Autosalon Paříž 2018: elektromobil Kia e-Niro s dojezdem 485 km, na trhu ještě letos

redakce - 18 Září 2018

Nová Kia e-Niro, jejíž evropské prodeje budou spuštěny ještě do konce roku 2018, nabídne zákazníkům ve verzi se 64kWh baterií dojezdovou vzdálenost až 485 km na jedno nabití baterie. Nová Kia e-Niro díky vysokokapacitní lithium-polymerové baterii 64 kWh nabízí jízdní dosah až 485 km na jedno nabití. Homologovaná dojezdová vzdálenost ve městě je až 615 km.

Nová Kia e-Niro díky vysokokapacitní lithium-polymerové baterii 64 kWh nabízí jízdní dosah až 485 km na jedno nabití. Homologovaná dojezdová vzdálenost ve městě je až 615 km.
foto: Kia

e-Niro, první čistě elektrický crossover a druhý elektromobil značky Kia, bude představen v evropské specifikaci na pařížském autosalonu 2018 a ještě do konce letošního roku se objeví na evropských trzích.

Evropská homologace spotřeby modelu e-Niro dle metodiky WLTP potvrdila dojezd 485 km s lithium-polymerovým akumulátorem o kapacitě 64 kWh. V městském testovacím cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km dle metodiky WLTP – což je více než řada vozidel s benzínovým motorem.

Připojíte-li e-Niro EV k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, baterie o kapacitě 64 kWh se dobije na 80 procent za pouhých 54 minut. Homologaci absolvoval i standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh, s nímž vozidlo po úplném nabití urazí až 312 km s nulovými emisemi (v kombinovaném cyklu dle metodiky WLTP).

Model e-Niro bude po zahájení prodeje jedním z nejpraktičtějších elektromobilů, neboť nabídne řadu užitných vlastností crossoveru a bezemisního provozu. Nové e-Niro se připojí ke stávajícímu modelu Niro v hybridním a plug-in hybridním provedení – pro nějž se od uvedení v roce 2016 rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků po celém světě. Dosavadní evropské prodeje tohoto hybridního crossoveru překračují 65 tisíc vozidel.

Kia e-Niro

Kia e-Niro
foto: Kia

Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychluje na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychluje na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je e-Niro vybaveno pohonem předních kol.

Model e-Niro nabízí řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti, jako je např. rekuperační brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC).

Uvedené technologie umožňují dobíjení akumulátorového modulu a co největší prodloužení dojezdu díky jízdě na volnoběh nebo brzdění. Technologie CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.

Na e-Niro se bude vztahovat jedinečná sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Tato záruka se vztahuje i na akumulátorový modul a elektromotor.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai-Kia se už zařadila mezi ostatní automobilky, které rezignovaly na vývoj levných vozů.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

To má akože naozaj lepšie parametre ako Hyundai Kona Electric ? To je predsa nemožné či možné ? Vysvetlenie chcem.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak toto autíčko je rozhodne lepší kauf ako Audi e-tron.
Nechápem ako môže auto na volnobehu dobíjať batérie. Ja, keď dám neutrál, tak proste plachtím a idem zotrvačnosťou. Nepotrebujem k tomu systém CGC ani PEC.
Ale inak super a dúfam, že ich vyrobia, čo najviac.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi špatnej překlad

není to jízda na volnoběh, ale jízda bez plynu tj. řidič našlape na žádný pedál.

V tomto režimu to trochu dobíjí ,ale minimálně a tím pádem i plachtí.

Systém CGC jsem reklamoval, že nefunguje (má ho i v PHEV) a pak jsem zjistil že funguje,ale já jezdím tak předvídavě že stihnu dát nohu z plynu dříve než mě systém vyzve.

Vyzve mě tak max. jednou za 50 Km když se trochu občas kochám "zase jste se kochal pane doktore" takže k ničemu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže ten, kto má čo-to odjazdené na malobaterkáči takéto PR somariny vôbec nepotrebuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ten dojazd nema sancu davat ale verim ze do tych 400km by nemal byt problem s lahsou nohou. Kazdopadne dalsia konkurencia pre Teslu. Len ci budu schopni toho tolko aj vyrabat.

Tesla Bjorn na tom dal v J.Korei presne 500km mesto-dialnica 96kmh-mesto a este mu nejake % ostalo. Ano neni to 130 ale aj tak velmi dobre.

Korejci jedou... sice těch kusů by mohli chrlit víc, ale technikou mají slušnou.

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A cena za standardne vybaveny model?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sesterská Kona, která je ale o něco menší, stojí od 900 tisíc to 1,2 milionu dle kapacity baterky/výkonu a výbavy. Takže tak nějak bych to viděl i tady.

Full bude za 1 190 000,-Kč

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to se vyplati navratnost 100let, hlavne ze budu jezdit na elektriku-)

Obrázek uživatele Radovan

Buďte v klidu Lojzo, toho se nedožijete :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já cenu vidím že to bude stejně jakou u Ioniqu, na úrovni Plug-in hybridu tj. milión.

Rozhodně by si nedělal iluze že to bude níže.

Obrázek uživatele spetak

Bude to zase miloš+++, ale jen víc a houšť.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUS