Autosalon Paříž 2016: Volkswagen ukáže nový elektromobil

Volkswagen ukáže na autosalonu v Paříži prototyp elektromobilu postaveného na nové platformě MEB. Díky tomu se dá čekat dojezd až 600 km.

Z prototypu nového elektromobilu Volkswagen jsou zatím vidět jen malé výseky. I ty ale napovídají, že půjde o zajímavé auto, dost možná s nějakou variací částečně robotického asistenta řízení?!
foto: Volkswagen

Volkswagen se nedávno nechal slyšet, že do roku 2025 bude čtvrtina jeho prodaných aut na elektřinu. K tomu bude potřeba pěkných pár modelů a nový prototyp, jehož představení se chystá na autosalonu v Paříži 2016, bude mezi prvními vlaštovkami.

Půjde velmi pravděpodobně o kompaktní vůz zhruba velikosti Volkswagen e-Golf. Auto ale bude postaveno na platformě MEB, odvozené od „skládačky“ MQB, podobně jako nedávno představený koncept elektrického minibusu BUDD-e.

Samotný koncern slibuje vůz stejně revoluční, jako byl Volkswagen Beetle. „Produkční verze, která bude následovat, bude prvním vozem VW na trhu postaveným na platformě MEB,“ píše se ve stručné tiskové zprávě.

I to ale stačí na to, abychom byli opradvu zvědaví. Jestli chce Volkswagen skutečně konkurovat vozům jako Chevrolet Bolt či Tesla Model 3, případně novému Nissanu Leaf, musí nabídnout designově pohledný, ale především levný elektromobil s dojezdem alespoň 400 km.

tisková zpráva

72 Comments on “Autosalon Paříž 2016: Volkswagen ukáže nový elektromobil”

  1. VW má perfektní marketing,
    VW má perfektní marketing, jejich videa Enjoy the silence nebo Loučení se s benzínkou s oblibou pouštím na přednáškách k elektromobilitě.
    Ale to je tak asi všechno. Ukázalo se to na sobotním Dni čisté mobility v Hrabyni, kde byl také VW eUP krajského úřadu. Bohužel ve srovnání se vším japonským a americkým okolo stojícím to byla čistě promarněná příležitost…
    Nedělám si iluze, že tento nově představený koncept zůstane opět jen konceptem.

  2. VW je příkladem toho, jak
    VW je příkladem toho, jak může jedna aféra úplně změnit přístup tradičního výrobce a vlastně i situaci na trhu. DiselGate má celkem očekávanou a přesto překvapující konsekvenci.
    Ono prostě už nejde vydělávat na naftové bublině po demystifikaci emisí NOx a další vývoj spalovacích motorů je v podstatě na hraně možností. Propad zisků a ztráta důvěry nakonec vedly k tomu, že se tradiční výrobce proti své vůli pustil správnou cestou. V tomto případě se dá opravdu říci, že cesty Boží jsou nevyzpytatelné.

    1. No dost možná si VW
      No dost možná si VW spustilo dízlgejt samo, aby se bez složitýho vysvětlování akcionářům a bankám mohli rychlejc vrhnout na elektriku. Zavčasu vycejtili smrt TDi, tak do toho řízli sami dřív než bylo pozdě. Nasipali si popel na hlavu, vodepsali pár miliard, protočili kádry na vedoucích postech a ukecali jednoho inženýra v americe aby se nechal za všechny odsoudit 🙂

                1. Asi jo, ale víra v
                  Asi jo, ale víra v německou solidnost a spolehlivost po těchto kauzách erodovala raketovou rychlostí.

