Audi a Airbus zkouší elektrické létající taxi - zatím jen jako model

Jan Horčík - 28 Listopad 2018

V rámci Amsterdam Drone Week představili Audi a Airbus funkční model elektrického létajícího taxi. Zatím v poměru 1:4.auto Airbus elektromobily taxi Audi

Prototyp létajícího elektrického taxíku Airbus-Audi v měřítku 1:4
foto: Audi

Poprvé se koncept létajícího elektrotaxíku objevil letos na autosalonu v Ženevě. Tehdy to vypadalo skutečně jen jako odvážná studie, jejímž hlavním cílem je pouze zaujmout.

Málokdo asi čekal, že se Airbus a Audi do něčeho takového skutečně pustí, byť ve zmenšeném měřítku. Amsterdamský týden dronů si o to ale řekl. Jde vlastně o dva stroje, elektromobil s odjímatelnou kabinou a létající dron. Dron dokáže kabinu nabrat a letět s ní kam je třeba.

V Číně se osobní přepravní drony už dnes testují v životní velikosti. Příkladem může být stroj Ehang 184, který dokáže létat rychlostí až 100 km/h. Prozatím je dron řízen vzdáleně z kontrolního centra skrze 4.5G sítě, počítá se s přechodem na 5G. Ve vzduchu by měl vydržet asi 25 minut.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na takové dronevíky se berouz ukazovat různé fantasmagorie.
V reálu z toho ale není použitelné nic a ani být nemůže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě, že se to bude do budoucna používat.

Hlavně v USA a podobných aglomeracích, kde jsou v centru města mrakodrapy a obklopuje je široká nízká zástavba.
Pak se na dvou okrajích, za kterými začínají zácpy, takového města postaví sběrné parkoviště, a z něj budou střední manažery s rodinou ve venkovském prostředí dovážet do kanceláří vyhrazenými pruhy robotické minibusy a nejvyšší tyhle drony přímo na střechy mrakodrapů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi ti nedocvaklo, že akumulátorový pohon pro létající stroje je nesmysl kvůli nízké energetické hustotě a navíc takový způsob dopravy kvůli vysokým rizikům žádný letecký úřad nepovolí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V SAE to už testují pro provoz, a energetická hustota není ani dnes vůbec problém, protože lety budou 10-15 minut, a pak se pokaždé při přistání s pasažérem během pár minut vymění i baterka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, ani v SAE ani jinde to netestují.
Tyhle zprávy pocházejí výhradně z bulvárních zdrojů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co mi řekneš na video v tomhle článku hybrid.cz/v-cine-se-testuje-osobni-prepravni-dron-ehang-podivejte-se-na-video , chytráku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ruda.Vi:
Ano, je tam video.
A co má být?
Že snad jako několikaminutové vrčení vzduchem s takovým verglem něco mění na faktu, že jde o vysoce nepraktický, neekologický a drahý prostředek s velmi omezeným použitím, k jehož veřejnému provozu nikdy žádný letecký úřad nevydá povolení...?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde o Tvůj debilní styl tvrdit očividné kraviny. A klidně používat zobecňující slova jako nikdo a nikde. Egocentrický jáista jakého svět hledal! Bohužel jej našel. proč ale musí blinkat zde je nám záhadou.

Autonomne riadenie vo vzduchu, pri vzajomnej komunikacii lietajucich "vozitiek"/"aerotaxikov" bude ovela jednoduchsie ako riesenia vsetkych moznych situacii pri autonomnom riadeni na pozemnych komunikaciach ;-)

Navyse uz aj teraz sa v clanku pise "...Prozatím je dron řízen vzdáleně z kontrolního centra skrze 4.5G sítě..."

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eLaco:
Kdepak, žádné aerotaxíky s autonomním řízením!
To je čistá fantasmagorie - nemožný pohon, neuskutečnitelný provoz už z hlediska prostoru.
Že nějaký bulvární žurnalista napíše canc o 4,5G-cosi nic neznamená, ten může psát trebárs o bosorkách...

:-) Presne takto rozpravali nejaki odborni technici o lietadlach v case, ked spravili prve lety, ci skor "skoky" zo zaciatku luky na jej koniec.

