciálních veřejných akcí, které reagují na enormní zájem o BMW i8. Pro tyto příležitosti budou agenti BMW i vybaveni předváděcími automobily.

V dubnu bude spuštěna sériová výroba vozů BMW i8. Na všech hlavních trzích mohou zákazníci tento vůz objednávat formou předobjednávek již od podzimu 2013. Právě tyto předobjednávky již zcela naplnily úvodní plánovanou produkci.

Další zlepšení vlastností BMW i8

Současně s finální homologací byly inženýři BMW schopni dále zlepšit hodnoty dynamických parametrů a spotřeby paliva. Tento novátorský plug-in hybridní automobil s hnacím ústrojím BMW eDrive dokáže model i8 z 0 na 100 km/h zrychlit během 4,4 s a v evropském cyklu měření spotřebovat pouhé 2,1 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 49 g/km. Auto vykazuje spotřebu elektřiny 11,9 kWh na 100 km.

Každodenní spotřeba je výrazně nižší, než u všech ostatních konvenčních sportovních automobilů.

I když hodnota kombinované spotřeby paliva podle EU slouží pro rychlé srovnání a současně má v mnoha zemích značný vliv na daňová zvýhodnění, inženýři BMW i8 navrhli tak, aby dosahovalo nízké spotřeby i při skutečně reálném používání. Příkladná hospodárnost BMW i8 se tedy projevuje nejen ve standardizované měřicí proceduře, ale také v praxi během reálného provozu.

Příklad: při standardní jízdě v běžném provozu s plně nabitým akumulátorem se lze s BMW i8 po městě pohybovat se spotřebou nižší než 5 l/100 km. Při běžných cestách mimo město a po dálnicích lze dosáhnout spotřeby pod 7 l/100 km.

Při dlouhodobých jízdách vyššími rychlostmi lze spotřebu paliva udržet do 8 l/100 km. Tím se jasně ukazuje, že spotřeba paliva tohoto plug-in hybridního vozu je o přibližně 50 procent lepší, než v případě konvenčně poháněných sportovních vozů.

První sériový vůz světa s laserovými světlomety

Od podzimu 2014 bude možné BMW i8, jako vůbec první sériový vůz světa, objednat s pokrokovými laserovými světlomety. Tento typ světlometů je o přibližně 30 procent úspornější než standardně do BMW i8 dodávané světlomety. Mají dosvit až 600 m.

Koncentrované světlo laserových diod probíhá uvnitř světlometu fosforovým materiálem a dále je přímo projektováno na vozovku. Barva světla laserových světlometů se podobá dennímu světlu, takže je velmi příjemná pro oči.

BMW eDrive: hnací ústrojí sportovních vozů budoucnosti

Plug-in hybridní hnací soustava BMW i8 je tvořena zážehovým tříválcem BMW TwinPower Turbo s výkonem 170 kW/231 k a točivým momentem 320 Nm a synchronním elektromotorem s parametry 96 kW/131 k a 250 Nm.

Součástí systému BMW eDrive je v tomto voze také lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor s využitelnou kapacitou 5,2 kWh.

Nechybí ani inteligentní systém řízení toků energií, který pracuje s kombinovaným celkovým výkonem 266 kW/362 k a s cílem maximalizace výkonnosti a minimalizace spotřeby paliva v každém provozním režimu a při všech požadavcích řidiče.

Excelentního poměru mezi radostí z jízdy a hospodárností se podařilo dosáhnout zásluhou nízké hmotnosti 1495 kg a pro sportovní vůz neobyčejně nízkým koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26.

V čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi je BMW i8 schopné jet nejvyšší rychlostí až 120 km/h a v normovaném evropském režimu měření spotřeby paliva vykazuje dojezd 37 km.

Nabíjení lithium-iontového akumulátoru tohoto plug-in hybridního vozu trvá podle toho, zda je použita domácí zásuvka, BMW i Wallbox nebo veřejná dobíjecí stanice méně než dvě hodiny a nejvýše přibližně tři hodiny. Ve sportovním režimu je BMW i8 schopné zrychlit z 80 na 120 km/h za 2,6 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Excelentního poměru mezi radostí z jízdy a hospodárností se podařilo dosáhnout zásluhou nízké hmotnosti 1495 kg???

Toyota Prius má hmotnost 1425Kg a vozí sebou taky baterky a motor 1,5 bez turba. Dojezd Čistě na el. 35km taky. Porovnávám neporovnatelné?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele honYa

Těším se na svezení, zatím mě to designem ani parametry na papíře nějak nenadchlo (ne, že by na mě záleželo...).

---

honYa

Jestli to bude zrat max. 7l, tak to na takovej sportak je slusny. Musime si pockat ma nejaky test.

Obrázek uživatele Hyperloop

Trochu nechápu tu spotřebu 2,1 l, když normálně to žere 7 l. K ní jako došli jak?
Mimochodem, bude to mít Mennekes Combo?

CCS kvůli 5kWh baterii? U BMW bych hádal určitě ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jede se na elektřinu co to dá a pak zbytek na benzín...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články