          1. Nemoh jsem uvěřit, že
            Nemoh jsem uvěřit, že takovej ohromnej moloch si najednou z ničeho nic veřejně sypal popel na hlavu. Za tím muselo něco být. Tyhle lidi jsou velmi protřelí, nic nenechávaj náhodě a jsou připravení na problémy a nechat se zaskočit není jejich styl. Oni musej, jinak by nepřežili oni ani jejich fabrika.
            Viz případ, kdy chtěli Porsche a VW převzít jeden druhého 😀
            Je to banda velkejch žraloků v sakra nebezpečnejch vodách.
            http://www.auto.cz/exreditele-porsche-jdou-k-soudu-kvuli-snaze-o-prevzeti-koncernu-volkswagen-82822

            Pravdu uvidíme za 10 let, možná …

            1. VW teď vede Matthias
              VW teď vede Matthias Mueller, který ještě jako boss Porsche v roce 2015 řekl toto:
              “Tesla has built an exceptional car. They have a very pragmatic approach and set the standard, where we have to follow up now.”
              http://insideevs.com/porsche-ceo-tesla-set-standard-must-follow/

              Když jsem to čet, tak jsem nevěřil vlastním očím!

              Řekl to v březnu 2015 a v září 2015 vypuk Dízlgejt 😉

              1. Hlavni kouzlo vlastni
                Hlavni kouzlo vlastni tovarny bude baterie (jakozto klicova komponenta auta) „made in USA“.

                Kdyz jsme byli na exkurzi u jednoho nejmenovaneho vyrobce letadel, co vyrabi vrtulniky pro jednu nejmenovanou americkou firmu, tak nam mistni clovek rikal, ze presne takhle to funguje – tady se postavi vrtulnik s kompletni avionikou, ale bez motoru. Na lodi se doveze do New Yorku, tam do pripraveleho mista posadi motor s prevodovkou, namontuji vrtule a nalepi nalepka „americky vyrobek“.

                1. No a v cem je teda lepsi,
                  No a v cem je teda lepsi, kdyz si to VW vyrobi sam ve vlastni tovarne nekde v EU, nez kdyz to nakoupi treba od Samsungu z madarska, ci kde ted ji ted stavi?
                  Jinak to auto bude porad made in germany, bez ohledu na to odkud koupi tu baterku….

  3. Jen tak mimochodem, Elon
    Jen tak mimochodem, Elon nedávno tweetl, že se chtějí na 100kWh zastavit. To se samozřejmě dá vyložit mnoho způsoby.

    Můj osobní výklad je takový, že to je od nich férové uznání toho, že technologii lithiových článků s nejvyšší objemovou hustotou energie se v posledních letech prostě nedaří dále vylepšovat. To ostatně dokládá i fakt, že 100kWh bylo dosaženo sprostým přidáním dalších článků. Jinými slovy řečeno, Tesla mohla již v roce 2012 klidně startovat s 95kWh baterií. Těch zbylých cca 5kWh je bohužel ten jediný pokrok v technologii článků za tu dobu.

    Nicméně rovněž stojí za zmínku úsměvný fakt, že Tesla se 100kWh baterií pokořila v EPA dojezdu vodíkovou Toyotu Mirai. Sice jen asi o 3 míle ale přece…

    1. Já myslím, že je to
      Já myslím, že je to naprosto logické. Psychologické kulaté hodnoty, co se dobře vyjímá ve specifikacích, bylo dosaženo a veškeré budoucí navyšování hustoty článků budou už jen snižovat náklady. Teprve až vyroste nějaká skutečná konkurence, bude zase potřeba nějakých výraznějších skoků i když otázka je, jestli nějaké statisticky významné procento zákazníků auto s výrazně větším akumulátorem vůbec potřebuje.

    2. ona ta kapacita ma dva
      ona ta kapacita ma dva aspekty, zaprve je dostatecna a da se rict i zbytecna, i polovicni kapacita by dostacovala vetsine lidem, mnohem dulezitejsi je aby bylo kde energii do tech akumulatoru cerpat nez to jestli tam je 50 nebo 100kWh, jak vidis i u nadrzi aut se kapacita tak nejak zastavila na pruumerech trid a nikdo vpodstate nema u mestskeho auta treba 100 litrovou nadrz, a s tim souvisi ten druhej aspekt, velikost a vaha, vpodstate nad kapacitu 100kWh jiz neni kam ty clanky davat a narustajici hmotnost akumulatoru by byla spise jiz ke skode nez uzitku, ono by asi nebyl problem udelat Teslu S s 200kWh baterii, jen by to auto bylo o dalsi pul tuny tezsi a uzitnej protor auta by se smrsknul treba na 2/3, prumerna spotreba elektriny by byl avyssi a vpodstate by to neujelo 2x tolik ale treba jen 1.5x tolik nez 100kWh model

