Volkswagen XL1 – litrové auto z KataruAUTO
Volkswagen XL1 – litrové auto z Kataru
Vypěstujte si nový Mercedes!VĚDA
Vypěstujte si nový Mercedes!
myCopter - létající auto budoucí městaFUTURE
myCopter - létající auto budoucí města
Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě

Big Easy – elektrické kolo do písečných dun a sněhových plání

Jan Grohmann - 08 Červenec 2013

Elektrická kola už dnes nejsou žádnou high-tech novinkou. Vsadíme se však, že elektrokolo Big Easy od americké firmy Defiant si vaši pozornost snadno získá. Koho by nelákalo vychutnat si požitek z jízdy na kole v písečných dunách nebo na zasněžených cestách?Big Easy

Elektrokolo Big Easy od firmy Defiant
foto: Defiant

Kevin Spreng, zakladatel společnosti Defiant, byl podle vlastních slov frustrovaný z nedostatku dopravní techniky pro jízdu po zasněžených cestách. Rozhodl se tedy stav věci změnit.

„Myslel jsem, že prostě umístím široké zimní pneumatiky na kolo a zkusím to,“ vysvětluje Spreng. „Fungovalo to skvěle na sněhu a ledu, ale nebylo to pro mě dost rychlé. Tak jsem vložil elektromotor do mého sněžného kola. Bylo to úžasné. Teď můžu jet 24 až 32 km/h na zasněžených stezkách a silnicích a přitom si užít skvělý trénink.„

elektrokolo

S Big Easy nikdy nezamrznete doma
foto: Defiant

Klíčovou součástí kola jsou 120 mm široké pláště – jedny z nejširších použitých na jízdním kole. Široká kola nejsou k ničemu, pokud není u nich nastavený vhodný tlak. Podle oficiálních materiálů firmy se pneumatiky hustí na tlak pouhopouhých 7 PSI (0,5 bar). Připomeňme, že klasická horská kola mají provozní tlak v pneumatikách 40 – 60 PSI.

Široká kola a nízký tlak zajišťuji perfektní jízdní vlastnosti na sněhu nebo písku. Avšak velká styčná plocha má vysoký valivý odpor k jehož překonání je třeba vydat spoustu energie.

elektrokolo

S kolem Big Easy se můžete také potichu plížit po lesích
foto: Defiant

Z toho důvodu Kevin Spreng do zadního kola Big Easy umístil 500W elektromotor. O dodávky elektrické energie se stará li-ion baterie o kapacitě 540 Wh. Baterie váži 3,9 kilogramů a lze ji velmi rychle vyměnit, nebo z kola odstranit.

Kolo má tři módy jízdy. Při čistě elektrickém módu energie v baterii postačí na 32 kilometrů jízdy při rychlosti 30 km/h. Lze si také navolit asistované šlapání (elektromotor pomáhá při šlapání) nebo se můžete spolehnout jen na sílu vlastních nohou.

Kolo oceníte hlavně při jízdě ve sněhu, ať už při jízdě do práce nebo jen tak pro radost při jízdě po zasněžených kopcích. Široká kola vybízejí k jízdě v písečných dunách nebo po pláži. Kolo se také cítí dobře také v lese nebo na podmáčené půdě.

V současné době se snaží firma Defiant získat prostředky pro rozjetí sériové výroby. Kolo si ale můžete přeobjednat již nyní, postačí k tomu 4495 dolarů (87 600 Kč).

 

Je docela divné, že tam nedal odpruženou vidlici, to jsem si myslel, že je dnes už takový základ.
ale napadá mě jestli to není kvůli te pneomatice. Přeci jen šířka 12 cm je dost a díky malému tlaku, to musi i dost donře tlumit, nerovnosti samo o sobě. Tak možna tam není až tak potřeba a asi to také snižuje hmotnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zajímalo by mě kolik stojí kolo, baterie, gumy atd. Jinak si myslím že je to skvělí nápad jen by to chtělo ještě alespon' přední uzamykatelnou teleskopickou vidlici.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články