Autosalon Paříž 2018: elektromobil Kia e-Niro s dojezdem 485 km, na trhu ještě letos

redakce - 18 Září 2018

Nová Kia e-Niro, jejíž evropské prodeje budou spuštěny ještě do konce roku 2018, nabídne zákazníkům ve verzi se 64kWh baterií dojezdovou vzdálenost až 485 km na jedno nabití baterie. Nová Kia e-Niro díky vysokokapacitní lithium-polymerové baterii 64 kWh nabízí jízdní dosah až 485 km na jedno nabití. Homologovaná dojezdová vzdálenost ve městě je až 615 km.

Nová Kia e-Niro díky vysokokapacitní lithium-polymerové baterii 64 kWh nabízí jízdní dosah až 485 km na jedno nabití. Homologovaná dojezdová vzdálenost ve městě je až 615 km.
foto: Kia

e-Niro, první čistě elektrický crossover a druhý elektromobil značky Kia, bude představen v evropské specifikaci na pařížském autosalonu 2018 a ještě do konce letošního roku se objeví na evropských trzích.

Evropská homologace spotřeby modelu e-Niro dle metodiky WLTP potvrdila dojezd 485 km s lithium-polymerovým akumulátorem o kapacitě 64 kWh. V městském testovacím cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km dle metodiky WLTP – což je více než řada vozidel s benzínovým motorem.

Připojíte-li e-Niro EV k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, baterie o kapacitě 64 kWh se dobije na 80 procent za pouhých 54 minut. Homologaci absolvoval i standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh, s nímž vozidlo po úplném nabití urazí až 312 km s nulovými emisemi (v kombinovaném cyklu dle metodiky WLTP).

Model e-Niro bude po zahájení prodeje jedním z nejpraktičtějších elektromobilů, neboť nabídne řadu užitných vlastností crossoveru a bezemisního provozu. Nové e-Niro se připojí ke stávajícímu modelu Niro v hybridním a plug-in hybridním provedení – pro nějž se od uvedení v roce 2016 rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků po celém světě. Dosavadní evropské prodeje tohoto hybridního crossoveru překračují 65 tisíc vozidel.

Kia e-Niro

Kia e-Niro
foto: Kia

Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychluje na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychluje na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je e-Niro vybaveno pohonem předních kol.

Model e-Niro nabízí řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti, jako je např. rekuperační brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC).

Uvedené technologie umožňují dobíjení akumulátorového modulu a co největší prodloužení dojezdu díky jízdě na volnoběh nebo brzdění. Technologie CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.

Na e-Niro se bude vztahovat jedinečná sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Tato záruka se vztahuje i na akumulátorový modul a elektromotor.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai-Kia se už zařadila mezi ostatní automobilky, které rezignovaly na vývoj levných vozů.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

To má akože naozaj lepšie parametre ako Hyundai Kona Electric ? To je predsa nemožné či možné ? Vysvetlenie chcem.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak toto autíčko je rozhodne lepší kauf ako Audi e-tron.
Nechápem ako môže auto na volnobehu dobíjať batérie. Ja, keď dám neutrál, tak proste plachtím a idem zotrvačnosťou. Nepotrebujem k tomu systém CGC ani PEC.
Ale inak super a dúfam, že ich vyrobia, čo najviac.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi špatnej překlad

není to jízda na volnoběh, ale jízda bez plynu tj. řidič našlape na žádný pedál.

V tomto režimu to trochu dobíjí ,ale minimálně a tím pádem i plachtí.

Systém CGC jsem reklamoval, že nefunguje (má ho i v PHEV) a pak jsem zjistil že funguje,ale já jezdím tak předvídavě že stihnu dát nohu z plynu dříve než mě systém vyzve.

Vyzve mě tak max. jednou za 50 Km když se trochu občas kochám "zase jste se kochal pane doktore" takže k ničemu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže ten, kto má čo-to odjazdené na malobaterkáči takéto PR somariny vôbec nepotrebuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ten dojazd nema sancu davat ale verim ze do tych 400km by nemal byt problem s lahsou nohou. Kazdopadne dalsia konkurencia pre Teslu. Len ci budu schopni toho tolko aj vyrabat.

Tesla Bjorn na tom dal v J.Korei presne 500km mesto-dialnica 96kmh-mesto a este mu nejake % ostalo. Ano neni to 130 ale aj tak velmi dobre.

Korejci jedou... sice těch kusů by mohli chrlit víc, ale technikou mají slušnou.

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A cena za standardne vybaveny model?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sesterská Kona, která je ale o něco menší, stojí od 900 tisíc to 1,2 milionu dle kapacity baterky/výkonu a výbavy. Takže tak nějak bych to viděl i tady.

Full bude za 1 190 000,-Kč

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to se vyplati navratnost 100let, hlavne ze budu jezdit na elektriku-)

Obrázek uživatele Radovan

Buďte v klidu Lojzo, toho se nedožijete :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 83 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 37 tis. km (51 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já cenu vidím že to bude stejně jakou u Ioniqu, na úrovni Plug-in hybridu tj. milión.

Rozhodně by si nedělal iluze že to bude níže.

Obrázek uživatele spetak

Bude to zase miloš+++, ale jen víc a houšť.

---

Už jen EV, najeto 120 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?