A dnes sme niekde uplne inde :-)

A o "energetickych" hustotach som sa ako IT-ckar napocuval dost v case, ked diskove pole velke ako skrina malo zopar GB. Aku velku mas dnes SD kartu v mobile?

Jednoducho to bude na zaciatku "trochu velke", a potom vedci najdu cestu k "miniaturizacii".

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

elaco:
Aha, takže jsi ještě jen školák...
Měl bys trochu zapracovat na znalostech základní fyziky.
Energetická hustota je dána vlastností chemických prvků, tu si nemůžeš přepisovat, jak ti napadne.
A proto elektrické akumulátory jsou vhodné leda pro modely, nikdy se neuplatní pro dopravu osob.
Chceš uvést příklad s reálnými hodnotami...?

Tak ten priklad bych si rad poslechl.

Kdyz si vezmu dnesni hrackovy dron, tak vazi cca 500g a lita 15 minut na baterku o rozmerech, at nezeru 5x5x10cm. Protoze potrebne energie jsou umerne hmotnosti a kapacita objemu, tak 500kg jednomuzni dron by mohl letat 15 minut (parkoviste-strecha) na krabici 100x50x50cm. Vsechno samozrejme plus minus vlak, ale alespon z pohledu "sanity check" se to zda realizovatelne (nemluvim o ekonomicke ani energeticke strance veci).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

E-Ryc:
Pokud chceš mít zařízení, které udrží 1 osobu ve vzduchu a bude schopno stoupat do řekněme 100 metrů výšky, pak musíš počítat s hmotností stroj+pilot cca 150 kg.
Mechanický výkon je nutný v rozmezí 15 - 20 kW.
Pro 6 minut letu to bude tedy cca min 2 kWh baterka, která ovšem váží 12 - 15 kg.
Pokud chceš vydržet 12 minut, už to bude 25 - 30 kg a mechanický výkon ti nestačí.

Pobíráš, nebo mám počítat dál, příp. podorbněji...?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, že jsi dneska aktivní jak krtek. Pořád tě baví se s nekým dohadovat?
Nechci se přít ale ty hodnoty hustoty energie máš popletený. To už dávno neplatí, píše se rok 2018

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, podobný komentář jsem mu teďka odepsal... Chudák, co mu to ti nedoukové provedli s jeho přesnými čísly?
:-)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ty hmotnosti máte dost přestřelené. Solar Impulse 2 (a to se bavíme o letadle konstruovaném v roce 2011): 4x 21 kWh = 84 kWh a 450 kg, tedy 5,3 kg/kWh. Vsadil bych se, že dnes by bylo možné se dostat i pod 4 kg/kWh.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Pardon, porad nevidim ten PRINCIPIALNI problem. Tak bude vykon motoru ne 20, ale 30kW a baterka bude mit ne 30, ale 50kg. Porad to zni jako rozumna (pouzitelna) cisla. Samozrejme ne pro stroj, ktery ma plnohodnotne nahradit auto, ale pro stroj na nejakou specifickou aplikaci.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

E-Ryc:
Nevidíš?
Baterka 50 kg, ano?
Fajn, pilot 100 kg + 50 kg bat. + létající zařízení min. 100 kg, aby uneslo tu baterku, to už bude 250 kg. 30 kW bude málo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten reálně létající letoun pure flight má motor o výkonu 60 kW a baterku s kapacitou 35 kWh, hmotnost kolem 420 kg, maximální vzletová hmotnost 600 kg.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Jenže tady jsem uváděl údaje pro stroj s kolmým startem.
Chápeš rozdíl...?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, to jsem si nevšiml. To chápu, že pro něco jako vrtulník je potřeba vyšší výkony.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
U RC modelu to poznáš taky, 1 kg letadlo a 1 kg vrtulník budou mít velký rozdíl ve vytrvalosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To mi je jasné, létal jsem RC modely, ale jenom letadla.

Kto sa pasuje za odbornika, dokaze citat s pochopenim.

A zamysli sa, ako si skolak dovoli kupit EV a stihnut s nim za rok najazdit 30000 km ;-)

A zamysli sa, ako si moze skolak IT-ckar pamatat casy, ked "rack-size" diskove pole malo len niekolko GB ;-)

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eLaco:
A tys asi nepochopil, že diskové pole není akumulátor energie.

Vpodstate je. Ale ne moc prakticky :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, není.vlak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě ten elektrický pure flight je reálně létající stroj, umím si to představit jako školní letoun pro výuku pilotů ULL. Ta baterka mu na 1-2 hodiny letu vystačí a na zemi ji dobije za 30-40 minut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Kdepak 2 hodiny výcviku, to je naivní představa. Sotva 45 minut při motorovém letu, máš v ní jen 35 kWh.
Už jsem psal, že ty parametry, co zveřejnili, jsou mezní.
Na zemi ji za 30 - 40 minut VYMĚNÍŠ ZA JINOU, nikoli dobiješ.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klidně i 45 minut až hodina by stačila na výcvik. Jen jsem chtěl ukázat, že to je reálné a není to nesmysl, jak si tvrdil ty na počátku této diskuse. A ještě tvrdíš, že "nikdy"...

Za 30-40 minut tu baterku v pohodě nabiješ, pokud tedy dovoluje DC nabíjení kolem těch 100 kW, co tam mají ty Nikola nabíječky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

razor leckde uvádí nikde, nikdo. Jen tím provokuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Nenabiješ jí za 40 minut, ale min. za dvojnásobek.
To je úplně jiný akumulátor, kvůli změnám tlaku nelze použít články 18650.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jaké jsou tam články a jaký nabíjecí výkon (DC) snesou?
V tom případě je budou měnit, jeden akupack létá a jiný se na zemi nabíjí. To nic nemění na použitelnosti tohoto létajícího stroje pro ten účel, který jsem zmínil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Jasně, že lze měnit.
Extra 330LE má lithiovky 18,6 kWh, když tahá větroně nahoru, taky se hned mění a trvá to cca 25 minut, pokud se pamatuju.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, takže použitelné to v praxi je... koukal jsem, ta Extra má dva packy každý o kapacitě 18,6 kWh, motor 260 kW, jen jsem se nedopátral nic o doletu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Extra 330LE je použitelná jen pro ten režim výtahu pro větroně.
Dolet neuvádí, neměl by smysl.
---
Stále jsme u toho, co píšu - experimenty, pokusy.
S nízkou energetickou hustotou nemá smysl jít do vzduchu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes jsem koukal na Prime na reportáž z esalonu a tam člověk od Pure Flight říkal, že to jejich elektrické letadlo má dolet 3 hodiny při cestovni rychlosti 130 km/h nebo 4 hodiny při stovce. To už mi přijde jako hodně dobře použitelné a ne jenom experiment. Příští rok chtějí rozjet výrobu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se neshodneme, protože mě ten pure flight připadá jako smysluplný ULL a na určité účely i dobře použitelný. Samozřejmě, ekonomicky to smysl nedává, ale opakuji už po několikáté, že jsem jenom chtěl upozornit na to tvoje radikální tvrzení o nesmyslnosti použití baterek pro letadla a ještě jsi tvrdil, že nikdy. Takže jenom tolik.

na Bjorn kanalu byl pred par tydny rozhovor s clovekem z (norske) pilotni skoly, kde podobnou vec maji a rikal, ze ji pouzivaji pro vycvik startu a pristani, na nejake dlouhe litani to zatim moc neni (start a pristani sezere docela dost). A samozrejme prehazuji dve sady baterek, na jednu se lita, druha se nabiji.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, tak je vidět, ře reálné použití je možné. Jasně, že na dlouhé lety to zatím není. Jen jsem chtěl polemizovat s tím radikálným tvrzením, že "akumulátorový pohon do létajících strojů je nesmysl". Ne, není to nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdysi byli odborníci, kteří tvrdili, že stroj těžší než vzduch nemůže nikdy létat, že je to fyzikálně nemožné. Dnes zase jiní odborníci tvrdí, že "akumulátorový pohon v létajících strojích je nesmysl". Vidím v tom jistou podobnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
To nebyli odborníci.
Kdyby byli, všimli by si třeba ptáků.
A doporučuju sledovat solidní informační zdroje - podívej se třeba na hmotnosti vrtulníků a jejich výkony pohonných jednotek - napadá tě něco...?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na počátku bylo toto tvoje tvrzení:
"...akumulátorový pohon pro létající stroje je nesmysl..."

