Autosalon Ženeva 2014: představí Renault plug-in hybrid se spotřebou 2 l/100 km?

Jan Horčík - 11 Prosinec 2013

Britský magazín Auto Express získal od Remiho Bastiena, šéfa výzkumu Renaultu, že automobilka chystá plug-in hybrid se spotřebou 2 l/100 km. Půjde o auto velikosti Renault Clio, které se představí možná už na příštím autosalonu v Ženevě.auto Renault Clio plug-in hybrid autosalon Ženeva 2014

Bude takhle nějak vypadat plug-in hybrid značky Renault?
foto: Renault

Bastien se pro Auto Express rozpovídal obecně o pokročilých technologiích pohonů v rámci značky Renault. Ta dnes funguje v alianci s japonským Nissanem a poměrně úspěšně v Evropě prodává elektromobily jako nejnovější Renault Zoe, nákladní Fluence, Kangoo Z.E. nebo elektrické vozítko Twizy.

V oblasti hybridů a plug-in hybridů se ale Renault zatím nijak výrazně neprofiloval. To se má příští rok změnit. Vůz segmentu B zhruba proporcí modelu Renault Clio by se mohl představit už na autosalonu Ženeva 2014. Má jít o plug-in hybrid nabízející spotřebu 2 l/100 km. V praxi lze tedy očekávat spíše něco kolem 4-5 l/100 km.

Bastien zároveň zmínil, že snižování hmotnosti je důležité u vozů s dieselovým a benzinovým pohonem, ale ne tolik u elektromobilů. Tam podle něj hraje prim aerodynamika. Podle Bastiena je například hlavním důvodem, proč se BMW rozhodlo využít u elektromobilu BMW i3 požadavek na rychlost a výkon spíše než na nízkou spotřebu energie.

Podle Bastiena se do roku 2020 průměrný dojezd elektromobilů jako je Zoe prodlouží na 400 km. My říkáme: bude muset! Ostatně, už dříve z Renaultu zaznělo, že do roku 2015 se dojezd elektromobilů zvýší na 240 km.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejlepší elektromobil má spotřebu cca 12kWh na 100km (1.3l/100)
Běžný elektromobil má spotřebu 20kWh na 100km (2.2l/100)
Benzínové twingo, rok výroby 1992, 43kW motor má spotřebu 4.8 litru benzínu.
A teď předvedou auto u kterého nezáleží na hmotnosti a s reálnou spotřebou 4.5l na 100km.

Takže se dostáváme do stavu, kdy 20 let staré auto má stejné parametry jako novinka a novinka má jediné vylepšení (ale ne z pohledu spotřebitele) - je mnohem složitější.

Zdá se to jenom mě, nebo se Renault skutečně snaží sám sebe zničit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak twingo 92 ma spotrebu 4,8 iba ak z mierneho kopca a tak ustalenou 90km/h..priemerna spotreba tohoto auta je podla spritmonitora 6,6 litra :) Dalsia vec, prepocitat 12kWh na 1,3 litra je krasne zavadzajuce, sice sa v 1 litri paliva skryva cca 10kWh energie..lenze chyba lavky, učinnost spalovaku je +/- 35% a na vyrobenie 12kWh energie zrazu potrebujeme 3,9 litra a nie 1,3 :). Sporeby elektromobilov, napr.Leaf sa pohybuju od 15-18kWh v lete po 25-27 kWh v zime.

Obrázek uživatele honza.t

A to není jediná automobilka. Přikládám odkaz na zajímavé video. Kde je v čase 19 min 20 sekund Pranýřováno WV za to samé .
Doporučuji shlédnout celé je tam spousta přecevzetí, které nebyly splněny.
youtube
Tichá revoluce Elektromobily jako doprava budoucnosti Dobrodružství vědy a techniky) (ČT2, ZDF 20
http://www.youtube.com/watch?v=l1vSeLu2wcE

"Bastien zároveň zmínil, že snižování hmotnosti je důležité u vozů s dieselovým a benzinovým pohonem, ale ne tolik u elektromobilů. Tam podle něj hraje prim aerodynamika. Podle Bastiena je například hlavním důvodem, proč se BMW rozhodlo využít CFRP u elektromobilu BMW i3 požadavek na rychlost a výkon spíše než na nízkou spotřebu energie."

Si nemohu pomoct, ale to jeho tvrzení mi jaksi nedává smysl. Připadá mi to, že bylo potřeba něco říct a tak něco řekl :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je na tom nejasneho? Rekl to spravne. Elektromobil ma rekuperaci. Pokud by byla ucinnost rekuperace kineticke energie jedna, tak vubec nezalezi na hmotnosti auta ale jen a pouze na aerodynamickem odporu a valivych odporech.

já jsem narážel spíše na to jak si představuje tu závislost mezi materiálem karoserie a rychlostí/výkonem vozidla? Čili plechové auto nemůže jezdit rychle?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Automobil je produkt marketingu, který vždy vybere několik detailů, které auto prodají. Patrně tím chce říci, že např. zrychlení je jedním z výkonových parametrů který BMW ladí na nejlepší hodnotu, aby jej pak mohli zdůrazňovat v médiích. Plechové auto bude jednoduše těžší a tím při stejném výkonu s horším zrychlením. Pro běžné automobilky není zrychlení až tak klíčový parametr. Oni zase preferují tŕeba cenu.

Né že bych neuznával váš argument, ale to že BMW šlo o "rychlost a výkon" demonstruje spíše použití relativně předimenzovaného motoru 250Nm/125kW.

Mě by zajímalo, kolik by to auto vážilo, kdyby jen postavili čistě z hliníku. Já v použití CFRP vidím také marketing v tom, že BMW muselo přijít s něčím novým za každou cenu.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil