Amper 2018: ABB představuje standard rychlého nabíjení elektrobusů OppCharge

redakce - 21 Březen 2018

Švýcarská společnost ABB poprvé v ČR představuje novou technologie příležitostného nabíjení OppCharge, díky níž se elektrobus může nabít již za šest minut.Nabíjecí stanice ABB OppCharge

Nabíjecí stanice ABB OppCharge pro elektrobusy.
foto: ABB

ABB na veletrhu Amper 2018 poprvé v České republice představí stanici pro nabíjení těžkých vozidel podporovanou otevřeným rozhraním OppCharge. Podle odhadů by růst světového trhu s elektrickými autobusy v letech 2017-2025 měl překročit 30 %. ABB jako přední společnost zabývající se vývojem inteligentních nabíjecích systémů je na tento trend připravena.

Ve dnech 20. až 23. března společnost ABB představuje na svém stánku číslo 4.08 v pavilonu P areálu BVV nejnovější řešení pro nabíjení elektrických autobusů, přičemž technologie příležitostného nabíjení OppCharge bude v České republice představena vůbec poprvé.

Elektrobus se nabije za 6 minut

Technologie ABB umožňuje vysoce výkonné nabíjení na principu otočeného pantografu, jenž je součástí nabíjecí infrastruktury. Díky krátké době nabíjení (typicky 3–6 minut) lze tento systém snadno integrovat do stávajícího provozu, v jehož rámci jsou nabíjecí stanice umístěny v konečných zastávkách.

Tato flexibilní a standardizovaná platforma je založena na stávajícím protokolu CCS a umožňuje nabíjení jedno a dvoupatrových autobusů podporující daný standard. Zajišťuje spolehlivý provoz elektrických autobusů v rámci města s minimem baterií na palubě, což snižuje hmotnost vozidel a zvyšuje přepravní kapacitu.

Nabíjecí stanice pro těžká vozidla jsou součástí portfolia digitálních řešení ABB AbilityTM, založeného na cloudové platformě. Ta umožňuje vzdálené řízení , diagnostiku a zajištuje spolehlivou infrastrukturu.

Udržitelná dopravní řešení bez nadzemních trolejí jsou velmi atraktivní i díky své schopnosti flexibilně reagovat na potřeby provozovatele včetně možnosti změny trasy linky.

Úspěšné projekty v Belgii, Velké Británii nebo Německu

Tento typ standardizované infrastruktury přináší provozovatelům značné finanční úspory. Významná část nákladů na provoz je převedena z vlastních vozidel do pevné infrastruktury, kterou vozidla sdílí a to včetně zmíněných nákladů. S každým dalším vozidlem se tak stává celý systém více efektivní.

Takový přístup je udržitelný jak z hlediska provozního, tak i ekonomického, jak potvrzují řešení, která již ABB dodalo do řady zemí včetně Belgie, Lucemburska, Velké Británie, Německa a Švédska.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Joe

růst světového trhu s elektrickými autobusy v letech 2017-2015

To bude asi 2017-2025 tuším

(Resp 2018-2025 ? asi starší odhad)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opravili jsme, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Švýcarská ABB je jednička !! kam se hrabe zabržděný germánec símnz :))


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?