Chtěl jsem jenom ukázat, že je nesmyslné, jak se ukazuje na reálně fungujícím letounu na baterky, to je vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Experiment je pořád něco jiného, než reálný provoz a tenhle větroň s pomocným motorem je stále jen experimentem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale tys tvrdil, že je to nesmysl. A jak je vidět, nesmysl to není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No... s tím, že "akumulátorový pohon pro létající stroje je nesmysl" bych byl opatrný. Viděl jsem na eSalonu letadlo, pravda, kategorie ULL, které mělo akumulátorový pohon. Baterka 35 kWh stačí na 2,5 hodinový let. A není to žádná blamáž, je to funkční prototyp.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Nejspíš jsi viděl ten pokus zvaný "Pure plane".
To je motorový ULL kluzák s klouzavostí 1:32.
V žádném případě nestačí 35 kWh na normální motorový let v trvání 2,5 hodiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si asi vymýšlí v technických datech:
pure-flight.eu/#Technicaldata

Je to ULL s možností namontovat větší křídla pro plachtění. Bavil jsem se na stánku s člověkem z té firmy, ten letoun má při ustáleném spotřebu mensí než elektroauto.

Já vím, že to zatím není nic moc, jen jsem chtěl upozornit na to tvoje nesmyslné tvrzení o akumulátorech v létajících strojích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
V datech jsou mezní údaje, které ale nevyjadřují parametry pro jeden a tentýž let.
Akumulátory v létajících strojích jsou použitelné jen pro krátký let, tj. pro RC modely a malé bezpilotní prostředky.
Tenhle Pure-flight je asi tak stejný experiment, jako ten německý motorový letoun pro tahání větroňů - ano, funguje a větroń vytáhne, motorový let cca 6 minut a šup dolů měnit baterky.
No a Pure-flight je také jen experiment, vyfrčet nahoru a nepouštět se daleko, v žádném případě ne přelety a podobně.
Vzhledem k vysokým nákladům vše zůstane jen u experimentu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Létal jsem s RC modely a pamatuji si (není to dávno), co starší modeláři tvrdili, že elektrický pohon je nanic, že benzín je lepší, že baterky jsou těžké, let je krátký, atd... pak se elektřina prosadila do letadel a začali to samé tvrdit o vrtulnících a dopadlo to stejně :-)

Prostě akumulátory do letadel mají smysl a i ten pure flight to velmi dobře dokazuje. Je to v počátcích, takže zatím jenom na kratší vzdálenost, ale stejně začínali i elektroauta.

Ano, cena je vysoká, u prototypu asi 3x vyšší než srovnatelný ULL.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Model potřebuje několik minut letu, nic víc.
Tam to stačí.
Ale např. 500 kg ULL pro dolet 300 km bude potřebovat 45 kWh.
Kolik je hmotnost baterky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten pure flight má baterku 35 kWh. Nevím kolik váží, ale pokud si pamatuji správně, tak hmotnost letounu bez posádky byla nějakých 420 kg? To znamená, že s pilotem tak kolem těch 500 kg a je tam ještě 100 kg rezerva pro druhého cestujícího, do limitu ULL.

Předpokládám, že ty údaje o spotřebě a doletu platí při obsazení jenom pilotem.

Takže nevím hmotnost baterie, ale jak vidíš, funguje to a ten letoun reálně létá. Smiř se s tím, že akumulátory mohou sloužit v létajících strojích i pro přepravu osob. Důkaz máš a to jsou jenom začátky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
35 kWh = cca 160-180 kg.
Lehčí neuděláš. Pokud ano, buchne při zatížení. Víš proč?
---
Ano, létá - a při experimentu taky někdo obletěl zeměkouli na elektromotory.
A konec, protože energetická hustota je dána samotnými chemickými prvky.
Takže uhlovodíková paliva, ta v letectví zůstanou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nic nemění na tom, co jsem napsal. Prostě tady je použitelný létající stroj (ULL), který dokáže na elektřinu létat a a i přepravovat osoby. Tečka.

