Avion Shopping Park má už třetí dobíjecí stanici pro elektromobily

redakce - 12 Leden 2015

Developerská společnost Inter IKEA Česká republika (IICG ČR), která staví, vlastní a provozuje nákupní centra Avion, opět dostává svému skandinávskému odkazu: ve svém Avion Shopping Parku na pražském Zličíně otevřela ve spolupráci se svým strategickým partnerem, společností IKEA Česká republika další veřejnou dobíjecí stanici na elektromobily.auto dobíjecí stanice pro elektromobily

Nový dobíjecí stojan u Avion Shopping Parku na pražském Zličíně vyrostl díky spolupráci s PRE
foto: Avion Shopping Park

Tím úspěšně posiluje svůj dlouhodobý projekt na podporu ekologické dopravy a snižování emisí. Od tohoto okamžiku tak mohou návštěvníci ve všech nákupních centrech Avion Shopping Park v České republice nejen pohodlně nakupovat, ale také dobíjet své elektromobily.

Již od roku 2012 provozuje společnost IICG elektrostanice ve svých Avionech v Brně a Ostravě. Jedna nabíjecí stanice je schopna nabít za rok 2200 aut, v praxi to znamená úsporu 11 tun CO2 za rok, což je ekvivalent 916 stromů, které tímto ušetříme. Stanice jsou pro veřejnost dostupné 24 hodin denně.

„Jeden z našich dlouhodobých cílů je také podpora ekologického způsobu dopravy. Většímu počtu elektromobilů často brání malý počet dobíjecích stanic. Jsme velmi rádi, že jsme přispěli k hustější síti těchto stanic a tím také podpořili snadnější užívání elektromobilů v České republice,“ říká Luboš Rumian, ředitel oddělení Property společnosti Inter IKEA Centre Česká a Slovenská republika.

Společnost IICG dlouhodobě přikládá ekologickému provozu svých nákupních center velkou důležitost. Již v minulosti instalovala svítidla ve venkovních prostorách parkovišť. Nyní postupně obměňuje stávající konvenční svítidla za LED i ve vnitřních prostorech ve všech svých nákupních centrech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když pominu parametry této "zásuvky" tak je tento stojan u Zličínské Ikea k ničemu, protože z jedné strany je parkování pro invalidy a ostatní stání nejsou nijak označena.... Je tam pouze informační cedule, kterou si podle mě nikdo nepřečte, jelikož ji bude považovat za reklamu PRE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě pro úplnost - fotka v článku není ze Zličína ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

naklady tak 50 000 bez prace, ona je to jen obyčejná 400V 32A zasuvka... :( jenze oni tomu porad rikaji nabijecka :X je to jen nabijeci stojan ve kterem jsou zasuvky a jistice.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Striktně vzato je to dobíjecí stanice - je propojena s dispečinkem PRE, jejich systémem, počítá kolik dobijete apod, vyžaduje přístupovou kartu PRE, apod.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel, přesně jak píšete, je dobíjecí stanice PRE dobíječkou jen těmi vnějšími znaky. Jinak je to prachsprostá zásuvka 230V 16A plus Mennekes typ2. Čili skoro až výsměch, protože dobíjení u ní zabere třeba Peugeotu Ion s kabelem 16A přes 4 hodiny z 0 do plna, stejně jako u mne doma v garáži. Zásuvku 230V 16A třeba já poskytuji veřejně zdarma před svým rodinným domkem elektrovozidlům k dobití také a nemusím k tomu vydávat tiskovou zprávu :-).
Přístup Ikea a PRE v Ostravě ostře kontrastuje s přístupem třeba OC Nová Karolina Ostrava. IKEA má jen pomalé zásuvky, jen venku, musíte mít kartu PRE a platíte za čas, který strávíte na nabíječce. Tedy ne filozofie přijedu a v průběhu nakupování si dobiju podle času stráveného utrácením v obchodech. Čímž uhradím náklady na dobíječku a elektřinu. Místa na dobíjení jsou u Ikea a PRE jen 2 a pokud máte stejný kabel, jako již nabíjející se kolega, máte smůlu a nedobijete si nic.
OC Nová Karolina Ostrava má naproti tomu 8 nabíjecích míst s jednoduchými dobíjecími deskami na stěnách, vždy se zásuvkami 230V 16A, 400V 16A a 400V 32A. Dobíjení je v ceně parkovného, tedy první tři hodiny zdarma, o víkendech zcela zdarma. Abych je zase nepřechválil, tolerují spalovákům jejich zabírání a parkování na vyhrazených stáních. Obvykle tam stojí majitelé silných drahých SUV, protože dobíječky jsou hned u vchodu do centra. Tedy ti, co ignorují i stání pro invalidy nebo rodiny s dětmi. Jen 4 místa jsou za přenosným plůtkem, který spalovací ignoranty odrazuje. Ovšem ještě se nestalo, abych tam nemohl dobíjet nebo musel volat ostrahu. Takhle by to mělo fungovat, z nich by si měli vzít v IKEA příklad.
A ještě jeden ostravský paradox. Nabíječka PRE v Avion Shopping parku je od IKEA tak daleko, že blíže k ní je stejně pomalý nabíjecí stojan ČEZ před Kauflandem. Jelikož ale mám i předplacený čip ČEZu, dobíjím v Avion Shopping parku na něm už předplacenou elektřinu a ještě to mám kousek od hlavního vchodu do celého komplexu u KFC.
Shrnuto, když už se chlubím podporou čisté elektromobilty, tak u neinformovaného to může zabrat. Elektromobilista mne ovšem s tímhle přístupem šupem pošle do míst, kde končí záda.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouze technická poznámka ...
Pokud jste to s tím stejným kabelem myslel u dobíječky PRE tak, že je možno využít obě zásuvky, tak tomu tak není. To je taky trochu nelogické, že tam mají vyhrazeny dvě parkovací místa, ale stojan jen jeden... Když jsme tam zkusily s jedním pánem zapojit mennekes i klasickou zásuvku najednou, po uzavření dvířek se napětí objevilo pouze na mennekesu