        1. svet se meni velice rychle a
          svet se meni velice rychle a mysleni lidi stejne tak, zkus si predstavit ze bys lidem pred 10 lety rekl ze za 10 let budou mobilni telefony co vydrzej jen 1 den na baterku? schvalne kolik z tech co ma dnes smartphone a pouzivaj ho tak ze jim opravdu sotva vydrzi jen 1 den by reklo, ze to se nikdy nestane a oni si nenechaji vzit tyden vydrze co maj s telefonem „ted“ … no?

          je to jen o tom umet ty lidi presvedcit ze jim neco staci a vyhovuje

            1. jakoze treba indukcni
              jakoze treba indukcni nabijeni dobudoucna za jizdy, jakoze pomale nabijeci mista na beznych parkovacich stanich, jakoze infrastruktura ktera neomezuje, soucasna EV maji problem prave s tim ze jsou omezujici vic nez spalovaky, pokud budou omezujici mene bude o problem min, a 500KWh baterka to nevyresi, neb jeji nabijeni bude trvat tejden, naopak 50kWh baterka nabita za 5 minut a s moznosti nabijet na kazdem rohu jaksi to omezeni odstranuje 😉

              nebo bys chtel mit v aute 1TWh baterku abys mohl na jedno nabiti objet celej svet? no to bude super ucet za elektrinu, tak jsem si dnes nabil na 10 let jezdeni a stalo me to jako novej dum 😀

              1. Člověče já té tvé
                Člověče já té tvé myšlence asi rozumím, ale zdá se mi že jsi to zrovna na tomto příkladu podal poněkud nešťastně. Přeci u té 500kWh baterky také mohu nabít 50kWh za 5minut a pak se buď rozhodnout jestli tomu dám třeba ještě dalších 5min na 100kWh nebo jestli pojedu rovnou dál tak jako s tou 50kWh.

          1. No je precejen trochu rozdil
            No je precejen trochu rozdil mezi tim pichnout smartphone na nabijecku (mimochodem telefon i dneska normalne vydrzi tyden, kdyz ho clovek pouzivat jako kdysi – tj obcasny telefonat), a to, ze realne nemuzete pozuivat svoje auto k praci, protoze najednou jste zavisly na castem dobijeni na velmi ridke infrastrukture…

            1. je to snadne, male auto mala
              je to snadne, male auto mala baterka, vetsi auto vetsi baterka 🙂 je na tom neco k nepochopeni? proto jsem psal o te infrastrukture 😉 i velke fosilni auto nema dojezd nad moznosti jeho nadrze, ale ma vyhodu v tom ze benzinka je dnes vpodstate na kazdem „rohu“ a natankuje relativne rychle, to je to na cem se musi zapracovat v pripade EV 😉 to jestli ma auto na nabiti dojezd 300 nebo 600km je temer fuk pokud mas kde nabit a netrva to moc dlouho

              1. Jenže právě o tom to je.
                Jenže právě o tom to je. Jednak je ještě opravdu dlouhá cesta k tomu mít tak rozsáhlou síť takto výkonných stanic a druhá věc je ekonomická návratnost takto husté/výkonné infrastruktury.

                Naproti tomu u kapacity baterie praktické omezení vidím a to je cca 600km dálnice, což je asi 1000km NEDC. „Normální“ člověk už není schopen ujet s vozem v kuse více a stejně tak ani ujet 300km tam a 300km zpět bez toho aby cestou nenarazil na nabíječku. Tomu u vozu typu Tesly odpovídá zhruba 160kWh baterie.

                Tj. 200kWh vidím už také jako přestřel, na druhou stranu 100kWh je stále ještě pro poměrně velkou skupinu uživatelů omezující. (Bavíme se o kompletním přechodu na elektromobilitu).