Já netvrdím, že zítra tady budou létat Boeingy na elektřinu, jen jsem chtěl poukázat na nesmyslnost toho tvého tvrzení na počátku, že "akumulátorový pohon pro létající stroje je nesmysl". Ne, není to nesmysl, jen to je zatím v začátcích, je to drahé a ekonomicky se to nevyplatí. Ale to ani většina EV a přesto jezdí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek:
Jenže ty pořád nechápeš, o co jde - lze sice postavit experimentální stroj, ale nelze jej využívat v praxi.
A problém tkví v energetické hustotě.
--
Ano, jezdí EV a brzy boom opadne, až přijde krize a ty vzletné marketingové fráze oschnou.
Elektrické vozítko má smysl pouze pro akční rádius nejvýše několika desítek kilometrů a jen pro velmi lehkou přepravu, typicky do hmotnosti celého vozidla 500 kg.
Výše už se vyplatí jen spalovací motor.

U letadel lze použít chod motopru opět jen řádově v minutách, protože pro desítky minut už je nutný velmi těžký akumulátor.
S RC vrtulníkem o hmotnosti 420 g taky lítám 12 - 15 minut, ale skutečný elektrický vrtulník pro 1 osobu už by smysl neměl kvůli krátkému doletu.

A ze prave ja robim takmer denne cca 170 km mojim Ioniq-om, ktory ma viac ako 500kg :-)

A este sa mi to aj ekonomicky vyplaca :-)

"Ja tedy nevim, kde soudruzi z NDR udelali chybu." Vlastne to boli "soudruzi" z Koree a "udelali elektro-auto, ktere je 3x tezsi jak 500 kg a vyplati se i pro denni jezdeni nad 100 km" :-)

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eLaco:
Životnost baterky je tak nízká, že se ti to nevyplatí, ale ty o tom zatím nevíš.

Postacuje mi zaruka vyrobcu 200 000 km alebo 8 rokov na vymenu baterie, ak jej kapacita poklesne pod 70% ci 80% (to je jedno).

A pri najazde 200 000 km uz budem mat rozdiel ceny davno vrateny ;-)

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vždyť v tom Norsku s tím létají, v praxi. A ten pure flight taky létá, testuje se, spotřeba pod 10 kWh/100 km mi přijde super. Dle mého je to už použitelný stroj, akorát je drahý, no... ale o tom se nebavíme.

Tys tvrdil, že to je nesmysl a že "nikdy". To prostě neberu... existují létající stroje na baterky, jsou použitelné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak kde, třeba v SA už testují policisté létající elektro-vznášedla-motorky ve zkušebním provozu a následovat bude právě aerotaxi...je to blíž, než si myslíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Walker:
1. Nikde, ani v Saúdské Arábii, netestují elektro-vznášedla-motorky ve zkušebním provozu. Pokud chceš oponovat, předlož důkaz.

2. Žádné takové aerotaxi nikdo nechystá, protože takový prostředej je nereálný.

3.
Doporučuju sledovat solidní informační zdroje a nebrat vážně bulvár.

Nikde? A co ta Cina - "...V Číně se osobní přepravní drony už dnes testují v životní velikosti. ..."?

Mimochodom, velke objavy vacsinou vznikli prave tak, ze sa objavil niekto/vedec/vynalezca, kto neveril, ze to nejde a nasiel riesenie... ;-)

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eLaco:
Ano, nikde v provozu nic takového není.
Pokusy jakéhosi prototypu nelze považovat ani za zkušební provoz.
A také to žádný úřad nepovolí kvůli bezpečnosti - viz např. když nepovolili ani v ČR ten nebezpečný nesmysl od Spudicha...

Ne Saudská Arábie ale SAE Spojené arabské emiráty, tedy konkrétně Dubaj to testuje a i ty taxíky.

Nepleť si fyzikální zákony a cancy papíru, které to chtějí popřít!

Bulvár asi čteš ty protože to bylo na nějakém technickém zpravodaji, ale nechce se mi to hledat.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Napsal jsem "Nikde, ani v Saúdské Arábii...".
Takže NIKDE, tedy žádný stát ani Spojené arabské emiráty, NETESTUJÍ žádné takové prostředky ani v roli taxíků.

Fyzikální zákony platí, energetická hustota je dána vlastnostmi chemických prvků. Nedovolí nic takového.

Bulvár tyhle informace přináší, solidní zdroje zaměřené na techniku nikoliv.

Doporučuju číst odborné zdroje a nebrat vážně nějaké senzační výkřiky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co eště fyzikální zákony nedovolí, pověz nám to prosímtě!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nech si předělat vrtulník na elektromotor a nacpi dovniř baterky.
Hned se uvidí, jak hloupý nápad to je - udržíš se ve vzduchu asi tak 10 minut a končíš.
V praxi k ničemu, proto se taková věc nepoužívá, víš....,

:O)))

Promiň.

Ty nečteš bulvár, ty neumíš pochopit psané slovo.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Ne, nečtu bulvár, nemám důvod číst nějaké kraviny.
A nekecej o tom, že neumím pochopit psané slovo - ty sám jsi naivní hlupák, který někde viděl senzační zprávy v bulváru o tom, že kdesi létají jakési elektrické taxíky a protože nemáš dostatek znalostí, jednoduše jsi tomu uvěřil a šíříš tyhle blbosti dál.

:)))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Aha, tvoje reakce je na to smajlík...?
Takže tu napíšeš kravinu, která se nezakládá na skutečnostech a ještě podjebáváš do toho, kdo tě upozorní na tvůj omyl?
A následně ještě reaguješ jako typický vymaštěný puberťáček...

:))))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Napsals tohle:

"...Ne Saudská Arábie ale SAE Spojené arabské emiráty, tedy konkrétně Dubaj to testuje a i ty taxíky...."

Dolož to...!

Ano, to je v pořádku a taky jsem psal, že ti to nebudu hledat.
Možná to bylo i zde na hybridu?

Chapišto!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Jasně - takže napíšeš dezinformaci, ale dokládat nic nebudeš.

Opakuji - ŽÁDNÝ odborný informační zdroj neuvedl, že by se cokoli podobného zkoušelo v provozu.
Jde o blamáž.

To je informace a asi pro ostatní, pro tebe dezinformace.
Každý ať si s tím naloží podle potřeby.

Mne neživí vyhledávání odkazů na internetu.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Ano, je to jen dezinformace, protože v reálu nikdo nic podobného nezkouší v provozu.

:)

Pá už musím jít makat.

PS:
Čím se živíš ty?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravděpodobně bude pracovníkem „Společnosti pro uvádění věcí na pravou míru“ ;-)
Holt musí být vidět i zde na Hybridu, že naše daně jsou investovány ku prospěchu lidstva ;-)

Už to, že píše "dosud nikdy,.... nikde...." je celkem sebestředné. Asi se bavíme s CML (Centrálním Mozkem Lidstva). Variantně může jít o věrozvěsta, který nenápadně úkoluje ostatní v rešerších. Prvně milý zlatý zaplať a potom vyzývej. My nejsme placeni ze státního rozpočtu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Já? Odborná práce v oboru elektro.
----
A co ty?
Student, ekoúředníček, neziskovkář...?

Trochu vedle, ale já se učím celý život, takže podle tebe asi životní učedník.

Tak nevím jestli ti tu odbornou práci někdo platí, ale asi neví že zaměstnává Eunucha a měl by si rychle sehnat gigola.

Možná na autoforu bys byl King, ale tady většina ví, že o tom co automobilky stále říkají, že nejde, tak my v tom už roky jezdíme. Stejné jako s tou elektro helikoptérou, časem.

PS:
už jsi se někomu v životě za svoje názory a předpovědi Omluvil?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Pokud bys byl kvalifikován v oboru elektro, musel bys vědět, co je energetická hustota akumulátoru.
Zjevně to nevíš a navíc zde blamuješ, píšeš lži.

Blamuješ tu jen sám sebe.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Blamáž tu šíříš ty a navíc nehodláš doložit tvá tvrzení.