Ten pán jsem byl asi já. Popisuji tuto zkušenost ve svém článku o cestě do Francie a zpět s Modelem S :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přečetl jsem si Váš článek a je moc pěkný. A potvrzuji, byl jsem to v tom Brně já. Představte si, že auto už nemám. Ukázalo se, že je to prototyp, který neměl být nikdy prodán, ale naopak sešrotován. Tak jsem toho využil a vrátil jsem jim ho po roce užívání za plnou cenu. Příští týden jedeme do Německa pro elektrickou dodávku e-NV200 a v dubnu by měla být moje 85D. Tu jsem si objednával už v říjnu.

Obrázek uživatele ozana

To asi nebyl ten původně bouraný Fluenc z inzerátu?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nene na toho jsem se byl také podívat, ale toho pak koupil někdo jiný. Spravil ho a jezdí s ním dodnes. Co vím tak teď je to jediný fluence Z.E v ČR. Ten můj byl přímo od Better Place, takže byl i malinko odlišný oproti těm co jezdí ve FR nebo DE... Auto je to suprové, najezdil jsem s ním za rok 16.000 km.

Snad se letos opět setkáme. Tentokrát na prvním Superchargeru v CZ. Místo laborování s nabíjecím kabelem, zavzpomínáme na pionýrské časy elektromobility a pojedeme dál s plnou :-)

Obrázek uživatele Radovan

PRE o tom nemluví, ale je to tak. Proto jsou také jen jedny dvířka, kterými se dostanete k oběma zásuvkám najednou. ČEZ to má vymakanější, tam jsou dvířka dvoje a odemykáte a ovládáte Zásuvku 1 a Zásuvku 2. Co ovšem vymakané nemá, ale to se týká rychlodobíječek, že když se po dobíjení neodhlásíte, nikdo další si už nedobije. Stojan hlásí obsazeno. Prý se na tom pracuje.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jolinar

prave proto je mnohem lepsi, kdyz se plati za cas na nabijecce... vic to motivuje lidi se odhlasit :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ake su naklady na vybudovanie takejto stanice?

nebolo by vhodnejsie siahnut po obycajnych 400v -- 16/24/32A zasuvkach a spravit ich 10x viac?

p.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to dělá OC Nová Karolina Ostrava. Nebo Eurovea Bratislava, kde je v podzemí jedna rychlodobíječka, ale na každém čtvrtém sloupu k dispozici běžná 230V 16A. počítá se s elektrokoly, elektroskůtry i elektromobily. Elektřina zdarma v ceně parkovného.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele honza.t

OC Nová Karolina Ostrava Tam nabíjím nejraději. Není potřeba obsluha parkoviště ,kartu pro přihlášení odblokování stojanu ,ale zase tam mnohdy stojí klasický spalovák, který místo blokuje, protože je to hned u vchodu do OC centra.Taky je tam chládek a nabíječka se lépe chladí . Na místě pro TP si auto neodváží postavit, ale u NS bez výčitek .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady by pomohla změna legislativy protože jak všichni víme na lidskou slušnost se spoléhat nejde. Druhá možnost je tlačit na správce ať znemožní parkování na místech vyhrazených pro dobíjení. Zajímalo by mě jak řešíte situaci kdy potřebujete nabíjet a místo blokuje jiné auto?

Obrázek uživatele Radovan

Jak zpívá známá písnička vůl zůstane volem, ostatně dnes a denně strážníci a policajti pokutují takové dementy na stáních pro invalidy. Byť na druhou stranu je počet takto vyhrazených míst často opravdu přehnaný.
Jen na okraj PRE zpoplatnilo dobíjení podle času stráveného na nabíječce proto, že sami elektromobilisté ji blokovali a zejména v Praze využívali jako parkování v centru zdarma celý den, když měli dávno dobito nebo dobíjet vůbec nepotřebovali.
Správce OC se k tomu staví diplomaticky, oba jsme pro něj zákazníci. Zatím jsem nepotřeboval blokování v Karolině řešit, ale oni to jednoduše řeší hlášením, ať se majitel vozu SPZ ta a ta neprodleně dostaví je svému vozu. Mnoho lidí si myslí, že elektromobilů je málo a nic tam nedojede, jak je rok dlouhý.
Já spíše řeším blokování míst na dobíječkách ČEZu třeba u Kauflandu nebo Orchardu, tam nejvíce. U Kauflandu jsem se postavil na vedlejší volné místo a kabel dosáhl, takže byla jen slušná vizitka za stěrač s žádostí, ať tam příště nestojí. U Orchardu to prostorově nelze, takže jsem došel na vrátnici administrativního centra a ochranka obvolala sídlící firmy, který dement to tam má, ať jde přeparkovat. Jinak dorazí odtahovka. Dement proto, že za barákem mají míst plno a ještě patrové garáže k tomu. Borec byl do 2 minut dole a hrozně se omlouval, že jen něco nesl a pak se zdržel.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poskrabe ho klucom :D


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?