Autosalon Ženeva 2018: Audi e-tron - prototyp prvního elektromobilu ve speciálním maskování

redakce - 06 Březen 2018

Značka Audi odhalila na Ženevském autosalonu prototyp svého prvního modelu s čistě elektrickým pohonem. auto elektromobil Autosalon Ženeva 2018: Audi e-tron

Prototyp Audi e-tron ukazuje výhled na první zcela elektrický model značky se čtyřmi kruhy. Prototyp, maskovaný speciálně vyvinutou stylistickou fólií, cíleně vizualizuje vysokonapěťový pohon.
foto: Audi

Sportovní SUV Audi e-tron kombinuje prostor a komfort typického automobilu vyšší třídy s dojezdem, který umožňuje praktické využití vozidla v každodenním provozu. Téměř 250 prototypů absolvuje do zahájení výroby na celém světě testy v extrémních podmínkách. Speciálně maskované prototypy vyzývají k honbě za nejpozoruhodnějšími fotografiemi.

Pod zamaskovaným exteriérem se ukrývá sportovní prémiové SUV s pětimístným interiérem a velkorysým prostorem pro zavazadla. Nabídka vnitřního prostoru a komfort odpovídají typickému modelu Audi vyšší třídy.

Dojezd, umožňující i cestování na dlouhé vzdálenosti, a komplexní nabídka možností nabíjení poskytnou zákazníkům elektrickou mobilitu bez kompromisů. Sériovou verzi prototypu Audi e-tron bude možné nabíjet na rychlonabíjecích stanicích s nabíjecím výkonem až 150 kW.

SUV tak bude za necelých 30 minut připraveno na další etapu dálkové jízdy. Sériová verze prototypu Audi e-tron bude uvedena na evropský trh koncem roku 2018. Sériovou výrobu s neutrální bilancí emisí CO2 bude zajišťovat závod Audi v Bruselu.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

„Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ říká šéf značky Audi.

Čtyři kontinenty, více než pět milionů kilometrů

Do uvedení prvního elektricky poháněného modelu značky se čtyřmi kruhy na trh, k němuž dojde na konci letošního roku, absolvuje sportovní SUV zkušební jízdy na čtyřech kontinentech. Čistě elektricky poháněné SUV musí prokázat své všestranné kvality v nekompromisních praktických testech za extrémních podmínek od mrazivé Skandinávie a horké Afriky přes vysokohorské oblasti Asie, Severní smyčku Nürburgringu a dopravní zácpy čínských metropolí až po americké dálnice.

Audi zkouší předsériová vozidla v reálném provozu ve všech klimatických zónách s rozsahem teplot od méně než -20 °C do více než +50 °C. Kromě toho probíhají na celém světě intenzivní testy nabíjecí techniky, což je důležité bezpečnostní kritérium pro elektromobily napájené z akumulátorů.

Přitom jsou testovány jednotlivé standardy nabíjení na zkušebních polygonech i ve veřejném prostoru, aby byla zaručena bezpečnost kompletní nabídky různých metod nabíjení. Zkušebnímu provozu je podrobeno celkem téměř 250 prototypů Audi e-tron, které ujedou více než pět milionů kilometrů – to odpovídá 125 cestám kolem světa a cca 85 000 provozních hodin.

Honba za prototypy v Ženevě

Až do světové premiéry bude část flotily zkušebních vozidel Audi e-tron s elektrizujícím maskováním jezdit ve veřejném silničním provozu. První zastávkou nápadných prototypů je Ženeva. V době zahájení autosalonu projedou atraktivními místy švýcarské metropole.

Zájemci mohou využít tuto i další příležitosti ke zvěčnění prototypů se stylovým maskováním a své pozoruhodné fotografie vvložit na sociální sítě pod hashtagem #etron. Audi zveřejní nejlepší fotografie bez jakýchkoli her na schovávanou na webové stránce www.e-tron.audi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Já se zeptám úplně hloupě. Bude tedy tedy teď v Ženevě představena plnohodnotná produkční verze Audi e-tron s finálními parametry, nebo jen tento prototyp?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jde o téměř finální prototyp.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

250 prototypů, to je jak Tesla po několika měsících zahájené "sériové výroby".
Normální okamžitý prodej veřejnosti začíná v posledním čtvrtletí toto roku.

Pane Horčík, dejte si alespoň trochu práce a napište k autu více technických detailů, marketing nemá moc smysl na hybridu....