Už to někdo našel a beze mne.
hybrid.cz/v-cine-se-testuje-osobni-prepravni-dron-ehang-podivejte-se-na-video

Co ty teď na to?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Ano, pod článkem je diskuze a v ní jsou i moje odpovědi na konkrétní dotazy.
Nevím, kdo a proč změnil můj nick "razor" na "a nonym", možná majitel stránek.
---
Pokud se hodláš bavit k věci, klidně odpovím. Jestliže chceš jen blebtat nepodložené nesmysly, nehodlám je rozvíjet.
Sám vidíš, že jsem pod tím článkem rozebíral i porovnání energetických hustot paliv.

Tak on někdo bez tvého vědomí změnil "jméno", fakt hustý, musím si tedy dávat pozor na záměnu.

Ty se ale nikdy nebavíš k věci, jen meleš jen o energetické hustotě paliv a dál ses nedostal, jak vidno ani po roce.

Takže spi dál.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Ano, administrátor může snadno změnit v již napsaném příspěvku nick.

V odpovědích je jasně vysvětleno, proč ten prostředek nelze prakticky uplatnit - je to kvůli nedostatečné vytrvalosti způsobené právě příliš těžkými akumulátory.

Pokud nemáš nic k věci, nemáš technické znalosti, tvoje kvalifikace není technického zaměření, pak ti těžko budu vysvětlovat složitější věci.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Mohu vás ubezpečit, že zde nikdo žádné nicky neměnil.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu věřím stejně, jako zázračným českým bateriím HE3DA.

Velká ale veliká škoda, žes to dřív taky nevysvětlil Muskovi.

Čau.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-LUKY:
Musk je byznysmen, který nechal udělat za velký prachy auto s baterkama v podlaze, nijak zvláště kvalitní. Vše podepřel velkohubým marketingem a teď se jen čeká, kdy vše spadne, až bublina praskne. Životnost akumulátorů - tam je potíž u vozidel.
Jenže ty se příliš nezajímáš o technické detaily, nejspíš máš jen humanitní vzdělání...

Jen klid,razor je jen další ego starého známého chechty a jeho bratříčků. Je čas poslat do spravedlivého boje dalšího bráchu, tenhle už se zase totálně znemožnil.

A v tomto článku se nazval nonym.
Je to jeden a ten samy jako tady razor, a hlavně že se ptal na zdroj?!

hybrid.cz/v-cine-se-testuje-osobni-prepravni-dron-ehang-podivejte-se-na-video

:))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já že kde jsem už videl ten styl psaní :-))))
Taky jsem se divil, že je dneska aktivni jak naspídovanej krtek a to ma asi jenom propustku z blázince, tak to chce využít naplno :-)

Zde bych si dovolil adekvátně zareagovat:

:)))))

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MiŠ:
?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že je fajn, že existují lidi, kteří neví to, co ví nějaký razor z Hybridu, a zkoušejí jít přes nemožné. Já jim držím palce a přeju, aby zase lidi překonali "nemožné". Je to lepší než platit válečníky a armádu
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fero:
S Václavem Pokorným se dej dokupy, ten má výborné nápady a ví, že stačí bandička s vodou a můžeš jezdit celý den...!

:O)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufám, že ve svém mobilu hrdě používáš NiMh baterie namísto LiOn, protože před 10 lety měly NiMh NEPŘEKONATELNOU hustotu energie.
To bylo taky přesně dokázané přírodními zákony, dále to už vyvjíjet nešlo...

.-""""""-.
.' '.
/ O -=- \
: :
| |
: ', ,' :
\ '-......-' /
'. .'
'-......-'

OT: Asi mam malou fantazii, ale co je to v tom ascii-artu? Ani kdyz to zkopiruju do editoru s neproporcionalnim fontem, tak to nevypada o nic vic smysluplne. Dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On je ten původní smajlík moc široký a nevejde se do zúženého místa pro reakce. Zajímavé, že už nejde smajlík zkopírovat, protože se text napevno odřádkoval...

Zmenšenina už nevypadá tak hezky, ale snad to půjde poznat

.-"""-.
/ O -=- \
| |
\ '-.-' /
'-...-'

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ne.
:-)

Byl to
͡° ͜ʖ ͡ -

Dnes

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

modenaboy:
Fyzikální zákony nejsou canc papíru.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon