Amsterdamské letiště má 167 nových taxi: elektromobilů Tesla Model S

Amsterdamské letiště Schiphol si objednalo 167 elektromobilů Tesla Model S. Budou sloužit jako taxi. Flotila taxi vozů na letišti díky tomu bude patřit mezi nejčistší na světě.

Elektromobily Tesla Model S jako taxi na amsterdamském letišti Schiphol
foto: Schiphol

Něco takového si dnes může dovolit skutečně jen pár výjimečných zemí jako je Nizozemsko. Objednat si 167 elektromobilů Tesla Model S totiž není jen tak. Nizozemsko ale poskytuje na nákup elektromobilů velmi výhodné dotace.

Dotace, společně s jistě více než štědrou množstevní slevou od automobilky Tesla Motors, nakonec jistě srazily cenu elektromobilu Model S na velmi přijatelnou úroveň. Jisté je i to, že se náklady brzy vrátí, protože minimální cena za jednu jízdu je 25 euro.

Amsterdamské letiště Schiphol se snaží být skutečně šetrné. Nedávno kupříkladu pořídilo 35 elektrobusů čínské BYD a vyměnilo veškeré za .

17 Comments on “Amsterdamské letiště má 167 nových taxi: elektromobilů Tesla Model S”

  1. Tady je hezky vidět, jak
    Tady je hezky vidět, jak jsme 100 let za opicemi (to nebylo myšleno proti Holanďanům :-). U nás se řeší, zda na pražské mezinárodní letiště místo stávajícího neuspokojivého řešení autobusy bude konečně zajíždět z města metro, vlak nebo tramvaj. Ovšem ve vzdálené budoucnosti, dané mírou korupce v oněch 3 branžích a výkupy pozemků pro to potřebných. O parkovacích problémech individuální dopravy nemluvě. Když existuje služba nechte své auto parkovat v době letecké dovolené levně u nás na zahradě rodinného domku v okolí Ruzyně a my Vás kdykoliv odvezeme v ceně na letiště a zpět naším vozem, je asi něco špatně. Taxíky samozřejmě také pendlují mezi hotely ve městě a letištěm. A ne v malém počtu a s pověstí, kterou pražská taxislužba v zahraničních bedekrech má. Než se dostaneme k otázce čistoty dopravy na letiště z hlediska zplodin a hluku, asi budeme muset nejdříve vyřešit vše výše uvedené. Bohužel :-(.

    1. Teď zrovna nedávno jsem
      Teď zrovna nedávno jsem jel motorákem tím směrem (Bubny, Veleslavín, Ruzyně…). Jako romantický výlet je to hezké, vlaky jezdí dost často a dokonce i v neděli skoro do půlnoci. Trať je docela vytížená, ale na rychlodopravu na letiště to asi stačit nebude. Pořád slibují, už možná od let sedmdesátých, no a ono pořád nic. Primátoři si to přehazují jeden na druhého jako horký brambor.

  2. Slevu od Tesly dle mého
    Slevu od Tesly dle mého názoru nedostali skoro žádnou. Mluvím z vlastní zkušenosti – řešili jsme podobně velký projekt a cena vozu byla skoro nezměněna. Bohužel nešlo pouze o cenu ale i v ostatních věcech (nabíjení, servis…atd.) byla podpora prakticky nulová.

        1. Mohu pouze napsat, že se
          Mohu pouze napsat, že se jednalo: o ryze českou společnost, o Model S85, přes 100 ks. Ovšem projekt se zastavil už při studii proveditelnosti – hlavní problémy byly: pořizovací cena-návratnost, nemožnost DC dobíjení, servisní podpora, interiér (komfort na zadních sedadlech).

          1. U toho komfortu na zadních
            U toho komfortu na zadních sedadlech bych se pozastavil, protože mne osobně zklamal. Ač vysoký necelých 180 cm, končilo sedadlo v půli zad a vršek nepolohovatelné opěrky se mi zarýval do krku. O tom, že hlavou už jsem byl temenem klasicky až ve střeše splývavé zádi nemluvě. Ale tady je možné použít radu mého kamaráda, ohledně kdysi tolik komentovaného malého místa na kolena v druhé řadě sedadel Škody Octavia. Vzadu mne to nezajímá, já vzadu nejezdím :-).
            Taky sedačky jsou v Tesle Model S hodně nízko nad podlahou, to vpředu i vzadu, opravdu je to charakterem sportovní limuzína. Nebo jsem jen zkažený ze sedaček „autobusů“ typu Citroen Berlingo a Peugeot Ion. No nic, počkám si na Model X.

    1. Ano Josefe máte pravdu!
      Ano Josefe máte pravdu! Čas ukáže. Jinak ale se tomu říká ekonomická finanční rozvaha. A podnikatelský záměr,v ČR se o tom pouze uvažuje v Holandsku se jedná. A to tento stát není jediným kdo zvedl rukavici elektromobilitě. A k tomu zda na to mají Nizozemci a Češi nikoli, je dobře, že v ČR se stále daří automobilovému prumyslu a obchodu. Pokud máme na naftová vozidla a nemáme na CNG a hybridní nejsme dozrálý…..

      1. Je smutné, že ani tuto
        Je smutné, že ani tuto rukavici nezvedli Čeští a Moravští soukromí dopravci, a nepřeorientovali se na CNG a hybridní obnovu vozového parku. Po dvaceti letech podnikání by podobně jako Holandané a Norové být hnacím elementem v používání CNG media, když státní firma je zkostnatělým váhavcem!

      2. No já nevím, jestli se dá
        No já nevím, jestli se dá říci, že nejsme zralí, spíše by se dalo naše váhání označit za přílišonou opatrnost. Pokud automobilový průmysl u nás včas nezachytí trend, tak budeme nejen přezrálí, ale ztratíme i celkem zajímavou pozici na trhu, což se dotkne asi nás všech, protože zatím je toto odvětví jedním z hlavních, pokud se týče tvorby HDP.

Napsat komentář