                1. kompletni elektromobilita je
                  kompletni elektromobilita je vize vzdalena az prilis dlouho, limitem neni ani tak to kdo ty EV vyrabi ci nevyrabi, ale ze proste nejsou kapacity na vyrobu baterii a nevzniknou prez noc

                  elektromobilita se bude klubat na svet v pristich letech postupne po procentickach, takze bude i postupne vznikat ta infrastruktura, tak jak bude pribejvat EV, tak bude pribejvat i mist jako je Vistrkov na D1, a tak postupne az treba jednoho dne za par let, mozna desitek let budeme moct rici ze mame vice nez 50% EV 🙂

                2. Ono je i otázkou, zda je
                  Ono je i otázkou, zda je cílem kompletní elektromobilita. Protože pokud to bereme jen z hlediska přeměny energie, tak v oblasti vytápění domů tady máme kotle na tuhá paliva (a ty se ještě dělí na dřevo, peletky, štěpku, uhlí všech druhů, brikety atd.), tekutá paliva, plynná paliva a současně se ještě různým způsobem distribuují. Někdo má dřevo u domu či uhlí ve sklepě a topí si sám, někomu vede do baráku plynovod, jinému parovod, někdo má na střeše panely a za barákem tepelné čerpadlo….. Podobně to vidím u dopravy, která by kromě elektřiny ve drátech, benzínu, nafty a plynu všech druhů mohla používat i baterie nebo si vyrábět elektřinu na pohon sama třeba na střeše vozidla atd. Dnes vlastně v oblasti automobilů máme jen jeden model, tekuté palivo do nádrže z čerpacích stanic, napojených na rafinerie a ty ropovody na naleziště. U plynu je to většinou totéž, když pomineme bioplynky z místních zdrojů. U elektřiny ale už můžeme vyrábět a spotřebovávat výhradně lokálně. Takže bych dopravu viděl do budoucna jako veliký mix dle užitku a možností pro dopravujícího se (nebo dopravované zboží). Tedy přechod od monopolu tekutých paliv k diverzifikaci.

    3. Proč někdo nepoužije
      Proč někdo nepoužije tento koncept: prostor v autě je připraven na 100kWh, ale vozím jen vlastních 50kWh a pro zvláštní příležitosti si půjčím v půjčovně baterií dalších 50kWh. Vložení a vyjmutí doplňující baterie(í) se může dělat úplně stejně jako automatická výměna celé baterie a může být záležitostí několika minut.

  4. jak je to prosté milý
    jak je to prosté milý Vocne …

    zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti/zalobu-na-volkswagen-poda-i-bavorsko-chce-odskodnit-za-dopady-skandalu

    zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/dieselgate-hesensko-chysta-zalobu-na-volkswagen-prislo-pry-o-miliony-eur

    zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/investori-zaluji-holding-porsche-se-kvuli-emisnimu-skandalu-volkswagenu

    … udělala by konzerva něco správného bez donucení ?? 😉

              1. otazkou je jak dlouho to te
                otazkou je jak dlouho to te automobilce vydrzi, jeji jedine tri vyhody jsou daserict pomijive, a naopak spoustu nevyhod ktere ji muzou dobudoucna celkem bolet

                asi nejdulezitejsi veci ale je, ze Tesla, tedy ta automobilka o ktere hovorime nema jak rozlozit naklady pokud se EV stanou masovou zalezitosti, to je naopak velika vyhoda tech velkych automobilek

                opravdu si myslis ze Tesla nekdy ovladne vic nez treba 1% trhu s auty?, jen pro pripomenuti v soucasnosti ma zhruba 0.07% trhu, a v kategorii kde auta prodava (luxusni limuziny a luxusni SUV) ma prublizne 2-3% trhu, a jen pro pripomeniti, pokud by vyrabeli pul milionu EV rocne, tak by meli jen priblizne 0.5% trhu

                1. Nikdy neříkej nikdy! Proč
                  Nikdy neříkej nikdy! Proč by za 30 let nemohla mít Tesla např. 5% a třeba koncern VW nemohl spadnout do bezvýznamnosti pod 0.5%?

                2. ano nikdy nerikej nikdy, dle
                  ano nikdy nerikej nikdy, dle me je to ale celkem nerealne, VW bude stacit uvest postupne par EV a bude to mit doma, jak jsem psal i jinde v postech, Tesla ma jen 3 male vyhody, a dve z nich jsou velice snadno pomijive, baterka a nasazeny autopilot, a tou stalejsi vyhodou je sit Superchargeru

                3. No ona i ta sit
                  No ona i ta sit superchargeru neni uplne svetoborna vyhoda – zas tolik jich neni, a kdyby na to prislo, tak VW nebo jina velka automobilka by nemela problem postavit relativne rychle mnohem vetsi sit, pokud by to vypadalo, ze to pro ne bude mit prinos…

                4. v domovine VW tedy Nemecku a
                  v domovine VW tedy Nemecku a potazmo EU to jiz nejde, mam dojem ze to jiz zregulovala EK a stavet se smej jen verejne stanice a ne urcene vyhradne jedne znacce, proto Tesla v EU jiz stavi nove SC ve spolupraci s nekym dalsim a jsou tam pak i stojany „standardni“ pro dalsi EV

                5. Clověče, vaše
                  Clověče, vaše příspěvky do diskuzí jsou snad bez vyjímky jen negativní.
                  Je potřeba snít, být pozitivní, ukazovat cestu, nové pohledy. Věřit.
                  A to vše šířit mezi lidi.
                  Styďte se.

                6. Ja jsem naopak pozitivni,
                  Ja jsem naopak pozitivni, povetsinou se snazim vysvetlit mistnim, ze EV budoucnost lezi prevazne na soucasnych masovych automobilkach, spise nez v Tesle…

                7. jenomže masovým
                  jenomže masovým automobilkám se do toho vůbec nechce

                8. No nevim, nektere ty masove
                  No nevim, nektere ty masove automobilky, uz prodaly mnohem mnohem vic EV nez ta tesla (nissan), a jine maji na nejblizsi dobu v planu vyrobu nekolika modelu (VW)

                9. některé? Nissan =
                  některé? Nissan = jedna
                  spousta plánů a skutek utek

                10. No u tesly mate zatim taky
                  No u tesly mate zatim taky spoustu planu, ktere naprosto nekoresponduji se soucasnou realitou, a realne zatim jen auto pro milionarske nadsence….
                  Takovy VW prodava zatim nejlevnejsi normalne pouzitelne EV…

                11. Myslíte eGolf a eUP ty auta
                  Myslíte eGolf a eUP ty auta pro milionáře?

                  Se podívejte kolik stojí. Na ty rozhodně nemá normální člověk.

                  A co se Tesly týká ta svoje plány docela dobře plní, sice se zpožděním, ale plní a plní je na výbornou. Já osobně nemám důvod nevěřit, že model 3 budou vyrábět 500 tis. aut za rok. Možná později, než nyní říkájí, ale na rozdíl od VW a ostatních lhářů svoje sliby plní.

                12. eUp stoji ctvrtinu toho co
                  eUp stoji ctvrtinu toho co model S a polovinu ceny modelu 3, tj je opravdu mnohem dostupnejsi….
                  Mimochodem VW Group svoje plany taky docela slusne plni, uz dost desetileti a i diky tomu patri mezi 3 nejvetsi automobilky na svete…

                13. Počkat, ale eUP je přeci
                  Počkat, ale eUP je přeci úplně jiné auto ne?

                  A hlavně na to, že eUP je pidi auto do města VW za něj chce 600-700 tisíc, to je vážně dost. Takovou cenu za PIDI auto může dovolit vypláznout jen nějaký milionář jako nákupní tašku své uklízečce.

                  Benzínový UP stojí 250 tis. Za elektro si měl říct VW maximálně tak 300.

                  Mimochodem v eUPu jsem jel a auto jako takové se mi líbilo svezení a ovládání úplně v pohodě. Byl jsem z něho docela nadšený, samozřejmě jsem vychladl, když jsem zjistil cenu :-)))

                  A o lhaní VW nám myslím nejlépe vypovídá aféra dieselgate. Do té doby jsem měl VW i docela rád, ale po tom u mne ztratili důvěru až do záporu.

                14. No ja bych si porad koupil
                  No ja bych si porad koupil spise UPa nez model S (jendoduse proto, ze na model S nemam). Mensi EV jsou proste dneska porad relativne drahe, predevsim kvuli cene hlavni komponety – akumulatoru…. ale budme radi, ze je nektere automoiblky delaji, kdyby bylo jen na tesle, tak EV komunita v CR prakticky neexistuje (vetsina EV nadsencu v CR opravdu v teslach nejezdi)…
                  Mimochodem benzinovy UP srovnatelny elektrickym stoji kolem 400 000…

                15. Řekl bych, že i kdybyste
                  Řekl bych, že i kdybyste peníze měl tak byste si taky koupil eUP pro daný účel tj. pro ježdění po městě pro úklizečku aby Vám nakoupila. Jiná situace by byla kdybyste chtěl pohodlnější auto na delší jízdu, tak byste si asi pro cestování z Prahy do Ostravy koupil model S a ne eUPa. To jsou přeci úplně odlišná auta a není možné je srovnávat a nejde přeci říct, že byste si stejně koupil eUP, protože na model S nemáte.

                  A ještě otázka na Vás ohledně vaší stálé narážky na to, že Tesla zatím nevyrábí „malá“ auta.

                  Jak na to byl VW když začínal s auty?
                  Taky vyráběl hnedka za první měsíc milión aut ročně?

                  A nebo mu to nějaký ten pátek trvalo, než rozjel výrobu a než začal vyrábět obrovskou flotilu všech možných typů a druhů aut co dneska? Jak dlouho mu to trvalo?

                  Tesla začala s výrobou aut cca před 10 lety s prvním modelem Roadster, což byl pokus, jestli ano nebo ne. Pak začala s modelem S, pak přidala model X, a teď rozjíždí model 3, přičemž přibudou v průběhu dalších 10 let další modely. Nějak v tom nevidím nic co by si zasloužilo negativní kritiku, za to, že nezačala rovnou s výrobou malých aut, ale, že začali obráceně. Prostě začali s jedním modelem a postupně přidávají další. Co je na tom hodno kritiky? Nechápu.

                16. Ja nerikam ze tesla dela
                  Ja nerikam ze tesla dela neco spatne, jen zasadne nesouhlasim s tim jak, tu spousta lidi tvrdi ze tesla je dokonala a vse ostatni je k nicemu. Uz proto, ze tesla (dle Muskovych vlastnich slov) nehodla pridavat dalsi modely v cene nizsi nez ma mit model 3 (minimalne 1,1 mega), zatim ty „zle dinosauri automobilky“ vyrabi i auta, ktere se muze dovolit treba nadsenec, ktery ozeli to, ze auto nizsi stredni tridy (leaf) za cenu stredni tridy…
                  Uprimne fakt nikde nekritizuju teslu (myslim ze delaji super auta v danych kategoriich), krituzuju jen jeji zaslepene fandy….

                17. To jo.
                  Fanatismus je

                  To jo.
                  Fanatismus je škodlivý na obou stranách.

                  Osobně si myslím, že až Tesla bude mít v prodejích model 3, tak možná si to rozmyslí a přijde i s menším modelem.

                  Na druhou stranu Tím, že ho dnes nechystá (nemá na ně kapacity) vlastně nechává volný nevyužitý trh pro ostatní automobilky, kteří mají šanci tuto díru zaplnit. Tak jen doufejme, že se některá ta velká automobilka, která má prostředky, má peníze, má továrny, má lidi se pochlapí a nějaké auto pro masy a socky (jako jsem i já a čekám na takové) uděla.

                  Zatím bohužel ani Nissan, ani VW ani Renault takové auto nedělají. Protože auto za které chtějí 3/4 miliónu, tomu já neříkám auto pro socky. Takže stejná kritika patří všem.

                18. No na auto „pro socky“ si
                  No na auto „pro socky“ si jeste pockame no, problem u opravdu levnych aut (kolem 400 000) je v tom, ze jen baterka pro takove auto, je drazsi nez cely spalovak…
                  Spalovaci golf je ve vyrobni cene s rezervou do 200 000, a za takovou cenu koupite dneska jen baterku tak v kapacite kolem 40 kWh ….

                19. A co takovádle
                  A co takovádle úvaha:

                  Kolik z ceny spalováku dělají komponenty, které v elektromobilu nejsou, nebo být nemusí?

                  Malý výčet, co mě napadlo:
                  motor, převodovka, spojka, startér, rozvody, vodní čerpadlo, alternátor, vstřikování, katalizátor, turbo, palivový a vzduchový filtr, výfuk, nádrž na benzín, čerpadlo paliva, lambda sonda a spousta dalších čidel. A podle mne toho bude o dost více, na co jsem zapomněl.

                  Když se podíváte na obrázek spalováku, tak je to dost složité zařízení se spoustou čidel a podpůrných systému, které tam musí být jen proto aby se vůbec tak složité zařízení dalo do pohybu. A jen díky velmi dlouhému výzkumu a času, který do toho lidi dali je už ten stroj docela vyleděný, že jakž tak funguje, ale nedej bože když se tam něco porouchá 🙂

                  Kolik tohle všechno dělá z ceny spalováku? Troufám si tvrdit, že to bude skoro polovina ceny. Takže když tohle odečtu a místo toho přičtu baterku, měnič, elektromotor, tak to zase o tolik dražší nevychází. Rozhodně ne 2x nebo 3x.

                  Proto jsem psal, že kdyby VW chtěl opravdu „lidové“ elektroauto (jakože nechce) tak vyrobí eUP a bude ho prodávat za cca 300 tis. Samozřejmě by bylo „holé“ nemusela by tam být navigace, elektrické ovládání všech oken, elektrické ovládání kufru, elektrické ovládání všecho dalšího, a různá další výbava, co je jen zbytečný luxus u auta do města a pro socky. Nepotřebují barevný display s omalovánkami kde mi běhají obrázky jak teče elektřina z baterií do motoru, to opravdu nepotřebuji.
                  Mě by stačila i menší baterka, cca 30-35 kWh.
                  A jednoduché ovládání, jednoduchý design, jeden ukazatel rychlosti (otáčkoměr není potřeba), jeden pedál ovádání proudu, jeden pedál npro brzdu, není potřeba žadící páka, ani regulace rekuperace, to by se řídilo pedálem proudu, jedno tlačítko pro start auta a směr vpřed, druhé tlačítko pro směr zpět. A to je všechno! Jednoduché, levné stačilo by.

                  Ale oni řekli ne, my tam musíme dát tempomat, navigaci, elektricky ovládané sedačky, okýnka, paromatickou střechu, litá kola, řadící páku, display s obrázky, hlavně co nejdražší, ať to svítí co nejvíc a jsou vidět omalovánky, atd. atd.

                20. Uz jsem to tu parkrat psal,
                  Uz jsem to tu parkrat psal, ona ta „jen baterka“ bude dost mozna slozitejsi nez cely spalovaci agregat, minimalne co do poctu dilu.

                  Doplnky v cene – jde o to, ze v nakladech nestoji skoro nic (typicky priklad je ten tempomat) a zakaznik ma pocit, ze „zadarmo“ dostal prislusenstvi v cene desitek tisic (a snaz si zduvodni drahe auto, protoze je vybavene).

                21. Většinou pár set
                  Většinou pár set stejných článků, trocha silových kabelů a drátů plus elektronika (BMS + Inventor + dobíječ) mi nepřipadá složitější než stovky rozličných součástek spalovacího motoru namáhaných teplem, tlakem a třením.

                22. No je fajn, ze vam to tak
                  No je fajn, ze vam to tak nepripada, mozna byste na zaklade svych dojmu mohl postavit fabriku, ktera teda tech par jednoduchych veci bude vyrabet levneji nez spalovaci komponenty….
                  Jasne ze lion clanek je relativne jednoducha a levna soucastka, problem je v tom, ze jich potrbujete sakra hodne, coz dela tu cenu..

                23. eUP za 300 000 je pri
                  eUP za 300 000 je pri dnesnich cenach naprosta utopie, vyrobni naklady zakladniho spalovaciho UPu budou max 100 000, ten benzinovy mikromotorek vcetne vyfuku co v tom je, neni skoro urcite vyrobne drazsi nez elektricka vyzbroj a k tomu byste pridal baterk 30 kWh coz s privrenym okem 150 000 navic a to auto, ktere ma o 150% vyssi vyrobni naklady byste si predstavoval v prodeji za cenu o 40% vyss nez spalovak?
                  Jestlize vyroba UPu podle vasich predstav odpovida cenove cca vyrobe superba, tak se tezko muze prodavat za cenu fabie…

                24. Docela by mne zajímalo jak
                  Docela by mne zajímalo jak na tom byly ty dnešní „VELKÉ“ automobilky když začínali stejně jako nyní Tesla?

                  Měli rovnou za jeden měsíc od spuštění továrny 50% trhu a vyráběli rovnou za 1 měsíc 1 milión aut ročně? Nebo jim to nějaký ten pátek trvalo, než zainsvestovali, postavili továrny a rozjeli výrobu na velikost současné produkce.

                  Řekl bych, že to bude ta druhá možnost. A v době když vznikli, určitě bylo víc automobilke a některé vydrželi a stali se z nich „ty“ velké a některé zkrachovali a zmizeli z očí.

                  Nevidím na tom nic zvláštního.

                  Tesla, myslím už jednou měla hodně „na mále“ a skoro zkrachovala. Ale dostala se z toho a podle mne nyní je na tom dost dobře a myslím, že má hodně velkou šansi se stát tou „velkou“ automobilkou. Ale samozřejmě to bude chvíli trvat nemůžet přeci chtít aby to bylo ze dne na den.

                25. Tesla mela na male hned 2x
                  a

                  Tesla mela na male hned 2x

                  a zalezi jake automobilky a v jake dobe, automobilek bylo nekolik a vyrabeli zezacatku vpodstate jen luxusni kousky maloseriove, az teprve Ford to s modelem E rozjel ve velkem a ostatni se pak pridavali se svejma modelama, Tesla vpodstate nema stejnou startovni pozici, neb dela auta jen s jinym typem pohonu, ale porad jsou to auta

                  otazkou je jestli tesla bude zvladat takove tempo jake si Musk vysniva a jake hlasa do medii, a „velkou“ automobilkou ktera by zasahla treba do TOP10 co se prodejnich cisel tyce se da stat vpodstate jen masovou vyrobou dostupneho modelu, coz neni a nebude ani model 3, a pokud Tesla nema v umyslu takovej model vyrabet tak sotva muze dosahnout na nejaka vyrazna procenta podilu na trhu, jednoduse proto ze neni tolik lidi ochotnych utracet za drazsi auto, Tesla se tak muze zaradit kuprikladu po bok automobilkam jako je treba Porsche nebo Jaguar/LR tedy automobilky co vyrabeji a prodavaji stovky tisic aut rocne, tedy ten Muskuv vysneny pulmilion aut rocne 🙂

                26. Většina těch současnejch
                  Většina těch současnejch velkejch značek během své počáteční existence krachla a její zakladatel se rozkvětu nedožil nebo už ne jako majitel (Citroen), nebo jejich zakladatelé byli z firmy vyhozeni (viz Tesla), nebo je výsledkem sloučení několika automobilek (Chevrolet, Audi, PSA, GM…), nebo jiné cestou schramstla (VW, FIAT …) nebo je dlouhodobě drží nad vodou stát (OPEL, LADA …)

Napsat komentář