Audi has previously confirmed that it is targeting a range of 311 miles (500km) from a single charge. Power outputs are still under wraps, although we know the concept claimed to produce 496bhp and 800Nm of torque, translating to a Model X-rivalling 0-62mph sprint time of 4.5 seconds.

Audi officials have said the E-tron will cost about as much as a "well-specced" A6 executive saloon, which means a price tag of around £60,000 is likely.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Protože téma sledujeme dlouhodobě, neopakujeme v každém článku stejné informace. Pro podrobnosti doporučím tento starší článek, který je také přímo doporučen v tomto článku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tak to se omlouvám, nenapadlo by mě hledat aktuální info z článku z roku 2015.

Obrázek uživatele jurazhor

aspoň vidíš,jak uměj pořádně máknout,když chcou :)

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta velikost je asi Q6 (kdyby takova byla). Mensi asi zatim udelat neumi bo by se tam nevesly baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"....Prototyp, ....... cíleně vizualizuje vysokonapěťový pohon".
Proč pro pána krále tam cpou vysokonapěťové pohony? K čemu jim to bude? Celý zbytek světa jede na nízkém napětí (do 1000V) a Škoda bude trh drtit malým napětím (48V). To budou brát ojeté pohony z rušených dolů OKD? Nebo už to Transgas vzdává se svými vysokotlakými kompresory? Je vidět že je to opravdu banda nesvéprávných individuí.

Pan anonym poukazuje správně na nekorektní terminologii používanou většinou vývojářů elektrických vozidel, kterou od nich následně přebral marketing. Zde je opravdu již nepsaným standardem označovat cokoliv nad 60VDC přídomkem High-Voltage. Tedy jako "vysokonapěťovou" techniku, i když se jedná, z hlediska klasifikace(dělení napěťových stupnů), stále o nízké napětí.

Hladina 60VDC pak vychází z požadavku norem na bezpečnost před úrazem elektrickým proudem.

Jen technická, není to 60V, ale 50V.

Taky technická - měl to dobře, ty špatně.

Ale zdá se, že naše tělesné schránky ještě více zchoulostivěly, neboť pro bezpečná malá napětí SELV a PELV (pro jejich přímé dotýkání v suchém prostředí) nestačí omezení jejich velikosti v souladu s jejich definicí napětí do 50 V AC a 120 V DC, ale požaduje se ještě omezení do 25 V AC a 60 V DC.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Aha. Díky za technickou. Neuvědomil jsem si, že řeč je o DC, přehlédl jsem to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

48V je jen pro slabé hybridy ty svéprávné individuum.

Napětí stále ještě asi není dost vysoké, když zahajují jen s nabíjením 150kW, nebo jde možná jen o pomalý marketinkový náběh, a vnitřní napětí je už tak vysobé, aby mohli za 2 roky s jistotou nabídnout za příplatek bez velkých úprav konečnou verzi s 350kW nabíjením.

Obrázek uživatele Radovan

Audi - náskok díky technice - ukázalo na Autosalonu Ženeva 2018 prototyp SUV elektro auta, které Jaguar začal právě prodávat. A Tesla už nějaký pátek prodává. Stejně jako o třídu menší Kia (Soul EV) a čerstvě Hyundai (Kona). Sériově ho Audi slibuje uvést na konci roku 2018. Je snad něco výmluvnějšího?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pokud o kvalitě auta rozhoduje to, kdy bylo uvedeno na trh, tak asi vyhrává Škoda Electric z Ejpovic. :-)

Já si rád počkám. Konečně druhé pořádné elektrické auto (po Jaguaru), které bude odpovídat normálním autům v této cenové hladině. Když se posadíte do Audi či Jaguaru, tak máte konečně ten pocit, že ty utracený prachy vidíte kolem sebe. Tesla je jako raketa na 4 kolech, ale bohužel i komfortem uvnitř. Snad ten přetáhnutý šéfdesigner z Audi s Teslou něco udělá a zlepší to.

Kiu nebo Hyundai bych k tomuto nepřirovnával, to je nižší liga, to je jako srovnávat Fabii s BMW 7.

Hlavně aby dodrželi termín konec 2018, svoje zákazníky si to najde.

Pri autách od začiatku navrhovaných ako EV, je rozdiel v komforte podstatne menší (ak vôbec nejaký).

A pokiaľ si pri takom Ioniq-u priplatíte 1.500,-€ za kožu, tak rozdiel pri porovnaní s autom rovnakej triedy už naozaj ťažko spozorujete. A Ioniq určite neporovnávajte s BMW7, ale s porovanteľným razvorom = BMW rada3 prípadne snáď s Audi A5.

Pri EV už totiž rovno výrobcovia počítajú s takou cenou, že automaticky do nich dávajú všetky možné (aj "nemožné") najnovšie technológie (ak práve nejde o VW, kde všetko predávajú "bosé/holé").

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Tak zrovna Ioniq mě zklamal, protože mi připomněl moji stařičkou RAV. Tvrdý plasty všude. Takže k čemu je mi kůže, když je všude tvrdý plast, který je jednak pocitově nepříjemný proti měkčenému a stačí ho poškrábat jen nehtama. Ale mám pocit, že to je snad problém skoro všech asijských aut.

Takže ani s A5 nebo BMW 3 bych ho stále nesrovnával. Parametrově k nim patří, ale ne pocitově. Aspoň tedy u mne. Ale to si taky BMW i Audi nechají pořádně zaplatit a pak není problém mít příplatky v řádech nové Octavie L&K. :-)

S posledním odstavcem také nesouhlasím, když kouknu na základní řady všech EV, tak nemám pocit, že by v tom bylo všechno možné. Jinak by ty vyšší řady výbav byly trochu o ničem...

Konkretne Ioniq sa na Slovensku v inej ako plnej vybave ani kupit neda. Navyse sa da objednat uz len v kozi (a metalicka farba). Sorry za generalizovanie, aj ked to je asi podobne pri vacsine azijskych aut (teda pred asom pri kupe Toyota Corolla som mal podobnu skusenost).

Plasty - OK, suhlas. Pre ma su podstatne prave tie ostatne "parametrove" veci, preto som trochu subjektivne pisal, ze rozdiel "takmer nie je".

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Radovan

O kvalitě nebyla řeč, ale o tom chvastounství Audi a skutek utek, o to mi šlo. Budu rád, když to alespoň bude na trhu nebude to jen compliance car kvůli ředění emisí, což reálně hrozí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak že by se někde vyloženě chvástali a pak neplnili, to jsem si nějak nevšiml nebo jsem to tak nevnímal.
Sportovní elektriku si již vyzkoušeli (cca 100 ks Audi R8 e-tron) a avizovaný Audi e-tron slibovali při uvedení konceptu v roce 2015 na rok 2018 a zatím to vypadá, že na podzim se jím opravdu u dealera svezu.
Kdyby takhle dodržoval termíny Elon, tak tu již dneska mezi námi jezdí desetitisíce Tesel 3.

Obrázek uživatele Ivo

Dobrý večer Radovane,
Teď už to nejsou jen kecy. 6/2018 začne výroba Jaguara, o rok dřív než plánovali (CCS2 100 kW). O 4 měsíce pozdeji začne sjíždět tahle Audi (CCS2 150 kW a následně i CCS2 350 kW). Jistě obě auta v luxusním segmentu, ale za cca 50% ceny Tesly X, která momentálně kraluje evropským prodejům luxusních SUV napříč palivovym spektrem. Svět brzy bude vypadat jinak a my oba se toho dožijeme. :)

Obrázek uživatele Radovan

Já vždycky čekám na realitu, poučen lety 2011-2018 :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

S těmi 50% ceny Tesly bych byl opatrný.

Obrázek uživatele Ivo

https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/model/_/cs_cz/i-pace/3fqg7?_ga=2.157491002.187195464.1520260581-357928833.1516286239

A Audi bude za míň...

Audi určitě nebude za míň než Jaguar. Audi e-tron (samozřejmě spekulace od dealerství, ale podložená jejich zkušenostmi) bude někde kolem Audi SQ7 (2,6 mega), takže slušně vybavený bude stát 3,2-3,5 mega.

No vidíte, opatrnost je na místě.

Obrázek uživatele Ivo

Tohle je spíše 6-tka a tipuju začátek pod 2 miliony...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bla, bla, blaaaaa
Tak tuhle slátaninu nicneříkajících blábolů jsem nezažil ani na nejnudnější prezentaci koláčových grafů ... tam byly alespoň ty koláče

Obrázek uživatele jurazhor

prosím vás,co je to ten mylovník?
to je nějaká skupina lovců,či co?

---

jurazhor

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter